Gå til innhold

Har egentlig lyst til å være alene, og ikke få en ny mann etterpå. Er lei.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis samboeren vet han vil ha livsstil som samboer, vet han også at man rører i gryta om man babler om ektemann, brudekjoler og ringer til ei dame som vil gifte seg. De aller fleste menn holder ikke på sånn, heldigvis. 

Anonymkode: 360c1...d0a

Da er kanskje ts bare en rebound for han da. Jeg skal ikke påstå det. Kanskje han er veldig glad i henne også, men ja, han kunne vært ærlig om det i starten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (Akkurat nå):

Da er kanskje ts bare en rebound for han da. Jeg skal ikke påstå det. Kanskje han er veldig glad i henne også, men ja, han kunne vært ærlig om det i starten. 

"Glad i" er ikke nok. Man er glad i mye forskjellig - kattunger, naboen, kake og sportsbiler. Det er KJÆRLIGHET jeg er ute etter, ikke at noen er "glad i meg". Da kan det være det samme.

Anonymkode: 16ee6...209

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si hvordan det går med samtalen, ts. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 10.18):

Jeg, TS, mestrer denne kontakten. Jeg bare ønsker den ikke, siden den ikke gir meg så mye. Som sagt - jeg hater ikke menn, og er ingen incel. Har vært i forhold størsteparten av mitt liv, har vært gift, og har flere barn. Får sex hvis jeg ønsker meg, og med nåværende samboer har vi sex hver dag. Men jeg gidder ikke halvveis-opplegg med en mann. Er jeg ikke god nok til å gifte seg med, da får han ha det så fint, synes jeg. Eksen var god nok - da kan han kanskje gå tilbake til henne.

TS

Eller så er han klok av skade og ønsker bedre for dette forholdet sitt??

Det at dere ikke enes er en ting, men å automatisk gå utifra at det er fordi du blir brukt (av en som bor med deg og har tatt til seg dine barn), virker snodig.

Jeg vil aldri gifte meg igjen, men er mer tilfreds, trygg og fornøyd med nåværende partner enn jeg noen gang har vært.  Slik jeg ser det, er ikke forholdet (mitt) sterkt nok om det må inngås løfter man ikke vet om man kan holde. 

Men det er nok bedre å være singel, enn bitter på partner. Det har jeg også erfart 😊

Anonymkode: e1982...60b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller så er han klok av skade og ønsker bedre for dette forholdet sitt??

Det at dere ikke enes er en ting, men å automatisk gå utifra at det er fordi du blir brukt (av en som bor med deg og har tatt til seg dine barn), virker snodig.

Jeg vil aldri gifte meg igjen, men er mer tilfreds, trygg og fornøyd med nåværende partner enn jeg noen gang har vært.  Slik jeg ser det, er ikke forholdet (mitt) sterkt nok om det må inngås løfter man ikke vet om man kan holde. 

Men det er nok bedre å være singel, enn bitter på partner. Det har jeg også erfart 😊

Anonymkode: e1982...60b

Så du holder døra på gløtt. Det tror jeg samboeren min også gjør. For det er ikke BEDRE å være samboer enn gift, alle statistikker sier jo det motsatte. Gifte menn er friskere, lykkeligere og lever lenger enn menn som ikke er gift. https://www.forskning.no/demografi/ugifte-dor-langt-tidligere-enn-gifte/1644170

Mange flere samboere går fra hverandre enn gifte som skiller seg. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/faerre-skiller-seg_-men-flere-gar-fra-hverandre-1.14070545

https://www.kk.no/livstil/samboere-gar-oftere-fra-hverandre/67969354

Så det er mange fordeler å være gift, og det er færre som skiller seg enn de som går fra hverandre som samboere. Det må derfor være en grunn til han mener det er veldig viktig å ikke være gift. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, det har jeg. Hvis du hadde giddet å lese det jeg skriver, så ville du ha sett at jeg tok det opp flere ganger. Han nekter å svare hvorfor det er viktig for ham å ikke være gift. Hver gang enten sier han "vet ikke" for så å gå og gjøre noe annet, eller så styrer han samtalen over på et annet tema. Når jeg prøver å snu den tilbake, kommer en ny avledningsmanøver. Det indikerer at han har en grunn som ikke er veldig bra for meg. For hadde han ment at det var viktig for ham å ha døra på gløtt, å sikre seg økonomisk eller noe sånt (som ikke hadde noe med meg å gjøre), så ville han ha sagt det. Han nekter. Det tyder på at grunnen ikke tåler dagens lys.

Derfor føler jeg meg som en mellomløsning - han ble sammen med meg fordi han ikke kunne få noe bedre, men jeg er altså ikke god nok til å forplikte seg.  

Er du 100% sikker på at han er skilt ifra sin forrige kone, og ikke bare separert?

Anonymkode: 4705f...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du 100% sikker på at han er skilt ifra sin forrige kone, og ikke bare separert?

Anonymkode: 4705f...65a

Ja, det har jeg. Han logget seg inn på skatteetaten og fått opp status skilt. Han har også vist meg skilsmissebevillingen. Så det er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det rare er at det virker jo ikke som dette paret kommuniserer.  TS «sa i fra» på andre date, men bortsett fra litt usmakelig tulling så virker det ikke som han har sagt noe om hva han ønsker. Jeg synes det er så merkelig at man ikke har skikkelige samtaler om sånt. «Hva tenker du om ekteskap? For meg er det viktig» eller liknende. Han har kanskje ikke lagt merke til at hun «sa i fra» en gang.
Uansett så vil jo et ekteskap ta i fra barna til TS arv hvis hun dør først, så jeg ville kanskje vært litt betenkt og i hvert fall hatt særeie.

Anonymkode: 9a74d...801

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke avslutter forholdet nå, når du uansett har bestemt deg for at du skal gjøre det.

»for barnas skyld» er ingen god grunn..

Anonymkode: ae509...9bb

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

"Glad i" er ikke nok. Man er glad i mye forskjellig - kattunger, naboen, kake og sportsbiler. Det er KJÆRLIGHET jeg er ute etter, ikke at noen er "glad i meg". Da kan det være det samme.

Ro deg ned litt, du skjønte hva jeg mente. Et ekteskap er ikke automatisk =kjærlighet det heller. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 8.58):

Jeg er 44 år og lei. Drittlei. Jeg er i forhold med en snill, kjekk og morsom mann. Men han vil ikke gifte seg med meg. Han nekter å oppgi grunn, men er kategorisk mht. det at han ikke vil gifte seg med meg. Han var gift med eksen, og det var viktig for ham å være gift den gangen. Jeg anser meg derfor som en pauseunderholdning/noe han har tatt til takke med. Særlig siden han er "out of my league" utseendemessig. Jeg har tidligere hatt dårlige erfaringer med menn, som vold, alkohol, psykisk og seksuell mishandling, likegyldighet og snylting. 

Jeg kjenner at jeg egentlig ikke orker mer menn. Men så har jeg barn, som er veldig glad i stefaren sin (min nåværende mann). Tenker at når de blir store om 3-4 år, så går jeg. Da kan denne giftenekteren sitte der og være fri og frank, så kan jeg få fred og ro alene. Kommer ikke til å skaffe meg en ny mann heller. Og siden sex utenfor forhold har null verdi for meg, vil det heller ikke bli noen elskere. Flere som føler at de egentlig er ferdig med alt som heter menn?

P.S. Jeg hater ikke menn. Jeg ser at venninnene mine, moren min har stabile forhold med gode menn. Det er bare at gode menn ikke er tiltrukket av meg. Jeg har slått meg til ro med det, og velger livet uten.

Sikkert noen andre som kan kose seg med denne snille kjekke morsomme mannen om du ikke orker mer. Kanskje han ikke vil gifte seg med ei som er så sur?

Anonymkode: 19bf7...547

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikkert noen andre som kan kose seg med denne snille kjekke morsomme mannen om du ikke orker mer. Kanskje han ikke vil gifte seg med ei som er så sur?

Tipper de fleste ville blitt sur av en mann som maser om ekteskap men ikke vil gifte seg og heller ikke vil prate om det. Det er jo veldig rar oppførsel. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 10.35):

Ja, for alle MÅ være samboere og ha et uforpliktende forhold. Han har valgt å gifte seg med eksen, fridde til henne, arrangerte bryllup, så utrolig lykkelig ut på bryllupsdagen på alle bildene deres. Mens meg ønsker han ikke å gifte seg med, og han svarte nei da jeg fridde. Han nekter også å forklare hvorfor han ønsket å gifte seg med eksen, men ikke med meg. Han gir ingen grunn for manglende ønske til forpliktelse. Det er ikke passivt aggressivt å ha ønsker og forventninger, og UTTALE det helt klart til partneren.

TS

Men han er ikke med eksen, han er med deg. Hvis det å være gift med henne ikke gav han noe eller skapte mer problemer, så kan det godt være at han er redd for å ødelegge noe av det dere har nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 44 år og lei. Drittlei. Jeg er i forhold med en snill, kjekk og morsom mann. Men han vil ikke gifte seg med meg. Han nekter å oppgi grunn, men er kategorisk mht. det at han ikke vil gifte seg med meg. Han var gift med eksen, og det var viktig for ham å være gift den gangen. Jeg anser meg derfor som en pauseunderholdning/noe han har tatt til takke med. Særlig siden han er "out of my league" utseendemessig. Jeg har tidligere hatt dårlige erfaringer med menn, som vold, alkohol, psykisk og seksuell mishandling, likegyldighet og snylting. 

Jeg kjenner at jeg egentlig ikke orker mer menn. Men så har jeg barn, som er veldig glad i stefaren sin (min nåværende mann). Tenker at når de blir store om 3-4 år, så går jeg. Da kan denne giftenekteren sitte der og være fri og frank, så kan jeg få fred og ro alene. Kommer ikke til å skaffe meg en ny mann heller. Og siden sex utenfor forhold har null verdi for meg, vil det heller ikke bli noen elskere. Flere som føler at de egentlig er ferdig med alt som heter menn?

P.S. Jeg hater ikke menn. Jeg ser at venninnene mine, moren min har stabile forhold med gode menn. Det er bare at gode menn ikke er tiltrukket av meg. Jeg har slått meg til ro med det, og velger livet uten.

Har selv vært gift og kunne ikke te meg det en gang til. Kan jo være han tenker det samme ?

Selv om han ikke vil gifte seg igjen så kan det jo være at han elsker deg og vil ha det slik? 

Anonymkode: 08e3a...e00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spent på oppfølgingen her.

Det som er det viktigste å huske på er hva DU trenger for å føle deg trygg, elsket og ivaretatt.

Om giftemål er det så er jo ballen hos han. Enten ønsker han å gi deg det du trenger eller ikke. Og da må han jo stå i konsekvensene om at det vil føre til et brudd.

Anonymkode: 99922...850

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tipper de fleste ville blitt sur av en mann som maser om ekteskap men ikke vil gifte seg og heller ikke vil prate om det. Det er jo veldig rar oppførsel. 

Han maser jo ikke om ekteskap ifølge ts og hi

Tror dette er en tulletråd diktet av ei som kjeder seg litt, masse selvmotsigende tullball

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han maser jo ikke om ekteskap ifølge ts og hi

Tror dette er en tulletråd diktet av ei som kjeder seg litt, masse selvmotsigende tullball

I en tidligere tråd skriver TS at hun var klar på at ekteskap var viktig for henne allerede fra andre date. Og at han i løpet av forholdet har gitt henne flere hint, som å sende henne bilde av en giftering og skrive den kunne passet henne, sende bilder av brylluper og bryllupskjole og skrive at den kjolen hadde hun kledd osv. Når han gjør dette, vel vitende om at det er ekteskap hun ønsker, for deretter å i nei når hun frir uten å ville gi henne en begrunnelse selv om hun har spurt flere ganger, så er det åpenbart at mannen er problemet her. Når jeg tenker over det, høres han jo nesten sadistisk ut...hvis noen forteller deg at de ønsker noe av deg, så sender du jo ikke masse bilder og hint om at dette skal skje, for deretter å si nei og late som ingenting og nekte en forklaring. Gleder meg til TS gir en oppdatering når de har tatt praten...

Anonymkode: 331b8...2ed

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville heller ikke giftet meg med noen som planlegger brudd om 3-4 år. Kanskje du skal vise at han betyr mer enn som så?

Anonymkode: cdb1b...363

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I en tidligere tråd skriver TS at hun var klar på at ekteskap var viktig for henne allerede fra andre date. Og at han i løpet av forholdet har gitt henne flere hint, som å sende henne bilde av en giftering og skrive den kunne passet henne, sende bilder av brylluper og bryllupskjole og skrive at den kjolen hadde hun kledd osv. Når han gjør dette, vel vitende om at det er ekteskap hun ønsker, for deretter å i nei når hun frir uten å ville gi henne en begrunnelse selv om hun har spurt flere ganger, så er det åpenbart at mannen er problemet her. Når jeg tenker over det, høres han jo nesten sadistisk ut...hvis noen forteller deg at de ønsker noe av deg, så sender du jo ikke masse bilder og hint om at dette skal skje, for deretter å si nei og late som ingenting og nekte en forklaring. Gleder meg til TS gir en oppdatering når de har tatt praten...

En føljetong av tulletråder da. Om det er samme forfatter…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En føljetong av tulletråder da. Om det er samme forfatter…

Sorry, mente innlegg, ikke tråd 😅

AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 14.03):

Fordi han ikke sa det da vi ble sammen/flyttet sammen. Nei til frieriet kom derfor som lyn fra klar himmel. Han hintet masse. Sendte meg bilde av en ring som han tenkte "kunne ha passet meg" (typisk giftering), "se hvor fine sjampanjeglass disse to hadde i bryllupet", "denne kjolen hadde du kledd" (brudekjole) og så videre. Så dumme meg trodde jo at han ville det samme som meg, og fridde til ham. Han svarte nei, uten å forklare hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...