Gå til innhold

Har egentlig lyst til å være alene, og ikke få en ny mann etterpå. Er lei.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nettopp. Hvorfor sendte han meg bilder av disse ringene, kommenterte på glassene i bryllupet, spøkte med at jeg "skulle prøve å fange brudebuketten" og så på kjoler. Hva var poenget, hvis han aldri ville gifte seg med meg?

Anonymkode: 16ee6...209

Men hvorfor gadd du å høre på sånt tullesnakk da? 
Han må jo ha ledd seg i hjel over hvor lett det var å manipulere deg. Jeg hadde aldri funnet meg i det. Jeg hadde svart: Er dette din måte å fri på? Da får du spørre skikkelig, ikke hinte.

Anonymkode: 9a74d...801

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han får lov til det, ja. Men jeg ønsker ikke å være samboer resten av livet. Selvfølgelig skal jeg respektere hans ønsker, derfor har jeg ikke mast eller laget drama mht. giftemål. Men jeg ønsker å være gift. Han ønsker å være samboer. Vi vil ikke det samme, og da er det greit å ikke være sammen. Det er heller ikke nok til at noen er GLAD I MEG, hvis de ikke ELSKER meg. Så ja, jeg respekterer hans ønske. Men jeg ønsker ikke å være samboer livet ut. Det må jeg da få lov til å mene.

TS

Du skriver du ikke lager drama, betyr det at dere ikke snaker om dette? Har han sakt han ikke elsker deg? Har han sakt han mener du er under han på skalan i utsene? Har han sakt at han ikke er seriøs med deg? Jeg synes du skyklder han å ha en voksenn samtale om disse tingene, og ikke bare gå ut i fra at dette er noe han tenker. Har han derimot sakt til deg at han var mer glad i den forje dama en deg, da synes jeg du skal flyte fra han nå og ikke om noen år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pippi Lotta skrev (15 timer siden):

Du skriver du ikke lager drama, betyr det at dere ikke snaker om dette? Har han sakt han ikke elsker deg? Har han sakt han mener du er under han på skalan i utsene? Har han sakt at han ikke er seriøs med deg? Jeg synes du skyklder han å ha en voksenn samtale om disse tingene, og ikke bare gå ut i fra at dette er noe han tenker. Har han derimot sakt til deg at han var mer glad i den forje dama en deg, da synes jeg du skal flyte fra han nå og ikke om noen år. 

Han hevder at han elsker meg. Men det er bare ord. Jeg skylder ham faktisk ingen voksen samtale, når jeg har forsøkt flere ganger, og han nekter å svare. Da har HAN valgt å ikke ha en voksen samtale. Han har heller ikke sagt at han var mer glad i den forrige dama, men han hadde altså giftet seg med henne og ofret mye mer for henne enn for meg. Som jeg sa tidligere - jeg gidder ikke å betale for noen andres feil. Vil han ha en evig samboer, så får han finne ei dame som også er imot giftemål. Dette er viktig for ham, og da burde han ha valgt annerledes.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han hevder at han elsker meg. Men det er bare ord. Jeg skylder ham faktisk ingen voksen samtale, når jeg har forsøkt flere ganger, og han nekter å svare. Da har HAN valgt å ikke ha en voksen samtale. Han har heller ikke sagt at han var mer glad i den forrige dama, men han hadde altså giftet seg med henne og ofret mye mer for henne enn for meg. Som jeg sa tidligere - jeg gidder ikke å betale for noen andres feil. Vil han ha en evig samboer, så får han finne ei dame som også er imot giftemål. Dette er viktig for ham, og da burde han ha valgt annerledes.

TS

Eh jo da, det gidder du. Du er jo sammen med ham.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Eh jo da, det gidder du. Du er jo sammen med ham.

Si meg, får du en sånn syk tilfredsstillelse av å forsøke å rive meg ned og skrive stygge ting til meg gang på gang? Har du en dårlig uke?

TS

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 8.58):

Jeg er 44 år og lei. Drittlei. Jeg er i forhold med en snill, kjekk og morsom mann. Men han vil ikke gifte seg med meg. Han nekter å oppgi grunn, men er kategorisk mht. det at han ikke vil gifte seg med meg. Han var gift med eksen, og det var viktig for ham å være gift den gangen. Jeg anser meg derfor som en pauseunderholdning/noe han har tatt til takke med. Særlig siden han er "out of my league" utseendemessig. Jeg har tidligere hatt dårlige erfaringer med menn, som vold, alkohol, psykisk og seksuell mishandling, likegyldighet og snylting. 

Jeg kjenner at jeg egentlig ikke orker mer menn. Men så har jeg barn, som er veldig glad i stefaren sin (min nåværende mann). Tenker at når de blir store om 3-4 år, så går jeg. Da kan denne giftenekteren sitte der og være fri og frank, så kan jeg få fred og ro alene. Kommer ikke til å skaffe meg en ny mann heller. Og siden sex utenfor forhold har null verdi for meg, vil det heller ikke bli noen elskere. Flere som føler at de egentlig er ferdig med alt som heter menn?

P.S. Jeg hater ikke menn. Jeg ser at venninnene mine, moren min har stabile forhold med gode menn. Det er bare at gode menn ikke er tiltrukket av meg. Jeg har slått meg til ro med det, og velger livet uten.

Jeg har lest og hørt lignende uttalelser før, og du er blant de som snakker i store ord om å bli singel, og bli singel for godt. Men det kommer ikke til å bli slik, for egentlig er du ambivalent. Du vil egentlig ikke leve alene og være singel. Det er stor forskjell mellom dere som prater om det, og oss som virkelig synes at enslig resten av livet høres perfekt ut.

Anonymkode: 2d6bf...0cb

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Si meg, får du en sånn syk tilfredsstillelse av å forsøke å rive meg ned og skrive stygge ting til meg gang på gang? Har du en dårlig uke?

TS

Nei, men du har åpenbart et dårlig liv. Du trekker masse dramatiske konklusjoner av at samboeren din ikke vil gifte seg, men gjøre noe med det, nei da. Du bare liker å velte deg i bitterhet.

Jeg har så null respekt for sånne dramaqueens som deg. Hvis du mente en brøkdel av det du sier, så ville du gått fra ham for lengst.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, men du har åpenbart et dårlig liv. Du trekker masse dramatiske konklusjoner av at samboeren din ikke vil gifte seg, men gjøre noe med det, nei da. Du bare liker å velte deg i bitterhet.

Jeg har så null respekt for sånne dramaqueens som deg. Hvis du mente en brøkdel av det du sier, så ville du gått fra ham for lengst.

Men hva slags tilfredsstillelse får du av å kalle meg stygge ord og kommentere flere av mine innlegg? Jeg forventer ingen respekt eller forståelse fra deg. Jeg kjenner deg ikke, og jeg blir forhåpentligvis aldri kjent med deg i fremtiden heller.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men hva slags tilfredsstillelse får du av å kalle meg stygge ord og kommentere flere av mine innlegg? Jeg forventer ingen respekt eller forståelse fra deg. Jeg kjenner deg ikke, og jeg blir forhåpentligvis aldri kjent med deg i fremtiden heller.

TS

Jeg forstår godt at ekteskap er viktig for deg og at du ble skuffet da han sa nei.

Det jeg ikke forstår er at du fortsetter å leve sammen med ham, samtidig som du legger ut om at han ikke elsker deg («det er bare ord»), at han må finne seg en annen dame, at du ikke gidder å være sammen med en mann som ikke synes at du er god nok osv osv. 

Det minner om et lite barn som tramper ut i gangen og skal flytte hjemmefra, men som selvsagt ikke gjør det.

Du velter deg i bitterhet, men du mener ikke det du sier. Voksne folk med selvrespekt opererer ikke på den måte du gjør.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår godt at ekteskap er viktig for deg og at du ble skuffet da han sa nei.

Det jeg ikke forstår er at du fortsetter å leve sammen med ham, samtidig som du legger ut om at han ikke elsker deg («det er bare ord»), at han må finne seg en annen dame, at du ikke gidder å være sammen med en mann som ikke synes at du er god nok osv osv. 

Det minner om et lite barn som tramper ut i gangen og skal flytte hjemmefra, men som selvsagt ikke gjør det.

Du velter deg i bitterhet, men du mener ikke det du sier. Voksne folk med selvrespekt opererer ikke på den måte du gjør.

Og igjen er det stygge ord og sammenligninger. Du har fortsatt ikke svart hva som motiverer deg til å være stygg på nett. Så du er like ille som min samboer, som nekter å svare på et enkelt spørsmål.

Det er verken et lite barn eller dramaqueen her. En mann som vet at det er viktig for hans kjæreste å gifte seg, og som elsker denne kjæresten over alt på jord, svarer ikke nei til kjærestens frieri. Særlig hvis han allerede har valgt å gifte seg med ei dame før, altså ekteskap er ikke noe som er fremmed for ham. Det er svært viktig for ham å ikke være gift med meg, men han nekter å oppgi grunn. Når han ikke engang gidder å gi meg en forklaring, så er det nok ikke noe kjærlighet der, dessverre. Og da er det bedre for ham å finne noen som han føler slik kjærlighet for, siden jeg er kun god nok for uforpliktende samboerskap. 

Når det gjelder det å kaste ham ut av huset, så må jeg også tenke på barna. De er glad i ham, og det er derfor jeg egentlig har holdt ut. Særlig fordi forholdet er fint ellers. Men i det siste har det med nei til frieri og manglende forklaring på hvorfor det er så uhyre viktig for ham å ikke være gift, gnagd i meg mer og mer. Særlig når vi har vært invitert i to bryllup den siste måneden, der han utbroderte hvor fint det var for disse to parene å bli gift. Det knakk meg. Han ser verdien i et ekteskap, bare ikke med meg. Da er det like greit at vi bryter, men jeg er usikker på når det riktige tidspunktet er, mht. barn.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og igjen er det stygge ord og sammenligninger. Du har fortsatt ikke svart hva som motiverer deg til å være stygg på nett. Så du er like ille som min samboer, som nekter å svare på et enkelt spørsmål.

Det er verken et lite barn eller dramaqueen her. En mann som vet at det er viktig for hans kjæreste å gifte seg, og som elsker denne kjæresten over alt på jord, svarer ikke nei til kjærestens frieri. Særlig hvis han allerede har valgt å gifte seg med ei dame før, altså ekteskap er ikke noe som er fremmed for ham. Det er svært viktig for ham å ikke være gift med meg, men han nekter å oppgi grunn. Når han ikke engang gidder å gi meg en forklaring, så er det nok ikke noe kjærlighet der, dessverre. Og da er det bedre for ham å finne noen som han føler slik kjærlighet for, siden jeg er kun god nok for uforpliktende samboerskap. 

Når det gjelder det å kaste ham ut av huset, så må jeg også tenke på barna. De er glad i ham, og det er derfor jeg egentlig har holdt ut. Særlig fordi forholdet er fint ellers. Men i det siste har det med nei til frieri og manglende forklaring på hvorfor det er så uhyre viktig for ham å ikke være gift, gnagd i meg mer og mer. Særlig når vi har vært invitert i to bryllup den siste måneden, der han utbroderte hvor fint det var for disse to parene å bli gift. Det knakk meg. Han ser verdien i et ekteskap, bare ikke med meg. Da er det like greit at vi bryter, men jeg er usikker på når det riktige tidspunktet er, mht. barn.

Javel. Du velger selv. 
Hvis du ønsker å leve i et kjærlighetsløst forhold (i følge deg selv) med en som ikke engang er barnas far, så er det ditt valg. Det jeg kan fortelle deg er at å leve med en så intens og undertrykt bitterhet som det du gjør, det er direkte ødeleggende. Men det virker som du koser deg med martyrrollen, i stedet for å ta konsekvensen av det du sier. Og: Hvis du virkelig mener barna er det viktigste, så skulle du aldri skilt deg fra faren deres.

(Og PS; hvis du tror at ingen merker noe på deg, så tar du rett og slett feil).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Javel. Du velger selv. 
Hvis du ønsker å leve i et kjærlighetsløst forhold (i følge deg selv) med en som ikke engang er barnas far, så er det ditt valg. Det jeg kan fortelle deg er at å leve med en så intens og undertrykt bitterhet som det du gjør, det er direkte ødeleggende. Men det virker som du koser deg med martyrrollen, i stedet for å ta konsekvensen av det du sier. Og: Hvis du virkelig mener barna er det viktigste, så skulle du aldri skilt deg fra faren deres.

(Og PS; hvis du tror at ingen merker noe på deg, så tar du rett og slett feil).

Jepp, selvfølgelig ville det ha vært best for barna å fortsette å bo sammen med faren deres som pulte alt med pust og brølte til mor. Skikkelig lykkelig familie til det beste for barna, du. Ikke uttale deg om noe du ikke vet noe om.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jepp, selvfølgelig ville det ha vært best for barna å fortsette å bo sammen med faren deres som pulte alt med pust og brølte til mor. Skikkelig lykkelig familie til det beste for barna, du. Ikke uttale deg om noe du ikke vet noe om.

Jøss.

Du har utrolig mye aggresjon i deg. Du er voksen. Du får begynne å ta ansvar for valgene dine. Velger du å bli «på grunn av barna» selv om du er overbevist om at samboeren ikke elsker deg, så får du eie det valget og ikke klage.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jøss.

Du har utrolig mye aggresjon i deg. Du er voksen. Du får begynne å ta ansvar for valgene dine. Velger du å bli «på grunn av barna» selv om du er overbevist om at samboeren ikke elsker deg, så får du eie det valget og ikke klage.

Jeg har da ikke klaget til deg eller noen andre. Kan du ikke finne noe bedre å gjøre enn å rakke ned på meg i MIN tråd?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har da ikke klaget til deg eller noen andre. Kan du ikke finne noe bedre å gjøre enn å rakke ned på meg i MIN tråd?

Jeg rakker ikke ned på deg. Jeg forstår ikke problemstillingen din. Du er utrolig bitter fordi samboeren din ikke vil gifte seg med deg, selv om det er flere år siden det ble klart. Det er ikke måte på hvor dramatiske konsekvenser du trekker av dette. Han elsker deg ikke, du er bare en pauseunderholdning og noe han har tatt til takke med osv, og nå skal du aaaaaaaldri ha noe mer med menn å gjøre osv. (Litt barnslig/dramatisk, det må du da innrømme?)

En kvinne med selvrespekt ville aldri godtatt å leve i et et forhold der hun ble brukt som pauseunderholdning, barn eller ei. Så enten tror du ikke på disse dramatiske konklusjonene selv, eller så elsker du å være bitter martyr. Du koser deg bare med tanken på at en vakker dag, ja EN dag, da skal han få høre, og DA kan han angre, da! Voksne bevisste mennesker holder ikke på med sånne tankeleker, de kommuniserer tydelig og tar konsekvensen av det de mener.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg rakker ikke ned på deg. Jeg forstår ikke problemstillingen din. Du er utrolig bitter fordi samboeren din ikke vil gifte seg med deg, selv om det er flere år siden det ble klart. Det er ikke måte på hvor dramatiske konsekvenser du trekker av dette. Han elsker deg ikke, du er bare en pauseunderholdning og noe han har tatt til takke med osv, og nå skal du aaaaaaaldri ha noe mer med menn å gjøre osv. (Litt barnslig/dramatisk, det må du da innrømme?)

En kvinne med selvrespekt ville aldri godtatt å leve i et et forhold der hun ble brukt som pauseunderholdning, barn eller ei. Så enten tror du ikke på disse dramatiske konklusjonene selv, eller så elsker du å være bitter martyr. Du koser deg bare med tanken på at en vakker dag, ja EN dag, da skal han få høre, og DA kan han angre, da! Voksne bevisste mennesker holder ikke på med sånne tankeleker, de kommuniserer tydelig og tar konsekvensen av det de mener.

Nei, det er ikke barnslig. Jeg vurderer å ikke begi meg ut på flere forhold med menn. For øvrig, så holder ikke voksne mennesker på å kalle andre mennesker stygge ord. De klarer å holde seg i skinnet uten å overdrive og drive med navnekalling.

Igjen - hvorfor er du i denne tråden? Har du ikke noe bedre å ta deg til?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 9.20):

Menn har lite til ingenting å bidra med i relasjoner. Menns hjerne er til og med svakere enn kvinners mht. prosessering av emosjoner.

Ikke så rart at kvinner føler de bare gir og gir, men ikke får tilsvarende tilbake. Menn er parasitter og tenker alltid først på seg selv.

Det er egentlig dømt til å mislykkes å være lykkelig med en mann. Menn må lyve og fake i starten av et forhold for å i det hele tatt ha sjans på forhold. Men sakte så viser de sitt sanne jeg og relasjonen blir miserabel. 

Anonymkode: a7432...fed

Jeg syns det er slemt å kalle menn parasitter, men en del av det du skriver her er jo faktisk helt sant. De fleste menn tilbyr lite til ingenting i et forhold, jeg ser konstant at menn tar og tar, mens kvinner gir og gir. Kvinner blir utslitte, menn lurer på hvorfor de ikke får pult. 

Men, det finnes et knippe bra mannfolk der ute. Jeg vet om et par. De er selvsagt også i et forhold allerede. Emosjonell intelligens gjør en mann særdeles attraktiv og jeg har en teori om at disse mennene finner seg forhold ganske raskt med mindre de selv ønsker å være single. Du har de typene som ikke bare tar men som også gir mye, men det er langt mellom de. 

Ville bare spytte inn det. Jeg forstår at du vil være alene, trådstarter. Kjenner x antall kvinner på 40+ som har vært samboer/gift, fått barn og ender opp med å skille seg fordi de rett og slett er drittlei. Og det er lov å være det.  

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke barnslig. Jeg vurderer å ikke begi meg ut på flere forhold med menn. For øvrig, så holder ikke voksne mennesker på å kalle andre mennesker stygge ord. De klarer å holde seg i skinnet uten å overdrive og drive med navnekalling.

Igjen - hvorfor er du i denne tråden? Har du ikke noe bedre å ta deg til?

Men så gå i fra denne typen og hold deg unna menn resten av livet da.

(Du bare koser deg med tanken på dette; du gjør det jo ikke).

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere har vært sammen i 7 år uten å være gift. Det er to år siden du spurte sist hvorfor han ikke vil gifte seg med deg. Hva med å ta en kveld sammen der dere prater om det på nytt nå? Kan hende han har ombestemt seg nå? 

Hvis det viktigste for deg var å være gift, hvorfor gikk du ikke fra han da han sa nei til frieriet ditt?

Og hvis svaret er det samme, at han fortsatt ikke vil gifte seg så burde du gå nå før ungene dine blir tenåringer med andre vanskelige følelser i tillegg til evt. flytting og brudd. 

Anonymkode: 086fc...7d9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke poenget med denne tråden. 
Er det for å irettesette alle som ikke vil gifte seg , eller er dette den eneste kanalen der TS. tør si hva hun egentlig føler for samboeren?    
Hun fikk iallefall ikke den mottagelsen hun håpet på. 
En må stå for det en gjør og sier uansett utfall 

Anonymkode: f5008...f2e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...