Gå til innhold

Har egentlig lyst til å være alene, og ikke få en ny mann etterpå. Er lei.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 44 år og lei. Drittlei. Jeg er i forhold med en snill, kjekk og morsom mann. Men han vil ikke gifte seg med meg. Han nekter å oppgi grunn, men er kategorisk mht. det at han ikke vil gifte seg med meg. Han var gift med eksen, og det var viktig for ham å være gift den gangen. Jeg anser meg derfor som en pauseunderholdning/noe han har tatt til takke med. Særlig siden han er "out of my league" utseendemessig. Jeg har tidligere hatt dårlige erfaringer med menn, som vold, alkohol, psykisk og seksuell mishandling, likegyldighet og snylting. 

Jeg kjenner at jeg egentlig ikke orker mer menn. Men så har jeg barn, som er veldig glad i stefaren sin (min nåværende mann). Tenker at når de blir store om 3-4 år, så går jeg. Da kan denne giftenekteren sitte der og være fri og frank, så kan jeg få fred og ro alene. Kommer ikke til å skaffe meg en ny mann heller. Og siden sex utenfor forhold har null verdi for meg, vil det heller ikke bli noen elskere. Flere som føler at de egentlig er ferdig med alt som heter menn?

P.S. Jeg hater ikke menn. Jeg ser at venninnene mine, moren min har stabile forhold med gode menn. Det er bare at gode menn ikke er tiltrukket av meg. Jeg har slått meg til ro med det, og velger livet uten.

Anonymkode: 16ee6...209

• Liker 8
  • Hjerte 35
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jepp. Kommer aldri til å finne hva jeg hadde med eksen. Og han ville ikke ha meg lenger. 
Kommer til å bruke menn for sex, men that’s it

Anonymkode: ba50b...fe2

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn har lite til ingenting å bidra med i relasjoner. Menns hjerne er til og med svakere enn kvinners mht. prosessering av emosjoner.

Ikke så rart at kvinner føler de bare gir og gir, men ikke får tilsvarende tilbake. Menn er parasitter og tenker alltid først på seg selv.

Det er egentlig dømt til å mislykkes å være lykkelig med en mann. Menn må lyve og fake i starten av et forhold for å i det hele tatt ha sjans på forhold. Men sakte så viser de sitt sanne jeg og relasjonen blir miserabel. 

Anonymkode: a7432...fed

• Liker 1
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp. Kommer aldri til å finne hva jeg hadde med eksen. Og han ville ikke ha meg lenger. 

Nåja, nå er det nok du som kommer til å bli brukt. Lykke til med det livet som smørehylse. 

Anonymkode: d2028...38f

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Menn er parasitter og tenker alltid først på seg selv.

Anonymkode: a7432...fed

KG og incel forum har mye til felles. Bitre mennesker som ikke mestrer kontakten med det annet kjønn.

Anonymkode: 83bc3...f3e

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

KG og incel forum har mye til felles. Bitre mennesker som ikke mestrer kontakten med det annet kjønn.

Anonymkode: 83bc3...f3e

Jeg, TS, mestrer denne kontakten. Jeg bare ønsker den ikke, siden den ikke gir meg så mye. Som sagt - jeg hater ikke menn, og er ingen incel. Har vært i forhold størsteparten av mitt liv, har vært gift, og har flere barn. Får sex hvis jeg ønsker meg, og med nåværende samboer har vi sex hver dag. Men jeg gidder ikke halvveis-opplegg med en mann. Er jeg ikke god nok til å gifte seg med, da får han ha det så fint, synes jeg. Eksen var god nok - da kan han kanskje gå tilbake til henne.

TS

• Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis mannen ellers er snill og god, så er det vel ikke så farlig at han ikke ønsker å gifte seg for andre gang?

Det eneste negative du nevner her er at han ikke ønsker å gifte seg en gang til. Det har han jo lov til, og det må respekteres. Er det bare dine ønsker som skal respekteres? 

Dersom jeg blir skilt, har jeg absolutt ingen ønske om å gifte meg igjen, hele greia var bare dyrt og tidkrevende. Been there done that liksom. Flaut å eventuelt bli skilt for andre gang også. Det betyr ikke at jeg ikke kommer til å være glad i en mann jeg møter senere.

Anonymkode: 27958...4c0

• Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis mannen ellers er snill og god, så er det vel ikke så farlig at han ikke ønsker å gifte seg for andre gang?

Det eneste negative du nevner her er at han ikke ønsker å gifte seg en gang til. Det har han jo lov til, og det må respekteres. Er det bare dine ønsker som skal respekteres? 

Dersom jeg blir skilt, har jeg absolutt ingen ønske om å gifte meg igjen, hele greia var bare dyrt og tidkrevende. Been there done that liksom. Flaut å eventuelt bli skilt for andre gang også. Det betyr ikke at jeg ikke kommer til å være glad i en mann jeg møter senere.

Anonymkode: 27958...4c0

Han får lov til det, ja. Men jeg ønsker ikke å være samboer resten av livet. Selvfølgelig skal jeg respektere hans ønsker, derfor har jeg ikke mast eller laget drama mht. giftemål. Men jeg ønsker å være gift. Han ønsker å være samboer. Vi vil ikke det samme, og da er det greit å ikke være sammen. Det er heller ikke nok til at noen er GLAD I MEG, hvis de ikke ELSKER meg. Så ja, jeg respekterer hans ønske. Men jeg ønsker ikke å være samboer livet ut. Det må jeg da få lov til å mene.

TS

• Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nåja, nå er det nok du som kommer til å bli brukt. Lykke til med det livet som smørehylse. 

Anonymkode: d2028...38f

Hvorfor tror du det? Er et par stykker til nå, som vil bli kjæresten min, men jeg får ikke følelser for de, siden jeg elsker eksen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 44 år og lei. Drittlei. Jeg er i forhold med en snill, kjekk og morsom mann. Men han vil ikke gifte seg med meg. Han nekter å oppgi grunn, men er kategorisk mht. det at han ikke vil gifte seg med meg. Han var gift med eksen, og det var viktig for ham å være gift den gangen. Jeg anser meg derfor som en pauseunderholdning/noe han har tatt til takke med. Særlig siden han er "out of my league" utseendemessig. Jeg har tidligere hatt dårlige erfaringer med menn, som vold, alkohol, psykisk og seksuell mishandling, likegyldighet og snylting. 

Jeg kjenner at jeg egentlig ikke orker mer menn. Men så har jeg barn, som er veldig glad i stefaren sin (min nåværende mann). Tenker at når de blir store om 3-4 år, så går jeg. Da kan denne giftenekteren sitte der og være fri og frank, så kan jeg få fred og ro alene. Kommer ikke til å skaffe meg en ny mann heller. Og siden sex utenfor forhold har null verdi for meg, vil det heller ikke bli noen elskere. Flere som føler at de egentlig er ferdig med alt som heter menn?

P.S. Jeg hater ikke menn. Jeg ser at venninnene mine, moren min har stabile forhold med gode menn. Det er bare at gode menn ikke er tiltrukket av meg. Jeg har slått meg til ro med det, og velger livet uten.

Føler det på samme måte. Jeg vil ut av forholdet, vil være helt alene og nyte livet. Opplevd mye dritt med menn, og begynner å innse at jeg ikke har hatt så mye selvrespekt. Føler at jeg trenger å være alene for å tilgi meg selv for alt jeg har godtatt.. 
Samtidig føler jeg meg medskyldig i ting som har skjedd, mtp vold. Da jeg aldri har vært underdanig. Har ikke samvittighet til å forlate mannen heller, jeg vet han kommer til å bli helt knust. Han har jo jobbet så mye med seg selv og har ikke opplevd sinneutbrudd fra han på gudene vet hvor lenge. 

Hater ikke menn jeg heller, men tror kanskje at forhold egentlig ikke er noe for meg lengre. 

Anonymkode: f2a5e...5a6

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han får lov til det, ja. Men jeg ønsker ikke å være samboer resten av livet. Selvfølgelig skal jeg respektere hans ønsker, derfor har jeg ikke mast eller laget drama mht. giftemål. Men jeg ønsker å være gift. Han ønsker å være samboer. Vi vil ikke det samme, og da er det greit å ikke være sammen. Det er heller ikke nok til at noen er GLAD I MEG, hvis de ikke ELSKER meg. Så ja, jeg respekterer hans ønske. Men jeg ønsker ikke å være samboer livet ut. Det må jeg da få lov til å mene.

TS

Men hvis du innerst inne ønsker å være gift, så vil du jo fortsatt dele livet med noen. Da er det kanskje bare ikke rett mann du er sammen med? Livet er for kort, barna dine vil klare seg igjennom brudd med en stefar. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er hipp som happ for deg og eneste begrunnelse er at at han ikke vil gifte seg, ja, da kan du fint gå og ha det så bra alene. Jeezes så passiv aggressivt. 

Anonymkode: 742a9...746

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvis du innerst inne ønsker å være gift, så vil du jo fortsatt dele livet med noen. Da er det kanskje bare ikke rett mann du er sammen med? Livet er for kort, barna dine vil klare seg igjennom brudd med en stefar. 

Jeg orker ikke mer. Har vært uheldig med menn hele livet, og mannen som jeg trodde var mitt livs kjærlighet, ønsker ikke å forplikte seg til meg. Så det er bedre for meg, og mer stabilt, å være alene.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis det er hipp som happ for deg og eneste begrunnelse er at at han ikke vil gifte seg, ja, da kan du fint gå og ha det så bra alene. Jeezes så passiv aggressivt. 

Ja, for alle MÅ være samboere og ha et uforpliktende forhold. Han har valgt å gifte seg med eksen, fridde til henne, arrangerte bryllup, så utrolig lykkelig ut på bryllupsdagen på alle bildene deres. Mens meg ønsker han ikke å gifte seg med, og han svarte nei da jeg fridde. Han nekter også å forklare hvorfor han ønsket å gifte seg med eksen, men ikke med meg. Han gir ingen grunn for manglende ønske til forpliktelse. Det er ikke passivt aggressivt å ha ønsker og forventninger, og UTTALE det helt klart til partneren.

TS

• Liker 3
  • Hjerte 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da opp til deg om du vil være alene eller ei.... Det er jo ingen som kan bestemme. 

Men å lage så mye styr fordi kjæresten din ikke vil gifte seg en gang til, synes jeg blir for dumt! Jeg og min samboer har vært sammen i 26 år, og har 2 barn sammen. At vi ikke er gift på papiret, har aldri ført til noe som helst av ustabilitet eller annet. Jeg kaller ham for mannen min, og han kaller meg for "konemor". Enkelt og greit. Å få på papiret at vi er gift, betyr nada! Har flere venninner som har vært sammen med mennene sine omtrent like lenge, uten at de har ustabile forhold osv. For meg betyr giftermål absolutt ingenting! Heller ikke for mannen. 

Anonymkode: 696d2...b5c

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm, hvis personlighet kan skinne gjennom tastaturet, så skjønner jeg godt hvorfor han ikke vil binde seg til deg. Lykke til som singel.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg orker ikke mer. Har vært uheldig med menn hele livet, og mannen som jeg trodde var mitt livs kjærlighet, ønsker ikke å forplikte seg til meg. Så det er bedre for meg, og mer stabilt, å være alene.

Må man være gift for å forplikte seg?? Har aldri følt det på den måten. Mannen min er bunnsolid, vi er sammen på 26 året, og har et helt vanlig familieliv som hvem som helst som er gift. 

Anonymkode: 696d2...b5c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nice, for det er akuratt dét vi trenger fra dere! Vinn-vinn.

Anonymkode: f73e6...a13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres mer ut som at du er fryktelig såret, og derfor redd for å prøve på nytt. Jeg tror ikke det vil gjøre deg lykkelig å rømme fra relasjoner og inn i evig singel, når du egentlig ønsker noe annet. Det finnes mange som velger å være singel, men da har de ikke dette ønske om å gifte seg osv. de vil faktisk være alene. Du vil ikke være alene, men det frister å rømme for å slippe å bli såret på nytt. Har du vurdert psykolog, for å få bearbeidet alt fea tidligere? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så du har et bra forhold med en bra fyr, dere er godt oppi åra begge to, men du tenker du skal droppe hele greia fordi det ikke blir bryllup?

Skjønner meg ikke helt på sånne folk. Hva er galt med samboerskap?

Anonymkode: 89950...a6f

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...