AnonymBruker Skrevet 27. januar #41 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Merkelig, mine barn har hatt lærere som tok ekstra ferie hvert eneste år Anonymkode: 5b974...09b Lærere kan også bli sykmeldte i ferien sin, og ha rett til å ta ut ferie på et annet tidspunkt. Lærere kan være over 60 år og ha rett på en ukes ekstra ferie. Lærere kan ha opparbeide seg avspasering og må ta ut denne. Ut over det er lærerens ferie lagt til juli. Det er ikke anledning til å ta den ut på annet tidspunkt Ts, sjekk personalhåndboken din. Det er ikke uvanlig å kunne ta velferdspermisjon for å ivareta nærmeste familie i forbindelse med medisinsk behandling. Jeg får permisjon med lønn når jeg må på avtaler sammen med min demente mor. Jeg tenker at din problemstilling er i samme gate. Anonymkode: cf8f2...865 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #42 Del Skrevet 27. januar Hjemme????????????? Er du sjuk i hodet? En 16-åring må få slippe å bygge assosiasjoner mellom abort og hjemmet sitt! Anonymkode: 81c27...aaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #43 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hjemme????????????? Er du sjuk i hodet? En 16-åring må få slippe å bygge assosiasjoner mellom abort og hjemmet sitt! Anonymkode: 81c27...aaa Det er ikke mitt valg,, det er hennes. Hun har snakket med legen om alternative. Hvorfor kaller du meg sjuk i hodet? Anonymkode: efe4e...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #44 Del Skrevet 27. januar Jeg hadde tatt egenmelding 1-3 dager alt etter hvor lenge barnet mitt hadde hatt behov for meg. Men så er jeg aldri syk/borte fra jobb, så hadde ikke hatt dårlig samvittighet for det. Barna mine er viktigst uansett. Anonymkode: 2c349...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 27. januar #45 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hjemme????????????? Er du sjuk i hodet? En 16-åring må få slippe å bygge assosiasjoner mellom abort og hjemmet sitt! Anonymkode: 81c27...aaa En 16 åring bør få ta egne valg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #46 Del Skrevet 27. januar Mannen min fikk sykemelding av sykehuset da han måtte være hjemme med meg da jeg måtte ta en abort pga MA. Alternativet er jo at man må være på sykehuset, og det ønsker vel ikke sykehuset, så da gir de vel heller sykemelding til den parten som må være hjemme med den som må gå igjennom en abort. Ta kontakt med sykehuset og forhør deg om du ikke kan få sykemelding, og om det faktisk er greit at hun gjør dette hjemme siden hun bare er 16 år. Anonymkode: b875a...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #47 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor kaller du meg sjuk i hodet? Det var et spørsmål. Har du fått ok fra sykehus for å gjøre dette hjemme? Alle info-sidene jeg finner sier det er 18 år aldersgrense på medikamentelt hjemmeabort. Anonymkode: 81c27...aaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #48 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er jo ikke sykdom. Uansett, velferdspermisjon kan gis både med og uten lønn, leder bestemmer. Anonymkode: e1c41...7fa Sorg når noen dør er heller ikke sykdom. Noen leger sykemelder, andre gjør det ikke. Diagnosene som brukes ved sykemelding. For sorg varierer og. Så jeg gjentar meg selv, kg sine bruker er et dårlig sted å søke hjelp for denne typen spørsmål. Fastlegen er rette plassen. Eventuelt at ts følger med datteren til datterens lege. Anonymkode: 1f417...153 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #49 Del Skrevet 28. januar Piggsopp skrev (11 timer siden): Man får velferdsperm for å følge opp nære pårørende som skal ha medisinsk behandling og trenger tilsyn. Leder avgjør om det er med eller uten lønn. Når det er slik at datteren til ts skal ta abort og ikke kan være alene etterpå må hun ha en voksen med seg og da er det naturlig å be om velferdspermisjon. Leder har ikke noe med hva den eksakte grunnen er. Det er riktig at leder ikke nødvendigvis skal vite hvorfor, men da får vi heller ikke brukt personalhåndboka til det fulle. Den sier noe om hvordan man kan vurdere en søknad om velferdspermisjon. Jeg hadde valgt å gi permisjon, men ikke med lønn. En annen løsning er som en annen her nevner, man kan velge å ta disse tablettene på en lørdag. Jeg tror ingen her er uenig i at 16 åringen trenger foreldrene sine i denne situasjonen, men foreldrenes arbeidsgiver skal ikke lastes økonomisk. Anonymkode: e1c41...7fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #50 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hjemme????????????? Er du sjuk i hodet? En 16-åring må få slippe å bygge assosiasjoner mellom abort og hjemmet sitt! Anonymkode: 81c27...aaa Det er da fint om 16.åringen kan være hjemme i trygge omgivelser, sammen med mammaen sin. Og hva så om hun husker at hun har tatt en abort hjemme? For de fleste er ikke en abort veldig traumatisk. Anonymkode: db4b1...d22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #51 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mannen min fikk sykemelding av sykehuset da han måtte være hjemme med meg da jeg måtte ta en abort pga MA. Alternativet er jo at man må være på sykehuset, og det ønsker vel ikke sykehuset, så da gir de vel heller sykemelding til den parten som må være hjemme med den som må gå igjennom en abort. Ta kontakt med sykehuset og forhør deg om du ikke kan få sykemelding, og om det faktisk er greit at hun gjør dette hjemme siden hun bare er 16 år. Anonymkode: b875a...548 Men dette blir vel noe annerledes, i ditt tilfelle var jo mannen også far til fosteret. Dvs egen selvstendig grunn til at en sånn dag var tung. Anonymkode: bc79c...65f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #52 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lærere kan også bli sykmeldte i ferien sin, og ha rett til å ta ut ferie på et annet tidspunkt. Lærere kan være over 60 år og ha rett på en ukes ekstra ferie. Lærere kan ha opparbeide seg avspasering og må ta ut denne. Ut over det er lærerens ferie lagt til juli. Det er ikke anledning til å ta den ut på annet tidspunkt Ts, sjekk personalhåndboken din. Det er ikke uvanlig å kunne ta velferdspermisjon for å ivareta nærmeste familie i forbindelse med medisinsk behandling. Jeg får permisjon med lønn når jeg må på avtaler sammen med min demente mor. Jeg tenker at din problemstilling er i samme gate. Anonymkode: cf8f2...865 Nei de var ikke sykemeldt før det Anonymkode: 5b974...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #53 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det var et spørsmål. Har du fått ok fra sykehus for å gjøre dette hjemme? Alle info-sidene jeg finner sier det er 18 år aldersgrense på medikamentelt hjemmeabort. Anonymkode: 81c27...aaa Det var vel heller måten du spurte på? Den var ikke spesielt hyggelig eller konstruktivt? Det er vel ikke jeg som bestemmer om hun kan gjøre det hjemme eller ikke, jeg er ikke helsepersonell. Hun fikk forøvrig lovt til å utføre det hjemme, etter eget ønske. Anonymkode: efe4e...e63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #54 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er vel ikke jeg som bestemmer om hun kan gjøre det hjemme eller ikke, jeg er ikke helsepersonell. Hun fikk forøvrig lovt til å utføre det hjemme, etter eget ønske. Selvfølgelig kan du bestemme at hun ikke får lov til å gjøre dette hjemme. Jeg ville aldri risikert at mitt barn fikk varige negative assosiasjoner til sitt eget hjem. Anonymkode: 81c27...aaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #55 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig kan du bestemme at hun ikke får lov til å gjøre dette hjemme. Jeg ville aldri risikert at mitt barn fikk varige negative assosiasjoner til sitt eget hjem. Anonymkode: 81c27...aaa Jeg kan jo alltids overkjøre ungdommen min og risikere at hun ikke kommer til meg hvis hun havner i en vanskelig situasjon, og heller gjør det bak ryggen min uten en god støtte, noe hun kunne gjort her også da hun kunne valgt å ikke fortelle meg noe som helst å utført aborten helt på egenhånd. Anonymkode: efe4e...e63 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 28. januar #56 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mannen min fikk sykemelding av sykehuset da han måtte være hjemme med meg da jeg måtte ta en abort pga MA. Alternativet er jo at man må være på sykehuset, og det ønsker vel ikke sykehuset, så da gir de vel heller sykemelding til den parten som må være hjemme med den som må gå igjennom en abort. Ta kontakt med sykehuset og forhør deg om du ikke kan få sykemelding, og om det faktisk er greit at hun gjør dette hjemme siden hun bare er 16 år. Anonymkode: b875a...548 Det må ha vært pleiepenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #57 Del Skrevet 28. januar minister-mio skrev (16 timer siden): En 16 åring bør få ta egne valg En 16-åring bør unngå å bli gravid. Anonymkode: 2496a...c1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 28. januar #58 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En 16-åring bør unngå å bli gravid. Anonymkode: 2496a...c1e Det er litt sent nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #59 Del Skrevet 28. januar Herlighet. Takk for at dere minner meg på hvorfor man aldri skal stille denne typen spørsmål på KG. TS: jeg ville snakket med legen om denne problemstillingen. Håper det går bra med 16-åringen og at hun ikke får noen komplikasjoner. Anonymkode: 20e9f...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #60 Del Skrevet 28. januar Du kan be om velferdspermisjon og si at din datter skal gjennomgå en behandling. Anonymkode: f0796...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå