Gå til innhold

Når han fortsatt tenker på gamle greier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 57 år gammel, mannen min er 58. Vi møtte hverandre nesten nøyaktig på 18-årsdagen min. Nylig merket jeg at han fortsatt gruffet over en kjæreste jeg hadde en kort stund før jeg traff ham. Jeg satte ham på plass.

- Vi ble kjærester, senere gift og om noen måneder har vi vært sammen i 40 år.

- Du har fått de beste årene og tiårene av mitt liv.

- Vi har fått to barn sammen og oppdratt dem sammen.

- Du har ligget med meg mer enn 4000 ganger, hvis vi tar et røft gjennomsnitt. Du har vært i rumpa mi, hatt meg under menstruasjon, jeg har svelget sæden din hundre-og-Gud-vet-hvor-mange ganger.

- Vi har feiret familiebursdager, båret i familienes begravelser sammen, sittet ved sykesenger for hverandre og tatt opp lån sammen.

- Jeg sier "jeg elsker deg" hver dag, ler sammen med deg, gråter sammen med deg og skryter av pikken din.

Og så tenker du fortsatt på at jeg hadde noen tilfeller av ungdomssex for over 40 år siden! Skjerpings!!

Han ble flau. Og jeg vet jo at dette ikke er noe "sjalusiproblem". Jeg synes bare det er litt fantastisk at det i det hele tatt er noe noen kan tenke på, at det er tema overhodet. Kanskje det kom av at jeg var hans første, men - uansett det er så lenge siden. Og alt som har skjedd senere burde gjøre dette til noe som ikke finnes. Kanskje jeg gjør det til noe større enn det er, for han sa jo ikke noe, jeg bare merket det på ham, da navnet på den andre ble nevnt av en - i en helt annen forbindelse - når vi var på mine hjemtrakter. Og bare det at jeg merket en liten reaksjon hos ham på navnet gjorde at jeg klikket litt.

Var det feil av meg å reagere?

Anonymkode: dadaf...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har ligget med meg mer enn 4000 ganger, hvis vi tar et røft gjennomsnitt. Du har vært i rumpa mi, hatt meg under menstruasjon, jeg har svelget sæden din hundre-og-Gud-vet-hvor-mange ganger.

TOOOO MUCH INFO 😱

Sært av mannen din, bra du satte ham på plass. Det er en usikkerhet i ham selv, han sammenligner seg med den andre fyren og taper. 

Anonymkode: a0cca...785

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vær stolt du, over at mannen din fortsatt kjenner et blaff av sjalusi. Han elsker deg og vil ikke dele deg på den måten med noen 

Anonymkode: 8a0d5...e87

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vær stolt du, over at mannen din fortsatt kjenner et blaff av sjalusi. Han elsker deg og vil ikke dele deg på den måten med noen 

Anonymkode: 8a0d5...e87

Stolt over at en voksen mann, med all historikken TS beskriver, furter over at kona hadde en ungdomskjæreste før ham…? For 40 år siden…?

Anonymkode: b6827...6f3

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kanskje jeg gjør det til noe større enn det er, for han sa jo ikke noe, jeg bare merket det på ham, da navnet på den andre ble nevnt av en - i en helt annen forbindelse - når vi var på mine hjemtrakter. Og bare det at jeg merket en liten reaksjon hos ham på navnet gjorde at jeg klikket litt.

Var det feil av meg å reagere?

Kan det tenkes at du tok feil? Kan det tenkes at du selv var litt vâr på dette og at du leste noe hos ham som kanskje ikke fantes?

Han vet tydeligvis om dette, ellers hadde du ikke skrevet som du gjorde. Han vet at du hadde en ungdomskjæreste en liten stund og han vet altså navnet - hvem det er. So what? Det kan selvsagt være en bakgrunn her du ikke forteller om, en kontekst som gjør at du vet at det du "merket" er det du sier at det var. Men hvis det ikke er noen slik kontekst, er det ganske urettferdig å gå ut ifra at det han slett ikke sa, men som du tror du merket, er noe han fortjener kritikk for.

Og selv om du merket noe reelt, fordi det er en kontekst du ikke forteller om, kan det hende at denne svake reaksjonen (som du ikke beskriver nærmere) skal være OK, rett og slett fordi han ikke sa noe.

Ja, du var urimelig. Du overreagerte. Kanskje fullstendig uten den minste grunn. Kanskje han tenkte på noe helt annet.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Årets tale 🏆

Anonymkode: ab9fb...ffc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han har jo ikke reagert. Du sier du så noe i han når navnet ble nevnt. Men mannen har jo ikke sagt noe. Ja jeg synes du overreagerer. Du leter etter tegn. Skal ærlig innrømme at jeg får et lite stikk jeg å når eksen hans nevnes. Men jeg sier ikke noe til omverden. Men jeg kjenner et ekstra slag i hjertet. Lell om det er 30 år siden. 

Anonymkode: ec318...789

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du virker crazy

Anonymkode: 39145...0a1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det der var vulgært..🤢 Vil ikke høre sånn prat av en snart 60 år gammel dame. Vis litt klasse da... 

Anonymkode: 4b007...834

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

4000 ganger på 40 år står det respekt av 

Anonymkode: cc197...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

4000 ganger på 40 år står det respekt av 

Det er jo lite?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo lite?

8 ganger i mnd er minimalt. Her er det minimum pr dag 

Endret av baremeg007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg som leste "han tenker fortsatt på gamle griser"🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det der var vulgært..🤢 Vil ikke høre sånn prat av en snart 60 år gammel dame. Vis litt klasse da... 

Nei, sånn prat er forbeholdt de under 40. Eller menn.  

Skjerp deg!!! 🤮

Anonymkode: 0b9b3...8dd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei, sånn prat er forbeholdt de under 40. Eller menn.  

Skjerp deg!!! 🤮

Det bør ikke være forbeholdt noen på et offentlig forum uten en warning. Jeg får det veldig grafisk foran meg, får ikke du? Og er ikke det utroskap? At jeg ser for meg en annen mann naken? Orker ikke det styret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

4000 ganger på 40 år

Det er et snitt på to ganger i uken, gjennom et liv med ulike faser, med graviditeter og svangerskap, med sykdom, med reiser og annen avstand, med menstruasjoner og alskens annet som gjør at antallet flater ut.  Og når man leser på KG alle de som snakker om at seksuallivet ikke finnes lenger ett "lange forhold på 12 år", synes jeg et estimert gjennomsnitt på mer enn to i uken gjennom nærmere 2100 uker er ganske respektabelt.

Og hvorfor i all verden skal ikke damer i 50-årene få snakke om sexlivet sitt på KG akkurat som damer i 30-årene??? Seriøst!! Jeg har også passert 50 og insisterer på at seksualitet er livsvarig. Hmpf!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg antar at han ikke har reagert på dette på mange år, Ts?

I så fall vil jeg tro at det er det at han nå nærmer seg 60 som kanskje er problemet, han tenker eller føler at han er blitt eldre, blir bekymret for om han er god nok for deg, og så tenker han på dine tidligere erfaringer slik de var den gangen - unge, spreke menn som kanskje både hadde mer hår og muskler og mindre mage enn det han selv har nå.

Jeg synes du fikk frem poenget veldig bra. Om det blir et tema på nytt, minn ham på at du valgte å ikke leve livet ditt med noen av disse unge mennene den gangen. Du valgte ham, du har hatt og har et godt liv med ham, du elsker ham, du tenner på ham, du ønsker å fortsatt være med ham, du liker livet dere har sammen og forholdet dere har.

Tror det var bra du sa så tydelig fra, for hvis dette er tanker han gnager på nå så kan det potensielt ødelegge forholdet dere har, hvis han ikke greier å gi slipp på dem og gir uttrykk for det.

Anonymkode: e825a...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det bør ikke være forbeholdt noen på et offentlig forum uten en warning. Jeg får det veldig grafisk foran meg, får ikke du? Og er ikke det utroskap? At jeg ser for meg en annen mann naken? Orker ikke det styret..

😂😂😂

Anonymkode: 6198a...bb7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det har jeg forståelse for.  Takk for oppklaring! 

Og da er det jo ikke fordi hun er kvinne og 60+  at hun skal oppføre seg ordentlig, så da trenger du ikke vektlegge det. Det virker både kvinnefiendtlig og trangsynt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
baremeg007 skrev (1 time siden):

8 ganger i mnd er minimalt. Her er det minimum pr dag 

Snakkes om 40 år, så får vi se🤭

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...