AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Del Skrevet 27. januar Jeg gikk fra barnefar etter en anmeldelse om familievold, saken ble henlagt, det betyr ikke at han ikke gjorde noe, her er saken, når vi gikk fra hverandre gikk han raskt inn i et nytt forhold, da fikk barna sms at han hadde gått videre å ønsket ikke noe med de å gjøre, han ønsket da å fraskrive seg alt foreldreansvar, å ønsket ingen økonomisk ansvar for barna. Det fikk han ikke gjennom, så fikk mye sms hvor jeg fikk skyld for å stoppe han i å leve livet, det gikk som forventet og han ble singel, mye motivasjon for at han skulle ha minste mann litt men tilslutt fikk jeg en avtale, det var ikke skriftlig men har bevis at far hat barnet hver 2 uke fra fredag til mandag. Nå vil han endre samvær, jeg har ordnet samvær for å passe jobb, han vil endre samvær for å passe med kjærest, jeg kan ikke endre turnus på kort varsel for det vil påvirke alle på jobb, kan han gjøre det, har så mange mld han sier jeg må endre jobben min, sist jeg så ut fra utbetaling var han arbeidsledig Anonymkode: d6293...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #2 Del Skrevet 27. januar Hvorfor lar du en sånn far ha samvær? Han er skadelig for barn Anonymkode: feb50...16c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #3 Del Skrevet 27. januar La han gå helt ut av livene deres når det er det han egentlig ønsker. La han skriftlig skrive fra seg alt. Så lever du og barnet deres liv, og han lever sitt. Det er til det beste for alle i en sånn situasjon. En som driver vold i nære relasjoner slutter ikke. De bytter ofre. Ikke sett barnet i skuddlinjen til å bli det ultimatum offer og våpen i ett. Anonymkode: 096cb...6e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #4 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor lar du en sånn far ha samvær? Han er skadelig for barn Anonymkode: feb50...16c Har du vært i konflikt med en foreldre? Har ingen rettigheter velger jeg en gang feil vil jeg og barnet bli dømt, du kan være slem å ha ingenting ting å miste for du har ingen forventning. Far sitter å har det fint, har så mange meldinger men ingenting skjer aldri, alle kan gjør det de vil Anonymkode: d6293...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #5 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): La han gå helt ut av livene deres når det er det han egentlig ønsker. La han skriftlig skrive fra seg alt. Så lever du og barnet deres liv, og han lever sitt. Det er til det beste for alle i en sånn situasjon. En som driver vold i nære relasjoner slutter ikke. De bytter ofre. Ikke sett barnet i skuddlinjen til å bli det ultimatum offer og våpen i ett. Anonymkode: 096cb...6e4 Han har skrevet fra seg alt mange gang, hjelper ikke, for angrer han er det positivt Anonymkode: d6293...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #6 Del Skrevet 27. januar Hvis han ville fraskrive seg foreldreansvaret, ser jeg ikke hvorfor du nektet dette. Man er ikke fristilt økonomisk ansvar selv om man ikke har foreldreansvar, og det er atskilt fra samvær. Det gir bare deg mer kontroll i hverdagen. Anonymkode: 4f981...493 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:26 #7 Del Skrevet torsdag kl 17:26 La han fraskrive seg foreldreansvaret. Da står du mye friere med tanke på pass etc. Begge må signere på en melding til Folkeregisteret (kan gjøres digitalt). Farsskapet kan han ikke fraskrive seg, så du kan fortsatt søke bidrag via Nav. Anonymkode: 811e1...2ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:42 #8 Del Skrevet torsdag kl 20:42 AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 1.24): Han har skrevet fra seg alt mange gang, hjelper ikke, for angrer han er det positivt Anonymkode: d6293...2ed Om han vil fraskrive seg foreldreansvaret, skriv ut papiret og la han signere på det! https://www.regjeringen.no/no/dokument/dep/bld/skjema/skjema-2/samboererklaringavtale-om-foreldreansvar/id437436/ Ha det gjerne klart i dag allerede. Det betyr ikke at han ikke kan kreves for bidrag ei heller at samvær faller bort. Men pass, flytting, bank osv trenger du ikke hans underskrift på. Når det kommer til samvær, må du ikke danse etter hans pipe. La det være med hver annen helg. Anonymkode: 59cbe...892 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:55 #9 Del Skrevet torsdag kl 20:55 Det er ikke han alene som dirigerer samvær. Du kan rett og slett si «Nei». Det blir da ingen endringer uten at begge er enig i endring. Han må da isåfall ta deg til retten, og vinne der. Det gjør han jo ikke. Det er tåpelig av ham å mase på deg om å endre samvær fordi det passer hans kjæreste. Din jobb er viktigere enn hans kjæreste. Han får ta tilpasningen. Han høres ut som en fjott som ikke har skjønt så mye av samvær og rettigheter. Så da krever han, langt utover det han har anledning til å kreve. Og da sier du «Nei». Samme hvor mange meldinger han peprer inn. Aldri la ham slippe barnebidrag. Han har vært med på å sette dem til verden, da har han forsørgeransvar på lik linje som deg. Hvis han prøver seg en annen gang, så kan du bare spørre tilbake hva ungene da skal spise? Luft? Og hvis han ikke betaler bidrag, så betyr det rent praktisk at du tar over hans utgifter, i tillegg til dine egne. Og du er ikke interessert i å betale for ham. Anonymkode: 97ad6...eb5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:07 #10 Del Skrevet torsdag kl 21:07 AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 1.23): Har du vært i konflikt med en foreldre? Har ingen rettigheter velger jeg en gang feil vil jeg og barnet bli dømt, du kan være slem å ha ingenting ting å miste for du har ingen forventning. Far sitter å har det fint, har så mange meldinger men ingenting skjer aldri, alle kan gjør det de vil Anonymkode: d6293...2ed Jeg skjønner hva du mener, men det er ikke slik at det er og blir slik at du aldri får eller har rettigheter. Jo mer dritt og usakligheter han kommer med til deg, jo bedre stiller du til å ta det videre. Det verste (for deg) er over, du kom deg vekk, nå må du få barnet unna ham også. Dokumenter, skriv ut, ta med alt han har gjort og sier og fortsett med det. Alt du får og har i skriftlig form; spar på det. Min voldelige eks har greid å true og trakassere seg ut av samvær utenom et par uker totalt gjennom hele året; og alt han truer med har han selv endt med å miste. Om enda jeg kunne fått ham til å fraskrive seg foreldreansvaret også! Du sitter på fremtidig gull hvis eksen din faktisk vil dette; MANGE konflikter mindre å møte på i årene som kommer. Anonymkode: 1414b...684 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:14 #11 Del Skrevet torsdag kl 21:14 AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 1.23): Har du vært i konflikt med en foreldre? Har ingen rettigheter velger jeg en gang feil vil jeg og barnet bli dømt, du kan være slem å ha ingenting ting å miste for du har ingen forventning. Far sitter å har det fint, har så mange meldinger men ingenting skjer aldri, alle kan gjør det de vil Anonymkode: d6293...2ed Dette stemmer overhodet ikke. Jeg har en bf som det har vært konflikt med i mange år, men rettigheter har man. Etter flere runder i retten har jeg en viss erfaring. Samværsforeldre kan ikke diktere hvordan samværsordningen skal være. En samværsordning er man minst to om å skal være enig i, og med årene skal også ungene være enig. Samværsforeldre har rett på samvær, men det skal være tilpasset forholdene. Kjæresten til bf er ikke en part her og helt irrelevant. Anonymkode: 59cbe...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå