AnonymBruker Skrevet i går, 07:59 #21 Del Skrevet i går, 07:59 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er en av de "ensomme" kvinnene. Jeg bor for meg selv i en leilighet, går til og fra jobb hver dag, kommer hjem, lager middag til meg selv, vasker litt, koser med kattene og ser på tv. Jeg har ikke et stort nettverk med mennesker men sosialiserer meg på jobb. Har også 4 venninner som jeg sosialiserer med 1-2 ganger i året. Flyttet også nettopp i ny leilighet litt mer sentralt og har blitt kjent med ei dame som bor over meg. Vi har dratt litt på kafe og vært litt på middag hos hverandre. Kan vel kalle henne for en venninne. Jeg kan til tider føle på en ekstrem ensomhet. Om det skjer noe så har jeg KUN meg selv. Ingen jeg kan lene meg på. Det er vel det jeg tenker mest på. I den usikre verdenen vi lever i i dag er det litt ekkelt å ikke ha noen. Men jeg forventer ikke at staten skal ta seg av meg. Jeg har satt meg i denne situasjonen selv. Jeg forsøker å sosialisere meg der jeg kan. Og finner noen ganger kortvarige og andre ganger langvarige vennskap langs min vei. Jeg tror heller ikke at jeg hadde vært så mye lykkeligere i et ekteskap. Jeg har hatt noen venninner som har virket mer ensomme i ekteskapene sine enn jeg noen gang har vært. Jeg savner ikke mann og barn men noen ganger savner jeg mer mennesker. Som f.eks søsken flere venninner osv. Men jeg har et nyttårsforsett som jeg allerede har begynt på og det er å skape et større nettverk for meg selv. Jeg har meldt meg på 3 kurs i kommunen og har også bestilt en reise i sommer som jeg gleder meg til. Det jeg tenker kanskje kan gjøres mer fra organisasjoner og offentlige etater er å lage mer arenaer rettet mot ensomme mennesker. Et sted man kan mingle og bli kjent med andre. Jeg har blitt kjent med noen jenter via disse eventene. Men jeg ser også tendensene på disse treffene at det KUN kommer kvinner. Menn uteblir. Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn. Anonymkode: 4afdb...d33 ❤️ Det høres jo ut som ser muligheter og tar tak i situasjonen din. Vi er mange som lever sånn nå. Man kan si det er et valg for alle, fordi også et forhold som kanskje hadde vært dårlig eller skadelig er valgt bort, og et fravær av potensielt bra forhold dessverre er tilstede konsekvent. Disse treffene du nevner er vel sånne singeltreff, og det er vanlig at det ikke er nok menn. Menn kunne godt ta tak i seg selv og sitt liv istedenfor å klage og anklage. Anonymkode: 5fdbe...e53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:06 #22 Del Skrevet i går, 08:06 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Absolutt, vi trenger flere møteplasser og aktiviteter man kan gjøre alene for å møte andre f.eks denne personen her ville hatt veldig godt av å møte flere menn i trygge omgivelser. Isolering skaper frykt og hat. Anonymkode: e3075...e31 Eller at vi har gjentakende erfaring med mannebabyer. Anonymkode: dbf9b...c59 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:10 #23 Del Skrevet i går, 08:10 Nei, jeg forventer ikke at andre skal rydde opp i livet mitt. Anonymkode: 41e5f...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:07 #24 Del Skrevet i går, 19:07 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei. Hva skal vi med et voksent barn? Bedre å være alene 😄 Vi trenger ingen konemor som mannfolk gjør. Vask klea deres sjøl 😄 Anonymkode: 9d1d7...80b Anonymkode: ed81d...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå