Gå til innhold

Burde det gjøres mer for å redde single og ensomme menn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Damer vil at menn skal være og gjøre alt mellom himmel og jord mens de bare trenger å være kvinner. Det er de som trenger å "vokse opp" Å finne partner er ingen sak for kvinner når de får dem servert på fanget. Priviligerte barn på flere områder. 

Anonymkode: 6f1f6...a21

Men hvis du har så god peiling på kvinner så bruk heller den peilingen på å få deg en dame da. Yikes. 

Anonymkode: a7c90...c47

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Som jeg skrev i innlegget mitt: det er lettere for kvinner å få tilgang til sex enn det er for menn. De som later som om de ikke vet det har antagelig en kjønnskampsagenda, eller de har aldri vært ute av huset.

Anonymkode: 4f9bb...e08

Men vi er ikke ute etter sex , så om det er lett gir oss ingen verdi. Skal jeg være glad det er fullt av tilbud på noe jeg ikke er interessert i. 
dette er kun interessant for meg om jeg var nymfoman uten syn lukt eller smakssans 

Endret av Ænema
  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hehe, hva er egentlig problemet med å hente denne damen selv? Mer forpliktelser? 😬 er jo langt mer romantisk å ‘hente’ en dame i utlandet, samt at det viser at det er litt tiltak i en. Blir bare tullete å lage en kunstig brudebank i Norge, ser for meg enorme mengder med misbruk. Au pair-ordningen ble ganske nylig avviklet … 

Det er ikke et problem, jeg gjør det selv nå. Det krever vesentlig mer innsats og forpliktelse enn å finne noen her.

Men det er vakkert å finne noen man elsker og å klare det via langdistanse, kultur forskjeller, spennende også.

Anonymkode: 0ac65...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvis du har så god peiling på kvinner så bruk heller den peilingen på å få deg en dame da. Yikes. 

Hvordan få seg dame? De gir ingenting av seg selv, de sier ingenting, de gir aldri komplimenter, de ser ikke på deg  de avviser menn 99% av gangene. Allikevel forventes det at mannen skal være alt mulig. Standardene er skyhøye og kvinner trenger ikke å gjøre noenting.

Skjønner at mange menn har gitt opp 🤷‍♂️

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har ikke sagt noe av det du legger til grunn her. Er du en bot?

Anonymkode: 4f9bb...e08

Det er jo akkurat det som du sier. Menn kan enkelt få seg sex, men de vil ikke ha hva som helst for sex skal ha verdi for menn. Kvinner kan enkelt få seg sex og de burde være takknemlig for det de kan få så om du er 20 år med en 70 år gammel mann som løper etter, så smil og hold kjeft fordi kvinner skal ikke få lov til å ha sex som har verdi for dem. 

Anonymkode: 34093...ae1

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ænema skrev (10 minutter siden):

Men vi er ikke ute etter sex , så om det er lett gir oss ingen verdi. Skal jeg være glad det er fullt av tilbud på noe jeg ikke er interessert i. 
dette er kun interessant for meg om jeg var nymfoman uten syn lukt eller smakssans 

Jeg får tilbud om masse løk, men jeg liker ikke å spise løk. Det smaker vondt, lukter vondt. Jeg liker grapefrukt, men grapefrukt er dyrt og vanskelig å få tak i. Grapefrukt smaker saftig, behagelig og fantastisk når jeg får tak i det. 

menn «hold kjeft.. og spis løk» 🙄

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan få seg dame? De gir ingenting av seg selv, de sier ingenting, de gir aldri komplimenter, de ser ikke på deg  de avviser menn 99% av gangene. Allikevel forventes det at mannen skal være alt mulig. Standardene er skyhøye og kvinner trenger ikke å gjøre noenting.

Bare se på de negative svarene I denne tråden. Det forventes at den "sterke mannen" skal klare alt på egenhånd og hvis han ikke klarer det blir han hånet, akkurat som for 200 år siden. Damer derimot skal skånes og støttes, på flere områder har ikke kjønnsroller endret seg i det hele tatt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, sååå…. 

jeg liker ikke fotball men skriver ikke 100 000 tråder på fotballforum av den grunn.. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja. 

Samfunnet kan definitivt gjøre mye for ensomhet, så folk får bekjente og venner, og helse og økonomi. 

Men akkurat dating får man fikse sjøl.

Anonymkode: 2322c...6b5

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi da var barna ekstremt mye mer aktive på fritiden. De ble kvitt energien sin lett som bare det, og de ble sett på som arbeidskraft. Lekser trengte de ikke å gjøre uansett da de ble satt i arbeid som 15-åringer, det var da ingen som gikk på høyskole da. Nå får vel ikke gjennomsnittbarn mer enn 3000 skritt ut av systemet før dagen er over pga internett, sosiale medier og skjermer.

Anonymkode: 92848...b7e

Da er det vel foreldrenes ansvar å ta fra ungene elektronikken og sende dem ut i naturen da? Og det er bare tull at ingen gikk på høyskole før, da het det universitet og var for de rikeste. Noen klarte det altså.

Jeg tror foreldre ikke oppdrar smågutta godt nok, de kan nemlig både sitte stille og gjøre lekser hvis de må.

Anonymkode: b4570...b1f

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, sååå…. 

jeg liker ikke fotball men skriver ikke 100 000 tråder på fotballforum av den grunn.. 

Halvparten av mennesker på jorden er kvinner, og dobbeltmoralen får vi se hele tiden. Det er viktig med motbalanse i en så ensidig tråd som dette.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At staten skal være matchmaker, høres fælt ut. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingen som tvinger deg til å bli sammen med noen. Du kan fint velge singellivet. 😊 men det er morsommere å sutre og være bitter… er det ikke? Derfor du skriver sånne innlegg.. du liker deg i det mørke hullet ditt sammen med bitterheten

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bare se på de negative svarene I denne tråden. Det forventes at den "sterke mannen" skal klare alt på egenhånd og hvis han ikke klarer det blir han hånet, akkurat som for 200 år siden. Damer derimot skal skånes og støttes, på flere områder har ikke kjønnsroller endret seg i det hele tatt.

Vi er dyr. Kvinner følger sitt instinkt som er å plukke de beste genene. Det er ingen sympati for menn. Hvis du ikke takler det, er ikke genene dine ment for å videreføres 

Anonymkode: 9b5d7...0b2

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rart det der, hvordan fokuset alltid er ‘singel’ når det handler om ensomme menn. Ikke ‘venneløs’.

For de har jo stort sett ingen mannlige kontakter heller, eller omgangskrets. Eller særlig kontakt med egen familie.

Det samme gjelder for ensomme menn som alle andre - en må faktisk løfte på stumpen og ut å delta i samfunnet og livet. Ingen får lagt hverken venner eller kjærester rett i hendene.

Anonymkode: bc749...690

Joda, enig at de må ta et tak! Men mannlige venner kan generelt ikke oppfylle den omsorgen en partner/kvinne eller familie kan. Man kan få en kompis å se kamp med, men være ensom de 95% av tiden. 

Anonymkode: e029c...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (25 minutter siden):

Jeg kan skrive under på det som mann også. Det er noe med denne innbilte "machokulturen" hvor noen tror at sex er alt som betyr noe for menn. Faktisk ikke. Så jævlig gjevt å pule en random er det faktisk ikke, og terskelen for å bruke dagene til noe mer fornuftig er lav. Det som derimot HAR verdi, er å ligge med noen man er glad i.

Denne diskusjonen rundt gutter i skolen er også bare tull. Gutter får lov til å være gutter i dag også, og det å sluke teori, elske hvert sekund av det, og oppleve problemer fordi den kvinnelige "alle skal med-smiljefjes-repetisjon-er-bra"-læreren prioriterer hulltetting hos de som henger etter over å foredle de motiverte som ligger foran resten, er det reelle problemer mange av dem møter i skolen i dag. "Å være gutt" betyr ikke å være "høyt og lavt" og slite mer med å sitte i ro enn andre.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Joda, enig at de må ta et tak! Men mannlige venner kan generelt ikke oppfylle den omsorgen en partner/kvinne eller familie kan. Man kan få en kompis å se kamp med, men være ensom de 95% av tiden. 

Så menn er dårligere venner for hverandre enn kvinner er for sine kvinnelige venner? 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Forsåvidt enig. Alle mine kvinnelige venninner er sånn, ser dette spesielt i yngre genreasjon z også.  De orker ikke eller tørr i snakke med menn, de syns det er lettere å være alene og strikke/se Netflix enn å deale med komplimenter og flørt. De klager på singellivet men gjør ingenting. Jeg er sikker på om en karismatisk mann som har lært seg å sjekke, med en god dose ståpåvilje og kutyme,, vil nå gjennom til dem uansett. Norske menn jeg har observert prøver pitte litt så gir de opp, eller blir for masete og småkule.. istedenfor å praktisere god kutyme 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så menn er dårligere venner for hverandre enn kvinner er for sine kvinnelige venner? 

Nei altså, kvinner snakker om følelsene sine, spør hverandre hvordan de har det og gir hverandre gode store klemmer. 
Men du mener det er ingen forskjell? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi er dyr. Kvinner følger sitt instinkt som er å plukke de beste genene. Det er ingen sympati for menn. Hvis du ikke takler det, er ikke genene dine ment for å videreføres 

Anonymkode: 9b5d7...0b2

Det du sier er riktig. Det kan oppleves som en kald/hard sannhet og ta innover seg, men vi ser det i praksis hele tiden, inkludert i denne tråden.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...