Gå til innhold

Burde det gjøres mer for å redde single og ensomme menn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 19.57):

For lang tid i ensomhet, så kan de automatisk falle på feil side av samfunnet. Kanskje organisasjoner og offentlige etater kan gjøres mer? 

Anonymkode: 1ad8a...f5a

Ensomhet kommer vel av at en ikke har noen omgangskrets. I gamledager banket en på døren og spurte om vedkommende tok i mot besøk. Da ble en påspandert kaffe og tok en prat. Var det ekstra hyggelig lunket en på kaffen. Te fungerte også.

Ja det kan bli en skole som likestiller kjønnenes muligheter i grunnskolen, det var nokså likt på begynnelsen av 80 tallet. 

Når det gjelder sex kjæresteri mm. bør det nok iverksettes flørtekurs. 

Kanskje med fokus på avvisning  hvordan takle dette og hvordan avvise pent.

Så har en denne fedmeepidemien. Jeg tenker at trening på jobb 3 timer pr uke vil gjøre endel ihvertfall.

Så tenker jeg hva er feil med å ha en liten passiar på butikken i kafeen osv uansett kjønn, dette er også på det nærmeste passé.

Endret av Flintis
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flintis skrev (14 minutter siden):

Ensomhet kommer vel av at en ikke har noen omgangskrets. I gamledager banket en på døren og spurte om vedkommende tok i mot besøk. Da ble en påspandert kaffe og tok en prat. Var det ekstra hyggelig lunket en på kaffen. Te fungerte også.

Ja det kan bli en skole som likestiller kjønnenes muligheter i grunnskolen, det var nokså likt på begynnelsen av 80 tallet. 

Når det gjelder sex kjæresteri mm. bør det nok iverksettes flørtekurs. 

Kanskje med fokus på avvisning  hvordan takle dette og hvordan avvise pent.

Så har en denne fedmeepidemien. Jeg tenker at trening på jobb 3 timer pr uke vil gjøre endel ihvertfall.

Så tenker jeg hva er feil med å ha en liten passiar på butikken i kafeen osv uansett kjønn, dette er også på det nærmeste passé.

Problemet er at uansett flørtekurs, vil mange menn fortsatt tilby ren sex. Og fortsatt bli avvist av de fleste kvinner, siden de fleste kvinner ikke ønsker å bli brukt for sex. Det må gjøres noe med holdninger. Det må forklares til menn at man ikke får en langvarig løsning på ensomhetsproblemet ved å pule rundt, og at det å ha sex med flest mulig damer ikke gir langvarig lykke. 

Anonymkode: 30660...516

• Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er at uansett flørtekurs, vil mange menn fortsatt tilby ren sex. Og fortsatt bli avvist av de fleste kvinner, siden de fleste kvinner ikke ønsker å bli brukt for sex. Det må gjøres noe med holdninger. Det må forklares til menn at man ikke får en langvarig løsning på ensomhetsproblemet ved å pule rundt, og at det å ha sex med flest mulig damer ikke gir langvarig lykke. 

De som får praktisere utagerende coitus er ikke de samme som ikke praktiserer coitus overhodet.

Målet må vel være at disse også kan lære seg å få by seg fram på en ordentlig måte. Kanskje har de kvaliteter som gjør de attraktive tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Menn ønsker ikke å bli brukt som støtte, venn og praktisk arbeider uten sex. Sex fører til bedre helse og livskvalitet for menn.

Anonymkode: c619a...2ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menn ønsker ikke å bli brukt som støtte, venn og praktisk arbeider uten sex. Sex fører til bedre helse og livskvalitet for menn.

Da får de mennene som er slik (det er LANGT fra alle) bare være ensomme hvis de ikke får pult, da.

Det vesentlige er å kunne holde rundt noen når du legger deg, ikke om du har pult i forkant. Hvertfall hvis det er en form for tiljhørighet eller ensomhetsfiks som er poenget.

Beggars can't be choosers. Det trengs litt mer enn sex for å være interessant. Eller å være "handy", og, forsåvidt - kvinner tar jo sin del av handyman-arbeidet, også.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er greit nok å ikke ville bli venner med kvinner, men hvorfor er ikke mer mer interessert i vennskap med andre menn?

Anonymkode: 2322c...6b5

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mange menn er venner med kvinner og det er ofte disse mennene som lykkes både i datingen, med tilfeldig sex, med høyere utdanning og i sin karriere. Det er noe med å kunne omgås mennesker som et normalt menneske. At du ikke er interessert og konstant forventer noe tilbake fordi at du anser kvinner kun som en tømmestasjon.. vel deg om det.. 😊 

Anonymkode: 34093...ae1

• Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og de færreste kvinner ønsker å bli "brukt" kun for sex. Vi er ikke et sexhjelpemiddel.

Anonymkode: e613f...e6e

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er greit nok å ikke ville bli venner med kvinner, men hvorfor er ikke mer mer interessert i vennskap med andre menn?

Anonymkode: 2322c...6b5

Det finnes jo unntak, men du kan jo f.eks. ta en typisk guttegjeng som ler av prompehumor, sexjokes totalt uten finesse, og dytter hverandre rundt på fortauet mens de sier "bru bror bru" - det er jo ikke akkurat slike klikker hvor du faktisk kan tillate deg å være en god venn, eller forvente å finne en god venn, slik vi snakker om det i denne tråden. Men, det er jo dette (ifølge enkelte) som er "å være gutt/mann". Så, da har vi laget oss en mannskultur hvor menn ikke kan hjelpe hverandre med ensomhet, hvis en ikke trer ut av stereotypen.

Personlig tenker jeg at mannskulturen hadde hatt god nytte av å bli oppdatert litt på modenhetsfronten, slik at det var enklere for menn å få seg ordentlige mannevenner og ikke bare folk man sitter i sofaen og fiser med mens man spiller dataspill.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 20.39):

Jeg vet ikke om du er kunnskapsløs eller bare lyger - det kan være begge deler, men vi har ingen "kjønnskvoter" for menn. Som nevnt i innlegget mitt, så er det først fra og med 2027 dette kan skje. 

Det man har er kjønnspoeng, men veldig begrenset. Kvinner har ofte og i lang tid hatt kjønnspoeng til mange flere studier enn det som har vært tilfellet for menn. 

Det er SVÆRT FÅ studier som gir menn kjønnspoeng, og samlet sett er det ikke mer enn noen få hundre studieplasser der menn får enten 1 eller 2 kjønnspoeng, noe som er altfor lite. 

Kvinner leder med en margin på over 63.000 flere kvinnelige studenter. Noen få hundre plasser fikser ikke dette problemet. 

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/poengberegning/legge-til-poeng/kjonnspoeng/

Du kan plusse sammen de studieplassene der menn får enten 1 eller 2 kjønnspoeng, og du vil se at det ikke er snakk om mer enn noen få hundre studieplasser. Ergo, hjelpen er minimal. 

Samfunnskritiske yrker er også blant annet tannlege, lege, juss (jurist og advokat) og lærer, og det er INGEN kjønnspoeng for menn ved disse yrkene, ei heller som lærer, mens hjelpen menn får ved psykologi profesjon er minimal (1 kjønnspoeng) og den har svært liten effekt. 

Kjønnskvoter derimot gjelder først fra og med 2027. Kvote betyr faktisk prosentandel reservert til menn. Der mannlige søkere konkurrerer med andre mannlige søkere slik at man oppnår den prosenten kvoten er. Det finnes ikke per i dag.

Anonymkode: dcc6d...082

https://www.studentum.no/inspirasjon-og-artikler/artikler/studier-som-gir-kjonnspoeng-9317

Anonymkode: 7f20e...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nådeløs skrev (Akkurat nå):

Jeg er en singel og ensom kvinne. Det er ingen som redder meg. Hvorfor skal mennene reddes, men ikke kvinnene? 

Ingen kan reddes fra ensomhet. Ensomhet er en dør du bolter på innsida. Ingen kommer inn om du ikke åpner døra og går ut…

Anonymkode: 06dda...609

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen kan reddes fra ensomhet. Ensomhet er en dør du bolter på innsida. Ingen kommer inn om du ikke åpner døra og går ut…

Anonymkode: 06dda...609

Dette vet jeg, og jeg lurer da fælt på hvorfor menn ikke har skjønt dette? Tror de at det står folk og banker på dørene til kvinner som er ensomme for eksempel? Nei... 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 20.25):

Er mange som ikke mener dette og sliter med å finne noen. Det er litt ignorant å tro at alle som sliter har sånne dårlige holdninger.

Anonymkode: 0ac65...40d

Menn vender ofte sinnet utover når de er deppa. De færreste menn skylder på seg selv og vender sinnet innover, slik kvinner har tendenser til å gjøre. 

Så det er ikke ignorant å tro dette da majoriteten av "evig single" menn har dårlige holdninger da de skylder på alle andre enn seg selv. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 8.00):

For et tilbakestående argument, du bør skamme deg over at du er en voksen mann som ikke klarer å tenke.

Anonymkode: 70650...e8a

Nei. Dette er bare sutring og syting. Alle som vil ha dame kan skaffe seg dame. Datingmarkedet er globalt og nordmenn har ganske gode muligheter. Klarer man seg ikke i Norge, så klarer man seg ikke noen plass. Dette er ikke min mening. Dette er ikke mitt argument. Dette er et faktum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ikke at noen skal bry seg om meg da jeg ikke har kapasitet til å bry meg om andre.

Det å tro at noen skal redde menn spesifikt er bare komisk. KVINNER OG BARN skal alltid først ut av den brennende bygningen.

Menn tvinges til å ofre livet for landet sitt i krig.

Så til dere ensomme menn, lær dere å gi faen i kvinner og alle andre som håner dere. Ikke løft en finger, ikke redd noen fra et overfallsangrep. Se andre veien og gi like faen i dem som dem gir i deg. Da vil ting bli litt lettere.

Anonymkode: 5c150...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ikke redd noen fra et overfallsangrep.

Det er det ingen menn som hjelper til med uansett… så skjønner ikke hva du vil frem til.. de som hjelper kvinner er andre kvinner, ikke menn.. men du følte deg veldig mektig og sterk nå, prøver å fremstille deg selv som litt kuuuuul.. 

Ganske patetisk fremstilling.. hva med heller å si: «dere ensomme menn, la oss jobbe sammen for å forbedre vår helse, skape et godt liv?» men dette er så typisk mange menn.. det er alle andre sin skyld at de har et dårlig liv.. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det ingen menn som hjelper til med uansett… så skjønner ikke hva du vil frem til.. de som hjelper kvinner er andre kvinner, ikke menn.. men du følte deg veldig mektig og sterk nå, prøver å fremstille deg selv som litt kuuuuul.. 

Ganske patetisk fremstilling.. hva med heller å si: «dere ensomme menn, la oss jobbe sammen for å forbedre vår helse, skape et godt liv?» men dette er så typisk mange menn.. det er alle andre sin skyld at de har et dårlig liv.. 

Føler meg overhode ikke mektig.
Det er ingen andres skyld.
Det jeg vil få frem er at du ikke må forvente noe av noen, og samtidig ikke gjøre noe for andre som ikke bryr seg om deg.

Så hvis russerne skulle komme, så må vi menn gå sammen og stille spørsmål. Hvem er det vi skal kjempe for? Dette er ikke 1940 tallet. 

Stikk av til et annet land slik kvinnene kommer til å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Føler meg overhode ikke mektig.
Det er ingen andres skyld.
Det jeg vil få frem er at du ikke må forvente noe av noen, og samtidig ikke gjøre noe for andre som ikke bryr seg om deg.

Så hvis russerne skulle komme, så må vi menn gå sammen og stille spørsmål. Hvem er det vi skal kjempe for? Dette er ikke 1940 tallet. 

Stikk av til et annet land slik kvinnene kommer til å gjøre!

🤣 den bitterheten der.. du kommer til å være alene for alltid om du ikke skjerper deg, men noen av dere tror jeg bare liker å være bitre, sinte og sure 🤣 

og hva skal du kjempe for? For deg selv, for et godt liv, for mestring og selvfølelse. Herregud, selv min sønn (som går på grunnskolen) har mer i toppetasjen enn du 🤣

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

🤣 den bitterheten der.. du kommer til å være alene for alltid om du ikke skjerper deg, men noen av dere tror jeg bare liker å være bitre, sinte og sure 🤣 

og hva skal du kjempe for? For deg selv, for et godt liv, for mestring og selvfølelse. Herregud, selv min sønn (som går på grunnskolen) har mer i toppetasjen enn du 🤣

Man går i krigen for egen mestring og selvfølelse altså. Du lever i en alternativ virkelighet. Lykke til videre!

Ps: det er ufint å drive med hånliggjøring på den måten. De fleste lærer det i på grunnskolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...