Gå til innhold

Burde det gjøres mer for å redde single og ensomme menn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man går i krigen for egen mestring og selvfølelse altså. Du lever i en alternativ virkelighet. Lykke til videre!

Ps: det er ufint å drive med hånliggjøring på den måten. De fleste lærer det i på grunnskolen. 

Anonymkode: 5c150...ccf

Nei. Du kjemper for din egen selvfølelse og mestring. Du står opp for morgendagen og lever livet. Du jobber deg opp av det mørke dritthullet du er i. At du syns det er så kult å sutre.. og tror at folk virkelig bryr seg om det pisset du spytter ut.. vel.. du prøver å overdrive dine egen rolle og fremstille deg som en viktig person.. det er som å snakke til et lite barn når man snakker til deg, som ikke forstår elementære, grunnleggende oppførsel.. men for all del.. den eneste som du ødelegger livet til er deg selv.. masse lykke til med det! Ensom er du fordi at du vil være ensom, du liker å være ensom.. å gjøre det samme gang på gang og tro at ting endrer seg magisk.. oppskriften på suksess? 

Anonymkode: 34093...ae1

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Du kjemper for din egen selvfølelse og mestring. Du står opp for morgendagen og lever livet. Du jobber deg opp av det mørke dritthullet du er i. At du syns det er så kult å sutre.. og tror at folk virkelig bryr seg om det pisset du spytter ut.. vel.. du prøver å overdrive dine egen rolle og fremstille deg som en viktig person.. det er som å snakke til et lite barn når man snakker til deg, som ikke forstår elementære, grunnleggende oppførsel.. men for all del.. den eneste som du ødelegger livet til er deg selv.. masse lykke til med det! Ensom er du fordi at du vil være ensom, du liker å være ensom.. å gjøre det samme gang på gang og tro at ting endrer seg magisk.. oppskriften på suksess? 

Du har nok litt rett i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet kan tilby menn gentlemen kurs. Lærer seg manerer og hvordan te seg. Vet at det er mange menn som ikke vet hvordan de skal være rundt damer og bare oppfører seg som idioter. Hva en mann sier og gjør spiller en veldig stor rolle. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du har nok litt rett i det. 

Så gjør noe med det. Det er ingen som redder deg fra de forbanna kjipe, jævlige følelsene du har. Du må redde deg selv. Du. Du har ansvar for ditt eget liv. Du er din egen helt. Vil du virkelig gå rundt å føle det sånn som du har det nå, resten av hele livet? Å velge og endre seg, er det tunge valget, men det er også sånn du kan leve et godt liv. Det krever blod, svette og tårer for psykisk sykdom er ekstremt ødeleggende. Jeg kunne ikke fokusere på å lese f. eks.. det tok meg 2 timer å lese 40 sider som jeg ser andre bruker 20-30 minutter på. Jeg måtte «lære» meg ting igjen som andre ikke måtte, ting som mange tar for gitt. Du må ha vilje til å ville noe.. bli bedre.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 10.41):

Det er nesten absurd hvor stor forskjellen kan være. Mens jeg har vært singel og uten sex i seks år vet jeg at ekskona har hatt ONS ved noen anledninger i tillegg til flere lengre relasjoner. Så vidt jeg har forstått det på henne har hun ikke gått så mye som en ei uke uten sex med mindre hun har ønska det selv.

Ikke at jeg er sur av den grunn, da jeg ikke er interessert i flyktige relasjoner selv, men det er en god illustrasjon på kjønnsforskjellene på "markedet". Jeg har per dags dato ikke vært i en eneste situasjon som potensielt kunne endt med sex dersom jeg var interessert i det.

Anonymkode: 601e7...247

Denne asymmetrien er skapt av menn som gjerne vil ha sex. Mer enn kvinner. Og det er skapt av kvinner som ikke er så hypp på sex (i alle fall utenfor forhold). Som antagelig har en biologisk basis. Det gjør at livet er herlig for (de av) kvinnene som ønsker å ligge med mange - selv om de er helt normalt attraktiv.

Det er ingen grunn til å bli bitter over det. Ting er som de er. Selv om du ikke er verdens kjekkeste, mest veltrente, velstående og smooth-talker så kan du kan gjøre deg mer attraktiv ved å tilby noe mer enn flyktige relasjoner.

Anonymkode: 4f9bb...e08

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pga kvinner lever lenger enn menn så er det både flere single og flere single og ensomme kvinner, hører lite klager fra det flertallet. Det er en grunn til uttrykket  «Nød lærer naken kvinne å spinne» handler om kvinner.  Har man problemer med noe bør man lære seg ferdigheter til å komme seg ut av det. Finnes kurs av mange typer og det kan til og med lett å bli kjent med noen der, men man må tenke litt utenfor Tinder og bylivet.

Anonymkode: 3e366...5f7

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Nådeløs skrev (21 timer siden):

Jeg er en singel og ensom kvinne. Det er ingen som redder meg. Hvorfor skal mennene reddes, men ikke kvinnene? 

La oss snu på flisa: får du det noe bedre av at man ikke tenker på menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pga kvinner lever lenger enn menn så er det både flere single og flere single og ensomme kvinner, hører lite klager fra det flertallet.

Jeg har selv en bestemor på snart 90 som er enke og ensom, og jeg prøver å være der for henne så godt jeg kan. Men det er vel en litt annen debatt? Jeg tror ikke hun søker en kjæreste, jeg tror hun ønsker en venn og mer besøk av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Charlene87 skrev (9 timer siden):

Samfunnet kan tilby menn gentlemen kurs. Lærer seg manerer og hvordan te seg. Vet at det er mange menn som ikke vet hvordan de skal være rundt damer og bare oppfører seg som idioter. Hva en mann sier og gjør spiller en veldig stor rolle. 

Jeg nekter ikke for at det er mye de fleste menn kan gjøre for å bli mer attraktive. Men jeg tror ikke at det er en spesiell måte å te seg på som alle kvinner liker, og jeg tror ikke at det å «ikke være gentlemann» er hovedårsaken til at menn blir ufrivillig singel.

Har du noen råd til hvordan kvinner burde forbedre seg i møte med menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, får finne ut av det selv. Ingen som liker stakkarslige menn uansett, jo mer fokus det blir på at en mann har det dårlig, jo dårligere gjør han det i dating

Anonymkode: 4ec14...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 20.54):

Det stemmer nok, men vil nok garantert ha stor betydning at vi har 1.4 millioner single mennesker som ikke danner forhold, støtter hverandre og danner familie. Tror også dette både er dårlig for ensomhet, boligpriser osv.

Anonymkode: 0ac65...40d

Jeg og bestevenninna mi er single, men vi er hverandres nærmeste, og støtter hverandre emosjonelt, praktisk, økonomisk osv. Vi går inn og ut av hverandres leilighet, hennes barn er min familie, mine foreldre har tatt i mot henne som en svigerdatter og vi drar på ferier sammen.

At menn er for følelsesmessig avstumpet og ikke har kultur for nære relasjoner med menn er ikke samfunnets problem, dette er noe menn må ta på alvor og løse på individnivå, slik kvinner alltid har gjort. Vi har også tjue års erfaring med å drive emosjonell opplæring av menn, i håp om at det skal være mulig å leve med dem, uten å se annet enn kortvarige resultater. Dette er vi så utrolig ferdig med, så vi venter med forhold til det dukker opp en mann som kan kommunisere følelsene sine på en funksjonell måte, og frem til de skjer er vi på papiret single og lever godt med det.

Anonymkode: 6bfe7...545

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Pga kvinner lever lenger enn menn så er det både flere single og flere single og ensomme kvinner, hører lite klager fra det flertallet. Det er en grunn til uttrykket  «Nød lærer naken kvinne å spinne» handler om kvinner.  Har man problemer med noe bør man lære seg ferdigheter til å komme seg ut av det. Finnes kurs av mange typer og det kan til og med lett å bli kjent med noen der, men man må tenke litt utenfor Tinder og bylivet.

Nettopp. Det er også mer jævlig å være ensom når du er 70, enn når du er 20. Når du er gammel, så har du som regel ikke lenger en jobb der du kan omgås andre, du er ikke like mobil, det er ikke like mange sosiale tilbud for de eldre, man er mer "satt" mht. vaner og væremåte, noe som gjør det vanskeligere å komme nært inn på andre folk. Statistisk sett er det flere ensomme, eldre damer enn menn. Men ingen sier at de må "reddes". Sikkert fordi SEX ikke er inne i bildet der. 

Anonymkode: 30660...516

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg nekter ikke for at det er mye de fleste menn kan gjøre for å bli mer attraktive. Men jeg tror ikke at det er en spesiell måte å te seg på som alle kvinner liker, og jeg tror ikke at det å «ikke være gentlemann» er hovedårsaken til at menn blir ufrivillig singel.

Det er jo dere menn som klager over at dere ikke får sex, og derfor er ensomme. Hvorfor skal KVINNER forbedre seg i møte med dere? Kvinner klager jo ikke? Tilbud og etterspørsel. Dere tilbyr noe kvinner flest ikke vil ha. Og nei, det er ikke kvinner som skal være mer tilbøyelige for one night stands når de ikke får noe utbytte av det.

Anonymkode: 30660...516

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du er hovedårsaken til at menn er ufrivilig singel? 

Det er mange menn som ikke vet hvordan de skal te seg! Spesielt under dating så er det mange menn som allerede nevner sex. prøver seg å kysse deg og ha sex med deg på første date. Menn som sender dicks picks uten å ha spurt. Hvor ord ikke samhandler med det de gjør. sier at de skal ringe deg når de ikke gjør det eksempel..  Og når man er i et forhold med de , så er de rotete,  tafatte ( lite handlingkraft) forventer at vi damer skal gjøre alt i hjemmet. passe på at de kommer seg til tannlegeen etc.. kjøpe gaver , lage møter/avtaler med familen.  Ikke rart vi damer ikke gidder. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ONS føles bare tomt og ensomt. Man føler seg brukt og sexen er ikke så god som når man har brukt lang tid på å bli kjent med hverandre. ONS er noe man har for det meste når man er ung og mangler livserfaring. Derfor får du ikke sex TS for modne kvinner ser ikke hensikten. 

Anonymkode: bc1cf...6b0

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 18.51):

Så til dere ensomme menn, lær dere å gi faen i kvinner og alle andre som håner dere. Ikke løft en finger, ikke redd noen fra et overfallsangrep. Se andre veien...

Akkurat som i dag, med andre ord? 

Anonymkode: 2322c...6b5

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er ikke i kvinners interesse at ensomme menn får hjelp. De vil bare ha menn som klarer seg på egen hånd  

Anonymkode: 9b5d7...0b2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke i kvinners interesse at ensomme menn får hjelp. De vil bare ha menn som klarer seg på egen hånd  

Vi kvinner må også klare oss på egen hånd, ingen som redder oss heller.

Anonymkode: ece09...d2d

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva tenker du at denne hjelpen skulle bestå i? Hva mener du kvinner skal gjøre for å hjelpe ensomme menn? Hvorfor mener du at dette er kvinners ansvar? Hvorfor er det ikke menns ansvar å hjelpe ensomme menn - er det fordi du mener at ensomhet = sex/fysisk kontakt, ikke vennskap?

Anonymkode: e613f...e6e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meg over her, jeg mente selvsagt mangel på sex/fysisk kontakt eller vennskap.

Anonymkode: e613f...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...