Gå til innhold

Burde det gjøres mer for å redde single og ensomme menn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

🤣 du vet debatten er god når man blir sammenlignet med kjendiser.. hva skjedde med den normale mannen og damen i gata? Om jeg hadde hatt pengene til Melinda så hadde jeg hatt kokk, sjåfør.. men må lide meg gjennom t-banen hver dag som mange andre folk i Oslo.. sånn er livet for oss normale folk og ikke de rike😉 vi normale folk må vaske våre egne toaletter, må handle vår egen mat, ta vår egen klesvask. Sånn er livet… Gates var utro mot Melinda Gates da.. men det er vel greit siden han er mann da? Man skal, som kvinne, bare finne seg i mennene sine sidesprang 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 34093...ae1

Det jeg skulle frem til er damer er de som river ned. Derfor eksemplene.

det er ingen grunn til offer mentaliteten på slutten her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Disni skrev (1 minutt siden):

Det jeg skulle frem til er damer er de som river ned. Derfor eksemplene.

det er ingen grunn til offer mentaliteten på slutten her 

Men du forstår at det er forskjell på livet som Bill Gates lever og den normale mannen i gata lever? Du forstår at de lever to veldig forskjellige liv…? 

Jada jada, så du mener at kvinner skal bare finne seg i utroskap. Du høres ut som en kupp av en mann 🙄 la meg gjette.. om en kvinne var utro mot deg så ville du plutselig vært et offer og sutret om hvor horribel denne kvinnen var? Lenge leve dobbeltmoralen? 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor legger du denne på singelliv og dating? Burde ikke synspunktene dine diskuteres være under vennskap, samfunn eller familie? Ensomhet handler ikke om dating. 

Anonymkode: 8edc6...502

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men du forstår at det er forskjell på livet som Bill Gates lever og den normale mannen i gata lever? Du forstår at de lever to veldig forskjellige liv…? 

Jada jada, så du mener at kvinner skal bare finne seg i utroskap. Du høres ut som en kupp av en mann 🙄 la meg gjette.. om en kvinne var utro mot deg så ville du plutselig vært et offer og sutret om hvor horribel denne kvinnen var? Lenge leve dobbeltmoralen? 

Det jeg skal frem til er at det er ikke at kvinnen har det 3 skiftet som gjør or at de drar. Det ligger mer i kvinnes natur å rive ned. 
jeg brukte eksemplene der for å vise at vellykkede menn også velger kvinnen å dra. 

jeg har aldri sagt at kvinner skal finne seg i det. Du flytter fokuset. 
hvordor går du på personangrep mot meg. Det fører ingen steds. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skal frem til er at det er ikke at kvinnen har det 3 skiftet som gjør or at de drar. Det ligger mer i kvinnes natur å rive ned. 
jeg brukte eksemplene der for å vise at vellykkede menn også velger kvinnen å dra. 

Det uttalte en psykolog nylig i media; at skeivfordelingen i tredje skiftet er en stor årsak til samlivsbrudd, jo.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, lajlaj said:

Det uttalte en psykolog nylig i media; at skeivfordelingen i tredje skiftet er en stor årsak til samlivsbrudd, jo.

Det er nok ikke så enkelt, men det er deilig for dere kvinner å kunne ha noe å skylde på. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lajlaj said:

Menn hater kvinner, så da er det ikke så rart de er ensomme. 

Hvor får du det fra?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disni skrev (Akkurat nå):

Hvor får du det fra?

Har du vært i kommentarfeltene på internett i det siste? Ref. din egen kommentar og.

Det er nok ikke så enkelt, men det er deilig for dere kvinner å kunne ha noe å skylde på. 

Deilig å være mann og kunne benekte fakta med personlige meninger, eller?

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Disni skrev (4 minutter siden):

Igjen - klarer du å forstå at det er forskjell på livet som Bill Gates lever og den normale mannen i gata? 🙄 Det virker som faktisk ikke evner å forstå at det er forskjell på livet til en mangemillionær og det livet som normale mennesker lever. Selvfølgelig er det tredje skift en grunn som bidrar til samlivsbrudd.. Enten du liker det eller ikke, som om vi alle lever livet til Bill Gates og Melinda Gates med millioner på konto. Normale folk må faktisk skure sine egne toaletter selv om det virker som er tungt for deg å forstå såpass.. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lajlaj said:

Har du vært i kommentarfeltene på internett i det siste? Ref. din egen kommentar og.

Deilig å være mann og kunne benekte fakta med personlige meninger, eller?

Snakk om å ta ting ut av kontekst. Jeg har da ikke skrevet noe slikt.

Det har ikke vært visst til noe fakta fra noen. Alle har kommet med sine personlige meninger. Sånn som du vet du……😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, jeg skjønner ingenting, det er jo en fundamental logisk brist her. Hvordan da å redde single og ensomme menn? Hvordan havnet de i den situasjonen? Har vi kanskje flere koner pr en mann, så derfor blir det så mange menn "til øvers"? Men vi har jo ikke det, det er litt mindre menn enn kvinner for absolutt alle aldere over 20 år. Det blir født litt flere gutter, men det dør også mer gutter i barndom, så i alderen der begge kjønnene er ferdig med tenårene, det er flere kvinner. 

Hvis det er mange ensomme menn, det må bety det er like mange ensomme kvinner? Hvorfor spørres ikke det daglig på nettforum om single ensomme kvinner MÅ reddes? Nei, det må være fordi single ensomme kvinner klarer seg ganske greit? Ber ikke om å bli reddet? 
Hva er det da vi må redde menn fra? Fra å lære å kunne ta vare på seg selv? Fra å lære selv hvordan man skaffer seg alt man trenger for et komfortabelt liv, og det inkluderer også sosiale knytinger, folk man kjenner og liker og vil omgås med? 

og igjen, hvordan skal det være mulig å redde single og ensomme menn? Burde stat investere i "husholding og koking"-klasser for voksne menn? Kanskje det da. Lære de basic stell, av seg selv, hus, matlaging, sosial interaksjons. Men jeg trodde da virkelig at voksne menn er oppegående nok til å klare alt dette selv, på lik linje med voksne damer, unntatt en veldig lite antall av de som faktisk ikke klarer det pga diverse diagnoser. For igjen, det hele bunner jo på en logisk feil, hvis man antar samtidig at menn er det sterkeste kjønnet og at menn, i store tall, ikke klarer å dekke sine egne basic needs i hverdagen. Uten hjelp. 

Anonymkode: 3055c...06a

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Altså, jeg skjønner ingenting, det er jo en fundamental logisk brist her. Hvordan da å redde single og ensomme menn? Hvordan havnet de i den situasjonen? Har vi kanskje flere koner pr en mann, så derfor blir det så mange menn "til øvers"? Men vi har jo ikke det, det er litt mindre menn enn kvinner for absolutt alle aldere over 20 år. Det blir født litt flere gutter, men det dør også mer gutter i barndom, så i alderen der begge kjønnene er ferdig med tenårene, det er flere kvinner. 

Hvis det er mange ensomme menn, det må bety det er like mange ensomme kvinner? Hvorfor spørres ikke det daglig på nettforum om single ensomme kvinner MÅ reddes? Nei, det må være fordi single ensomme kvinner klarer seg ganske greit? Ber ikke om å bli reddet? 
Hva er det da vi må redde menn fra? Fra å lære å kunne ta vare på seg selv? Fra å lære selv hvordan man skaffer seg alt man trenger for et komfortabelt liv, og det inkluderer også sosiale knytinger, folk man kjenner og liker og vil omgås med? 

og igjen, hvordan skal det være mulig å redde single og ensomme menn? Burde stat investere i "husholding og koking"-klasser for voksne menn? Kanskje det da. Lære de basic stell, av seg selv, hus, matlaging, sosial interaksjons. Men jeg trodde da virkelig at voksne menn er oppegående nok til å klare alt dette selv, på lik linje med voksne damer, unntatt en veldig lite antall av de som faktisk ikke klarer det pga diverse diagnoser. For igjen, det hele bunner jo på en logisk feil, hvis man antar samtidig at menn er det sterkeste kjønnet og at menn, i store tall, ikke klarer å dekke sine egne basic needs i hverdagen. Uten hjelp. 

Anonymkode: 3055c...06a

Single ensomme kvinner får null sympati fra menn. De får beskjed om at det er deres egen skyld at de er ensomme, fordi de burde ha funnet seg partner tidligere, da menn flest vil ha 20-åringer. At de er utgåtte og gamle, at de har for høye krav, at de er "kattedamer" og så videre. Mens kvinner skal ha masse sympati og forbarme seg seksuelt overfor ensomme menn? Hvorfor?

Anonymkode: 30660...516

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Uff det er litt trist. Mener ikke å være slem men virker som at det er pikken som prater. All argumentasjon går rundt å dekke pikkens behov liksom. Det blir som å prate med en heroinist som må ha heroin.. resten av samfunnet er liksom ikke en prioritering. 

Anonymkode: a7c90...c47

Eller en kvinne som har vanskeligheter med å kontrollere sine hormonsvingninger? 

Anonymkode: 2e7e9...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Disni skrev (51 minutter siden):

At kvinner river ned er ikke min påstand, det er fakta.

melinda gates gikk hun, hun hadde ikke 3 skiftet. 
Mackenzie Bezos gikk hun, hun hadde ikke 3 skiftet.

Kardashian, hun hadde ikke 3 skiftet

Problemet er ikke det 3 skiftet og alle andre ting, det er den iboende usikkerheten til kvinner og deres bekreftelses behov. 

and the list goes on. 

«Føler» man har vokst fra hverandre. Det er en kvinne greie. Man VELGER å vokse fra hverandre…..

De to andre punktene er hva de er….

men er ikke mer tilbøyelig til å bli i dårlig forhold. Kvinner og menn har 2 forskjellige definisjoner av hva dårlig er.

det du skriver på slutten der er akkurat slik jeg også ser den moderne feministen gjør, så det er ikke forbeholdt menn.

På hvilken måte tenker du at disse kjendis-milliardærkvinnene er representative for den gjennomsnittlige, norske kvinnen som velger å forlate sin mann/samboer? Disse kvinnene har folk som er ansatt til å ta seg av husarbeid, matlaging, det 3. skiftet osv. 

Du er selvsagt berettiget til din mening. Jeg viser til dokumenterbare fakta.

Anonymkode: e613f...e6e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

På hvilken måte tenker du at disse kjendis-milliardærkvinnene er representative for den gjennomsnittlige, norske kvinnen som velger å forlate sin mann/samboer? Disse kvinnene har folk som er ansatt til å ta seg av husarbeid, matlaging, det 3. skiftet osv. 

Du er selvsagt berettiget til din mening. Jeg viser til dokumenterbare fakta.

Hvor er din dokumenterbare fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Disni skrev (Akkurat nå):

Hvor er din dokumenterbare fakta?

Alt det jeg har skrevet er hentet fra artikler og undersøkelser, jeg har f.eks. ikke brukt egne meninger som argumenter. Når man har spurt et representativt utvalg mennesker om noe, så antar man vanligvis at det disse menneskene har svart, stemmer sånn noenlunde for majoriteten av befolkningen som problemstillingen er aktuell for. Når fagfolk som f.eks. psykologer uttaler seg om erfaringer fra egen praksis, er det også vanlig å anse dette som noe som er gjeldende i samfunnet.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt det jeg har skrevet er hentet fra artikler og undersøkelser, jeg har f.eks. ikke brukt egne meninger som argumenter. Når man har spurt et representativt utvalg mennesker om noe, så antar man vanligvis at det disse menneskene har svart, stemmer sånn noenlunde for majoriteten av befolkningen som problemstillingen er aktuell for. Når fagfolk som f.eks. psykologer uttaler seg om erfaringer fra egen praksis, er det også vanlig å anse dette som noe som er gjeldende i samfunnet.

🤣🤣🤣Er du morsom eller?🤣🤣Da bør du begynne å dokumentere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Disni skrev (2 minutter siden):

🤣🤣🤣Er du morsom eller?🤣🤣Da bør du begynne å dokumentere da.

Eller jeg kan dra meninger ut av ræva, sånn som du gjør 😆

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Eller en kvinne som har vanskeligheter med å kontrollere sine hormonsvingninger? 

Anonymkode: 2e7e9...61a

Har noen kvinner her ment at samfunnet må redde dem fra hormonsvingninger? Nei.

Anonymkode: 30660...516

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...