Gå til innhold

Burde det gjøres mer for å redde single og ensomme menn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tror du en kvinne på 30 som ser normal ut, skal ha sex med en mann på 60 som ikke ser ut i måneskinn? Hun har jo ikke lyst/begjær på HAM, fordi hun ikke er tiltrukket av ham. Så på hvilken måte er det en "mulighet" for henne?

Anonymkode: 30660...516

Men kjære deg, jeg har da ikke sagt at noen kvinner skal ha lyst på en mann som er 30 år eldre enn seg selv. Hvorfor vikler du deg inn i en stråmann?

Det jeg har sagt i denne tråden et par ganger er at normalt attraktive kvinner har lettere for å finne en sexpartner enn normalt attraktive menn, og at helt normale kvinner på 30-40 ganske lett kan finne seg en helt normal mann på 30-40 hvis de ønsker det. Ser du at det er noe annet enn det du argumenterer mot?

Anonymkode: 4f9bb...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du får en utløsning på ONS, nesten uansett. Svært mange damer får ingen utbytte av ONS, rent seksuelt. 

Så du er enig inst påstanden om at ingen kan føle begjær ved one night stand var upresis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men kjære deg, jeg har da ikke sagt at noen kvinner skal ha lyst på en mann som er 30 år eldre enn seg selv. Hvorfor vikler du deg inn i en stråmann?

Det jeg har sagt i denne tråden et par ganger er at normalt attraktive kvinner har lettere for å finne en sexpartner enn normalt attraktive menn, og at helt normale kvinner på 30-40 ganske lett kan finne seg en helt normal mann på 30-40 hvis de ønsker det. Ser du at det er noe annet enn det du argumenterer mot?

Fordi det er oftest disse mennene som "viser interesse" ute på byen. Gjerne etter å ha blitt avvist av penere kvinner enn vi er. Jeg har vært en normal kvinne på 25, slank og med OK utseende - og opplevde null interesse fra andre enn slike freaks som jeg beskriver. Så nei, det er ikke så lett. Også normale menn på 30-40 går etter pene damer, gjerne i 20-årene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men diskusjonen omhandlet kvinners lette tilgang til sex på byen. Da svarer vi at svært mange kvinner lar være å ta med seg en ukjent mann fra byen, grunnet risiko for vold og voldtekt.

Men det er altså antagelig større risiko for at jeg som er mann blir drept om jeg går på byen i kveld, enn for deg som kvinne (?) hvis du blir med en fremmed hjem. Den opprinnelige posten argumenterte med livsfare. Så da er spørsmålet om den samme type risikovurdering som ligger til grunn for at kvinner bør unngå menn av fare for sitt eget liv også leder til at menn bør slutte å gå på byen.

Sitat

Det er også ANBEFALT å ikke ta med seg fremmede menn for sex hjem, ha første date på offentlig sted osv, som forebyggende tiltak mot voldtekt. Så først anbefaler dere kvinner til å være forsiktige, for så å si at de har jo så lett tilgang på noe som fører til risiko for dem? Hvor er logikken?

Hvem er «dere»? Forstår du at menn er individer og ikke en klubb med koordinerte meninger og utspill?

Jeg anbefaler alle å ha et balansert syn på risiko. Hvis uttellingen er stor så kan man utsette seg for en viss risiko (hoppe i fallskjerm). Hvis uttellingen er liten så bør man unngå risiko (bruk bilbelte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi det er oftest disse mennene som "viser interesse" ute på byen. Gjerne etter å ha blitt avvist av penere kvinner enn vi er. Jeg har vært en normal kvinne på 25, slank og med OK utseende - og opplevde null interesse fra andre enn slike freaks som jeg beskriver. Så nei, det er ikke så lett. Også normale menn på 30-40 går etter pene damer, gjerne i 20-årene.

Menn som vil ha sex går etter de mest attraktive damene.

Kvinner som vil ha sex går etter de mest attraktive mennene.

Siden menn jevnt over har større libido og promiskuitet enn kvinner så er det enklere for en helt vanlig kvinne å få sex med en helt vanlig mann enn motsatt.

Ved inngåelse av varige forhold er kjønnenes ståsted langt mer balansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Menn som vil ha sex går etter de mest attraktive damene.

Kvinner som vil ha sex går etter de mest attraktive mennene.

Siden menn jevnt over har større libido og promiskuitet enn kvinner så er det enklere for en helt vanlig kvinne å få sex med en helt vanlig mann enn motsatt.

Ved inngåelse av varige forhold er kjønnenes ståsted langt mer balansert.

Jeg ser at du gjentar teorien din. Du er en mann. Jeg er en kvinne som ikke er blant de mest attraktive. Jeg forteller om mine egne opplevelser, mens du kommer med teorier.

• Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ser at du gjentar teorien din. Du er en mann. Jeg er en kvinne som ikke er blant de mest attraktive. Jeg forteller om mine egne opplevelser, mens du kommer med teorier.

Jeg tror ikke at du greier eller ønsker å ta inn over deg hva jeg sier. Dine opplevelser er ikke mer verdt enn mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En helt normalt attraktiv kvinne har langt enklere tilgang på sex enn en helt normalt attraktiv mann. Hvor mange titalls sider må vi bruke på å debattere det som enhver person kan se selv på en Norsk bar?

Det er nesten absurd hvor stor forskjellen kan være. Mens jeg har vært singel og uten sex i seks år vet jeg at ekskona har hatt ONS ved noen anledninger i tillegg til flere lengre relasjoner. Så vidt jeg har forstått det på henne har hun ikke gått så mye som en ei uke uten sex med mindre hun har ønska det selv.

Ikke at jeg er sur av den grunn, da jeg ikke er interessert i flyktige relasjoner selv, men det er en god illustrasjon på kjønnsforskjellene på "markedet". Jeg har per dags dato ikke vært i en eneste situasjon som potensielt kunne endt med sex dersom jeg var interessert i det.

Anonymkode: 601e7...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

At du mener at det tredje skiftet er en spøk, er jo bare din mening, ikke fakta. Det tredje skiftet omfatter:

• Koordineringen og administreringen av familiearbeidet
  • Det mentale ansvaret for at jobb og familie skal la seg kombinere
  • Arbeid i «det tredje skiftet» synes best hvis det gjøres dårlig eller ikke gjøres
  • Kommer i tillegg til «det første skiftet» som er lønnsarbeidet, og «det andre skiftet» som er det konkrete hus- og omsorgsarbeidet, som å vaske gulvet eller å hente og levere barn i barnehagen.

For eksempel:

• Holde oversikt over planleggingsdager og behov for barnevakt
  • Planlegge barnebursdager og delegere oppgaver i forbindelse med barnebursdager
  • Holde oversikt over klesskift på skolen og i barnehagen
  • Holde oversikt over at barna har det de trenger av klær i riktig størrelser og til riktig årstid
  • Skrive lister over ting som må handles inn, for eksempel strømpebukser i riktig størrelse eller gaver til andres barnebursdager
  • Initiere at ting som trengs handles inn
  • Følge med på dager som Lucia, karneval osv., og sørge for at barna har det som trengs til det
  • Kontakt med andre foreldre om å være med hjem og liknende

Men du sier altså at disse oppgavene ikke eksisterer.

Jeg har bare påpekt hva kvinner oppgir som de viktigste årsakene til at de går. Når du - ganske riktig - påpeker at en del av disse er et felles ansvar, så motsier du deg selv litt med påstanden om at kvinner bare "river ned", gjør du ikke? Men jeg ser av svarene dine hvordan kvinnesynet ditt er, så vi trenger i grunnen ikke diskutere mer.

Anonymkode: e613f...e6e

Det at kvinner har eierskap til det 3 skiftet er en spøk. 

i det moderne samfunnet så deles dette på. 

Hvis du tror kvinner bare gjør det, så er det nok ditt kvinnesyn som er forvrengt.

Kvinner initierer 80% av skilsmisser, det er uten samboerskap. Sikkert samme der. Etter brudd med barn så er det mest vanlig med 50/50 fordeling av barn. 
det virker da som barna klarer seg godt mtp « det 3 skiftet « uten dere kvinner den uka mannen har barna. 

dette stemmer bare ikke. Men fortell deg det gjerne om du føler deg bedre av den grunn. 

Lurer på hva årsaken til brudd er om du hadde spurt menn?

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når Zara Larson stod på Skavlan og erklærte at hun «hatet menn» til entusiastisk applaus fra servile menn og krigerske kvinner… Tenk deg at Simen Velle hadde gjort det samme. Vær ærlig. Så forteller du at vi har et patriarkalsk samfunn.

Det er rare greier dette. Ser ut som SoMe tar knekken på veldig mange potensielt kloke hoder rundt om. Dette patriarkatet mange damer snakker om er like mye hjernevask som alle mennene som snakker om vestlige kvinner med forakt. Hjernevasket hele gjengen. Men så har jo historien vist at det ikke er så vanskelig å skape et narrativ som lettpåvirkelige mennesker sluker rått. Kanskje er det enklere enn noen gang i dag, hvor kritisk tenkning blir viktigere og viktigere

Anonymkode: 2e7e9...61a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er nesten absurd hvor stor forskjellen kan være. Mens jeg har vært singel og uten sex i seks år vet jeg at ekskona har hatt ONS ved noen anledninger i tillegg til flere lengre relasjoner. Så vidt jeg har forstått det på henne har hun ikke gått så mye som en ei uke uten sex med mindre hun har ønska det selv.

Ikke at jeg er sur av den grunn, da jeg ikke er interessert i flyktige relasjoner selv, men det er en god illustrasjon på kjønnsforskjellene på "markedet". Jeg har per dags dato ikke vært i en eneste situasjon som potensielt kunne endt med sex dersom jeg var interessert i det.

10 år uten sex her 🤷🏻‍♀️ har også hatt en periode med 5 år uten sex.. når man tar bort ons med menn som bare vil ligge med noen med puls i desperasjon så står jeg igjen med ingenting 😅 sånn er det å være mindre pen kvinne med en haug av psykiske problemer… venter på kommentarene med «ja, men du kan da ligge med han feite på 70 år da så du har da tilbud.. du er gammel og utdatert som 35 år.. du må fire på kravene og ta det som du får » 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 34093...ae1

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For helt vanlige kvinner på 30 eller 40 så er det fullt overkommelig å oppnå sex med en helt vanlig mann på 30 eller 40. Man kan som kvinne gå på tinder eller den lokale baren og si «hei, æ e litt kåt i dag. Nån som vil knulle mæ?» og få tilbud fra ganske normale mennesker.

Å sammenligne det med at heterofile menn skal ha sex med menn eller bryte loven og ha sex med prostituerte er fantastisk usaklig.

Når dette er helt uaktuelt for de aller fleste kvinner er det likevel ikke en fordel vi har. 

Teoretisk sett kunne jeg ha hoppet i fallskjerm også. Det er bare å ta på seg en fallskjerm og hoppe ut av et fly. Når dette likevel er så mentalt umulig for meg at å hinke til Himalaya virker mer overkommelig for meg, så er det likevel ikke mulig. 

Poenget mitt er likevel at sex er lett tilgjengelig for begge kjønn, om man tenker at sex er sex, men sex vi ønsker er ikke så tilgjengelig for verken kvinner eller menn. Om sex kvinner ønsker var lett tilgjengelig for kvinner ville kvinner ha benyttet seg av muligheten i større grad. At tilfeldig sex med kvinner er et knapphetsgode forteller i stor skrift at det er sex kvinner i hovedsak ikke ønsker. Sex kvinner ikke ønsker er ikke større fordel for kvinner enn sex menn ikke ønsker er for menn, og om sex er sex- også negative opplevelser teller- så er sex veldig tilgjengelig for menn også. 

Det er ikke riktig og rimelig å påstå at kun sex kvinner ikke ønsker skal telle som noe positivt å ha tilgang til. En fordel. 

Joda det finnes kvinner som lett har tilfeldig sex av lyst eller i nøden, men det finnes også menn som har sex med menn eller prostituerte av lyst eller i nøden. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Min løsning? Forby internett i privat sammenheng, forby skjerm. Vips så blir man kvitt 80 % av de psykiske lidelsene og 80 % av fedmeplagene i dette landet. 

Anonymkode: 92848...b7e

Da blir man også kvitt KG. Så du kunne ikke ha delt dine meninger. Litt rart å sitte på nett og si at nett burde forbys....

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ting som kan påvirke ensomhet hos menn (og kvinner):
* En mulighet er å legalisere prostitusjon. Selvsagt i ordnede former med sykelønn.

* Begrensning eller forbud mot sosiale medier generelt og sjekkeapper spesielt.

* Vri lovverk og støtteordninger over fra aleneforeldre til foreldrepar

* Reduser innvandring, krev evt kjønnsnøytral innvandring

1. Vi kan gjerne legalisere prostitusjon, men jeg tviler på at det vil føre til at så mange flere kvinner (og menn) begynner å selge sex. Som jeg antar er din forhåpning. 

2. Forbud mot sjekkeapper/ sosiale medier hadde nok bare ført til at sjekking på nett og sosiale møter over nett fikk en ny form. Da jeg var ung sjekka folk hverandre og fikk venner via tekst-tv, kontaktannonser  og mailfora. A la plottet i "You've got mail". 

3. Du vil i enda større grad belønne menn som har suksess nok med kvinner til å få seg kjæreste og stifte familie. Hvordan hjelper dette menn som er single og/eller ensomme?

4. Lovverket for innvandring er allerede kjønnsnøytralt. Det har bare ulikt utslag basert på situasjonen. De siste årene har det feks kommet flest kvinnelige flyktninger fra Ukrania, fordi mennene har militærtjeneste.

Anonymkode: 2322c...6b5

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg skjønner hvorfor den damen er en eks kone.

Anonymkode: 6f1f6...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disni skrev (19 minutter siden):

Det at kvinner har eierskap til det 3 skiftet er en spøk. 

i det moderne samfunnet så deles dette på. 

Hvis du tror kvinner bare gjør det, så er det nok ditt kvinnesyn som er forvrengt.

Kvinner initierer 80% av skilsmisser, det er uten samboerskap. Sikkert samme der. Etter brudd med barn så er det mest vanlig med 50/50 fordeling av barn. 
det virker da som barna klarer seg godt mtp « det 3 skiftet « uten dere kvinner den uka mannen har barna. 

dette stemmer bare ikke. Men fortell deg det gjerne om du føler deg bedre av den grunn. 

Lurer på hva årsaken til brudd er om du hadde spurt menn?

S

Dette handler ikke om jeg tror eller ikke, jeg refererer ganske enkelt til hva forskning og undersøkelser viser. Din påstand var at kvinner pr. definisjon "rev ned" ved å være de som oftest bryter ut av ekteskap eller samboerforhold. Da viste jeg til hva som er de vanligste årsakene til at kvinner velger å gå. Hva jeg måtte mene eller tro, er irrelevant, da det ikke er det vi diskuterer.

Selvsagt kan menn helt fint ta sin del av det 3. skiftet, de også, og når de blir helgepappa eller halvtidspappa, blir de nødt til å ta disse oppgavene. Det er ingen som har påstått at de ikke kan. Men mange kvinner opplever altså at mannen ikke tar sin del av dette i samboerforholdet eller ekteskapet, så da handler det kanskje om at de ikke gidder?

Jeg har ikke spurt noen kvinner, så hvilket svar jeg hadde fått om jeg hadde spurt menn, er irrelevant her. Men det lille som foreligger av forskning og erfaring på feltet, er det følgende årsaker som går igjen blant begge kjønn:

• Mangel på kompatibilitet (føler man har vokst fra hverandre)
  • Mangel på intimitet, nærhet, emosjonell støtte.
  • Kommunikasjonsproblemer

Videre ser man likevel at menn ikke blir like stresset av at det går dårlig i forholdet som det kvinner blir. De plages mindre av det, rett og slett. Menn er altså mer tilbøyelig til å bli i dårlige forhold fordi det ikke går like hardt innpå dem. Kvinner klager mest over manglende nærhet, støtte og kontakt, mens menn klager mest over at det er for mye krangling og lite sex. Menn drar frem frykt for å bli ensomme eller miste tilgang på sex som to av årsakene til å bli værende i forholdet de er i. Men når menn går, så går de oftere når de ønsker seg en «fresh start». Dette kan være alt fra at de ønsker å leve mer selvstendig, kunne fokusere mer på karrieren, ta livet i en ny retning eller at de har lyst på en ny partner.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff det er litt trist. Mener ikke å være slem men virker som at det er pikken som prater. All argumentasjon går rundt å dekke pikkens behov liksom. Det blir som å prate med en heroinist som må ha heroin.. resten av samfunnet er liksom ikke en prioritering. 

Anonymkode: a7c90...c47

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten litt deppa av å lese denne debatten, det er trist at den fordummes av å fokusere på om menn har tilgang til sex eller ikke. For det er jo et samfunnsproblem at vi får flere ensomme, menn spesielt. Idiotiske forslag som å legalisere prostitusjon ol løser jo ingenting. Her må tiltak settes inn tidlig slik at også de teoretisk svake guttene lykkes på skolen, mestrer det de driver med og kan få kompetanse og selvtilitt til å lykkes i livet.  

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette handler ikke om jeg tror eller ikke, jeg refererer ganske enkelt til hva forskning og undersøkelser viser. Din påstand var at kvinner pr. definisjon "rev ned" ved å være de som oftest bryter ut av ekteskap eller samboerforhold. Da viste jeg til hva som er de vanligste årsakene til at kvinner velger å gå. Hva jeg måtte mene eller tro, er irrelevant, da det ikke er det vi diskuterer.

Selvsagt kan menn helt fint ta sin del av det 3. skiftet, de også, og når de blir helgepappa eller halvtidspappa, blir de nødt til å ta disse oppgavene. Det er ingen som har påstått at de ikke kan. Men mange kvinner opplever altså at mannen ikke tar sin del av dette i samboerforholdet eller ekteskapet, så da handler det kanskje om at de ikke gidder?

Jeg har ikke spurt noen kvinner, så hvilket svar jeg hadde fått om jeg hadde spurt menn, er irrelevant her. Men det lille som foreligger av forskning og erfaring på feltet, er det følgende årsaker som går igjen blant begge kjønn:

• Mangel på kompatibilitet (føler man har vokst fra hverandre)
  • Mangel på intimitet, nærhet, emosjonell støtte.
  • Kommunikasjonsproblemer

Videre ser man likevel at menn ikke blir like stresset av at det går dårlig i forholdet som det kvinner blir. De plages mindre av det, rett og slett. Menn er altså mer tilbøyelig til å bli i dårlige forhold fordi det ikke går like hardt innpå dem. Kvinner klager mest over manglende nærhet, støtte og kontakt, mens menn klager mest over at det er for mye krangling og lite sex. Menn drar frem frykt for å bli ensomme eller miste tilgang på sex som to av årsakene til å bli værende i forholdet de er i. Men når menn går, så går de oftere når de ønsker seg en «fresh start». Dette kan være alt fra at de ønsker å leve mer selvstendig, kunne fokusere mer på karrieren, ta livet i en ny retning eller at de har lyst på en ny partner.

At kvinner river ned er ikke min påstand, det er fakta.

melinda gates gikk hun, hun hadde ikke 3 skiftet. 
Mackenzie Bezos gikk hun, hun hadde ikke 3 skiftet.

Kardashian, hun hadde ikke 3 skiftet

Problemet er ikke det 3 skiftet og alle andre ting, det er den iboende usikkerheten til kvinner og deres bekreftelses behov. 

and the list goes on. 

«Føler» man har vokst fra hverandre. Det er en kvinne greie. Man VELGER å vokse fra hverandre…..

De to andre punktene er hva de er….

men er ikke mer tilbøyelig til å bli i dårlig forhold. Kvinner og menn har 2 forskjellige definisjoner av hva dårlig er.

det du skriver på slutten der er akkurat slik jeg også ser den moderne feministen gjør, så det er ikke forbeholdt menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disni skrev (1 minutt siden):

At kvinner river ned er ikke min påstand, det er fakta.

melinda gates gikk hun, hun hadde ikke 3 skiftet. 
Mackenzie Bezos gikk hun, hun hadde ikke 3 skiftet.

Kardashian, hun hadde ikke 3 skiftet

Problemet er ikke det 3 skiftet og alle andre ting, det er den iboende usikkerheten til kvinner og deres bekreftelses behov. 

and the list goes on. 

«Føler» man har vokst fra hverandre. Det er en kvinne greie. Man VELGER å vokse fra hverandre…..

De to andre punktene er hva de er….

men er ikke mer tilbøyelig til å bli i dårlig forhold. Kvinner og menn har 2 forskjellige definisjoner av hva dårlig er.

det du skriver på slutten der er akkurat slik jeg også ser den moderne feministen gjør, så det er ikke forbeholdt menn.

🤣 du vet debatten er god når man blir sammenlignet med kjendiser.. hva skjedde med den normale mannen og damen i gata? Om jeg hadde hatt pengene til Melinda så hadde jeg hatt kokk, sjåfør.. men må lide meg gjennom t-banen hver dag som mange andre folk i Oslo.. sånn er livet for oss normale folk og ikke de rike😉 vi normale folk må vaske våre egne toaletter, må handle vår egen mat, ta vår egen klesvask. Sånn er livet… Gates var utro mot Melinda Gates da.. men det er vel greit siden han er mann da? Man skal, som kvinne, bare finne seg i mennene sine sidesprang 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 34093...ae1

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...