Gå til innhold

Burde det gjøres mer for å redde single og ensomme menn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hva har sex med ensomhet å gjøre? Jeg har spurt i flere tråder om menn kan svare meg på dette: blir de mindre ENSOMME etter en one night stand? Hva er det som gjør at en mekanisk handling i noen minutter pluss en orgasme (noe de også kan få på egen hånd), gjør dem mindre ensomme over tid? 

Anonymkode: 30660...516

Signerer denne. Kan ikke tenke meg noe mer ensomt enn å ligge igjen i en tom seng når ONS'et har reist. 

Menn forstår rett og slett ikke hva hvordan man blir mindre ensom. Jeg har flere gode venninner, mens mannen min ikke har noen. Jeg prøvde i mange år å oppmuntre ham til å initiere noe sosialt med bekjente, men han gidder ikke. Jeg prøvde å få ham til å ta opp kontakten med sin halvbror, men han gidder ikke. Alt av familiefeiringer legger han på meg å organisere.

Mange menn vil kun ha ei vaskekone/puledokke.

Anonymkode: 92848...b7e

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Disni skrev (3 minutter siden):

Det tredje skiftet er en spøk,

menn gjør da mange ting i dette «3 skiftet»  dere kvinner mener dere tar. 

Nå skriver jo nettopp de fleste her at kvinner tar vare på vennskap, hva med å bruke denne energien på familie/mann i stedet. 

pkt 1,2,3 kan jo ikke legges på menn, det er jo rett og slett kvinner og menn sitt felles problem. 

når jeg leser her om hykleriet til kvinner at de må dra fra mannen for «barnas beste» hva forteller det deg?

Alle utallige trådene her om å gå fra mannen sin.

kvinner er nok sin egen verste fiende, de er bare ikke klar over det. Og de er eksperter til å ikke ta ansvar og projisere dette over på mannen.

At du mener at det tredje skiftet er en spøk, er jo bare din mening, ikke fakta. Det tredje skiftet omfatter:

• Koordineringen og administreringen av familiearbeidet
  • Det mentale ansvaret for at jobb og familie skal la seg kombinere
  • Arbeid i «det tredje skiftet» synes best hvis det gjøres dårlig eller ikke gjøres
  • Kommer i tillegg til «det første skiftet» som er lønnsarbeidet, og «det andre skiftet» som er det konkrete hus- og omsorgsarbeidet, som å vaske gulvet eller å hente og levere barn i barnehagen.

For eksempel:

• Holde oversikt over planleggingsdager og behov for barnevakt
  • Planlegge barnebursdager og delegere oppgaver i forbindelse med barnebursdager
  • Holde oversikt over klesskift på skolen og i barnehagen
  • Holde oversikt over at barna har det de trenger av klær i riktig størrelser og til riktig årstid
  • Skrive lister over ting som må handles inn, for eksempel strømpebukser i riktig størrelse eller gaver til andres barnebursdager
  • Initiere at ting som trengs handles inn
  • Følge med på dager som Lucia, karneval osv., og sørge for at barna har det som trengs til det
  • Kontakt med andre foreldre om å være med hjem og liknende

Men du sier altså at disse oppgavene ikke eksisterer.

Jeg har bare påpekt hva kvinner oppgir som de viktigste årsakene til at de går. Når du - ganske riktig - påpeker at en del av disse er et felles ansvar, så motsier du deg selv litt med påstanden om at kvinner bare "river ned", gjør du ikke? Men jeg ser av svarene dine hvordan kvinnesynet ditt er, så vi trenger i grunnen ikke diskutere mer.

Anonymkode: e613f...e6e

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du prøvd å si «jeg er ensom i kveld» på bar? Prøv å få en mannlig kompis til å si det samme og sammenlign.

Anonymkode: 4f9bb...e08

Hun kommer til å være akkurat like ensom en time senere, når den tykke, 20 år eldre gubben har tømt seg og dratt igjen.

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det at så mange nekter for at det er sant er i seg selv en grunn til å diskutere det. Hvis en person hadde sagt på side en «det er lettere for kvinner enn menn å få seg no» og du hadde svart «ja» så hadde det ikke blitt noen diskusjon.

Når så mange postere argumenterer mot med sex med menn i fengsler og gudene vet hva så blir det en diskusjon.

Anonymkode: 4f9bb...e08

Nekter for at hva er sant? At kvinner av og til ønsker ONS? Det er ingen som har nektet for det. Det ene utelukker ikke det andre. Men på generell basis er kvinner langt mindre interessert i ONS enn menn. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nekter for at hva er sant? At kvinner av og til ønsker ONS? Det er ingen som har nektet for det. Det ene utelukker ikke det andre. Men på generell basis er kvinner langt mindre interessert i ONS enn menn. 

Det virkelig latterlige er menn som påstår at man blir mindre ensom av å ha ONS. Kjærlighets- og følelsesløs knulling mellom to ukjente i 20 minutter, før den ene drar sin vei og senga blir kald igjen. 

Finnes kanskje enkelte kvinner som vil ha et ONS eller to i livet, men de fleste gangene så er hun uansett interessert i mer enn å fungere som ukjent tømmestasjon i 20 minutter. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Signerer denne. Kan ikke tenke meg noe mer ensomt enn å ligge igjen i en tom seng når ONS'et har reist. 

Menn forstår rett og slett ikke hva hvordan man blir mindre ensom. Jeg har flere gode venninner, mens mannen min ikke har noen. Jeg prøvde i mange år å oppmuntre ham til å initiere noe sosialt med bekjente, men han gidder ikke. Jeg prøvde å få ham til å ta opp kontakten med sin halvbror, men han gidder ikke. Alt av familiefeiringer legger han på meg å organisere.

Mange menn vil kun ha ei vaskekone/puledokke.

Samme med min mann. Vi har et godt forhold, men han har jo NULL vennekrets. Jeg oppmuntrer og oppmuntrer - bli med meg på den frivillige aktiviteten, dra ut med kollegaer når de inviterer, finn på noe med folk du kjenner, gå ut! Men nei. Han sitter i sofaen og er fornøyd. Mer får jeg liksom ikke gjort.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Med mindre mannen er ekstra hot.

Anonymkode: 6f1f6...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det virkelig latterlige er menn som påstår at man blir mindre ensom av å ha ONS. Kjærlighets- og følelsesløs knulling mellom to ukjente i 20 minutter, før den ene drar sin vei og senga blir kald igjen. 

Finnes kanskje enkelte kvinner som vil ha et ONS eller to i livet, men de fleste gangene så er hun uansett interessert i mer enn å fungere som ukjent tømmestasjon i 20 minutter. 

Kvinner som vil ha ONS, ønsker det for å dekke et seksuelt behov, som alle mennesker har. De gjør ikke dette for å bli mindre ENSOMME.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med mindre mannen er ekstra hot.

Det blir jo ikke mindre ensomt av at man har blitt brukt som tømmestasjon av en hot fyr. Man er like alene etterpå.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Plenty av kåte kvinnfolk ute på byen en lørdagskveld.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme med min mann. Vi har et godt forhold, men han har jo NULL vennekrets. Jeg oppmuntrer og oppmuntrer - bli med meg på den frivillige aktiviteten, dra ut med kollegaer når de inviterer, finn på noe med folk du kjenner, gå ut! Men nei. Han sitter i sofaen og er fornøyd. Mer får jeg liksom ikke gjort.

Enig. Jeg må til og med mase på ham for at han skal gidde å ringe moren sin en sjelden gang. Og han har ikke tatt initiativ til å møte en bekjent på snart 20 år, selv om jeg mange ganger har forklart han at han må bare komme seg ut og finne på noe. Han gidder ikke være med på pappakvelder, han vil heller sitte hjemme. Da er det jo ikke stort man får gjort.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Jeg må til og med mase på ham for at han skal gidde å ringe moren sin en sjelden gang. Og han har ikke tatt initiativ til å møte en bekjent på snart 20 år, selv om jeg mange ganger har forklart han at han må bare komme seg ut og finne på noe. Han gidder ikke være med på pappakvelder, han vil heller sitte hjemme. Da er det jo ikke stort man får gjort.

Altså, pappakvelder og mammakvelder skjønner jeg godt. Noe mer krampaktig og patetisk skal man lete lenge etter. Men det finnes jo mange arenaer der man kan treffe folk NATURLIG.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Plenty av kåte kvinnfolk ute på byen en lørdagskveld.

Blir du mindre ensom i livet ditt av å pule en ukjent person som drar igjen etterpå?

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Blir du mindre ensom i livet ditt av å pule en ukjent person som drar igjen etterpå?

Ja.

Anonymkode: d8613...607

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men det representerer deg. Det er godt nok.

Morsom du…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, pappakvelder og mammakvelder skjønner jeg godt. Noe mer krampaktig og patetisk skal man lete lenge etter. Men det finnes jo mange arenaer der man kan treffe folk NATURLIG.

Jeg har vært på en god del mammakvelder og det er virkelig gull verdt for barna å oppleve at vi foreldre snakker sammen. Forskning viser tydelig at sosialt samvær foreldre imellom forebygger mobbing, og terskelen for å kontakte hverandre når noe skjer blir mye lavere. Det er også derfor man har f eks vennegrupper og 17. mai-arrangementer. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det spiller i grunnen liten rolle, når kvinner flest ikke ønsker seg engangssex, men forhold.

Det spiller en rolle for menn, men de ønsker ikke å forstå at mange kvinner ikke er interessert i det samme som dem. Vi skal bare godta sex uten verdi, mens det er et samfunnsproblem at norske menn ikke får tilfeldig sex med de damene som de ønsker seg… 🙄 

Anonymkode: 34093...ae1

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært på en god del mammakvelder og det er virkelig gull verdt for barna å oppleve at vi foreldre snakker sammen. Forskning viser tydelig at sosialt samvær foreldre imellom forebygger mobbing, og terskelen for å kontakte hverandre når noe skjer blir mye lavere. Det er også derfor man har f eks vennegrupper og 17. mai-arrangementer. 

Enig! Mammakvelder er gull verdt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil pule for f, jeg ønsker å bli begjært og begjære. Det er et grunnleggende mennesklig behov. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil pule for f, jeg ønsker å bli begjært og begjære. Det er et grunnleggende mennesklig behov. 

Så hva med kjæreste? Puling på jevn basis, en person som er god å heng med…hvorfor må det være ons? 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...