Gå til innhold

Burde det gjøres mer for å redde single og ensomme menn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, de peneste damene kan velge fra øverste hylle, ikke kvinner flest.

Anonymkode: 6f1f6...a21

Bestem dere. Først sier dere at alle kvinner kan få sex med en kjekkas, men typisk ikke noe mer. Nå sier du at kun de peneste kan velge fra øverste hylle for sex. Huh?

Anonymkode: 30660...516

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bestem dere. Først sier dere at alle kvinner kan få sex med en kjekkas, men typisk ikke noe mer. Nå sier du at kun de peneste kan velge fra øverste hylle for sex. Huh?

Damer er ikke 100 % enige om alt.

Anonymkode: 2322c...6b5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Damer vil at menn skal være og gjøre alt mellom himmel og jord mens de bare trenger å være kvinner. Det er de som trenger å "vokse opp" Å finne partner er ingen sak for kvinner når de får dem servert på fanget. Priviligerte barn på flere områder. 

KJENNER du noen normale mennesker i det hele tatt? 

Anonymkode: 2e0e2...29f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er ikke tiltak mot ensomhet. Kanskje nr 2, men det er urealistisk. Tiltak mot ensomhet kan være å hjelpe gutteforeldre til å utvikle sønnenes sosiale evner, sette i gang fritidsaktiviteter og tiltak som skaper sosiale møteplasser for menn, holdningskampanjer som får menn til å stille opp for sine medmennesker osv. 

Tror nok foreldre har en like stor jobb å lære døtrene sine. Dette er vel et synergi-problem. 

kanskje fritidsaktiviteter er et problem, og ikke en løsning?

Stiller ikke menn opp for sine medmennesker? Er kvinner bedre på det?

kanskje mye av problemet er skilsmisser?

aleneforsørgere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan har det seg at gutter greide seg bra på skolen før? Alle menn som er høyt utdannet i dag klarte å sitte på skolebenken. Jeg tror det er nok fritid å være fysisk aktiv i, problemet er at den fritida blir brukt i stadig større grad til å overstimulere hjernen -mens man sitter på rumpa! - slik at man raskt kjeder seg i et klasserom. 

Mange gutter gjorde det godt på skolen, og det er mitt inntrykk at det er tilfellet nå også. En viktig forskjell er dog at i dag må nært _alle_ ta en lang utdanning med mye teori for å få et respektabelt yrkesliv med egen bolig og familie. Onklene mine som hadde «mark i rompa» kunne dra til sjøs som 16-åringer. Det er i praksis ikke mulig i dag.

Så kan det tenkes at skjerm er en ekstra vanskelig faktor for gutter - og jenter. Jeg skulle ønske at vi hadde stått imot presset mye lengre, og at skolen hadde holdt på tradisjonell undervisning.

Anonymkode: 4f9bb...e08

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner har blir undertrykt i lang tid, de siste 50 årene har vi fått mer rettigheter og kan jobbe og klare oss selv. Vi Trenger ikke lenger å gifte oss med en vi ikke vil og vi har flere krav en kun at han er en mann og med en jobb. Men fremdeles er det patrialske holdninger der ute og kvinner har sagt ifra at de vil bli sett på som et menneske ikke kun en «vare» som menn har krav på. Som menn som blir sure hvis vi ikke «gir de» sex osv.  får man barn blir ansvar ofte lempet mer over på kvinnene.

Anonymkode: fa5c3...dc6

Når Zara Larson stod på Skavlan og erklærte at hun «hatet menn» til entusiastisk applaus fra servile menn og krigerske kvinner… Tenk deg at Simen Velle hadde gjort det samme. Vær ærlig. Så forteller du at vi har et patriarkalsk samfunn.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tull og tøys. Menn har sine krav de og. Slutt å lyve om at menn puler alt som kan krype og gå og med null tilstedeværelse i virkeligheten. 

Anonymkode: a7c90...c47

Slutt å lyve om hva jeg sier. Les posten min. Referer ærlig til hva jeg sier. Så kan vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har kvinner sagt at alle kvinner kan få sex med en kjekkas? 🤣 

vi sier vi blir tilbudt sex over en lav sko som vi ikke er interessert i, hvem som tilbyr seg er jo avhengig av hvilken dame du spør

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette er ikke tiltak mot ensomhet. Kanskje nr 2, men det er urealistisk. Tiltak mot ensomhet kan være å hjelpe gutteforeldre til å utvikle sønnenes sosiale evner, sette i gang fritidsaktiviteter og tiltak som skaper sosiale møteplasser for menn, holdningskampanjer som får menn til å stille opp for sine medmennesker osv. 

Menn er ikke kvinner. Når kvinner foreslår tiltak for menn så går det uten unntak ut på å gjøre menn mer like kvinner - som om menn er dårlige utgaver av kvinner.

Det er vi ikke. Vi er fullverdige skapninger som er mye lik kvinner, og litt ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disni skrev (20 minutter siden):

Tror nok foreldre har en like stor jobb å lære døtrene sine. Dette er vel et synergi-problem. 

aleneforsørgere?

Mange kvinner er ensomme, men jeg ser ikke at de klandrer menn for det. Kvinner er nok generelt mindre ensomme fordi veldig mange tar vare på venner og familie. 

Hvordan er fritidsaktiviteter et problem? Det er der jeg møter mange av mine venner og bekjente. Ikke nødvendigvis organiserte aktiviteter, men også ting vi finner på selv. Og ja, jeg tror kvinner ofte er flinkere til å stille opp for dem utenfor kjernefamilien, og det er bra for oss uten kjernefamilie.

Skilsmisser??
Jeg tenker at å være interessert i bare én ting og å ha en veldig smal idé om hva som gjør livet lykkelig er ganske dumt. Lykkelige mennesker finner du både som single og samboende, ditto med ulykkelige.
Bruk evnene dine, gjør noe for andre mennesker, følg interessene dine. Utvikle deg og lær noe nytt. Ta vare på familie, venner og bekjente. Fyll livet med det DU liker! Restaurer en gammel båt, gå på Hardangervidda, reis til Sahara eller Bali, lær et nytt språk, bli besøksvenn for ensomme eldre. 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Menn er ikke kvinner. Når kvinner foreslår tiltak for menn så går det uten unntak ut på å gjøre menn mer like kvinner - som om menn er dårlige utgaver av kvinner.

Det er vi ikke. Vi er fullverdige skapninger som er mye lik kvinner, og litt ulike.

Men dere må jo foreslå tiltak for dere selv! Ikke vent på at kvinner skal hjelpe dere for så å klage. Ta tak!

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

En mann som ser ut som Henry Cavill vil ikke ligge med mindre pene damer når han lett kan finne noen langt penere.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cartman skrev (11 timer siden):

Nei. Vi har det godt i Norge. Klarer man seg ikke i Norge, så vil man ikke klare seg noe sted i verden.

For et tilbakestående argument, du bør skamme deg over at du er en voksen mann som ikke klarer å tenke.

Anonymkode: 70650...e8a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men dere må jo foreslå tiltak for dere selv! Ikke vent på at kvinner skal hjelpe dere for så å klage. Ta tak!

Jeg har foreslått tre tiltak på en av de første sidene i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Enig, jeg foreslår plastisk kirurgi.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Som jeg skrev i innlegget mitt: det er lettere for kvinner å få tilgang til sex enn det er for menn. De som later som om de ikke vet det har antagelig en kjønnskampsagenda, eller de har aldri vært ute av huset.

Hvis Lisa er gift med Lars, og Lisa har mye høyere sex lyst, enn hva Lars har, så har Lars lettere "tilgang" på sex enn hva Lisa har.

Skjønner ikke helt hvorfor at det er så viktig å påpeke at en kvinne som skriver en annonse "ønsker ONS" vil få flere svar enn en mann som gjør det samme i gjennomsnitt. Den typen av tilfeldig sex med ukjente, er for majoriteten en liten eller ikke eksisterende del av deres sex og samliv. Også ONS har folk oftest med dem de har en eller annen relasjon til. 

Ensomhet er et samfunnsproblem, som rammer både menn og kvinner. Som vi som samfunn burde gjøre noe med. Missnøye med at noen hadde ønsket mer sex, er ikke et samfunnsproblem. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

En mann som ser ut som Henry Cavill vil ikke ligge med mindre pene damer når han lett kan finne noen langt penere.

Menn som er ute etter sex vil velge de mest attraktive de kan få.

Kvinner som er ute etter sex vil velge de mest attraktive de kan få.

Siden menn generelt har større behov for sex og større motivasjon for å ha mange partnere så er sex mer tilgjengelig for den jevne kvinne enn den jevne mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disni skrev (57 minutter siden):

aleneforsørgere?

Nei. Statistikken viser at kvinner er flinkere til å få og opprettholde vennskap, samt ta vare på sine familiemedlemmer. Skilsmisser har ingenting med dette å gjøre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke helt hvorfor at det er så viktig å påpeke at en kvinne som skriver en annonse "ønsker ONS" vil få flere svar enn en mann som gjør det samme i gjennomsnitt.

Og jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig å påpeke at du ikke skjønner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For lang tid i ensomhet, så kan de automatisk falle på feil side av samfunnet. Kanskje organisasjoner og offentlige etater kan gjøres mer? 

Anonymkode: 1ad8a...f5a

Dette handler primært om sosial opplæring i barnehage og skole, så ja, det tror jeg. 

Vi lærer veldig mye om grensesetting og verdien av identitet, og mindre om sosialisering og pragmatikk : vi oppdrar barn til å bli dårlige i å forme forpliktende relasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...