Gå til innhold

Burde det gjøres mer for å redde single og ensomme menn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei den sutringa til enkelte menn. Ja selvfølgelig er det tragisk med ufrivillige single, men hvorfor skal noen ha det til at det er så mye verre for menn? Det er ikke sånn at det er enklere for kvinner å finne seg en trygg og stabil partner, enn for menn. Jeg er enig i at det er høye krav på datingmarkedet, men det går begge veier. Mange menn har skyhøye krav til utseende hos kvinner og vil i tillegg at de skal gjøre det meste av husarbeid og matlaging, samt ta seg av barna hvis den tiden kommer. 

Ser også flere her i tråden og forumet generelt, som kommenterer at menn har større behov for sex og at det er et problem når menn ikke får pult. Det er absolutt bullshit! Ta deg en runk hvis du ikke klarer å tenke på noe annet. 

Hilsen Mann

Endret av sproffen
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Joda, enig at de må ta et tak! Men mannlige venner kan generelt ikke oppfylle den omsorgen en partner/kvinne eller familie kan. Man kan få en kompis å se kamp med, men være ensom de 95% av tiden. 

Anonymkode: e029c...20d

Ikke helt enig med deg der, jeg og mine kompiser kan fint lufte følelser for hverandre og gi hverandre klemmer.. Det er klart at en partner kan gi en helt annen form for nærhet og omsorg, men det gjelder jo for kvinner og

Endret av sproffen
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det du sier er riktig. Det kan oppleves som en kald/hard sannhet og ta innover seg, men vi ser det i praksis hele tiden, inkludert i denne tråden.

Anonymkode: 6f1f6...a21

Jo mer man vil slutte å tenke på det, desto mer tenker man på det. Fear of missing out brygger opp et hat i meg, som gjør meg sterkt misfornøyd med hvem jeg har blitt. Jeg har ikke lyst til å være bitter. Tankene er min verste fiende 

Anonymkode: 9b5d7...0b2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For lang tid i ensomhet, så kan de automatisk falle på feil side av samfunnet. Kanskje organisasjoner og offentlige etater kan gjøres mer? 

Anonymkode: 1ad8a...f5a

Har jo vondt av dem. Men har prøvd å hjelpe  et par på veien.  Som jeg vet egentlig er ok fyrer. Men som tror kvinnediskriminering er tøft. De har ikke så mye annet å tøffe seg med. Men lager da en blokkade mot det livet de egentlig ønsker seg. 

Som kompiser helt topp, men kunne aldri falt meg inn å bli sammen med noen av de to, nettopp fordi da hadde de ikke vært ok lengre. De begge  valgte å tviholde på den delen, og var ikke interessert i råd. Da kunne ikke jeg bidra med så mye mer, for å få de over kneika. 

Jeg vet at de ikke mener det de sier, og at de er sånn kun for å tøffe seg.

Anonymkode: e71e6...589

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jo mer man vil slutte å tenke på det, desto mer tenker man på det. Fear of missing out brygger opp et hat i meg, som gjør meg sterkt misfornøyd med hvem jeg har blitt. Jeg har ikke lyst til å være bitter. Tankene er min verste fiende 

Jeg ønsker å slutte å tenke på damer, men tanker kan ha sin egen vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva skal man liksom gjøre med det? Jeg tror ikke noen kan gjøre noe for å endre noe fra eller til på dette området, hverken de det gjelder eller andre.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Rart det der, hvordan fokuset alltid er ‘singel’ når det handler om ensomme menn. Ikke ‘venneløs’.

For de har jo stort sett ingen mannlige kontakter heller, eller omgangskrets. Eller særlig kontakt med egen familie.

Det samme gjelder for ensomme menn som alle andre - en må faktisk løfte på stumpen og ut å delta i samfunnet og livet. Ingen får lagt hverken venner eller kjærester rett i hendene.

Anonymkode: bc749...690

Vennebehovet er ofte mindre for menn. For min del er det optimale bare kjæreste, barn og øvrig familie i tillegg til jobb. Jeg har null behov for eller ønske om masse venner i tillegg, men kjenner selvsagt på en slags ensomhet som kronisk singel alenepappa.

Med det sagt gjorde jeg personlig en innsats for å finne noen i mange år, men avfant meg etterhvert med at det nok ikke finnes noen for alle. Det er helt greit. Man lever bare én gang, og alle er ikke ment å få til det samme. Man får fokusere på det man er god til.

Anonymkode: 601e7...247

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg ønsker å slutte å tenke på damer, men tanker kan ha sin egen vilje.

Jeg skal prøve meditasjon 10 min hver dag. Får se om det hjelper 🤞

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei altså, kvinner snakker om følelsene sine, spør hverandre hvordan de har det og gir hverandre gode store klemmer. 
Men du mener det er ingen forskjell? 

Det der er jo et minimum av hva kvinner flest forventer i et forhold, noe mange menn heldigvis klarer helt fint å levere på. Når de beviselig klarer å levere på det så er det kun viljen som setter en stopper for å vise kamerater samme type omtanke.

Klemming er ikke påbudt (slettes ikke alle kvinner som klemmer vennene sine heller), men å vise interesse for hvordan  venner har det, og snakke om følelser ved behov, er noe man må ta initiativ til selv. Det er ikke ting som bare ramler ut av munnen på meg fordi jeg er født med vagina, det er et samspill man lærer seg over tid. 

Noen ganger er "hvordan går det" mitt entusiastisk og oppriktig, men andre ganger er det et spørsmål jeg stiller fordi jeg tror personen har behov for å snakke om noe, selv om jeg egentlig er for sliten til å lytte eller ikke interesserer meg for problemstillingen. Jeg gjør uansett mitt beste for å hjelpe, både fordi jeg vil at vennene mine skal ha det bra, og fordi jeg vet at en annen gang kan det være jeg som har behov for å lette hjertet.

Så går det en grense der et sted hvis omsorgen blir veldig ensidig over lang tid, for det er ikke snakk om ren altruisme. Dette er vanligvis et større problem med mannlige partnere enn med venninner, antageligvis mye pga. at de dumper alt av følelser over på kjæresten istedenfor å bruke resten av nettverket sitt. 

Anonymkode: d04e8...ade

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er lettere å finne noen å ha sex med for en kvinne enn for menn. Hvorvidt dette er bra, dårlig eller ingen av delene kan diskuteres, men at det er slik er vanskelig å komme bort fra.

Anonymkode: 4f9bb...e08

Nei det er ikke lettere for kvinner å finne noen å ha sex med enn det er for menn, men type sex kvinner og menn ønsker er ikke nødvendigvis lett tilgjengelig for verken kvinner eller menn. 

Sex med menn er også relativt enkelt tilgjengelig for menn. Sex med prostituerte er lett tilgjengelig for menn. 

Ikke type sex du ønsker? Vel, vi kvinner får stadig vekk høre at vi har store fordeler angående at typer sex vi ikke ønsker er så enkelt tilgjengelig for kvinner. Alle disse mennene som i hovedsak er opptatt av å bruke oss til egen fornøyelse. Sex som innebærer relativt stor risiko for kvinner og særdeles lav sjanse for å få tilfredsstillelse påstås stadig å være en fordel vi kvinner har. Heldige oss! 🙄

Sex de fleste ikke ønsker er svært tilgjengelig for begge kjønn. Om sex er sex liksom. 

• Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stian42 skrev (3 timer siden):

Jeg er sikker på at mange menn også vil ha seriøse , forpliktende forhold for å få familie og ekteskap.

For mine nærmeste venner så er det bare det som gjelder.

Det er jeg også sikker på. 😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sproffen skrev (1 time siden):

Jeg er så lei den sutringa til enkelte menn. Ja selvfølgelig er det tragisk med ufrivillige single, men hvorfor skal noen ha det til at det er så mye verre for menn?

Jeg tror mye er umodenhet, og mangel på refleksjon over livet som helhet. At folk ikke har passet inn har vært et fenomen siden tidenes morgen, men når folk tror at alle er like og at alt negativt er andres feil (ofte er det ingens feil, det bare er sånn) så oppstår det offermentalitet og sutring. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg vet ikke om du er kunnskapsløs eller bare lyger - det kan være begge deler, men vi har ingen "kjønnskvoter" for menn. Som nevnt i innlegget mitt, så er det først fra og med 2027 dette kan skje. 

Det man har er kjønnspoeng, men veldig begrenset. Kvinner har ofte og i lang tid hatt kjønnspoeng til mange flere studier enn det som har vært tilfellet for menn. 

Det er SVÆRT FÅ studier som gir menn kjønnspoeng, og samlet sett er det ikke mer enn noen få hundre studieplasser der menn får enten 1 eller 2 kjønnspoeng, noe som er altfor lite. 

Kvinner leder med en margin på over 63.000 flere kvinnelige studenter. Noen få hundre plasser fikser ikke dette problemet. 

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/poengberegning/legge-til-poeng/kjonnspoeng/

Du kan plusse sammen de studieplassene der menn får enten 1 eller 2 kjønnspoeng, og du vil se at det ikke er snakk om mer enn noen få hundre studieplasser. Ergo, hjelpen er minimal. 

Samfunnskritiske yrker er også blant annet tannlege, lege, juss (jurist og advokat) og lærer, og det er INGEN kjønnspoeng for menn ved disse yrkene, ei heller som lærer, mens hjelpen menn får ved psykologi profesjon er minimal (1 kjønnspoeng) og den har svært liten effekt. 

Kjønnskvoter derimot gjelder først fra og med 2027. Kvote betyr faktisk prosentandel reservert til menn. Der mannlige søkere konkurrerer med andre mannlige søkere slik at man oppnår den prosenten kvoten er. Det finnes ikke per i dag.

Anonymkode: dcc6d...082

Voldsomt til syting.

Hvorfor trenger du eller andre menn støttehjul? 

For å ta det som tidligere het NTH, så var det en mannsbastion, og er vel fremdeles dominert av mannlige studenter. Disse har da helt fint klart å ta seg til et svært anerkjent og velrennomert studiested, uten noen som helst dytt i ryggen eller støttehjul.

Og hva er det som er så truende med damer? Er du så skvetten og redd av deg at du ikke tør å møte opp fordi det er flertall av kvinner et sted? Vel, da får du ta et blikk på hvordan vi damer har hatt det, som for mange år tilbake gikk inn på for eksempel utdanning i Forsvaret og Politiet. Den dag i dag er det fortsatt mange damer som opplever trakassering av ulik art, særlig seksuell trakassering. Kanskje engasjere deg i å bedre forholdene til disse forferdelige feministene? Det er bare få år siden at feks kvinnelige siviløkonomer fikk over 40.000 mindre i lønn enn sine mannlige kolleger når de startet karrieren etter studiene. Sånn har det generelt vært for kvinner, ulik lønn for den samme jobben, med den samme utdanningen. Og det er fortsatt masse yrker/utdanninger der menn er i flertall, uten at du ser oss lage tusen tråder med sutring på KG.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hatet ditt. Du er helt gjennomsyret av forurettet sinne og hat. Var det en kvinne som gikk foran deg den gangen du søkte Forsvaret, eller hvor kommer dette personlige engasjementet fra? Skjønner at det er personlig nag det handler om. Synes du skal komme deg opp og ut av den gropa du befinner deg i.

Anonymkode: 05edc...cb9

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mange grunner til at dette.

For det første så har 80% av menn av de yngre generasjonen absolutt ingen å prate med, ikke en eneste person, for kvinner er tallet under 20%. Det er ikke bare det at menn sliter å få seg dame, de har absolutt ingen å prate med, ingen dame, ingen venner, familien er ikke interessert i å høre på problemene til menn, 87% av budsjettet som skal hjelpe slike mennesker går til kvinner selv om det er menn som sliter.

For det andre så er dette problemet for det meste skapt av systemet, gutter får ikke være gutter men blir fortalt at det er noe galt med de om de oppfører seg slik det er naturlig for gutter å oppføre seg. Unge gutter blir stappet full av dop for å roe de ned, ungdommer blir fortalt at de er toxic, menn er livredde for å miste jobbene sine.

Menn er de som "jakter" partner, så om en massiv prosent av menn ikke har evnen å gå ut av huset å "jakte" kvinner så kollapser samfunnet, at kvinner er sjenerte og har dårlig selvtillit (trist som det er) skaper ikke samme problemet.

Menn som ikke blir sosialisert blir også dramatisk mye mer kriminelle og voldlige enn kvinner som ikke blir sosialisert, kvinner ødelegger innover og menn ødelegger utover.

Hvordan tror du skatteprosenten kommer til å se ut om noen tiår når halve befolkningen sitter på gamlehjem og alle de unge må betale for dette pga. vi ikke lager nokk barn til å ha mange skattebetalere?

Anonymkode: c9318...c03

Jeg har veldig lyst til å se hvor du henter tallet om at 80 prosent av menn ikke har noen å prate med (og 20 prosent for kvinner).

Så har vi den evinnelige sytingen over hvordan gutter ikke får være gutter, og alt det der. Men det rare er at menn gjennom tidene har vært dominerende over hele fjøla av utdanninger, så hvordan gikk det til?

Ser ikke annet enn at gutta i dagens samfunn er på ørten fritidsaktiviteter i løpet av uken, det er fotball, tennis, håndball, og en haug av andre aktiviteter, så tror de får rast fra seg ganske bra.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Menn har sex med andre menn i fengsler og klostere, når de ikke har tilgang til kvinner. Så null problem.

Anonymkode: 30660...516

Jeg tror ikke at det gjelder alle menn i fengsel, og jeg tror ikke at begge parter alltid samtykker.

Er diskusjonen blitt så pervertert at fordi menn blir voldtatt i fengsel så er det ikke rom for å nevne at det er lettere for en heterofil kvinne å finne en mannlig sexpartner, enn hva det er for en heterofil mann å finne en kvinnelig sexpartner? Hvor tar dere disse ideene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (4 timer siden):

Sex med menn er også relativt enkelt tilgjengelig for menn. Sex med prostituerte er lett tilgjengelig for menn.….

Sex de fleste ikke ønsker er svært tilgjengelig for begge kjønn. Om sex er sex liksom. 

For helt vanlige kvinner på 30 eller 40 så er det fullt overkommelig å oppnå sex med en helt vanlig mann på 30 eller 40. Man kan som kvinne gå på tinder eller den lokale baren og si «hei, æ e litt kåt i dag. Nån som vil knulle mæ?» og få tilbud fra ganske normale mennesker.

Å sammenligne det med at heterofile menn skal ha sex med menn eller bryte loven og ha sex med prostituerte er fantastisk usaklig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tror ikke at det gjelder alle menn i fengsel, og jeg tror ikke at begge parter alltid samtykker.

Er diskusjonen blitt så pervertert at fordi menn blir voldtatt i fengsel så er det ikke rom for å nevne at det er lettere for en heterofil kvinne å finne en mannlig sexpartner, enn hva det er for en heterofil mann å finne en kvinnelig sexpartner? Hvor tar dere disse ideene fra?

Ja, dette med fengsler synes jeg er søkt. Går ut fra at de som skriver dette er provoserte over en god del syting over kvinner.

Men: Om det er slik at det er enklere for kvinner å finne en mannlig sexpartner, hva så? For min del ville noe sånt vært helt uaktuelt, jeg har aldri hatt interesse av å finne en tilfeldig mann for sex. Noen kvinner har det kanskje sånn, men jeg tror det er ulikheter mellom kvinner og menn i dette.

Lurer bare på hvorfor det stadig nevnes at kvinner har det så mye enklere. Mener man at kvinner skal gå for en mann de ikke er tiltrukket av, fordi han er ensom? Ville for eksempel du ha vært sammen med en kvinne du ikke fant tiltrekkende, kun fordi hun skulle slippe å være alene?

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvordan få seg dame? De gir ingenting av seg selv, de sier ingenting, de gir aldri komplimenter, de ser ikke på deg  de avviser menn 99% av gangene. Allikevel forventes det at mannen skal være alt mulig. Standardene er skyhøye og kvinner trenger ikke å gjøre noenting.

Skjønner at mange menn har gitt opp 🤷‍♂️

Da anbefaler jeg at du og dine likesinnede blir sammen med en mann. Problemet løst.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For helt vanlige kvinner på 30 eller 40 så er det fullt overkommelig å oppnå sex med en helt vanlig mann på 30 eller 40. Man kan som kvinne gå på tinder eller den lokale baren og si «hei, æ e litt kåt i dag. Nån som vil knulle mæ?» og få tilbud fra ganske normale mennesker.

Å sammenligne det med at heterofile menn skal ha sex med menn eller bryte loven og ha sex med prostituerte er fantastisk usaklig.

Men de fleste kvinner ønsker ikke å utsette seg for faren ved å bli banket opp og voldtatt ved å bli med en tilfeldig mann hjem for å ha sex, vet du. 

Det er ikke usaklig å sammenligne sex kvinner ikke vil ha med sex menn ikke vil ha.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei altså, kvinner snakker om følelsene sine, spør hverandre hvordan de har det og gir hverandre gode store klemmer. 
Men du mener det er ingen forskjell? 

Jeg vet ikke hvordan det er å være mann og ha mannlige venner. Jeg er kvinne og har venner av begge kjønn. Menn er ofte flinkere til å prate om et interessant tema, mens kvinner er bedre på følelser. Er nok mer nære noen av de kvinnelige vennene mine. 

Anonymkode: 2322c...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det høres veldig farlig ut å gjøre.

Som kvinne på 40 får man dessverre "tilbud" fra unormale (aggressive) menn også når man ikke sier at man er kåt men kanskje bare går til bussen kl.23.30 en lørdagskveld. 

Anonymkode: 2322c...6b5

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...