Gå til innhold

Burde det gjøres mer for å redde single og ensomme menn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På samme måte som at alle jentene sitter på ræva og mobber hverandre på SoMe. Vi ser jo det, regjeringens siste perspektivmelding viser at snart 20 % av Norges unge voksne mellom 18-27 år hverken jobber eller går på skole. Generasjon Z og generasjon Alfa er komplett udugelige generasjoner grunnet internett og skjermbruk. Min løsning? Forby internett i privat sammenheng, forby skjerm. Vips så blir man kvitt 80 % av de psykiske lidelsene og 80 % av fedmeplagene i dette landet. 

Anonymkode: 92848...b7e

Spørsmålet man heller burde stille seg er om det er samfunnet som har endret seg til det negative? Da jeg var 18 år så kunne jeg gå inn i en hvilken som helst butikk med søknad og cv, der alle ville ringt meg inn på intervju. Nå.. fikk jeg visst den møkkagreia du må gjennom for å søke jobb på Kiwi.. herregud.. jeg skjønner godt at en del mister motivasjonen.. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 34093...ae1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er lettere å finne noen å ha sex med for en kvinne enn for menn. Hvorvidt dette er bra, dårlig eller ingen av delene kan diskuteres, men at det er slik er vanskelig å komme bort fra.

Anonymkode: 4f9bb...e08

Er det ikke homofile menn som slikt går "raskest" for? Om vi ikke tar noen hensyn til om det er bra eller dårlig... Så må vi vel telle potensiele manlige partnere som menn ikke vil ligge med, på samme måtte som potensiele manlige partnere som kvinner ikke vil lige med? Er du sikker på at kvinner har det så mye "lettere" da?

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som nevnt før. Menn kan, men det er ikke bra nok ;) 

Som jeg skrev i innlegget mitt: det er lettere for kvinner å få tilgang til sex enn det er for menn. De som later som om de ikke vet det har antagelig en kjønnskampsagenda, eller de har aldri vært ute av huset.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neida, jeg er ikke sint. Jeg er helt avslappet og observerer at din deltakelse her har lav verdi. 

Haha 😂 grunnen til at du fornærmer meg gang på gang er jo fordi at jeg traff en nerve og nå er du sint, skikkelig sint. Dette er så komisk 😂 kom virkelig under huden på deg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pippi Lotta skrev (14 minutter siden):

Det er vel kortere til storbyen en utlandet da? Om problemet er at det er for få damer på små steder mener jeg.

Ja det stemmer, men kjønnsbalansen i norge er i ubalanse med for mange menn. Så det er et godt alternativ og et behov for mange å finne noen fra utlandet.

Anonymkode: 0ac65...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha 😂 grunnen til at du fornærmer meg gang på gang er jo fordi at jeg traff en nerve og nå er du sint, skikkelig sint. Dette er så komisk 😂 kom virkelig under huden på deg.. 

Jeg tenker at dette må være trist for deg. Har du noen du kan snakke med om dagene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som jeg skrev i innlegget mitt: det er lettere for kvinner å få tilgang til sex enn det er for menn. 

Menn kan fint få sex, men menn skal jo selvfølgelig få lov til å ha krav 😝 Kvinner skal smile om en mann ser i vår retning, men menn skal da få lov til å si nei om det er noen som ikke passer for sex skal ha verdi for menn…

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at dette må være trist for deg. Har du noen du kan snakke med om dagene?

Ååååh, dette fortsetter. Virkelig, virkelig, virkelig kommet under huden din 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For lang tid i ensomhet, så kan de automatisk falle på feil side av samfunnet. Kanskje organisasjoner og offentlige etater kan gjøres mer? 

Anonymkode: 1ad8a...f5a

Har ikke lest gjennom tråden, mulig jeg ikke er den første til å nevne dette, men det kan ikke sies ofte nok. 

Først og fremst kan samfunnet som helhet gjøre mer. Og de som kan gjøre mest for disse mennene er andre menn. 

Jeg så et klipp av en podcast med Martin Lepperød og Sigrid Bonde Tusvik. Takk for at du minnet meg på å gå inn og høre hele episoden. Grunnen til at jeg bringer opp denne podcastepisoden er at Bonde Tusvik nevner bl.a endometriose og abort, for å ta noen av områdene hvor det kjempes for kvinner, og stiller spørsmålstegn ved hvorfor i helvete menn som ikke har det vanskelig reiser seg på barrikadene og tar kampen for de som sliter. Og selv om jeg innimellom har fått Sigrid litt i vrangstrupen, så har hun fakta faen et poeng. Spesielt når vi ser på statistikken over hvem som tar livet av seg selv. 

Anonymkode: 61aed...e76

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pippi Lotta skrev (4 minutter siden):

Er det ikke homofile menn som slikt går "raskest" for? Om vi ikke tar noen hensyn til om det er bra eller dårlig... Så må vi vel telle potensiele manlige partnere som menn ikke vil ligge med, på samme måtte som potensiele manlige partnere som kvinner ikke vil lige med? Er du sikker på at kvinner har det så mye "lettere" da?

Uten at jeg har stor kunnskap til mannlige homofil sjekking så antar jeg at ting går lettere der fordi ingen kvinner er involvert i sjekkingen. Mao at de 10% av menn som er homofile er omlag like seksuelt tilgjengelig for mannlig homofile, som det de 90% av menn som er heterofile er for kvinner.

Jeg kjøper ikke helt premisset her, de fleste av oss er ikke villige til å bytte legning for å få oss noe. Men endel heterofile kunne nok være villig til å ha sex med f.eks. en kollega av det annet kjønn på jobbtur. Og det er vesentlig enklere for en kvinne å få napp enn en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er få i dette landet. Så enkelt som å åpne grensene for enslige damer uten mulighet for familiegjenforening, ville på sikt føre til flere par, som igjen fører til flere barn for samfunnet.

Anonymkode: c619a...2ab

Hehe, hva er egentlig problemet med å hente denne damen selv? Mer forpliktelser? 😬 er jo langt mer romantisk å ‘hente’ en dame i utlandet, samt at det viser at det er litt tiltak i en. Blir bare tullete å lage en kunstig brudebank i Norge, ser for meg enorme mengder med misbruk. Au pair-ordningen ble ganske nylig avviklet … 

Anonymkode: a7c90...c47

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Menn kan fint få sex, men menn skal jo selvfølgelig få lov til å ha krav 😝 Kvinner skal smile om en mann ser i vår retning, men menn skal da få lov til å si nei om det er noen som ikke passer for sex skal ha verdi for menn…

Jeg har ikke sagt noe av det du legger til grunn her. Er du en bot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er at offentlige etater er fylt opp med mannehatende feministiske damer, som igjen kom seg dit fordi de tok over innen høyere utdanning. Vi har hatt en utvikling i mange år nå der man har tolerert at det er betraktelig mange flere kvinner innen høyere utdanning sammenlignet med menn. 

Vi har også hatt en utvikling der vi har akseptert at kvinner tar fullstendig over kommunal og offentlig sektor, også det du kalte for offentlige etater. 

Samtidig har man sørget for at kvinner også skal opp og frem innen privat sektor, og skal ha riktig representasjon (minst 40%) visse steder. Sånt eksisterer knapt nok for menn. 

Som du sikkert har fått med deg, så har menn nå klikket hardt politisk sett - det gjelder nå alle aldre, fra ung til gammel og FrP er nå det klart største partiet blant menn med solid margin. Menn er dritt lei av feminisme, arrogante damer og ikke minst alle posisjoner kvinner har karret til seg og dagens utvikling som man har latt gå altfor langt begynner nå å slå tilbake. 

Menn har altså blitt fiendtlige mot feminismen, venstresiden og velferdsstaten som følge av denne utviklingen og det betyr at feministene har feilet fullstendig i å "passifisere" menn til å danse etter feministene sin pipe. 

Nå har konflikten mellom kjønnene og innenfor det politiske- og økonomiske rommet eskalert kraftig og mere skal det bli. 

Det mange ikke ser ut til å forstå er at vi er totalen 100% og hva betyr det? Jo det betyr blant annet at det er begrenset antall studieplasser og det er begrenset antall stillinger hvert eneste år, og når ei kvinne har vunnet en studieplass og igjen vunnet en stilling, så glemmer man fort at det man vært en taper på den andre siden, som oftest en helt vanlig "gråmus" mann. 

For eksempel, når man vet at omtrent 61% av studentene er kvinner, så bør dette ikke feires i det hele tatt slik en del gjør, men bør heller anses som en eneste lang tragedie - og slik har det vært i en del år. Jeg husker å ha lest at det et sted mellom 1986 - 1992 bikket over i 50% kvinnelige studenter, og holdt seg noenlunde rundt dette tallet frem til 1992. Men en gang ut på 1990-tallet, så ble mennene bare mer og mer akademisk massakrert, og nå ser du resultatet 25+ år senere. 

Nå har vi menn så ikke bare har gitt opp kommunal og offentlig sektor siden disse sektorene er tatt over av kvinner, men nå vil menn knuse disse sektorene siden menn nå vil stemme på partier som gjerne vil minste og sulte ut mer disse sektorene - nemlig kommunal og offentlig. Menn anser det som nytteløst å "bryte inn" i disse sektorene siden det er altfor mange kvinner i høye posisjoner, så nå vil menn heller desimere disse sektorene gjennom mindre bevilgninger dit, ansettelsesstopp og mye annet, blant annet effektiviseringskutt, som høyresiden kaller det. Som er bare et annet pent ord for å si at vi på høyresiden liker egentlig ikke velferdsstaten i sin helhet.

Det eneste positive tiltaket jeg har sett nylig med tanke på menn og utdanning må være at man vurderer å innføre kjønnskvoter for menn fra og med 2027, i flere samfunnskritiske yrker. Det vil hjelpe litt, men helhetsbildet vil være fortsatt ganske bekmørkt. 

Feministene trodde de kunne holde på som de vil i Sverige og i Norge, men nå viser det seg at menn både i Norge og i Sverige stemmer langt til høyre, selv de yngre mennene som visst skulle være "motstandsdyktige" mot det feministene kaller for giftig maskulin greier. 

Anonymkode: dcc6d...082

Hvem er Feministene?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

NEI. Voks opp.

Anonymkode: 54e07...13f

Lett for deg å si. Kvinner flest trenger ikke å gjøre mye innsats når det kommer til å finne kjæreste. Det forventes at mannen skal ta initiativ, by på seg selv, være morsom osv osv. mens damen er passiv.

Anonymkode: 6f1f6...a21

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Uten at jeg har stor kunnskap til mannlige homofil sjekking så antar jeg at ting går lettere der fordi ingen kvinner er involvert i sjekkingen. Mao at de 10% av menn som er homofile er omlag like seksuelt tilgjengelig for mannlig homofile, som det de 90% av menn som er heterofile er for kvinner.

Jeg kjøper ikke helt premisset her, de fleste av oss er ikke villige til å bytte legning for å få oss noe. Men endel heterofile kunne nok være villig til å ha sex med f.eks. en kollega av det annet kjønn på jobbtur. Og det er vesentlig enklere for en kvinne å få napp enn en mann.

Menn har sex med andre menn i fengsler og klostere, når de ikke har tilgang til kvinner. Så null problem.

Anonymkode: 30660...516

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lett for deg å si. Kvinner flest trenger ikke å gjøre mye innsats når det kommer til å finne kjæreste. Det forventes at mannen skal ta initiativ, by på seg selv, være morsom osv osv. mens damen er passiv.

Jo. Mindre pene kvinner må det. De blir oversett og avvist av samtlige menn, utenom de få, gjerne enda mindre attraktive og mye eldre, som ønsker å bruke disse kvinnene som tømmestasjoner. Alle kan lære å by på seg selv og være mer morsomme. Ingen kan bli yngre og penere.

Anonymkode: 30660...516

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ikke sant du aldri noensinne har tenkt tanken: hva kan jeg gjøre for at andre mennesker skal like meg? 

men: ‘hva kan andre mennesker gjøre for at jeg skal like dem’ derimot… 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ikke sant du aldri noensinne har tenkt tanken: hva kan jeg gjøre for at andre mennesker skal like meg? 

men: ‘hva kan andre mennesker gjøre for at jeg skal like dem’ derimot… 

Damer vil at menn skal være og gjøre alt mellom himmel og jord mens de bare trenger å være kvinner. Det er de som trenger å "vokse opp" Å finne partner er ingen sak for kvinner når de får dem servert på fanget. Priviligerte barn på flere områder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva tenkte du samfunnet skal gjøre? 

Annet enn å kvitte seg med patriarkatet, noe jeg er helt for såklart. 

Anonymkode: 03429...799

Kan du utdype dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For lang tid i ensomhet, så kan de automatisk falle på feil side av samfunnet. Kanskje organisasjoner og offentlige etater kan gjøres mer? 

Anonymkode: 1ad8a...f5a

Er du en jomfru i nød? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...