Gå til innhold

Burde det gjøres mer for å redde single og ensomme menn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kunne nok mange menn også, om de var villig til å prøve på det. Prooblemet er vel bare at det er ikke godt nok for dem 🙈

Anonymkode: 34093...ae1

Merkelig det der. Det påstås at kvinner har en fordel i at vi kan få sex vi ikke ønsker eller har utbytte av, mens for menn er det kun sex de ønsker og nyter som har en verdi. 

Sex man ikke ønsker er lett tilgjengelig for begge kjønn. 

• Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt enig i at skolevesenet favoriserer jenter. Ikke mange gutter klarer å sitte stille på rumpa i 5 timer hver dag for å lære norsk, matte og engelsk fra de er fem år gamle. 

Anonymkode: 92848...b7e

Hvordan klarte de det før, i alle tider? Skolen har vært enda mer teoretisk før, men ingen hylte om at den var for jenter?

Anonymkode: 30660...516

• Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Mange grunner til at dette.

For det første så har 80% av menn av de yngre generasjonen absolutt ingen å prate med, ikke en eneste person, for kvinner er tallet under 20%.

Anonymkode: c9318...c03

80% prosent av unge menn er helt allene? Det talle var forferdelig høyt synes jeg, kan jeg spøre hvor du har det fra?

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (7 minutter siden):

Merkelig det der. Det påstås at kvinner har en fordel i at vi kan få sex vi ikke ønsker eller har utbytte av, mens for menn er det kun sex de ønsker og nyter som har en verdi. 

Jeg er sikker på at mange menn også vil ha seriøse , forpliktende forhold for å få familie og ekteskap.

For mine nærmeste venner så er det bare det som gjelder.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det burde stemme det med antall single.  Det er en del steder som det er veldig få kvinner ute på landet og et overtall av menn i Norge i dag så det blitt litt forskjell.

så anbefaler en del menn å søke lykken i det store utland, er mange damer som vil ha dem der.

Anonymkode: 0ac65...40d

Det er vel kortere til storbyen en utlandet da? Om problemet er at det er for få damer på små steder mener jeg.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan klarte de det før, i alle tider? Skolen har vært enda mer teoretisk før, men ingen hylte om at den var for jenter?

Fordi da var barna ekstremt mye mer aktive på fritiden. De ble kvitt energien sin lett som bare det, og de ble sett på som arbeidskraft. Lekser trengte de ikke å gjøre uansett da de ble satt i arbeid som 15-åringer, det var da ingen som gikk på høyskole da. Nå får vel ikke gjennomsnittbarn mer enn 3000 skritt ut av systemet før dagen er over pga internett, sosiale medier og skjermer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei. Du vil bare ha skryt for at noen menn jobber på skyskrapere. 🤷🏻‍♀️ Merkelig hvordan det der er…

Merkelig hvordan du kommer opp med påstander fra egen bakende i stedetfor å lære deg å snakke som et voksent menneske. Gjør du deg noen refleksjoner om hva det sier om deg som menneske at du sitter her på KG anonymt og juger og andre anonyme brukere? Høres det ikke litt trist ut?

Anonymkode: 4f9bb...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må single og ensomme menn reddes?

Jeg er singel (lykkelig skilt). Jeg vil ikke reddes ut av en situasjon jeg har lært meg å nyte.

Anonymkode: e0d63...87b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi da var barna ekstremt mye mer aktive på fritiden. De ble kvitt energien sin lett som bare det, og de ble sett på som arbeidskraft. Lekser trengte de ikke å gjøre uansett da de ble satt i arbeid som 15-åringer, det var da ingen som gikk på høyskole da. Nå får vel ikke gjennomsnittbarn mer enn 3000 skritt ut av systemet før dagen er over pga internett, sosiale medier og skjermer.

... Og grunnen til at dette går mest utover gutter nå, er fordi gutter generelt er langt mer fysiske enn jenter. Jeg har selv 3 sønner og de har hatt ufattelig mange brytekamper bare fordi det ligger i deres natur. De vil ikke sitte på rumpa og perle, de vil ut i skogen og leke gjemsel og bygge hytte. Jenter generelt er mye mer rolige enn gutter, gutter utvikler også langt mer muskler enn jenter. De musklene er de neppe utstyrt med for at de skal lære seg å skrive løkkeskrift. Gutter er mer fysiske, men de enkleste jobbene er automatisert bort, og statistikk viser at kvinner velger vekk menn med lavere utdanning eller sosial status enn seg selv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Så problemet er at guttene sitter på ræva og gamer. Ikke skolen.

• Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lang tid i ensomhet, så kan de automatisk falle på feil side av samfunnet. Kanskje organisasjoner og offentlige etater kan gjøres mer? 

Anonymkode: 1ad8a...f5a

Selfølgelig bør staten jobbe for mindre ensomhet hos både kvinner og menn. Det intresannge spørsmålet er heller hvordan man skal gjøre det? Så hva mener du konkret det er staten kan gjøre for å minske ensomhet blant menn TS?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (14 minutter siden):

Det er lettere å finne noen å ha sex med for en kvinne enn for menn. Hvorvidt dette er bra, dårlig eller ingen av delene kan diskuteres, men at det er slik er vanskelig å komme bort fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lang tid i ensomhet, så kan de automatisk falle på feil side av samfunnet. Kanskje organisasjoner og offentlige etater kan gjøres mer? 

Anonymkode: 1ad8a...f5a

Okei, men først må de diagnostiseres da. Hva er diagnosen? 😛 man må ha en diagnose å slenge i bordet med så man får rettigheter. ^^ 

Anonymkode: a7c90...c47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Merkelig hvordan du kommer opp med påstander fra egen bakende i stedetfor å lære deg å snakke som et voksent menneske. Gjør du deg noen refleksjoner om hva det sier om deg som menneske at du sitter her på KG anonymt og juger og andre anonyme brukere? Høres det ikke litt trist ut?

Traff en nerve der gitt.. ;)  Så sinna gitt 😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettere å finne noen å ha sex med for en kvinne enn for menn.

Som nevnt før. Menn kan, men det er ikke bra nok ;) 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Så problemet er at guttene sitter på ræva og gamer. Ikke skolen.

På samme måte som at alle jentene sitter på ræva og mobber hverandre på SoMe. Vi ser jo det, regjeringens siste perspektivmelding viser at snart 20 % av Norges unge voksne mellom 18-27 år hverken jobber eller går på skole. Generasjon Z og generasjon Alfa er komplett udugelige generasjoner grunnet internett og skjermbruk. Min løsning? Forby internett i privat sammenheng, forby skjerm. Vips så blir man kvitt 80 % av de psykiske lidelsene og 80 % av fedmeplagene i dette landet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Selfølgelig bør staten jobbe for mindre ensomhet hos både kvinner og menn. Det intresannge spørsmålet er heller hvordan man skal gjøre det? Så hva mener du konkret det er staten kan gjøre for å minske ensomhet blant menn TS?

Ting som kan påvirke ensomhet hos menn (og kvinner):
* En mulighet er å legalisere prostitusjon. Selvsagt i ordnede former med sykelønn.

* Begrensning eller forbud mot sosiale medier generelt og sjekkeapper spesielt.

* Vri lovverk og støtteordninger over fra aleneforeldre til foreldrepar

* Reduser innvandring, krev evt kjønnsnøytral innvandring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er lettere å finne noen å ha sex med for en kvinne enn for menn. Hvorvidt dette er bra, dårlig eller ingen av delene kan diskuteres, men at det er slik er vanskelig å komme bort fra.

Men hva er poenget? De aller færreste kvinner er interesserte i å bli brukt som verdiløse tømmestasjoner. Hvorfor skal jeg gå ut og ha sex med en ekkel feit fyr på 70 bare fordi jeg kan? Jeg vil faktisk heller hoppe ut fra toppen av et utsiktstårn og rett i bakken.

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Traff en nerve der gitt.. ;)  Så sinna gitt 😂

Neida, jeg er ikke sint. Jeg er helt avslappet og observerer at din deltakelse her har lav verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er poenget? De aller færreste kvinner er interesserte i å bli brukt som verdiløse tømmestasjoner. Hvorfor skal jeg gå ut og ha sex med en ekkel feit fyr på 70 bare fordi jeg kan? Jeg vil faktisk heller hoppe ut fra toppen av et utsiktstårn og rett i bakken.

Å bli enige om hvordan ting er er en forutsetning for å kunne diskutere hvordan vi vil at ting skal endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...