Gå til innhold

Burde det gjøres mer for å redde single og ensomme menn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For lang tid i ensomhet, så kan de automatisk falle på feil side av samfunnet. Kanskje organisasjoner og offentlige etater kan gjøres mer? 

Anonymkode: 1ad8a...f5a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes absolutt ikke det offentlige skal fungere som en datingtjeneste for menn.

Jeg er absolutt for å gjøre noe med menns (og kvinners) ensomhet, men synes ikke de to, altså dating og ensomhet, bør bli brukt om hverandre.

Anonymkode: 31a27...bb6

• Liker 34
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å lage et fysisk møtested, og skru av internettet i det tidsrommet? Da må de faktisk ut og sosialisere seg

Anonymkode: c53c6...f37

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

NEI. Voks opp.

Anonymkode: 54e07...13f

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

Å game bort hele ungdommen og tjueårene, for siden «å våkne opp" uten sosial trening og erfaring, er noe en må ta ansvar for selv. 

Verden skylder dere ikke noe.  Sex og forhold er ikke noe man automatisk "får" eller "fortjener". 

:snapoutofit:

Endret av Perle
Leifer
  • Liker 28
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk får da lov til å være single om de vil. Dersom noen av disse føler seg ensomme, mangler venner og familie, så er det trist. Men hvordan man skal tvinge folk til å bli sosiale er vanskelig å vite…

Anonymkode: 06dda...609

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er dame da, men enslig og syk. De eneste menneskene jeg treffer er behandlere, apotekansatte og de i kassa på Rema. Ellers er jeg alene, og også for syk til å oppsøke ulike arenaer. Hvorfor er det ikke synd på sånne som meg😄

Anonymkode: 86185...830

• Liker 11
  • Hjerte 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er dame da, men enslig og syk. De eneste menneskene jeg treffer er behandlere, apotekansatte og de i kassa på Rema. Ellers er jeg alene, og også for syk til å oppsøke ulike arenaer. Hvorfor er det ikke synd på sånne som meg😄

Fordi du blir ikke et samfunnsproblem om du ikke får pult. Det blir visst menn. Neida jeg vet ikke. Er helt tullete.

Anonymkode: 54e07...13f

• Liker 27
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Alle har egenansvar. Ensom? Skaff deg en hobby, begynn med lagsport, eller frivillig arbeid. Ikke sitt på internet og syt over at ensomhet og singelhet. 

Hilsen singel mann. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva tenkte du samfunnet skal gjøre? 

Annet enn å kvitte seg med patriarkatet, noe jeg er helt for såklart. 

Anonymkode: 03429...799

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For lang tid i ensomhet, så kan de automatisk falle på feil side av samfunnet. Kanskje organisasjoner og offentlige etater kan gjøres mer? 

Menn må selv forstå at de må danne vennskap med andre menn og vedlikeholde disse vennskap. 

Anonymkode: 30660...516

• Liker 13
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sikkert fordi du når som helst kan få engangs fyllesex med en overvektig mann på 70? 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rart det der, hvordan fokuset alltid er ‘singel’ når det handler om ensomme menn. Ikke ‘venneløs’.

For de har jo stort sett ingen mannlige kontakter heller, eller omgangskrets. Eller særlig kontakt med egen familie.

Det samme gjelder for ensomme menn som alle andre - en må faktisk løfte på stumpen og ut å delta i samfunnet og livet. Ingen får lagt hverken venner eller kjærester rett i hendene.

Anonymkode: bc749...690

• Liker 8
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen land har skjønt problemet i samfunnet og at tinder ikke er en bra tjeneste. Vi har nå store problemer med dette og fallende befolkningstall.

https://apnews.com/article/dating-births-marriage-japan-technology-42b2685cb0bea35a69ca3318c3af48c7

Anonymkode: 0ac65...40d

Vel. Når disse såkalt ufrivillig enslige mennene sitter på KG og prøver å overbevise alle damer over 30 og alle damer med over 5 partnere om at de er uaktuelle, sier at damer er for tjukke og for lite husmor, så har de seg selv å takke. De var urealistiske forventninger. 

• Liker 29
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi har det godt i Norge. Klarer man seg ikke i Norge, så vil man ikke klare seg noe sted i verden.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sikkert fordi du når som helst kan få engangs fyllesex med en overvektig mann på 70? 

Det kunne nok mange menn også, om de var villig til å prøve på det. Prooblemet er vel bare at det er ikke godt nok for dem 🙈

Anonymkode: 34093...ae1

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Problemet er at offentlige etater er fylt opp med mannehatende feministiske damer, som igjen kom seg dit fordi de tok over innen høyere utdanning. Vi har hatt en utvikling i mange år nå der man har tolerert at det er betraktelig mange flere kvinner innen høyere utdanning sammenlignet med menn. 

Vi har også hatt en utvikling der vi har akseptert at kvinner tar fullstendig over kommunal og offentlig sektor, også det du kalte for offentlige etater. 

Samtidig har man sørget for at kvinner også skal opp og frem innen privat sektor, og skal ha riktig representasjon (minst 40%) visse steder. Sånt eksisterer knapt nok for menn. 

Som du sikkert har fått med deg, så har menn nå klikket hardt politisk sett - det gjelder nå alle aldre, fra ung til gammel og FrP er nå det klart største partiet blant menn med solid margin. Menn er dritt lei av feminisme, arrogante damer og ikke minst alle posisjoner kvinner har karret til seg og dagens utvikling som man har latt gå altfor langt begynner nå å slå tilbake. 

Menn har altså blitt fiendtlige mot feminismen, venstresiden og velferdsstaten som følge av denne utviklingen og det betyr at feministene har feilet fullstendig i å "passifisere" menn til å danse etter feministene sin pipe. 

Nå har konflikten mellom kjønnene og innenfor det politiske- og økonomiske rommet eskalert kraftig og mere skal det bli. 

Det mange ikke ser ut til å forstå er at vi er totalen 100% og hva betyr det? Jo det betyr blant annet at det er begrenset antall studieplasser og det er begrenset antall stillinger hvert eneste år, og når ei kvinne har vunnet en studieplass og igjen vunnet en stilling, så glemmer man fort at det man vært en taper på den andre siden, som oftest en helt vanlig "gråmus" mann. 

For eksempel, når man vet at omtrent 61% av studentene er kvinner, så bør dette ikke feires i det hele tatt slik en del gjør, men bør heller anses som en eneste lang tragedie - og slik har det vært i en del år. Jeg husker å ha lest at det et sted mellom 1986 - 1992 bikket over i 50% kvinnelige studenter, og holdt seg noenlunde rundt dette tallet frem til 1992. Men en gang ut på 1990-tallet, så ble mennene bare mer og mer akademisk massakrert, og nå ser du resultatet 25+ år senere. 

Nå har vi menn så ikke bare har gitt opp kommunal og offentlig sektor siden disse sektorene er tatt over av kvinner, men nå vil menn knuse disse sektorene siden menn nå vil stemme på partier som gjerne vil minste og sulte ut mer disse sektorene - nemlig kommunal og offentlig. Menn anser det som nytteløst å "bryte inn" i disse sektorene siden det er altfor mange kvinner i høye posisjoner, så nå vil menn heller desimere disse sektorene gjennom mindre bevilgninger dit, ansettelsesstopp og mye annet, blant annet effektiviseringskutt, som høyresiden kaller det. Som er bare et annet pent ord for å si at vi på høyresiden liker egentlig ikke velferdsstaten i sin helhet.

Det eneste positive tiltaket jeg har sett nylig med tanke på menn og utdanning må være at man vurderer å innføre kjønnskvoter for menn fra og med 2027, i flere samfunnskritiske yrker. Det vil hjelpe litt, men helhetsbildet vil være fortsatt ganske bekmørkt. 

Feministene trodde de kunne holde på som de vil i Sverige og i Norge, men nå viser det seg at menn både i Norge og i Sverige stemmer langt til høyre, selv de yngre mennene som visst skulle være "motstandsdyktige" mot det feministene kaller for giftig maskulin greier. 

Anonymkode: dcc6d...082

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel. Når disse såkalt ufrivillig enslige mennene sitter på KG og prøver å overbevise alle damer over 30 og alle damer med over 5 partnere om at de er uaktuelle, sier at damer er for tjukke og for lite husmor, så har de seg selv å takke. De var urealistiske forventninger. 

Er mange som ikke mener dette og sliter med å finne noen. Det er litt ignorant å tro at alle som sliter har sånne dårlige holdninger.

Anonymkode: 0ac65...40d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor det?? 

Jeg er singel kvinne og klarer meg helt fint. Jeg er voksen, må ta ansvar for eget liv, sørge for nettverk og/eller aktiviteter (alene eller sammen med andre), ha en jobb og være funksjonell. 

Er man såpass evneveik at man er i behov av miljøpersonale eller støttekontakt så har kommunen ordninger man kan søke på 

Anonymkode: b8bbb...eaa

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...