Gå til innhold

Kan muslimske kvinner gå til en mannlig lege?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvordan er den ment? Mesteparten av midtøsten har visst noe å lære av deg.

Anonymkode: d7d9a...78a

Så dømmende du er. Du kan jo lure på hva jehovas vitner tenker om det? De er ikke muslimer heller 

Anonymkode: 723bd...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 18.38):

Damene skal ikke vise håret sitt og kroppen til fremmede menn 

Anonymkode: a7182...6ab

Som gir angst bare noen ringer på døra, for da må man skynde seg å ta på hijab/mer klær før man kan åpne. 

Var jo en sak der en far angrep livvakten for å hindre ham i å ta på (altså redde) datteren som druknet. Han var av det mer ekstreme slaget, men dette er generelt ukultur. Og skaper ikke trygghet  for noen, bare angst.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så dømmende du er. Du kan jo lure på hva jehovas vitner tenker om det? De er ikke muslimer heller 

Det hjelper ikke hva man sier, men hva man gjør. Islam i praksis bryter menneskerettigheter som det suser. 

Skjønte ikke relevansen med jehovas vitner?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en noen år siden hadde jeg en muslimsk kollega som fikk akutt sykdom (symptomer på hjerteinfarkt). Når ambulansen kom var det to mannlige ambulansepersonell og hun nektet å la dem undersøke henne. Det endte med at jeg måtte koble utstyret på henne, og sitte bak med henne i ambulansen, mens de to mennene satt framme og fortalte meg hva jeg skulle gjøre. 
Jeg møtte også faren hennes på sykehuset og han tok meg ikke i hånden da vi skulle hilse. Det tok lang tid før hun fikk hjelp, da det bare var mannlige leger på jobb. 

Både kollegaen min og faren hennes er superhyggelige og flotte mennesker, men må si at hele opplevelsen skremte meg litt. 

Anonymkode: 76b0b...a13

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

For en noen år siden hadde jeg en muslimsk kollega som fikk akutt sykdom (symptomer på hjerteinfarkt). Når ambulansen kom var det to mannlige ambulansepersonell og hun nektet å la dem undersøke henne. Det endte med at jeg måtte koble utstyret på henne, og sitte bak med henne i ambulansen, mens de to mennene satt framme og fortalte meg hva jeg skulle gjøre. 
Jeg møtte også faren hennes på sykehuset og han tok meg ikke i hånden da vi skulle hilse. Det tok lang tid før hun fikk hjelp, da det bare var mannlige leger på jobb. 

Både kollegaen min og faren hennes er superhyggelige og flotte mennesker, men må si at hele opplevelsen skremte meg litt. 

Anonymkode: 76b0b...a13

Dette er virkelig sjokkerende. Mulig de er hyggelige men de har ræva holdninger. De tenker jo sitt om deg og nordmenn generelt. Selv leger paramedic.

Anonymkode: 12dce...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som gir angst bare noen ringer på døra, for da må man skynde seg å ta på hijab/mer klær før man kan åpne. 

Var jo en sak der en far angrep livvakten for å hindre ham i å ta på (altså redde) datteren som druknet. Han var av det mer ekstreme slaget, men dette er generelt ukultur. Og skaper ikke trygghet  for noen, bare angst.

Tror du ikke foreldrene til de små jentene i kjole og hijab er like ekstreme? Hva vi mener er ekstremt er ikke det for dem. Og vi aksepterer det bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er vel ikke så rart. Jeg er muslimsk kvinne, og mannen min er også muslim, og jeg har vært hos mannlig gynekolog. Selv har jeg mange norske venninner som der i mot aldri kunne gjort det pga typene deres, og jeg kan til dels forstå at det er ubehagelig. Så jeg dømmer ikke de.

Ikke lek naiv, du vet hva vi snakker om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...