AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:57 #1 Del Skrevet søndag kl 17:57 Lurt på det. Var en sak i avisa om en tannpleier som ikke kunne gå med kortermet skjorte, så tipper det er veldig strengt. Selv i profesjonell setting. Anonymkode: 12dce...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:29 #2 Del Skrevet søndag kl 18:29 Eller bli unntak gjort? Sett at det er mange muslimer på eldresenteret og da må de vel forholde seg til nakenhet den veien? Anonymkode: 12dce...56d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet søndag kl 18:51 #3 Del Skrevet søndag kl 18:51 Det varierer veldig er mitt inntrykk (erfaring). For noen er det helt greit, mens for andre er det fy-fy. Kommer an på hvilken gren av religionen de tilhører og hvor strengt de praktiserer den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet søndag kl 21:10 #4 Del Skrevet søndag kl 21:10 Fastlegen min fikk inn en kvinnelig pasient med hijab som ikke ville hilse på han. Han pleier alltid å håndhilse første gang, så stusset litt når hun gjorde en hjertehilsen. Jeg vet ikke hva som hadde skjedd om han måtte undersøke henne, om hun hadde avvist det. Hun jobbet forøvrig som sykepleier på Ullevål. Så hvordan hun løser jobben i praksis er jo interessant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:16 #5 Del Skrevet søndag kl 21:16 Det jeg har observert hos min lege er at muslimske kvinner som regel har med seg en annen person inn til legen hvis de har mannlig lege. Det kan være ektemann, mor, søster, datter, venninne. Noen steder har man ikke noe valg, det er bare en lege tilgjengelig. Anonymkode: 778ad...4c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:11 #6 Del Skrevet i går, 01:11 Jeg har en muslimsk arbeidskollega og hun fortalte meg at I islam så er en lege en lege uansett kjønn eller religiøs tilknytning. Så muslimer som praktiserer sin tro slik den er ment, og ikke på en fanatisk måte slik som mange gjør, de går til hvilken som helst lege ved behov. Anonymkode: 5ae4b...21b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:23 #7 Del Skrevet i går, 01:23 Det finnes ganske mange kvinner som er muslimer. Hvordan de tolker religionen sin vil selvfølgelig variere. Anonymkode: 46051...ecc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:22 #8 Del Skrevet i går, 02:22 Min veninne som er jordmor, fortalte at det på hennes fødeavdeling er to "jordfedre", og det skjer ofte at muslimske fødende ikke ønsker de og at de må skifte til jordmor. Som oftest er det mannen som krever at de skal ha jordmor og ikke jordfar. Anonymkode: a7182...6ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:31 #9 Del Skrevet i går, 02:31 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min veninne som er jordmor, fortalte at det på hennes fødeavdeling er to "jordfedre", og det skjer ofte at muslimske fødende ikke ønsker de og at de må skifte til jordmor. Som oftest er det mannen som krever at de skal ha jordmor og ikke jordfar. Anonymkode: a7182...6ab Det heter ikke jordfar selv om det er en mann som utøver yrket. Det heter jordmor uansett da dette er en beskyttet tittel. Anonymkode: 5ae4b...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:39 #10 Del Skrevet i går, 02:39 Pipaluk skrev (5 timer siden): Fastlegen min fikk inn en kvinnelig pasient med hijab som ikke ville hilse på han. Han pleier alltid å håndhilse første gang, så stusset litt når hun gjorde en hjertehilsen. Jeg vet ikke hva som hadde skjedd om han måtte undersøke henne, om hun hadde avvist det. Hun jobbet forøvrig som sykepleier på Ullevål. Så hvordan hun løser jobben i praksis er jo interessant. Hvordan vet du disse tingene?!🙈 Anonymkode: 80d36...f29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:00 #11 Del Skrevet i går, 07:00 Jeg treffer en del muslimske kvinner i jobb, flesteparten av de kan fint gå til mannlig lege. De gangene det har vært problematisk, har det vært fordi mannen deres ikke har ønsket det. Anonymkode: 31a9b...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:47 #12 Del Skrevet i går, 07:47 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det heter ikke jordfar selv om det er en mann som utøver yrket. Det heter jordmor uansett da dette er en beskyttet tittel. Anonymkode: 5ae4b...21b Ok Anonymkode: a7182...6ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:07 #13 Del Skrevet i går, 14:07 Hvorfor må mennene være med? I tilfelle mannen (legen) er en gris eller fordi kona kan være utro eller fordi hun er redd andre menn? Anonymkode: 12dce...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:39 #14 Del Skrevet i går, 16:39 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor må mennene være med? I tilfelle mannen (legen) er en gris eller fordi kona kan være utro eller fordi hun er redd andre menn? Anonymkode: 12dce...56d Hva er grunnen bak? Anonymkode: 12dce...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:38 #15 Del Skrevet i går, 17:38 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hva er grunnen bak? Anonymkode: 12dce...56d Damene skal ikke vise håret sitt og kroppen til fremmede menn Anonymkode: a7182...6ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet i går, 18:38 #16 Del Skrevet i går, 18:38 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvordan vet du disse tingene?!🙈 Anonymkode: 80d36...f29 fastlegen fortalte meg det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #17 Del Skrevet 44 minutter siden Pipaluk skrev (På 27.1.2025 den 19.38): fastlegen fortalte meg det. Det er litt trist at det er sånn for dem. Takk for at du delte erfaringen din 😊 Anonymkode: 12dce...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 40 minutter siden #18 Del Skrevet 40 minutter siden AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 2.11): Jeg har en muslimsk arbeidskollega og hun fortalte meg at I islam så er en lege en lege uansett kjønn eller religiøs tilknytning. Så muslimer som praktiserer sin tro slik den er ment, og ikke på en fanatisk måte slik som mange gjør, de går til hvilken som helst lege ved behov. Anonymkode: 5ae4b...21b Og hvordan er den ment? Mesteparten av midtøsten har visst noe å lære av deg. Anonymkode: d7d9a...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #19 Del Skrevet 38 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er litt trist at det er sånn for dem. Takk for at du delte erfaringen din 😊 Anonymkode: 12dce...56d Fastlegen min forteller meg en hel del greier som er underlagt taushetsplikt også.. hele tiden 😂 når jeg er der snakker vi ikke om mine plager. Anonymkode: c1a69...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #20 Del Skrevet 38 minutter siden AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 3.22): Min veninne som er jordmor, fortalte at det på hennes fødeavdeling er to "jordfedre", og det skjer ofte at muslimske fødende ikke ønsker de og at de må skifte til jordmor. Som oftest er det mannen som krever at de skal ha jordmor og ikke jordfar. Anonymkode: a7182...6ab Det er vel ikke så rart. Jeg er muslimsk kvinne, og mannen min er også muslim, og jeg har vært hos mannlig gynekolog. Selv har jeg mange norske venninner som der i mot aldri kunne gjort det pga typene deres, og jeg kan til dels forstå at det er ubehagelig. Så jeg dømmer ikke de. Anonymkode: 723bd...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå