AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:52 #1 Del Skrevet søndag kl 16:52 Hei. Vi har en nydelig fantastisk liten pusekatt. Han er snart seks måneder og innepus. Jeg vurderer å skaffe en pus til slik at han har selskap de dagene vi ikke har fri. Datteren min skal begynne å gå tidligere hjem fra sfo etterhvert også. Men jeg trenger egentlig litt råd og tips til hva jeg kan gjøre og hva jeg bør tenke på og eventuelt om det er innafor? Hva bør jeg gjøre for at kattene skal ha det fint sammen og bli venner ? Anonymkode: adbb1...cfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:09 #2 Del Skrevet søndag kl 18:09 Ville absolutt hatt to. De har mye glede av hverandre. Ta en på samme alder. Gi de mat sammen, godbiter sammen, lek med de sammen. Anonymkode: a5ad9...7f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:29 #3 Del Skrevet søndag kl 18:29 Så unge katter går vanligvis overens ganske lett og fort men trenger såklart gradvis tilvenning uansett Anonymkode: f659d...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:38 #4 Del Skrevet søndag kl 18:38 Tenk om pusen dere tar inn er veldig dominerende og vanskelig mot gamle pusen og så begynner han å mistrives. Så på tv en gruppe forskere fulgte alle kattene i en gate i England. En dame tok hjem flere katter og den opprinnelige katten ble plaget så mye (uten at menneskene i huset oppdaget det) at katten måtte rømme huset hver natt og på dagtid pleide han å besøke en eldre mann og sove og tilbringe tid og få kos der. Trist. 🙁 Anonymkode: a93de...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imposta Skrevet i går, 11:27 #5 Del Skrevet i går, 11:27 Anbefaler alltid å ha 2 katter sammen. Det gjør det lettere i hverdagen da de har hverandre som selskap og ikke er ensom om man er borte en dag. Så unge katter finner som regel tonen. Anbefaler å kastrere/sterilisere begge to (uavhengig av kjønn). Jeg har hittil ikke opplevd katter å ikke finne tonen så lenge den ene er kattunge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:14 #6 Del Skrevet i går, 18:14 Ville kontaktet dyrebeskyttelsen og spurt etter en katt som går overens med andre katter. Det vil mest sannsynlig bli både fresing, knurring og slåing de første dagene, men det går seg til. Ikke sikkert, men sannsynligvis blir de gode venner også. Anonymkode: 80a4d...d28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:22 #7 Del Skrevet i går, 21:22 Vi fikk kattunge da katten vår var 1 år gammel. Litt fresing de 2 første dagene og så gikk det greit. De sover sammen, leker, vasker hverandre, sloss litt (ikke blod, skader og sånt altså), deler mat og spiser sammen. Gikk over all forventning 😊 Er 2 hankatter. Begge adoptert fra Dyrebeskyttelsen. Anonymkode: 1f4bd...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden I og med at du har en hannkatt fra før, så går det greit uansett kjønn på den nye katten. To hunnkatter går dårlig i sammen. Vil absolutt anbefale en til. Anonymkode: c0a88...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden Vi har to hankatter med 6 måneders mellomrom. De er bestevenner. De har så mye flede av hverandre. De vasker hverandre gjennom hele dagen. Leker godt sammen og sover oppå hverandre. De bruker hverandres hale, som hodepute. Det er anbefalt at en ny katt blir holdt på et adskilt rom i noen dager. La de kjenne lukten av hverandre, før de introduseres. Man skal ikke bare slippe en ny katt inn i en annen katts territorium. Det kan ødelegge relasjonen. La det gå gradvis. Lurt å la dem få spise sammen, når de først møtes. Da får de begge en hyggelig assosiasjon til hverandre. Anbefaler to gutter (kastrerte) på det sterkeste ❤️ Anonymkode: bb57f...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå