Gå til innhold

Norske menn er late, men forventer en "tradisjonell" kvinne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Norske menn er late? Norske menn er de mest underkude mennene i verden. De er kvinnefisert av feministene for lengst i samarbeid med staten. Likestilling på alle plan. Det eneste som mangler er at de begynner å føde og amme barn på lik linje med kvinner. Ta deg en tur ut i verden så skal du få se hva en lat mann egentlig er.

Anonymkode: 7145b...ba5

Dette er min største drøm!! Verdens mest utakknemlige jobb. Ja takk.

Anonymkode: 53a55...12a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke helt. De LATER som de er med på dette. Samtidig så sklir det mer og mer ut i forholdene (både mine og venninners erfaring), slik at kvinnen gjerne blir sittende med alt husarbeidet, mens hun selvfølgelig også må bidra 50 prosent med det økonomiske.

Anonymkode: 2d8e7...cc0

Det er to måter en relasjon kan utvikle seg på. Det at man ikke ser hverandre, fokuserer på egen velvære, mister gnisten er dessverre utbredt for både menn og kvinner.

Anonymkode: ed979...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nettopp. Det er bare naturlig at kvinnen tar mer hjemme når mannen jobber overtid. Men overtid er betalt. Færre og færre menn ønsker å gifte seg, så denne overtiden kommer ikke kvinnen med det ekstra husarbeidet til gode. 

Legger du til grunn at bare gifte mennesker har delt økonomi? I de fleste langvarige forhold så vil jeg tro at det er til fellesskapets beste at en av partene tjener mer. Selv i vårt forhold hvor vi har separat økonomi så kjøper jeg mye mat, vin og elektronikk basert på at jeg tjener mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Mange menn, både på jobb og privat, snakker om at kvinner i dag er bossy, ikke underdanige nok, ikke liker husarbeid og så videre. De vil gjerne ha ei som steller i hjemmet og lar mannen være familiens overhode. Samtidig er ikke lønna deres nok til å forsørge hele familien, så dama må også jobbe.

Jeg er en slik moderne kvinne. Jeg jobber, gjør min halvpart av husarbeid og bestemmer like mye som samboer. Jeg kunne gjerne ha tatt det meste i huset og latt en mann være familiens overhode, hvis han faktisk bidro like mye. For eksempel, at vi bodde på gård, og han tok alt det tunge utarbeidet. Det er derimot ikke aktuelt å føye etter en mann som sitter på sofaen mens jeg flyr rundt med husarbeid, og som mener at snømåking, dekkskift og gressklipping kompenserer for manglende deltakelse i husarbeidet.

Premissene for spørsmålet er feil. Den siste tidsbruk undersøkelsen til SSB som målte dette fant at menn i snitt har mindre fritid enn kvinner.

Anonymkode: 59b22...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Legger du til grunn at bare gifte mennesker har delt økonomi? I de fleste langvarige forhold så vil jeg tro at det er til fellesskapets beste at en av partene tjener mer. Selv i vårt forhold hvor vi har separat økonomi så kjøper jeg mye mat, vin og elektronikk basert på at jeg tjener mer.

Problemet er at samboere ikke har noen økonomiske forpliktelser eller rettigheter overfor hverandre. Så uansett hvordan man ordner det innad i forholdet, vil den som tjener penger, alltid kunne ta med seg sine verdier ut av forholdet ved brudd, og den som har vært hjemme og tilrettelagt alt dette overtidsarbeidet, sitter igjen med ingenting for innsatsen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Problemet er at samboere ikke har noen økonomiske forpliktelser eller rettigheter overfor hverandre. Så uansett hvordan man ordner det innad i forholdet, vil den som tjener penger, alltid kunne ta med seg sine verdier ut av forholdet ved brudd, og den som har vært hjemme og tilrettelagt alt dette overtidsarbeidet, sitter igjen med ingenting for innsatsen sin.

Det er mange ting man _kan_ gjøre. Kvinner kan feks gjøre det svært vanskelig for far å ha kontakt med barna sine etter et brudd.

Det betyr ikke at man _må_ gjøre det eller at alle mennesker er uanstendige. Samboerskap eller ekteskap så er det å velge en fornuftig partner, ha gode avtaler og å vanne forholdet viktig for å ha et godt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Norske mennesker generelt er jo late. Jeg kommer fra et annet land, og der måtte mennene gjøre mye mer selv av fysiske ting. Her sitter man på ræva og gamer, scroller på sosiale medier og ser på TV. Elektrikeren fikser el-anlegget, rørleggeren fikser rør, snekkeren fikser hus. Jeg trenger ikke å ta en tur ut i verden, jeg ER fra "verden".

Så man er lat hvis man ikke skrur på el-anlegget og fikser vann og avløp? Nå er det store begrensinger til hva man har lov til å fikse selv hjemme. Enkelte ting bør overlates til fagfolk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kristian skrev (7 minutter siden):

Så man er lat hvis man ikke skrur på el-anlegget og fikser vann og avløp? Nå er det store begrensinger til hva man har lov til å fikse selv hjemme. Enkelte ting bør overlates til fagfolk. 

Jeg mener generelt. Folk sitter altfor mye i sofaen og glor. Før var man i vedskogen, snekret og fikset, vasket bil for hånd og sånt. Nå setter man jobbene vekk, eventuelt kjører automatiserte operasjoner. Resten av tiden sitter man og glor i en skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men du ville jo ikke gifte deg med noen av dine norske kjærester. Hadde du fridd til en norsk dame, ville du ikke ha trengt å dra til utlandet. Men dere gifter dere ikke med norske damer. Dere mener at vi er gode nok som samboere og halvveis løsning. Da får dere reaksjon deretter.

Tja, jeg var sammen med ei som samboer her i 3 år. Jeg ville gifte meg, men hun var veldig ustabil og kom plutselig med noen voldsomme utbrudd der hun ville slå opp og så kom og unnskyldte seg nesten en gang i året uten at jeg hadde gjort noe. Så jeg prøvde å bedre situasjonen, ha håpet oppe og vente til hun var mer stabil med å ta et giftemål. 

Men når det ikke skjedde og hun slo opp med meg en måned etter at vi hadde kjøpt leilighet sammen og flyttet inn. Da hun veldig ville kjøpe leilighet med meg. Så endte det med at jeg ikke skjønte noen ting og gikk igjennom en depresjon.

Så at jeg ikke ville gifte meg med ei norsk dame er feil. Etter dette traff jeg ei fra utlandet tilfeldig på en app, dro til hennes land og har nå etter mange turer giftet meg. Jeg traff ei veldig bra dame med stedatter, så det er fantastisk.

Anonymkode: 505db...faf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...