AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden Hei. Jeg er en kvinne på 36 år. Har et barn på 3 år. Har etter jeg fikk barn fått en sterkere pms, men merker også at jeg gjennom hele syklusen i ulik grad har litt murring/ubehag som kommer og går nedentil. Det er sterkest rett før og under mensen men kjenner stikking i eggstokkområde og livmor gjennom hele syklusen også. Er det flere som har det slik? Jeg har til nå tenkt at det er bare sånn det er. Har en mannlig lege som jeg ikke føler jeg kan ta opp slike ting. Er på venteliste til en kvinnelig lege så satser på god oppfølging da. Anonymkode: 8f00a...9ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Ingen med erfaringer? ts Anonymkode: 8f00a...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Du er i alder for pre menopause. Den kan starte i 35 års alder. Sjekk vitaminer og kosthold. Sunn og god mat som balanserer hormonene. Mosjon er også bra. Kroppen bruker mange år på og miste østrogen og progesteron, noe som gir ubalanse i kvinnekroppen. Anonymkode: fe1e1...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har ikke dette selv, men tenker at det ikke at dette er typisk for verken å ha fått barn eller din alder. Jeg er ikke lege, men tenker at du burde hatt en sjekk hos gynekolog for å utelukke sykdom. Ville ikke ventet på ny lege, for det kan jo ta veldig lang tid før det er noen bevegelser på slike lister. Anonymkode: 36f7e...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er i alder for pre menopause. Den kan starte i 35 års alder. Sjekk vitaminer og kosthold. Sunn og god mat som balanserer hormonene. Mosjon er også bra. Kroppen bruker mange år på og miste østrogen og progesteron, noe som gir ubalanse i kvinnekroppen. Anonymkode: fe1e1...950 36 år er fremdeles veldig tidlig for peri-menopause, jeg har ikke noe tro på det. Mener at stikking og murring i hele syklusen ikke er typisk for peri-meopause heller. Anonymkode: 36f7e...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Jeg har alltid hatt vond menstruasjon, men etter graviditeten (37år) begynte jeg å få plager gjennom hele syklusen. Jeg har faktisk mest vondt når jeg har eggløsning. Mye verk bekkenet som stråler ned mot bena. Spesielt under menstruasjon og eggløsning. Sterk pms. Angst. Humørsvingninger. Kokefølelse i huden i ansiktet under eggløsning. Sover lett og dårlig. Blir bare verre. Er blitt 40 nå. Har vært hos fastlege, kommunal gynekolog og privat gynekolog. Alle sier jeg er for ung til at det har noe med overgangsalder å gjøre. Jeg har ikke endometriose. Har prøvd spiral, p-piller og minipiller, men dette gjorde meg bare verre. Har ikke noen råd egentlig. Ville bare si at du ikke er alene. Kan dog anbefale deg å ta ekstra tilskudd av magnesium glycinate og passe på at d-vitamin nivået ditt er godt innafor. Jeg prøver også å holde en jevn døgnrytme. Trener litt styrke og pilates. Er nøye med kosthold, vitaminer og mineraler. Anonymkode: 23f3f...d35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Er 40 har plager gjennom hele syklusen. begynte etter jeg fikk barn for 14 år siden, da fikk jeg og en syklus som går helt etter klokka. Hadde PCOS før jeg fikk barn og vært hos gynekolog to ganger nå som sier at hun ikke ser tegn til noe galt. Har muligens endometriose som kan passe til en del av symptomene men gynekolog ser ikke noe tegn til det og jeg har ikke vært interessert i å ta noe kikhull for å sjekke det da behandlingen med prevensjon ikke er noe jeg ønsker uansett. Gynekolog mener heller ikke at jeg ikke er i noe peri-meopause heller da hun kunne se en haug med egg og siden jeg hadde fin syklus og ikke sliter med noe uten at jeg kjenner hele den jævla syklusen hver dag. Hun sa til og med at hun trodde jeg kunne bli gravid til jeg var 50??!! Ikke uvanlig visst for oss som har hatt PCOS... Og som en over sa var det før verre under mens men når er det nesten frigjørende, når kjenner jeg mest under eggløsning, nesten som jeg kan kjenne egget på sin meningsløse ferd. Er så utrolig unødvendig og for jeg har fått mine barn og skal ikke har flere så jeg går gjennom denne dritten til ingen nytte. 😅 Får mye smerter nedover lysk og lår mot knær og så blir jeg nesten helt stiv i bekkene under eggløsning, bøyer med som ei gammal kjerring og det stråler både her og der. Var litt godt å lese det var flere her med samme greie, fantastisk å være kvinne. Anonymkode: e0462...8b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden Takk for dere deler<3 Da er det kanskje ikke nå galt med meg. Men frustrerende å kjenne på plager gjennom hele syklus. Jeg føler ikke prevensjon gjør det så mye bedre. Kjenner på ubehag da også, så er derfor uten prevensjon. Setter pris på om flere deler erfaringer. ts Anonymkode: 8f00a...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Jeg kjenner på ubehag og humørsvigninger gjennom hele syklusen. Ble verre etter 35, er nå 37. Tar tilskudd av kalsium, magnesium og D3, og gjør tøyeøvelser for forebygging av pms og smerter under mensen på youtube. Gjerne søk på pms workout, Maddy Morrison. Hun har mye forskjellig fine videoer som kan lindre. Anonymkode: d52fe...82f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå