Gå til innhold

Hvordan skjule graviditet på en bursdgasmiddag (ikke alko som e problemet men MATEN)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du bør jobbe med angsten din før du blir mor. Mora mi hadde angst, og det preget dessverre barndommen min mye. 

Anonymkode: 21f31...ded

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem er det gravide skal unngå? Nysgjerrige folk? Folk som tar dem på magen uten lov? Donald Trump? Er det spesielle personer man skal unngå, og hvor står det?

Anonymkode: b9f54...c37

Tror Donald Trump er lurt å unngå, men er vel ingen nasjonale retningslinjer på det akkurat. 

Anonymkode: c0e4e...d83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både for din egen og det kommende barnets skyld: Få hjelp med denne ubegrunnede angsten din! 

Anonymkode: b7cd8...845

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du bør jobbe med angsten din før du blir mor. Mora mi hadde angst, og det preget dessverre barndommen min mye. 

Den jobber jeg med. Veldig. Men får den ikke helt bort på kort varsel 

Anonymkode: 3223e...96e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Både for din egen og det kommende barnets skyld: Få hjelp med denne ubegrunnede angsten din! 

Anonymkode: b7cd8...845

Spurte om råd om bursdagen og ike om hva jeg skal gjøre med livet mitt, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem er det gravide skal unngå? Nysgjerrige folk? Folk som tar dem på magen uten lov? Donald Trump? Er det spesielle personer man skal unngå, og hvor står det?

Anonymkode: b9f54...c37

ugh ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det var veldig leit at du opplever det, skjønner godt at et kan være tungt. Jobber selv med ungdom som har foreldre som sliter. Jeg vet godt hva jeg skal jobbe med. Spurte bare om noen har noe enkle tips, men folk velger jo selv ka de skal fokusere på. Skjønner selfølgelig at det var veldig feil å poste noe sånt her,my bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si du har testet positivt på covid. Du finner bilder av positive tester på nett, om du har behov for å virke mer troverdig. Case closed.

Anonymkode: bd88d...58e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du spørre hva som blir servert på forhånd? Spis mat hjemme hvis det ikke er noe du er trygg på og pirk litt i maten når du er der. Folk får som regel ikke med seg hva eller hvor mye andre spiser/drikker i et selskap 

Anonymkode: 5a5be...4dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du spørre hva som blir servert på forhånd? Spis mat hjemme hvis det ikke er noe du er trygg på og pirk litt i maten når du er der. Folk får som regel ikke med seg hva eller hvor mye andre spiser/drikker i et selskap 

Du kan også legge mat på tallerken til mannen din hvis dere får gjort det uten at noen ser det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal droppe denne bursdagen hvis du har så mye angst knyttet til den.

Jeg tror jo at det er din egen psykiske helse som er problemet for deg, ikke maten som sådan. Det er høyst usannsynlig at du skulle få i deg noe som kan skade babyen din. Og alle disse rådene er basert på et føre var prinsipp, vi har gått gravide til alle tider.

Klem, og lykke til med graviditeten!

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke plukker av deg slikt hysteri, så kommer det til å smitte over på barnet. Ta et aktivt valg allerede nå, så blir du et bedre forbilde. 

Anonymkode: e56e1...d64

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Yepp, tenker oste greier blir lettwst å unngå. Tenker mest på alle mulige krydder i den indiske maten 😬

Krydder er ikke farlig i svangerskapet,  vetu hva som er farligst, en engstelig mor! Det øker risikoen for alt som kan gå galt pluss det former psyken og barnets fysiske kropp for resten av livet 

Anonymkode: 282b3...a3b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydder er ikke farlig i svangerskapet,  vetu hva som er farligst, en engstelig mor! Det øker risikoen for alt som kan gå galt pluss det former psyken og barnets fysiske kropp for resten av livet 

Anonymkode: 282b3...a3b

Jepp, jeg vet det. Jobber med det, man få det ikke helt bort på en uke desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg spist og drukket som gravid: spekepølse, røkelaks, rå burger, myke oster, brus, kaffe, lakris, sushi, ingefær. Ikke kjempemye, men en gang i blant. Jeg drakk meg også dritings og røyka og snusa i starten av første svangerskap da jeg ikke visste at jeg var gravid. Det har gått helt fint! 

Rådene fra helsenorge er bare veldig føre var. Det skal MYE til før det skjer noe med barnet om du spiser ei skive med røkelaks f.eks. Det er bare at risikoen er litt høyere enn hos en som ikke er gravid. Du bør heller jobbe med angsten din. 

Anonymkode: fbcf7...0d4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet hun som har bursdagen at du føler som du gjør?
Altså, vet hun at du har forskjellige typer angst for diverse mat?

Det du kan gjøre er å si at du blir litt forsinket, så du komme rett etter maten....

Anonymkode: a2939...631

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet hun som har bursdagen at du føler som du gjør?
Altså, vet hun at du har forskjellige typer angst for diverse mat?

Det du kan gjøre er å si at du blir litt forsinket, så du komme rett etter maten....

Anonymkode: a2939...631

Yepp, de er kejnt at jeg har "mage problemer" for det har jeg faktisk :D e bare veldig dritt å lyg til folk, men sånn blir det i straten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Den jobber jeg med. Veldig. Men får den ikke helt bort på kort varsel 

Da har du en sjanse nå til å ta et lite steg. Angsten blir bare verre etter fødsel når barnet er der. Hva gjør du når barnet på 2 mnd blir syk, får utslett, når folk kommer på besøk og ikke vasker hendene? Når du skal begynne med smaksprøver? Blod og slim i avføring? Oppkast? Når barnet skal sove alene, hilse på dyr, spiser jord, slår seg, osv? Du må være forberedt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette har jeg spist og drukket som gravid: spekepølse, røkelaks, rå burger, myke oster, brus, kaffe, lakris, sushi, ingefær. Ikke kjempemye, men en gang i blant. Jeg drakk meg også dritings og røyka og snusa i starten av første svangerskap da jeg ikke visste at jeg var gravid. Det har gått helt fint! 

Rådene fra helsenorge er bare veldig føre var. Det skal MYE til før det skjer noe med barnet om du spiser ei skive med røkelaks f.eks. Det er bare at risikoen er litt høyere enn hos en som ikke er gravid. Du bør heller jobbe med angsten din. 

Misunner deg veldig. Skulle veldig ønske jeg var som deg og ikke bekymret meg for hver lille ting. Er desverre bygd annerledes. Angsten jobber jeg med, det bare sklir ut veldig noen ganger, spesielt når man har mistet før og hatt jævli tøff prøveperiode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...