Hulderen Skrevet 26. januar #41 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Misunner deg veldig. Skulle veldig ønske jeg var som deg og ikke bekymret meg for hver lille ting. Er desverre bygd annerledes. Angsten jobber jeg med, det bare sklir ut veldig noen ganger, spesielt når man har mistet før og hatt jævli tøff prøveperiode Anonymkode: 3223e...96e Det er lov å være engstelig. Ta de forholdsregler du trenger for å føle deg trygg for barnet. Skulle det mot formodning gå galt (noe jeg inderlig håper og tror ikke vil skje), så vil du uansett vite at du gjorde ditt beste og slipper å gruble på om du selv hadde noen skyld. Det er ikke så mange ukene før du kan begynne å fortelle at du er gravid. I mellomtiden er hvite løyner greit. Jeg synes at forslaget om dårlig mage er godt. Dra i selskapet, spis minimalt (gjerne bare ris) og kos deg med god samvittighet! 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #42 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Misunner deg veldig. Skulle veldig ønske jeg var som deg og ikke bekymret meg for hver lille ting. Er desverre bygd annerledes. Angsten jobber jeg med, det bare sklir ut veldig noen ganger, spesielt når man har mistet før og hatt jævli tøff prøveperiode Anonymkode: 3223e...96e Husk at du får regelmessig oppfølging av helsevesenet. De finner ut av det om noe er galt, og da hjelper de deg. Det er aldri en mor sin feil at det skjer spontanabort. Til og med rusmisbrukere og folk som sulter i krig og lever i slummen klarer å bli gravide og føde friske barn. Skjer en spontanabort eller andre komplikasjoner tidlig i svangerskapet hos et ellers friskt menneske er det pga misdannelser eller noe genetisk. Og da er det tilfeldig at de misdannelsene skjedde. Får en kvinne spontanabort flere ganger, handler det aldri om kostholdet hennes, men det kan være noe genetisk eller noe annet medisinsk som hun selv uansett ikke får gjort noe med. Anonymkode: fbcf7...0d4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #43 Del Skrevet 26. januar Hulderen skrev (7 minutter siden): Det er lov å være engstelig. Ta de forholdsregler du trenger for å føle deg trygg for barnet. Skulle det mot formodning gå galt (noe jeg inderlig håper og tror ikke vil skje), så vil du uansett vite at du gjorde ditt beste og slipper å gruble på om du selv hadde noen skyld. Det er ikke så mange ukene før du kan begynne å fortelle at du er gravid. I mellomtiden er hvite løyner greit. Jeg synes at forslaget om dårlig mage er godt. Dra i selskapet, spis minimalt (gjerne bare ris) og kos deg med god samvittighet! Tusen takk! Det var det jeg var etter ♥️ Ts Anonymkode: 3223e...96e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 26. januar #44 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk! Det var det jeg var etter ♥️ Ts Anonymkode: 3223e...96e Bare hyggelig. Gratulerer med graviditeten og lykke til videre ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #45 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Du må faktisk sette deg inn i hvem gravide skal unngå! Du kan omtrent spise normalt som gravid. Sjekk Helsenorge.no Anonymkode: 7799c...b2f Ja, virkelig? Gravide bør virkelig unngå mennesker generelt, og i hvert fall mennesker som skriver på nettforum. Kanskje du heller skulle skrevet hva? Gravide i gererasjon Z…… Anonymkode: 91ecd...b35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #46 Del Skrevet 26. januar Du kan ikke gå som dette. Stress (pga angst) kan skade barnet mer enn å spise litt krydder og ost. Får du hjelp for dette? Anonymkode: 3a678...f4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #47 Del Skrevet 26. januar Skal mannen din være med? La han spise det du ikke tør. Evt si du akkurat har vært syk og har litt lite matlyst. Anonymkode: a4df9...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #48 Del Skrevet 26. januar Hvorfor må du dikte opp hvilken mat du anser som farlig selv? Kan du ikke bare følge offisielle råd? Anonymkode: 7799c...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #49 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Yepp, tenker oste greier blir lettwst å unngå. Tenker mest på alle mulige krydder i den indiske maten 😬 Anonymkode: 3223e...96e India er et av det mest befolkende landet i verden. Hadde fostre ikke tålt krydder, hadde ikke landet eksistert. Omtrent ingen land i Asia hadde da eksistert. Anonymkode: 37c69...b27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #50 Del Skrevet 26. januar Det er bra at ts innser sitt problem og ønsker å jobbe med det. For helt ærlig ser jeg at situasjonen kunne blitt sosialt vanskelig selv om hun forteller at hun er gravid. At hun ikke spiser enkelte oster og spekemat ville jo alle tenke er greit, men å ikke spise indisk mat, krydder (hvilke?) eller ingefær (!??!) med referanse til graviditet vil kunne utløse en del reaksjoner. Sånn sett er det lettere å lyve på seg mageproblemer. Men det er jo ikke holdbart i lengden. Anonymkode: 1ab8e...ff5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #51 Del Skrevet 26. januar Som andre har sagt, angst og stress kan påvirke barn både under graviditet og selvsagt særlig etterpå. Du er livredd for indisk mat, men skjønner ikke at redselen din kan være mer skadelig enn ingefæren. Så er jo det lett å si, vanskelig å gjøre noe med. Bare si du har litt magetrøbbel (jeg synes jo indisk er heavy selv når man ikke har noe mageproblemer), eller finn på en unnskyldning enten for å komme etter middagen er ferdig eller ikke gå i det hele tatt. Du trenger ikke være redd for at folk skjønner noe da, for jeg hadde aldri koblet at man ikke kan spise krydder når man er preggers, og jeg ser at det kanskje ikke er helt sant heller. Anonymkode: 60d63...78f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #52 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan ikke gå som dette. Stress (pga angst) kan skade barnet mer enn å spise litt krydder og ost. Får du hjelp for dette? Anonymkode: 3a678...f4a Å si til en person som har angst for å spise ingefær at angsten hennes skla skadet barnet....bra gjort. Heldige deg som har aldri kjent på angsten og aner ikke hvordan den fungerer. Man velger ikke å ha angst og man kan ikke velge det bort på 3 sekunder. E det så vanskelig å ha et lite snev av forståelse? Anonymkode: 3223e...96e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #53 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å si til en person som har angst for å spise ingefær at angsten hennes skla skadet barnet....bra gjort. Heldige deg som har aldri kjent på angsten og aner ikke hvordan den fungerer. Man velger ikke å ha angst og man kan ikke velge det bort på 3 sekunder. E det så vanskelig å ha et lite snev av forståelse? Anonymkode: 3223e...96e Hvor har jeg sagt at jeg mener man kan velge å ha angst? Jeg spør om TS får hjelp for dette, nettopp fordi jeg vet at man trenger hjelp for å jobbe med det. Men for barnets skyld, og for hennes egen del, så er det viktig at hun tar tak i dette. Anonymkode: 3a678...f4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #54 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor har jeg sagt at jeg mener man kan velge å ha angst? Jeg spør om TS får hjelp for dette, nettopp fordi jeg vet at man trenger hjelp for å jobbe med det. Men for barnets skyld, og for hennes egen del, så er det viktig at hun tar tak i dette. Anonymkode: 3a678...f4a Men det å si at angst kan skadet barnet....Å si det til en person som allerede er redd? Skal hun slutte å være redd da? Ikke vår bizniz om hun får hjelp, hun spør om noen har erfaring å unngå "rar" mat på fest. Skjønner at du ikke mente noe vondt, men angst er et helvete. Urasjonell helvete. Anonymkode: 3223e...96e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #55 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du kommer til å få en jævlig lang graviditet, for ikke å snakke om livet etterpå, om du i tillegg til alle anbefalinger som allerede finnes, skal gå rundt å finne på egne ting å være redd for. Anbefaler at du tar tak i dette snarest. Anonymkode: c0b13...3dc Enig. En graviditet varer ikke så lenge men det blir ikke færre bekymringer når barnet er der. Ikke kunne spise krydder og åpna skinke? Dette er verken normalt eller sunt Anonymkode: 026b2...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #56 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Å si til en person som har angst for å spise ingefær at angsten hennes skla skadet barnet....bra gjort. Heldige deg som har aldri kjent på angsten og aner ikke hvordan den fungerer. Man velger ikke å ha angst og man kan ikke velge det bort på 3 sekunder. E det så vanskelig å ha et lite snev av forståelse? Anonymkode: 3223e...96e Det kan fungere som en motivasjon til å ta tak i angsten. Og fra noen som har slitt med krøplende angst over flere år og kommet seg gjennom det: angst er definitivt et valg. Å få angst er selvfølgelig ikke noe du velger, men du velger å ikke ta tak i det ved første tegn, du velger å mate angsten, krisemaksimere, gruble, unngå triggere, skremme deg selv opp, og du velger å ikke gjøre noe med det. Håper ts blir så dritt lei av å engste seg at hun finner motivasjonen til å gjøre noe med det. Anonymkode: 8cf29...d8e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 26. januar #57 Del Skrevet 26. januar Du må få hjelp for angsten din, først om fremt. Det er langt mer skadelig enn å spise skinke fra åpnet pakke … les deg opp litt og søk hjelp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #58 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da har du en sjanse nå til å ta et lite steg. Angsten blir bare verre etter fødsel når barnet er der. Hva gjør du når barnet på 2 mnd blir syk, får utslett, når folk kommer på besøk og ikke vasker hendene? Når du skal begynne med smaksprøver? Blod og slim i avføring? Oppkast? Når barnet skal sove alene, hilse på dyr, spiser jord, slår seg, osv? Du må være forberedt. Anonymkode: fbcf7...0d4 Nåja. Jeg har selv vært hysterisk gravid på matfronten, men alt dette her som du ramser opp har gått veldig fint når barnet er utenfor magen. ellers ufyselige svar fra flere (ikke deg jeg siterer, du holder deg saklig), godt jobbet å fortelle en engstelig mor hvor mye hun «ødlegger» barnet i magen med å ha angst. Anonymkode: 88cec...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #59 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det å si at angst kan skadet barnet....Å si det til en person som allerede er redd? Skal hun slutte å være redd da? Ikke vår bizniz om hun får hjelp, hun spør om noen har erfaring å unngå "rar" mat på fest. Skjønner at du ikke mente noe vondt, men angst er et helvete. Urasjonell helvete. Anonymkode: 3223e...96e Ja, det er viktig at hun er klar over det, slik at hun kan få motivasjonen hun trenger til å ta tak i dette (hvis hun ikke allerede gjør det). Anonymkode: 3a678...f4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #60 Del Skrevet 26. januar Min erfaring er at folk følger veldig lite med på hva andre spiser. Drikker, ja, men ikke spiser. Jeg drikker ikke alkohol uansett, men er veldig glad i bl.a. blåmuggost og andre myke oster. Selv på en ostekveld var det ingen som la merke til at jeg bare spiste smøreost og gulost Anonymkode: 0683f...480 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå