Gå til innhold

Greit at barnevakt bruker skjerm?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TV-en står på, og nei, jeg vet ikke om barna sitter og ser på.  Når det gjelder mobilen, vet jeg selvsagt ikke hva hun gjorde, men hun satt på lekeplassen uten å være til stede for barna i en halvtime, og det er det som skapte inntrykket.

Det er ikke skjermtid i seg selv som er problemet her, men heller at jeg forventer mer tilstedeværelse fra en betalt barnevakt, spesielt når jeg vet at den andre barnevakten er mye mer engasjert og aktiv med barna. Jeg synes det er verdt å reflektere over forskjellen.

Hvorfor jeg er her på KG? For å diskutere og få innspill – så takk for det!

Anonymkode: f8cc4...93a

Du forventer? Det er jo ikke din barnevakt! 

Anonymkode: 54eb2...c29

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner deg ts, men det er en litt vanskelig sak å ta opp, som du ser i tråden går folk veldig i forsvar når det gjelder skjermbruk til små barn. 

Jeg ville ikke sagt noe direkte til foreldrene, men kanskje rettet mer til barna? "Du må elske Paw Patrol, det stod på alle gangene jeg gikk forbi sist helg. Hvem av de er din favoritt? ". Om foreldrene ikke reagerer syns de det er greit, hadde noen sagt det til mitt barn hadde jeg lurt på hva du mente. 

Enig med deg at det er forskjell på familie som sitter barnevakt og en tjeneste du betaler for, 

Anonymkode: d9935...2a5

Og vite hva naboen så på på tv hele forrige helg er for spesielt😂 ja, OM jeg hadde reagert om barna mine fikk det spørsmålet av en nabo. 

Anonymkode: 2d28e...bc3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Skjønner at du synes det høres tåpelig ut, men for meg handler det ikke om å legge meg borti naboenes liv, men om en generell forventning til profesjonalitet når man betaler for en tjeneste. Hadde dette vært en familiemedlem eller en venn som hjalp til, så hadde forventningene naturligvis vært annerledes – da er det ikke et profesjonelt oppdrag.

Poenget mitt er ikke at skjermbruk i seg selv er «forbudt», men at det virker som om denne barnevakten bruker skjerm konsekvent i stedet for å være til stede med barna. Hadde jeg vært i deres situasjon, hadde jeg satt pris på å vite det, ikke for å være streng mot skjermbruk, men for å kunne vurdere hvem som er mest engasjert med barna mine.

Og nei, dette er ikke snakk om noen «alvorsprat» med naboen, men en vurdering om jeg i det hele tatt burde si noe – derfor spør jeg her. Om jeg ikke sier noe, så er det også greit, men jeg ville selv satt pris på ærlige tilbakemeldinger fra folk rundt meg.

Jeg tror nok alle er enige med deg i at det ikke er bra å la barn se masse på skjerm, hvis det er tilfellet. Men det handler nok mest om at det er å blande seg inn og at det høres litt ut som overvåking. Jeg hadde selv syntes det hadde vært litt creepy om naboen kom og fortalte at hn har observert over tid hva barnevakten har holdt på med. Jeg tenker at man selv har ansvar for å være tydelig med barnevakten hva man forventer. Og er man ikke det, så bryr man seg kanskje ikke så mye uansett. Og da handler det om i hvor stor grad skal man blande seg inn i hvordan naboer oppdrar barna sine? På generell basis gjør man jo ikke det, med mindre det er snakk om omsorgssvikt. 

Anonymkode: e30b2...e59

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mereo skrev (5 timer siden):

Det betyr ikke at de ønsker det. 
Hadde du vært min nabo så hadde jeg da begynt å lure på hvor mye annet du på død og liv skulle legge deg oppi av mitt liv og hva jeg gjør.

Enig. 

Anonymkode: 0fa70...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så lurt å si fra til naboene. De kan nok begynne å lure på om du driver og overvåker dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TV-en står på, og nei, jeg vet ikke om barna sitter og ser på.  Når det gjelder mobilen, vet jeg selvsagt ikke hva hun gjorde, men hun satt på lekeplassen uten å være til stede for barna i en halvtime, og det er det som skapte inntrykket.

Det er ikke skjermtid i seg selv som er problemet her, men heller at jeg forventer mer tilstedeværelse fra en betalt barnevakt, spesielt når jeg vet at den andre barnevakten er mye mer engasjert og aktiv med barna. Jeg synes det er verdt å reflektere over forskjellen.

Hvorfor jeg er her på KG? For å diskutere og få innspill – så takk for det!

Hva du forventer er jo ikke relevant for hva de forventer. Du har jo ingenting med ansettelsesforholdet å gjøre.

Endret av mereo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
mereo skrev (8 timer siden):

Det betyr ikke at de ønsker det. 
Hadde du vært min nabo så hadde jeg da begynt å lure på hvor mye annet du på død og liv skulle legge deg oppi av mitt liv og hva jeg gjør.

Men er det din barnevakt?

Anonymkode: c5687...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...