Gå til innhold

Bilulykke. Svigers har enda ikke spurt om det går bra.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og du mener det er mulig at en slik voksen er et ok menneske? Hvordan ser du for deg at denne adferden skal forklares bort, i så fall? 

Anonymkode: 66cca...9ec

I alle dager! Det trekkes slutninger på syltynt grunnlag her. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Bålkaffe skrev (1 time siden):

Herregud, vi kan sitte her å komme med hver vår anekdote. Jeg er også fra bygda og kjenner ikke igjen noe av det der, jeg har sett farfar grine når han mista farmor, jeg har sett morfar grine når han mista mormor, jeg har sett fattern grine når vi nesten mista mamma, jeg har sett naboene grine over folk de har mista, alle kjenner alle og alle spør om alle har det bra.

Igjen: Slutt å legg dette på generasjonene.

Livet blir vanskelig å leve dersom man kutter ut alle dem som ikke reagerer på den måten man mener er «riktig» i enhver situasjon.

Anonymkode: f92b2...5f0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Livet blir vanskelig å leve dersom man kutter ut alle dem som ikke reagerer på den måten man mener er «riktig» i enhver situasjon.

Som jeg har sagt tidligere i denne tråden: Nei, det blir det faktisk ikke og det har jeg førstehånds erfaring med.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bålkaffe skrev (59 minutter siden):

Som jeg har sagt tidligere i denne tråden: Nei, det blir det faktisk ikke og det har jeg førstehånds erfaring med.

Og jeg har førstehånds erfaring med at toleranse og evne til refleksjon fungerer utmerket, mens trangsynte mennesker blir ulykkelige og har vanskelige relasjoner til andre mennesker.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og jeg har førstehånds erfaring med at toleranse og evne til refleksjon fungerer utmerket, mens trangsynte mennesker blir ulykkelige og har vanskelige relasjoner til andre mennesker.

Jaja, lykke til med å være tolerant ovenfor folk som ikke er tolerante ovenfor deg, ikke respekterer grensene dine når du setter de og bare fortsetter å være drittsekk ovenfor deg og de rundt deg. Jeg gidder nemlig ikke å ha sånne folk i livet mitt og opplever at livet mitt blir ekstremt mye lettere å leve når jeg ikke har sånne rundt meg. :)

Tolerante folk tolererer nemlig at andre  rundt de setter grenser og siden du sitter her og er så irritert over at en totalt fremmed person setter grenser for seg selv sier det ekstremt mye om hvor "tolerant" du er ovenfor grensene til andre i livet ditt som er nærmere.

Edit: Og før noen begynner å pæse om avsnittet over: jeg starta ikke. Skal folk komme med sånn energi, så matcher jeg den energien. :)

Endret av Bålkaffe
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 1.14):

Hvis jeg prøver å tenke som min bestemor, antakelig samme generasjon:

1. Hun hører at dere har vært i en ulykke og synes det er helt forferdelig. (Ringer ikke, vil ikke forstyrre)

2  Hun får beskjed at alt gikk bra. 

3. Anser seg ferdig med saken og går videre, fordi det er så fælt å tenke på  (snakker ikke mer om det). 

Snakker generelt aldri om forferdelige ting som har skjedd i fortida, altfor følsom til det. Det er ikke vondt ment, det er for å beskytte seg selv. 

Anonymkode: a4450...c7e

Min bestemor, som døde for sju år siden, 98 år gammel, ville kastet seg på telefonen og satt himmel og jord i bevegelse for å snakke med oss og høre fra oss direkte at vi har det bra. 

Jeg er også bestemor nå og jeg hadde satt meg på første fly eller slengt meg i bilen for å se til ungene mine, enten det er bonusbarna mine eller mine egne. 

Svigermor hadde gjort det samme, hun hadde blitt hysterisk om hun hadde hørt at vi hadde vært i en alvorlig ulykke. 

Anonymkode: 7b2da...d92

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min bestemor, som døde for sju år siden, 98 år gammel, ville kastet seg på telefonen og satt himmel og jord i bevegelse for å snakke med oss og høre fra oss direkte at vi har det bra. 

Jeg er også bestemor nå og jeg hadde satt meg på første fly eller slengt meg i bilen for å se til ungene mine, enten det er bonusbarna mine eller mine egne. 

Svigermor hadde gjort det samme, hun hadde blitt hysterisk om hun hadde hørt at vi hadde vært i en alvorlig ulykke. 

Anonymkode: 7b2da...d92

Vi kan altså konkludere ut i fra utsagnene i tråden at begge måter å reagere på, er helt normalt i Norge...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår tenåringen jeg. Besteforeldrene har ikke vist et snev av omsorg/omtanke for barnet etter en ulykke som virker å være særdeles dramatisk da helikopter også var involvert. Nei her er besteforeldrene rimelig sosialt fraværende og viser mangel på antenner. Det er faktisk ikke OK når det er ens eget barnebarn og familie at man ikke viser noe interesse. Sorry, men jeg hadde heller ikke giddet å ha kontakt med slike besteforeldre (blir feil å kalle dem besteforeldre og for best er de virkelig ikke). 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (4 timer siden):

Vi kan altså konkludere ut i fra utsagnene i tråden at begge måter å reagere på, er helt normalt i Norge...

Hvorfor er du så opptatt av å svare på vegne av Norges befolkning ? 

Anonymkode: faa1e...73f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er du så opptatt av å svare på vegne av Norges befolkning ? 

Jeg har da vitterlig ikke svart på vegne av Norges befolkning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (2 minutter siden):

Jeg har da vitterlig ikke svart på vegne av Norges befolkning.

Gå gjennom alle dine svar på de trådene du har kommentert de siste dagene. 
Alle signert mer eller mindre med «skikk og bruk i Norge»  eller det er normalt i Norge osv.. Det gjenstår å se en eneste kommentar der du kommer med noe positivt 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makavelli skrev (6 timer siden):

Merkelig, det var ikke sånn du konkluderte tidligere i diskusjon med meg, men ok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (5 minutter siden):

Merkelig, det var ikke sånn du konkluderte tidligere i diskusjon med meg, men ok.

Joda, det var det. To ting kan være sant samtidig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hun hadde nok ikke reagert på denne måten om hun ikke hadde blitt ledet til det. Av deg altså, i tilfelle du ikke har selvinnsikt.

Anonymkode: a1124...d93

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...