AnonymBruker Skrevet 27. januar #81 Del Skrevet 27. januar Ulven skrev (1 minutt siden): Men TS skriver vel heller ikke at 16 åringen forventer at besteforeldrene kontakter henne, men at besteforeldrene ikke har spurt noen i familien om hvordan det står til etter ulykken. Hadde bestemor/far sendt en melding til sin sønn eller svigerdatter og spurt om oppdatering så hadde 16 åringen trolig ikke reagert slik hun gjør, men hun reagerer på at det ikke er interesse i det hele tatt. Hva er det som hindrer ts eller 16-åringens far fra å si «den bilulykken som tilsynelatende gikk bra, har rammet NN mer enn vi trodde». Foreldrene er bindeleddet her. Anonymkode: f92b2...5f0 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 27. januar #82 Del Skrevet 27. januar Makavelli skrev (21 minutter siden): Men hvilken effekt har det egentlig at «alle» spør hvordan det går? Jeg hadde blitt MØKKA LEI av å fortelle den samme historien flere ganger. Jeg er ikke så selvopptatt at jeg ønsker å snakke om meg selv hele tiden, og i hvert fall ikke den samme historien. Folk er forskjellige, det må både TS, 16-åringen og svigers ha forståelse for. Verden kan ikke bestå av ekstreme premisser. For faen, det er ett spørsmål. Ett spørsmål tåler du, ass. For ett ekstremt premiss du setter opp her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 27. januar #83 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det som hindrer ts eller 16-åringens far fra å si «den bilulykken som tilsynelatende gikk bra, har rammet NN mer enn vi trodde». Foreldrene er bindeleddet her. Anonymkode: f92b2...5f0 Så kommunikasjon skal kun gå en vei? Hva er det som hindrer farmor og farfar å spørre om familien har det bra etter ulykken? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #84 Del Skrevet 27. januar Ulven skrev (7 minutter siden): Så kommunikasjon skal kun gå en vei? Hva er det som hindrer farmor og farfar å spørre om familien har det bra etter ulykken? Når man først har kommunisert at alt gikk bra, så må man være den den som trekker tilbake det hele. Man kan ikke forvente at andre skal spørre og grave om det «virkelig» gikk bra. Voksne mennesker som ts og 16-åringens far bør kunne kommunisere og ikke bidra til dramatisk oppførsel. Vi er forskjellige, jeg ville for eksempel blitt irritert om noen maste på meg eller min familie hvis jeg allerede hadde sagt det gikk fint. Anonymkode: f92b2...5f0 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #85 Del Skrevet 27. januar Sånn var svigerfamilien min og, de var ikke i stand til å snakke om vanskelige ting, eller noe særlig overhodet. Det er utrolig provoserende, men sjokkerende vnalig for eldre, og kanskje særlig de som kommer fra bygda hvor man den gang ble lite sosialisert og alle var redde for "bygdedyret." Anonymkode: 16712...63a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #86 Del Skrevet 27. januar Jeg skjønner ikke helt situasjonen her, føler det mangler noe. Hvem kommuniserte med besteforeldrene? Noen må jo ha gjort det på et tidspunkt. Personlig hadde jeg tenkt at mine besteforeldre ville snakket med meg om det når vi møttes. Vi har minimalt med kommunikasjon på telefon, så for meg ville det vært rart om de ringte i etterkant når de visste at det gikk bra. Anonymkode: 1e266...6a6 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #87 Del Skrevet 27. januar Må bare riste på hodet over hvor vanskelig folk gjør det for seg selv. Jeg vil oppfordre alle til å logge av og ta kontakt med noen de ikke har snakket med på en stund . Lytt og kjenn på den mottagelsen dere får, og tenk over hvor lite som skal til for å glede et menneske. Denne trøttendes argumentasjonen over at folk må fatte at de ikke skal, bør , håpe på noe omtenksomhet og hjertevarme fra mennesker som burde stå en nær er jo helt på trynet ! Ta dere sammen og bli bedre mennesker Anonymkode: faa1e...73f 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 27. januar #88 Del Skrevet 27. januar (endret) Det er ett "Går det bra?" Da svarer du "Ja, går fint" og ferdig med det. Skal ingen spørre fordi man skal tenke "nei faen, sikkert lei spørsmålet da" og begynne å tenke den veien eller? Hvorfor faen skal vi begynne å tenke sånn? Og det er snakk om _besteforeldrene_ hennes. Ikke en perifer bekjent du ser hvert fjerde skuddår. Fjernet sitat av slettet innhold og svar til dette Perelandra, mod. Endret 28. januar av Perelandra 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #89 Del Skrevet 27. januar (endret) Jeg snakker om at mange som er med i denne debatten ikke har forståelse for vanlig omsorg og skikk og bruk, men jobber for at en bør gi blaffen og sørge for seg selv. F.eks. « satser på at de holder på å daue så er det vel en eller annen som gir beskjed ?Det er ikke vår plikt å henge på tlf i tide og utide « Folk må lære seg hva omtanke og empati er. Comprende ? 😃 Anonymkode: faa1e...73f Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 28. januar av Perelandra 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #90 Del Skrevet 27. januar NiceOrNothing skrev (På 26.1.2025 den 11.01): Du er jo med å skaper denne konflikten selv litt og , som sier svigermor må si unnskyld ? De er nok av gamlesorten som har fått vite alt gikk bra, å da velger fokusere på det. Forstår godt man blir såret av at folk er ubetenksomme / ufølsomme , men man får jo uansett ikke endret andre . Kun seg selv man kan «jobbe med « / endre . Nei, det er en viss type mennesker som andri unnskylder fordi de i deres hode er perfekte så derfor unnskylder de aldri. La 16 åringen slippe disse menneskene. Fint at du og far støtter eldstemann. Sykt at de ikke brydde seg om hvordan det gikk med dere. Anonymkode: 6522a...7a3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #91 Del Skrevet 27. januar Noen som har lagt merke til at denne spesifikke 16-åringen faktisk ønsket å bli spurt? Farmoren ser ut til å synes at det fortsatt er for mye forlangt å strekke ut en hånd. Det syns jeg i beste fall er rart. Anonymkode: f50cc...47d 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #92 Del Skrevet 27. januar (endret) Når det gjelder sykdom og ulykker så trer det inn noe som heter omsorg og omtanke og en evne til å tilby hjelp om det trengs . Hvorfor begynne å snakke om norsk kultur ? Er du innvandrer så burde du iallefall vite hva familie betyr ! Å ikke bry seg når sønn/datter/ svigerbarn og barnebarn har vært utsatt for en ulykke så er du en analfabet i omsorg . Ikke noe som heter at en ikke skal grave og spørre for mye når det gjelder barna dine !!! Den regelen gjelder for nysgjerrige naboer som fråtser i sladder Anonymkode: faa1e...73f Fjernet sitering av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 28. januar av Perelandra 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 27. januar #93 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 13.36): Hva slags barn og barnebarn er det som ikke holder sine nærmeste oppdatert etter en bilulykke? Anonymkode: 2874a...832 Nei, muligens en tenåring som har opplevd noe traumatisk, og ønsker litt omsorg kanskje? Tipper Farmor hadde kommet langt med en melding "Godt å høre at det gikk bra i ulykken, selv om det helt sikkert var skremmende. Glad i deg, klem fra Farmor" 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 27. januar #94 Del Skrevet 27. januar (endret) TS klarer helt fint å uttrykke det i HI. For jeg har oppfattet det helt fint og det står svart på hvitt der. Nei. I den generasjonen er det ikke sånn, slutt å legg dårlig oppførsel på generasjoner. Dårlige mennesker er dårlige mennesker fordi de er dårlige mennesker Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 28. januar av Perelandra 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #95 Del Skrevet 27. januar NiceOrNothing skrev (På 26.1.2025 den 11.34): Det er jo ingen direkte dritt-oppførsel , men heller mer krenke -hysteri . Bli krenket for at man ikke får oppmerksomhet og sympati . Man bør absolutt ikke oppfordre 16 åringer til å boikotte på så smalt grunnlag . Heller oppfordre de til å spørre / kommunisere litt mer direkte selv . F eks : er dere ikke litt nysgjerrig på hvordan det gikk med oss etter bil-ulykken ? Så får man kanskje et svar man kan forstå / leve med . Tenker at den eldre generasjon ofte bagatelliserer kanskje -problem, fordi de har stått i og opplevd ting som er mye verre selv . Du tenker det er normalt for foreldre og besteforeldre å bare drite i å spørre om hvordan det gikk etter at de var med i en bilulykke så alvorlig at ene barnebarnet måtte bli fraktet i helikopter? Høres veldig rart ut for meg. Anonymkode: 6522a...7a3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #96 Del Skrevet 27. januar Helt ærlig? Ganske selvsentrert tankegang. Synes det er ganske sær ting å forvente og å henge seg opp i. Da jeg var i en alvorlig bilulykke hvor pappa nesten døde så tenkte jeg ikke over hvem som tok kontakt eller ikke. Holdt ikke telling på antall meldinger og telefoner fra hver enkel person og forventet å være midtpunktet i andres liv. Aldri forstått meg på folk som forventer oppmerksomhet fra folk for noe som ikke har noe med dem å gjøre. Det gjelder alt fra ulykker, operasjoner/sykdom, dødsfall, bursdag etc. Selv så sender jeg melding til mine nærmeste venner og familie fordi det er "sosialt akseptabelt". Selv om at jeg er bekymret for ei venninne eller min søster, så synes jeg det er invaderende å blande meg inn i andres liv på den måten og synes det er ubehagelig. Blir stresset over å blande meg inn i ting jeg ikke har noe med. Selv når jeg bare viser empati og omtanke for de rundt meg. Men så har jeg kompleks PTSD og sliter med å ta plass i andres liv, så er derfor jeg er slik. Er ganske selvstendig og verken krever eller forventer at noen skal være der for meg for verken det positive eller det negative i livet. Jeg vokste opp i et hjem uten kjærlighet, omtanke og rom for følelser. Så er ganske preget av det. Men ja, jeg synes det er selvsentrert å kreve at andre skal bry seg om noe som ikke berører dem. Det å forvente, ønske og å kreve er tre forskjellige ting. Anonymkode: a9493...dbc 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #97 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det er en viss type mennesker som andri unnskylder fordi de i deres hode er perfekte så derfor unnskylder de aldri. La 16 åringen slippe disse menneskene. Fint at du og far støtter eldstemann. Sykt at de ikke brydde seg om hvordan det gikk med dere. Anonymkode: 6522a...7a3 Sånn jeg leser innlegget til TS så må svigers ha vært godt informert om at det faktisk gikk bra med dem. Anonymkode: b9bce...a51 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #98 Del Skrevet 27. januar Usympatiske drittfolk .... Absolutt ikke slik familie skal oppføre seg. 16 åringen din gjør rett i å la være å omgås folk som ikke evner å vise empati eller sympati. Livet blir myyyye lettere når man kutter ut slike mennesker. Anonymkode: 14f2c...a9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelen_91 Skrevet 27. januar #99 Del Skrevet 27. januar Her må jeg innrømme at denne 16 åringen oppfører seg mye bedre enn dere 👏👏 er stolt over barnet ditt, hun veit hva som er greit og ikke greit. Hadde jeg vært deg jeg hadde heller ikke dratt, eller ikke brydd meg så mye om svigers. Er helt vanlig å ringe å høre hvordan det går. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelen_91 Skrevet 27. januar #100 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Helt ærlig? Ganske selvsentrert tankegang. Synes det er ganske sær ting å forvente og å henge seg opp i. Da jeg var i en alvorlig bilulykke hvor pappa nesten døde så tenkte jeg ikke over hvem som tok kontakt eller ikke. Holdt ikke telling på antall meldinger og telefoner fra hver enkel person og forventet å være midtpunktet i andres liv. Aldri forstått meg på folk som forventer oppmerksomhet fra folk for noe som ikke har noe med dem å gjøre. Det gjelder alt fra ulykker, operasjoner/sykdom, dødsfall, bursdag etc. Selv så sender jeg melding til mine nærmeste venner og familie fordi det er "sosialt akseptabelt". Selv om at jeg er bekymret for ei venninne eller min søster, så synes jeg det er invaderende å blande meg inn i andres liv på den måten og synes det er ubehagelig. Blir stresset over å blande meg inn i ting jeg ikke har noe med. Selv når jeg bare viser empati og omtanke for de rundt meg. Men så har jeg kompleks PTSD og sliter med å ta plass i andres liv, så er derfor jeg er slik. Er ganske selvstendig og verken krever eller forventer at noen skal være der for meg for verken det positive eller det negative i livet. Jeg vokste opp i et hjem uten kjærlighet, omtanke og rom for følelser. Så er ganske preget av det. Men ja, jeg synes det er selvsentrert å kreve at andre skal bry seg om noe som ikke berører dem. Det å forvente, ønske og å kreve er tre forskjellige ting. Anonymkode: a9493...dbc Er snakk om bestemoren og ikke om en nabo som bor litt unna. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå