Gå til innhold

PPU og jobbe på u-skole/vgs - erfaringer?

Anonym T

Anbefalte innlegg

Anonym T skrev (31 minutter siden):

Føler jeg nå etter endt master sitter på mye kunnskap som jeg gjerne skulle jobbet med. Liker å diskutere fag, men i bhg går alt så trått og mye drama til tider mellom kolleger der også.

Høres ut som vgs passer for deg. Det er ikke vanlig med mye drama mellom kolleger, i hvert fall. Og fag skal man jo gjennom :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva gjør de andre som har din master på , kanskje du der får noen ideer til yrker. Jeg vil jo tro at ikke alle jobber hands on i barnehage etter en sånn master eller?

Skal du jobbe i vgs så er det kun Helse og Oppvekstfag som du har kompetanse i. Og "surprise", det er en del drama der og da elevene nesten utelukkende er jenter og en del av dem er mindre modne og sliter med ting. Mer enn blant jenter på studiespes tror jeg nok.

Kanskje du kunne bruke utdannelsen din til å jobbe sosialfaglig på skoler eller du kunne bygge på med fag innenfor karriereveiledning? Det trenger alle skolen folk som kan noe om.

Anonymkode: 6db0c...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva gjør de andre som har din master på , kanskje du der får noen ideer til yrker. Jeg vil jo tro at ikke alle jobber hands on i barnehage etter en sånn master eller?

Skal du jobbe i vgs så er det kun Helse og Oppvekstfag som du har kompetanse i. Og "surprise", det er en del drama der og da elevene nesten utelukkende er jenter og en del av dem er mindre modne og sliter med ting. Mer enn blant jenter på studiespes tror jeg nok.

Kanskje du kunne bruke utdannelsen din til å jobbe sosialfaglig på skoler eller du kunne bygge på med fag innenfor karriereveiledning? Det trenger alle skolen folk som kan noe om.

Anonymkode: 6db0c...fce

Takk for forslag som karriereveileder, har tenkt tanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har PPU-Y og jobbet fem år i vgs før jeg ikke ønsket å være lærer mer. For meg ble det for vanskelig å konstant føle seg bakpå og se at fagfeltet fikk mindre og mindre plass. Fag blir slått sammen og elevene kommer ut med mye mindre fagkunnskap enn tidligere, noe som resulterer i dårligere lærlinger enn før. Det var også håpløse krav fra ledelsen om hva man skal prioritere tiden sin på og fullstendig mangel på elevoppfølging. 

Nå var nok jeg uheldig med skolen jeg jobbet på, for det er fantastisk å jobbe med ungdom å se de forme seg til å gå ut i lære osv, men for meg ble det for mye så jeg gikk tilbake til min opprinnelige utdanning og jobber i dag med noe helt annet.

Anonymkode: 88e41...72b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...