AnonymBruker Skrevet i går, 07:33 #1 Del Skrevet i går, 07:33 Lurer på om noen vet/har erfaringer? Jeg har resept på Nobligan /Tramadol og bruker det ved behov mot store ryggsmerter.Passer på å ikke kjøre bil etter at legemiddelet er tatt men noen som vet hvor lenge feks minste dose 50mg vises på blodprøve? Appoteket sier at man ikke skal kjøre bil før 8 timer etter inntak men føler at det burde vært lengre tid pga at jeg merker at tablett fortsatt virker etter 8 timer og da må jo legemiddelet fortsatt vises på blodprøve….eller? Har spurt på flere apotek med forskjellige svar så får følelse at de ikke vet og derfor gjetter når de gir meg svar. Noen der ute som vet? Anonymkode: 1f6a0...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet i går, 07:52 #2 Del Skrevet i går, 07:52 Det spørsmålet bør du stille til din lege. Her vil du få forskjellige svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:54 #3 Del Skrevet i går, 07:54 Det vises lenger enn de 8 timene du skal unngå bilkjøring. Anonymkode: b0e1c...87f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:01 #4 Del Skrevet i går, 09:01 tdm900 skrev (1 time siden): Det spørsmålet bør du stille til din lege. Her vil du få forskjellige svar. Spurt legen men han visste tydeligvis ikke for fikk et veldig generelt svar.Tenkte noen her kanskje har egne erfaringer. Anonymkode: 1f6a0...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:03 #5 Del Skrevet i går, 09:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vises lenger enn de 8 timene du skal unngå bilkjøring. Anonymkode: b0e1c...87f I såfall rart at apoteket ikke utvider annbefalingen. Anonymkode: 1f6a0...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:29 #6 Del Skrevet i går, 09:29 Det er ikke det at legemiddelet ikke skal vises på en prøve. Men at legemiddelet er såpass ute av kroppen at det ikke påvirker deg og kjøringen. Og da holder det med åtte timer. Anonymkode: 7625f...d2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:37 #7 Del Skrevet i går, 09:37 https://www.helsenorge.no/medisiner/bilkjoring-og-legemidler/ Anonymkode: 9b8a1...d52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:40 #8 Del Skrevet i går, 09:40 Vil blodprøven i det hele tatt kunne vise om du tok tabletten en time før kjøring eller ti timer før kjøringen? Ville tro at her må du bare være ansvarlig og følge det legen sier. Kjøre pent og etter trafikkreglene. Skulle du være uheldig og bli testet så blir det sikkert bare ord mot en prøvetest som viser at du hadde det i blodet. I en vanlig kontrol så vil du nok kunne si at den ble tatt for ti timer siden og ikke høre mer om det. I en ulykke vil det være mistanke om ruskjøring. Anonymkode: 53a50...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekstatisk Skrevet i går, 09:43 #9 Del Skrevet i går, 09:43 Tipper det vises på blodprøve mer enn 8 timer etter inntak. Hva mener du med at du kjenner at de fremdeles virker etter 8 timer? Hvis du føler deg rusa etter 8 timer så kjører du så klart ikke bil. Men hvis de fremdeles gir smertelindring etter 8 timer så betyr det ikke at du ikke kan kjøre bil, bare at de lindrer smerten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:45 #10 Del Skrevet i går, 09:45 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lurer på om noen vet/har erfaringer? Jeg har resept på Nobligan /Tramadol og bruker det ved behov mot store ryggsmerter.Passer på å ikke kjøre bil etter at legemiddelet er tatt men noen som vet hvor lenge feks minste dose 50mg vises på blodprøve? Appoteket sier at man ikke skal kjøre bil før 8 timer etter inntak men føler at det burde vært lengre tid pga at jeg merker at tablett fortsatt virker etter 8 timer og da må jo legemiddelet fortsatt vises på blodprøve….eller? Har spurt på flere apotek med forskjellige svar så får følelse at de ikke vet og derfor gjetter når de gir meg svar. Noen der ute som vet? Anonymkode: 1f6a0...1c5 Ja, ting sitter i blodet mye lenger enn virkningen. Men dersom du får dette på resept, gjør du ikke noe ulovlig. Anonymkode: a278e...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:46 #11 Del Skrevet i går, 09:46 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vil blodprøven i det hele tatt kunne vise om du tok tabletten en time før kjøring eller ti timer før kjøringen? Ville tro at her må du bare være ansvarlig og følge det legen sier. Kjøre pent og etter trafikkreglene. Skulle du være uheldig og bli testet så blir det sikkert bare ord mot en prøvetest som viser at du hadde det i blodet. I en vanlig kontrol så vil du nok kunne si at den ble tatt for ti timer siden og ikke høre mer om det. I en ulykke vil det være mistanke om ruskjøring. Anonymkode: 53a50...14f Nei, man kan fint måle konsentrasjonen av noe i blodet. Man tar også gjentatte prøver for å se om konsentrasjonen øker eller synker. Slik vil man se når siste inntak var. Anonymkode: a278e...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:24 #12 Del Skrevet i går, 14:24 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Lurer på om noen vet/har erfaringer? Jeg har resept på Nobligan /Tramadol og bruker det ved behov mot store ryggsmerter.Passer på å ikke kjøre bil etter at legemiddelet er tatt men noen som vet hvor lenge feks minste dose 50mg vises på blodprøve? Appoteket sier at man ikke skal kjøre bil før 8 timer etter inntak men føler at det burde vært lengre tid pga at jeg merker at tablett fortsatt virker etter 8 timer og da må jo legemiddelet fortsatt vises på blodprøve….eller? Har spurt på flere apotek med forskjellige svar så får følelse at de ikke vet og derfor gjetter når de gir meg svar. Noen der ute som vet? Anonymkode: 1f6a0...1c5 De kan ikke gi noe svar siden det er individuelt hvordan man reagerer. Jeg merker ikke noe av nobligan/tramadol annet enn at jeg får vondt i magen. Så jeg kan fint kjøre bil etter åtte timer. Anonymkode: 8230b...cb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:29 #13 Del Skrevet i går, 14:29 Det er forøvrig forskjell på resptbelagte midler og de som tar meds for rus, dersom du har resept og venter 8 timer og likevel får utslag regner de ut halveringstid osv mtp din forbrenning.. Anonymkode: 6e088...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:09 #14 Del Skrevet i går, 18:09 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lurer på om noen vet/har erfaringer? Jeg har resept på Nobligan /Tramadol og bruker det ved behov mot store ryggsmerter.Passer på å ikke kjøre bil etter at legemiddelet er tatt men noen som vet hvor lenge feks minste dose 50mg vises på blodprøve? Appoteket sier at man ikke skal kjøre bil før 8 timer etter inntak men føler at det burde vært lengre tid pga at jeg merker at tablett fortsatt virker etter 8 timer og da må jo legemiddelet fortsatt vises på blodprøve….eller? Har spurt på flere apotek med forskjellige svar så får følelse at de ikke vet og derfor gjetter når de gir meg svar. Noen der ute som vet? Anonymkode: 1f6a0...1c5 Du skal avstå fra bilkjøring så lenge du selv kjenner at legemiddelet henger i, og minimum 8 timer. Bruker du bare ett legemiddel som er på listen over legemidler som ikke skal kombinere med bilkjøring så er det ett sett regler, bruker du flere av disse legemidlene, samtidig eller hver for seg så er det andre regler. Hvor lenge et B preparat henger i kroppen er helt avhengig av din vekt, høyde og hvordan din kropp jobber med eller mot halveringstiden til legemiddelet. Følgelig kan ingen gi deg et nøyaktig svar. Anonymkode: 724ac...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå