AnonymBruker Skrevet 28. januar #21 Del Skrevet 28. januar Nyere vaskemaskiner bruker lite vann, jeg tar alltid valget med ekstra skylling. Bruker Omo Color flytende vaskemiddel, og Comfort skyllemiddel. Kjør maskinrens regelmessig. Hvis jeg merker at såpe er dårlig skylt ut, velger jeg å kjøre klærne på et av kortprogrammene, men uten vaskemiddel/skyllemiddel. Bruker tørketrommel (har kombimaskin) til alt som er mulig, resten tørker jeg på stativ. Tror at enkelte som klager over lukt fra klær tørker dem for kort tid. Legger du sammen klær som kan virke tørre men som har bare litt av fuktighet igjen i seg, så vil det etter hvert oppstå sur lukt. Kan være at de trenger en vask på noe høyere temperatur, også. Har aldri helt full maskin. Anonymkode: 855d8...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #22 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 1.44): Hva gjorde du når vaskemaskinen var ny, og før du begynte å vaske klær i den? Leste du for eksempel bruksanvisningen først? Anonymkode: aee41...052 Ja. AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nyere vaskemaskiner bruker lite vann, jeg tar alltid valget med ekstra skylling. Bruker Omo Color flytende vaskemiddel, og Comfort skyllemiddel. Kjør maskinrens regelmessig. Hvis jeg merker at såpe er dårlig skylt ut, velger jeg å kjøre klærne på et av kortprogrammene, men uten vaskemiddel/skyllemiddel. Bruker tørketrommel (har kombimaskin) til alt som er mulig, resten tørker jeg på stativ. Tror at enkelte som klager over lukt fra klær tørker dem for kort tid. Legger du sammen klær som kan virke tørre men som har bare litt av fuktighet igjen i seg, så vil det etter hvert oppstå sur lukt. Kan være at de trenger en vask på noe høyere temperatur, også. Har aldri helt full maskin. Anonymkode: 855d8...c82 Kan prøve ekstra skylling. Men som sagt skjer det bare med enkelte typer klær. Det lukter ikke når de er tørre, men når de kommer ut av maskinen og mens de henger til tørk. Lukta blir svakere etter hvert. Anonymkode: 33ade...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 29. januar #23 Del Skrevet 29. januar Har du døren på vaskemaskinen åpen når den ikke er i bruk? Prøvd å vaske på litt varmere program? For mye klær i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå