AnonymBruker Skrevet 26. januar #1 Del Skrevet 26. januar Jeg har to gutter på 7 og 10 år. Begge har alltid våknet tidlig. Når de var små sov de på dagen frem til 4 år fordi de var så trøtte. Nå er det mest utfordrende med 7 åringen. Han våkner mellom 4:30-5:00 hver dag. Uansett om han legger seg tidlig eller sent. Som regel legger han seg og sovner 19:45 fordi han er så trøtt. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få han til å sove lengre? Jeg blir sprø. Jeg strever veldig fordi jeg er syk i tillegg. Min største utfordring er utmattelse. Det føles som et evig mareritt og jeg er utslitt. Har gått på smell på smell ifh til helse. Anonymkode: 296f0...545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #2 Del Skrevet 26. januar Kan han ikke bare få stå opp når han våkner da? Anonymkode: efab7...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #3 Del Skrevet 26. januar En sjuåring kan klokka. Jeg ville sagt at han skal være i senga til 05 uansett når han våkner. Så kan han gå i stua og sette på tv'n med lav lyd, og spise mat fra et avtalt sted i kjøleskapet. Voksne kan vekkes tidligst kl 06. Anonymkode: 4d110...7f4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #4 Del Skrevet 26. januar Når de er så store står de vel opp alene? Min på 4 er oppe alene. Anonymkode: 2fe9b...104 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 26. januar #5 Del Skrevet 26. januar Jeg ville prøvd å avtale med barnet at han kan greie seg selv en stund tidlig på morgenen. Se litt på tv, iPad eller lignende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #6 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få han til å sove lengre? Jeg blir sprø. Jeg strever veldig fordi jeg er syk Han står opp og klarer seg selv og du sover videre. Anonymkode: 596a3...524 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #7 Del Skrevet 26. januar Bør iallefall ikke få skjerm som belønning for å stå tidlig opp. Anonymkode: 560b4...09e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #8 Del Skrevet 26. januar Støtter de andre her, han kan klare seg selv. Her har vi en regel om at det ikke er lov å stå opp før 06, våkner de før det så kan de lese på sengen. Så står de opp selv og fikser seg til frokostblanding e.l til vi voksne kommer. Anonymkode: f4505...d1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #9 Del Skrevet 26. januar Hvorfor blir du sliten av at han våkner tidlig når han er så stor? 7-åringer klarer seg selv noen timer. Anonymkode: cbd2f...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #10 Del Skrevet 26. januar Som flere nevner, hva er årsaken til du må stå opp med han? Er det noen utfordringer med han som gjør han ikke klarer seg litt alene? Anonymkode: a3324...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #11 Del Skrevet 26. januar Alt før klokken 0530 er jo virkelig alt for tidlig å stå opp. Kan barna overtales til å ikke stå opp før tidligst klokken 0530? Eventuelt at de leser på sengen frem til da? Så kan de stå opp, ta med seg dyne og lage seg frokostblanding og spise foran tv-en (forutsatt at de klarer å holde sengen til 0530). Også kan de vekke mamma klokken 9 hvis det er helg. Da får du sovet ut litt. Anonymkode: cb639...76d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #12 Del Skrevet 26. januar 5-åringen min står opp selv når han våkner på mine helger, det er alt mellom 3 og 7 😝 Jeg har ingen planer om å starte søndagen klokka 3, så han får klare seg selv 😄 Er han sulten står jeg jo opp og lager frokost, og så går jeg og legger meg igjen. Det er åpen dør mellom soverommet og stua, så det går fint. Er det noe så vet jeg han roper 😊 Anonymkode: 539f7...1d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #13 Del Skrevet 26. januar Min har autisme og her våkner han alt i mellom 03-05. Noen ganger 02. Det ble til at han ble innlært til å klare seg selv frem til jeg står opp 06 i hverdager og 09 i helger. Han får tilgang på switch som han slapper av med inne på rommet sitt og blir han sulten står det frokost klar i kjøleskapet som han fikser selv. Jeg håper det vil endre seg når han blir litt eldre og han har perioder der han sover til 05.30, men jeg lar han styre søvnen selv. Han sovner 20-21 hver kveld så jeg får ikke gjort noe mer. Noen ganger klarer han å sovne igjen om han legger seg med meg, andre ganger er han lys våken. Men hjelper godt at jeg får sovet det jeg trenger selv om det kan bli litt avbrutt i det han våkner. Han fungerer greit på skolen så har bare akseptert at det er sånn for nå. Anonymkode: d4f82...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #14 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når de er så store står de vel opp alene? Min på 4 er oppe alene. Anonymkode: 2fe9b...104 Ikke alle råd er gode råd. Stakkars fireåring ❤️ En syvåring derimot, kan godt være våken alene om morgenen. Anonymkode: 196ec...087 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #15 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ikke alle råd er gode råd. Stakkars fireåring ❤️ En syvåring derimot, kan godt være våken alene om morgenen. Anonymkode: 196ec...087 Hvorfor er det stakkar? Anonymkode: d4f82...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå