AnonymBruker Skrevet 26. januar #21 Del Skrevet 26. januar Laserbehandling:) Anonymkode: c99a3...80b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkerusen Skrevet 26. januar #22 Del Skrevet 26. januar Metformin gis som behandling for pcos sammen med p-piller for å stabilisere hormonene. Søk også om å få dekket laser på klinikk (eventuelt betal selv - rundt 5000 tipper jeg). du trenger hvertfall ikke ha det slik!❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #23 Del Skrevet 26. januar har hurpehår under haken, de er stive og lange. Hadde 2 da jeg var 20 og nå er jeg 40 og har ca 10. Heldigvis er mine hvite, men er jo ekkelt. Anonymkode: dec91...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #24 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skammer meg sånn.... I løpet av noen år har jeg fått mørk bart. Sånn ordentlig, som må barberes eller vokses. Ikke dun, men skikkelig stiv bart. Tar jeg det ikke 1-2 ganger om dagen så merkes "veksten" om jeg tar tunga borti feks... Lar jeg det gro, vokser de svarte hårene nesten en cm. Som om ikke det var nok.. Det siste året har jeg også fått skjegg! SKJEGG liksom, vi snakker tykke, MØRKE, lange, stive hår som vokser under og på haka. Fy f@en... Napper jeg ikke ila en uke feks, så synes det veldig godt. Og de jeg napper ut kommer jo bare tilbake.. Jeg føler meg så lite kvinnelig.. Dette er i ferd med å ødelegge livet mitt fullstendig. Jeg kan jo ikke ha et fast forhold feks, fordi jeg må la hårene gro i 3-7 dager før jeg kan nappe de igjen. Alt sosialt må planlegges nøye ifht. uønsket hårvekst i ansiktet... Skal jeg på date, må jeg la det gro i 3-4 dager slik at jeg får nappet alt. Er 38 år, har ingen annen overdreven/uønsket hårvekst, bortsett fra i ansiktet. Har tidligere slitt med acne, gått på isotretinoin. Har vært overvektig, men har gått ned 23 kg, har igjen ca. 6 kg til matchvekt... Andre med lignende erfaring? Hva i all verden gjør jeg, må jeg bare leve med mer og mer stiv, svart hårvekst i ansiktet, eller finnes det hjelp å få? Erfaringer? Er bare så innmari lei meg nå Anonymkode: 95d95...fb5 Føler med deg ❤️ Jeg har sånn flawless face fra vita, synes den er super og bruker den ofte, har ikke så ille som deg, men noen svarte hår her og der. Anonymkode: a142a...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 26. januar #25 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, har tenkt på det jeg òg.. Ved forrige graviditet fikk jeg konstatert cyster på eggstokkene. Men spørsmålet er da i så fall - finnes det noe som hjelper?? Mot uønsket hårvekst 🥺 En diagnose bryr jeg meg lite om, det er skjegget jeg ikke klaaaarer 😂😟 HI Anonymkode: 95d95...fb5 Er flere som har skrevet at laser behandling virker på mørke hår, elektrolyse virker på hvite hår. Skyldrs hårene hormon balanse, vil det jo også hjelpe å balansere hormonene. Snaker du med legen kandu kansje få hårferningen deket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #26 Del Skrevet 26. januar Oppsøk gynekolog enten privat eller via henvisning og få stilt diagnose. Høres ut som Pcos og da får du dekket deler av behandling som elektrolyse eller laser. Du skal slippe å ha det slik når du er såpass ung. Anonymkode: 666d4...03f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #27 Del Skrevet 26. januar Ta smertestillende, ispose. Mye bedre enn voks. Tar lenger inntil. Billigere også. Ikke falle for fristelsen å kjøpe en sånn fin liten sak som ser ut som en leppestift. Det duger ikke. Barber, gå over ned epilator. Straks hårene kommer går du over med epilator, eller andre av tortur redskapene vist ovenfor. Anonymkode: 55f6c...455 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #28 Del Skrevet 26. januar Hårvekst i ansiktet er hormonelt og skal ikke nappes, for da blir det bare mer. Laser, elektrolyse og hormonbehandling er det som hjelper. Anonymkode: 666d4...03f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #29 Del Skrevet 26. januar Har brukt tusenvis av kroner på elektrolyse, men så kom jeg i overgangsalderen og det poppet ut lange svarte hår igjen, særlig på overleppa. Nå får jeg vokset det med litt mellomrom, og de blir færre, tynnere og ikke så stive - synes det er den beste løsningen. Anonymkode: d8422...fb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #30 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg skammer meg sånn.... I løpet av noen år har jeg fått mørk bart. Sånn ordentlig, som må barberes eller vokses. Ikke dun, men skikkelig stiv bart. Tar jeg det ikke 1-2 ganger om dagen så merkes "veksten" om jeg tar tunga borti feks... Lar jeg det gro, vokser de svarte hårene nesten en cm. Som om ikke det var nok.. Det siste året har jeg også fått skjegg! SKJEGG liksom, vi snakker tykke, MØRKE, lange, stive hår som vokser under og på haka. Fy f@en... Napper jeg ikke ila en uke feks, så synes det veldig godt. Og de jeg napper ut kommer jo bare tilbake.. Jeg føler meg så lite kvinnelig.. Dette er i ferd med å ødelegge livet mitt fullstendig. Jeg kan jo ikke ha et fast forhold feks, fordi jeg må la hårene gro i 3-7 dager før jeg kan nappe de igjen. Alt sosialt må planlegges nøye ifht. uønsket hårvekst i ansiktet... Skal jeg på date, må jeg la det gro i 3-4 dager slik at jeg får nappet alt. Er 38 år, har ingen annen overdreven/uønsket hårvekst, bortsett fra i ansiktet. Har tidligere slitt med acne, gått på isotretinoin. Har vært overvektig, men har gått ned 23 kg, har igjen ca. 6 kg til matchvekt... Andre med lignende erfaring? Hva i all verden gjør jeg, må jeg bare leve med mer og mer stiv, svart hårvekst i ansiktet, eller finnes det hjelp å få? Erfaringer? Er bare så innmari lei meg nå Anonymkode: 95d95...fb5 Skyldes nok hormonell ubalanse, antagelig en effekt av vekttap. Sliter selv med stive hår på haka, men heldigvis ikke mørke. Men jeg napper de med en gang, lenge før de synes særlig. Hadde det vært mer hadde jeg bare brukt hårfjerning for ansikt jevnlig… jeg har en lys bart, nesten alltid hatt den tror jeg, den har jeg aldri brydd meg med. De stive hårene på haka kom kanskje etter første graviditet tenker jeg. Uansett, har vært sammen med mannen i 15 år, godt gift i mange år, to barn og et så aktivt sexliv som lar seg gjøre med to barn i et lite hus😂 Han har aldri brydd seg… han vet godt jeg napper bort hår på haka for å si det sånn. Har ikke skilt seg fra meg av den grunn. Så ville ikke vært alt for bekymret for dette bare du finner den rette. Og, hvis det er tilknyttet vekttapet og hormonelle endringer som følge, så kan det jo stabilisere seg etterhvert (gi det noen år med ny vekt), så ikke sikkert det blir slik for alltid. Vel verdt det for en sunnere kropp! Test hårfjerningskrem, så du ikke må vente til alt har vokst ut først, men kan drive jevnlig vedlikehold. Anonymkode: f2443...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #31 Del Skrevet 26. januar Jeg fikk veldig mye hårvekst som løste seg med kosthold. Det var ingenting som slo ut på blodprøver, men åpenbart ting jeg manglet/ting som var i ubalanse pga mangler likevel. Måtte barbere ansiktet ukentlig. Jeg la om kostholdet til å spise godt med rene animalske kilder, hovedsakelig egg, kylling, rødt kjøtt, hvit og fet fisk. Fortsatt grønnsaker, frukt, bær etc, og periodevis tilskudd med b12 og d vitamin fordi det lå litt lavere innenfor normalen en stund. Begge viktig for hormonbalanse. Har ikke barbert fjeset på over 1 år tror jeg. Anonymkode: 6a189...072 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #32 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, to forskjellige typer.. Anonymkode: e78a6...969 Hvilke typer da? Det er stor forskjell på hjemme laserne. Anonymkode: c5db2...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #33 Del Skrevet 26. januar Hat det på samme måte og bruker epilator. Funker bra. Anonymkode: a0d7c...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 26. januar #34 Del Skrevet 26. januar (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skammer meg sånn.... I løpet av noen år har jeg fått mørk bart. Sånn ordentlig, som må barberes eller vokses. Ikke dun, men skikkelig stiv bart. Tar jeg det ikke 1-2 ganger om dagen så merkes "veksten" om jeg tar tunga borti feks... Lar jeg det gro, vokser de svarte hårene nesten en cm. Som om ikke det var nok.. Det siste året har jeg også fått skjegg! SKJEGG liksom, vi snakker tykke, MØRKE, lange, stive hår som vokser under og på haka. Fy f@en... Napper jeg ikke ila en uke feks, så synes det veldig godt. Og de jeg napper ut kommer jo bare tilbake.. Jeg føler meg så lite kvinnelig.. Dette er i ferd med å ødelegge livet mitt fullstendig. Jeg kan jo ikke ha et fast forhold feks, fordi jeg må la hårene gro i 3-7 dager før jeg kan nappe de igjen. Alt sosialt må planlegges nøye ifht. uønsket hårvekst i ansiktet... Skal jeg på date, må jeg la det gro i 3-4 dager slik at jeg får nappet alt. Er 38 år, har ingen annen overdreven/uønsket hårvekst, bortsett fra i ansiktet. Har tidligere slitt med acne, gått på isotretinoin. Har vært overvektig, men har gått ned 23 kg, har igjen ca. 6 kg til matchvekt... Andre med lignende erfaring? Hva i all verden gjør jeg, må jeg bare leve med mer og mer stiv, svart hårvekst i ansiktet, eller finnes det hjelp å få? Erfaringer? Er bare så innmari lei meg nå Anonymkode: 95d95...fb5 Mulig du har PCOS? Da får en ofte uønsket hårvekst. Men da burde du merket det før du var 38. Det er for øvrig ikke uvanlig å få svarte hår her og der på haka og overleppa når en blir eldre og nærmer seg menopause. Endret 26. januar av Grüner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #35 Del Skrevet 26. januar https://www.volvat.no/tjenester/kosmetiske-behandlinger/harfjerning/ Anonymkode: a8cab...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ytdhd Skrevet 26. januar #36 Del Skrevet 26. januar Dette hørtes ut som PCOS. Sjekk ut Sten Ekberg på YouTube om emnet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #37 Del Skrevet 26. januar Anbefaler vaniqa krem du får kjøpt på resept( den koster en del men ganske drøy) les deg opp på den. 😊 evt elektrolyse, det ødelegger hårsekkene permanent, det gjør ikke laser osv. er du veldig plaget kan du søke om å få dekt elektrolysebehandling hos NAV men tror det må foreligge en diagnose først. Anonymkode: 55eb0...9b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #38 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hat det på samme måte og bruker epilator. Funker bra. Anonymkode: a0d7c...38d Hvilken da ? Anonymkode: 55eb0...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #39 Del Skrevet 26. januar Jeg napper hver dag. Jeg har sagt ifra til mine barn at hvis jeg blir sånn at jeg ikke klarer å passe på meg selv så husk at jeg har hår på haka som dere må ta. For det betyr mye for meg å ikke ha dem. Men. Dette er vanlig altså. Jeg har jobba som frisør i mange år. Jeg nappa mange eldre damer på haken når dem klippet seg. Var veldig mange som ønsket at jeg skulle gjøre det. Anonymkode: 18994...da1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #40 Del Skrevet 26. januar Barberer meg hver morgen, to ganger om dagen hvis jeg skal noe på kvelden. Har bedre skjeggvekst enn mannen. Hadde PCOS som ung, nå er det borte men har hirsutisme igjen. Har prøvd å søkt om å få det dekket med laser, brukte mange tusen på div forsøk på fjerning med IPL, hårfjerningskrem, napping, voksing.. Neste blir vel laser eller elektrolyse dekket av egen lommebok. Kosthold og vekt har tilsynelatende ingen påvirkning, det ser like jævlig ut uansett. Masse mørke hår nedover halsen og brystet og på puppene. Men godt gift likevel, han bryr seg ikke 🤭 Anonymkode: bcccf...608 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå