AnonymBruker Skrevet 26. januar #1 Del Skrevet 26. januar Jeg skammer meg sånn.... I løpet av noen år har jeg fått mørk bart. Sånn ordentlig, som må barberes eller vokses. Ikke dun, men skikkelig stiv bart. Tar jeg det ikke 1-2 ganger om dagen så merkes "veksten" om jeg tar tunga borti feks... Lar jeg det gro, vokser de svarte hårene nesten en cm. Som om ikke det var nok.. Det siste året har jeg også fått skjegg! SKJEGG liksom, vi snakker tykke, MØRKE, lange, stive hår som vokser under og på haka. Fy f@en... Napper jeg ikke ila en uke feks, så synes det veldig godt. Og de jeg napper ut kommer jo bare tilbake.. Jeg føler meg så lite kvinnelig.. Dette er i ferd med å ødelegge livet mitt fullstendig. Jeg kan jo ikke ha et fast forhold feks, fordi jeg må la hårene gro i 3-7 dager før jeg kan nappe de igjen. Alt sosialt må planlegges nøye ifht. uønsket hårvekst i ansiktet... Skal jeg på date, må jeg la det gro i 3-4 dager slik at jeg får nappet alt. Er 38 år, har ingen annen overdreven/uønsket hårvekst, bortsett fra i ansiktet. Har tidligere slitt med acne, gått på isotretinoin. Har vært overvektig, men har gått ned 23 kg, har igjen ca. 6 kg til matchvekt... Andre med lignende erfaring? Hva i all verden gjør jeg, må jeg bare leve med mer og mer stiv, svart hårvekst i ansiktet, eller finnes det hjelp å få? Erfaringer? Er bare så innmari lei meg nå Anonymkode: 95d95...fb5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #2 Del Skrevet 26. januar Ta en tur til legen og få tatt blodprøver. Kanskje du har ubalanse i hormonene? Ellers er jo laserbehandling et alternativ, for å få tatt de svarte hårene. Koster mye, men har lest at folk har vært fornøyde med hjemmelaser. Har dog ikke prøvd det selv. Anonymkode: 9bd2a...c0e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #3 Del Skrevet 26. januar Jeg har det sånn. Må barbere skjegget og barten hver dag og får skjeggstubber på kvelden. Prøvd ipl-laser uten effekt. Bare godtatt at det er sånn og barberer.. Anonymkode: e78a6...969 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 26. januar #4 Del Skrevet 26. januar (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg kan jo ikke ha et fast forhold feks, fordi jeg må la hårene gro i 3-7 dager før jeg kan nappe de igjen. Er bare så innmari lei meg nå Anonymkode: 95d95...fb5 Er mann som er glad i deg vil ikke bry seg om sånt. Endret 26. januar av 000VF000 Ord 4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #5 Del Skrevet 26. januar 000VF000 skrev (1 minutt siden): Er mann som er glad i deg vil ikke bry seg om sånt. Enig! Meg over som barberer hver dag. Godt gift og helt uproblematisk❤️ Anonymkode: e78a6...969 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #6 Del Skrevet 26. januar Er 30, og har hatt det sånn siden jeg var 15. Anonymkode: aec9d...181 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #7 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig! Meg over som barberer hver dag. Godt gift og helt uproblematisk❤️ Anonymkode: e78a6...969 Å, så heldig du er 🩷 Jeg er redd for å gå inn i et nytt forhold pga dette. Tenker det sikkert er skikkelig turn-off med skjeggedame når man er i ferd med å bli kjent.. Jeg føler at det er så innmari flaut Noe annet er det sikkert om båndene er sterke fra før av🩷 Men i starten er det jo litt om å gjøre å føle seg sexy også.. Uff. Jeg vet ikke... Jeg misliker meg selv så innmari også, har mistet fullstendig selvtilliten pga dette. HI Anonymkode: 95d95...fb5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #8 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å, så heldig du er 🩷 Jeg er redd for å gå inn i et nytt forhold pga dette. Tenker det sikkert er skikkelig turn-off med skjeggedame når man er i ferd med å bli kjent.. Jeg føler at det er så innmari flaut Noe annet er det sikkert om båndene er sterke fra før av🩷 Men i starten er det jo litt om å gjøre å føle seg sexy også.. Uff. Jeg vet ikke... Jeg misliker meg selv så innmari også, har mistet fullstendig selvtilliten pga dette. HI Anonymkode: 95d95...fb5 Jeg skjønner deg veldig godt og det går på selvtilliten løs. Jeg har hatt det i så mange år at det går på automatikk med barbering. Nå har det «spredd» seg til brystet, magen og skuldrene og det liker jeg ikke. Nå er det heldigvis vinter og jeg trenger ikke gjøre noe med det.. Er 33år forresten. Håper du finner en løsning som funker for deg - og husk at du er fin nok som du er uansett❤️ Anonymkode: e78a6...969 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #9 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner deg veldig godt og det går på selvtilliten løs. Jeg har hatt det i så mange år at det går på automatikk med barbering. Nå har det «spredd» seg til brystet, magen og skuldrene og det liker jeg ikke. Nå er det heldigvis vinter og jeg trenger ikke gjøre noe med det.. Er 33år forresten. Håper du finner en løsning som funker for deg - og husk at du er fin nok som du er uansett❤️ Anonymkode: e78a6...969 Å, tusen, tusen takk for fine ord 🩷 Klart vi egentlig er fine nok, men det er jo noe med den sårbarheten man føler på når man er i ferd med å bli kjent.. Om det ikke er noe fysisk som kan gjøres, så vet jeg ikke om jeg orker et barberingsregime to ganger om dagen liksom... Da lever jeg heller i ensomhet, tenker jeg. Heller dét, enn å uroe meg for om han kjenner barten når vi kysser eller om jeg har glemt et langt, svart, tjukt hår på haka... HI Anonymkode: 95d95...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønixa Skrevet 26. januar #10 Del Skrevet 26. januar Pcos? Bare skyter inn jeg om det kan være noe til hjelp. En kollega hadde det og fikk uønsket hårvekst pga. Det. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #11 Del Skrevet 26. januar Fønixa skrev (3 minutter siden): Pcos? Bare skyter inn jeg om det kan være noe til hjelp. En kollega hadde det og fikk uønsket hårvekst pga. Det. Ja, har tenkt på det jeg òg.. Ved forrige graviditet fikk jeg konstatert cyster på eggstokkene. Men spørsmålet er da i så fall - finnes det noe som hjelper?? Mot uønsket hårvekst 🥺 En diagnose bryr jeg meg lite om, det er skjegget jeg ikke klaaaarer 😂😟 HI Anonymkode: 95d95...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønixa Skrevet 26. januar #12 Del Skrevet 26. januar Skjønner, håper du finner noe som hjelper hvis det er det som skal til for at du føler deg vel. Kanskje du skulle tatt det opp med legen din og tatt noen prøver. Det kan jo være medisinsk grunn eller ikke. Men da hadde du ihvertfall fått litt svar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #13 Del Skrevet 26. januar Vær så snill å prøv laser. Når dette er så hemmende for deg, er kostnad for hårfjerning med laser absolutt verdt det. Føler veldig med deg ❤️ Anonymkode: 14f79...5ea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #14 Del Skrevet 26. januar Hvis det viser seg at du har pcos, kan du få dekket laserbehandling. Vet ikke om alt dekkes, men lege kan i all fall søke om det. Anonymkode: 9bd2a...c0e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #15 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har det sånn. Må barbere skjegget og barten hver dag og får skjeggstubber på kvelden. Prøvd ipl-laser uten effekt. Bare godtatt at det er sånn og barberer.. Anonymkode: e78a6...969 Er det sånn hjemme ipl-laser du har prøvd? Og det hjalp ikke? Har vurdert å kjøpe meg en sånn, og prøve, men da er det kanskje ikke noe vits i det. Anonymkode: 9bd2a...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #16 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg skjønner deg veldig godt og det går på selvtilliten løs. Jeg har hatt det i så mange år at det går på automatikk med barbering. Nå har det «spredd» seg til brystet, magen og skuldrene og det liker jeg ikke. Nå er det heldigvis vinter og jeg trenger ikke gjøre noe med det.. Er 33år forresten. Håper du finner en løsning som funker for deg - og husk at du er fin nok som du er uansett❤️ Anonymkode: e78a6...969 Men når du barberer deg, blir ikke de svarte hårene visende som svarte "prikker" i huden? Det blir det til meg, og det syns jeg er så skjemmende. Foretrekker derfor napping, men det tar jo en evighet, har svart hårvekst på overleppe, hake, kinn og hals. Anonymkode: 9bd2a...c0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #17 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men når du barberer deg, blir ikke de svarte hårene visende som svarte "prikker" i huden? Det blir det til meg, og det syns jeg er så skjemmende. Foretrekker derfor napping, men det tar jo en evighet, har svart hårvekst på overleppe, hake, kinn og hals. Anonymkode: 9bd2a...c0e Jo, men hårveksten er som en mann. Skal jeg nappe blir jeg vel sittende en hel dag. Har vurdert epilator, men tør ikke. Bruker ikke hudsminke lenger, føler det gjør det enda mer tydelig. Anonymkode: e78a6...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #18 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det sånn hjemme ipl-laser du har prøvd? Og det hjalp ikke? Har vurdert å kjøpe meg en sånn, og prøve, men da er det kanskje ikke noe vits i det. Anonymkode: 9bd2a...c0e Ja, to forskjellige typer.. Anonymkode: e78a6...969 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #19 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, har tenkt på det jeg òg.. Ved forrige graviditet fikk jeg konstatert cyster på eggstokkene. Men spørsmålet er da i så fall - finnes det noe som hjelper?? Mot uønsket hårvekst 🥺 En diagnose bryr jeg meg lite om, det er skjegget jeg ikke klaaaarer 😂😟 HI Anonymkode: 95d95...fb5 Meg som barberer hver dag. Jeg har pcos, eller fikk konstantert cyster på eggstokkende og har bare googlet meg til at det er pcos😂 Har lest at lavkarbo skal funke med symptomene på pcos, jeg har ikke nok selvdisiplin enda, dessverre😮💨 Anonymkode: e78a6...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #20 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo, men hårveksten er som en mann. Skal jeg nappe blir jeg vel sittende en hel dag. Har vurdert epilator, men tør ikke. Bruker ikke hudsminke lenger, føler det gjør det enda mer tydelig. Anonymkode: e78a6...969 Enig, jeg syns også sminke gjør det mer synlig. Jeg bruker en sånn liten "barber"maskin (som jeg ikke husker navnet på nå), også prøver jeg nappe de sorteste hårene. Men skulle fryktelig gjerne blitt kvitt problemet, har diagnosen hirsutisme. Anonymkode: 9bd2a...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå