Gå til innhold

Flytte sammen når barna har flyttet ut

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som bor sammen med kjæresten deres, hvor en eller begge har voksne barn/ studenter som har flyttet ut og bor for seg selv; har disse voksne barna nøkkel til deres bolig og kan komme og gå når de vil? Jeg og kjæresten vil flytte sammen når barna hans har flyttet ut (han har de 50% nå). Men jeg har bodd alene helt siden studietiden når jeg bodde i kollektiv med venner, og har blitt vant til privatlivet hjemme. Hadde ikke likt at noen andre enn kjæresten kunne låse seg inn når som helst i boligen jeg bor i, hadde blitt stresset av det. Men hva er vanlig? 

Anonymkode: 9b8f4...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi bor i mitt hus og hans voksne barn bor i en annen by mens mine bor her. Barna kan komme og gå som de vil og har nøkkel. Det hadde vært veldig merkelig om de plutselig skulle stenges ute og bli «gjester» i barndomshjemmet sitt. En mann som hadde krevd det hadde ikke blitt gammel saken ned meg. Heldigvis har han ikke noe imot det, han syns det er koselig at de stikker innom iblant.

Anonymkode: 6a747...208

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi bor i mitt hus og hans voksne barn bor i en annen by mens mine bor her. Barna kan komme og gå som de vil og har nøkkel. Det hadde vært veldig merkelig om de plutselig skulle stenges ute og bli «gjester» i barndomshjemmet sitt. En mann som hadde krevd det hadde ikke blitt gammel saken ned meg. Heldigvis har han ikke noe imot det, han syns det er koselig at de stikker innom iblant.

…MEN: jeg skjønner deg også, TS, så det er ikke et helt enkelt problem. Løsningen er kanskje at dere kjøper noe nytt sammen. I en sånn situasjon tror jeg ikke mine barn heller hadde følt det naturlig å skulle ha egen nøkkel og komme og gå fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nøkler til begge mine foreldres boliger (de er skilt), men jeg låser meg ikke inn uten avtale. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor nærme bor det voksne barnet? Vi har nøkkel til både mine foreldre og svigers, men vi kommer jo ikke uanmeldt.  

Anonymkode: ab53b...873

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

…MEN: jeg skjønner deg også, TS, så det er ikke et helt enkelt problem. Løsningen er kanskje at dere kjøper noe nytt sammen. I en sånn situasjon tror jeg ikke mine barn heller hadde følt det naturlig å skulle ha egen nøkkel og komme og gå fritt.

Ja det blir evt å kjøpe noe nytt sammen. Jeg har behov for å vite at ingen plutselig kan låse seg inn, når som helst. Er litt sånn allerede der jeg bor alene, at jeg ikke ønsker uanmeldt besøk heller, liker at folk sender et pip og spør om det passer først. Dette fordi jeg har behov for hvile, noen dager mer enn andre dager. Noen dager sitter jeg i pysjen i mange timer før jeg kommer meg i dusjen, f.eks (pga helsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Bbbb skrev (2 timer siden):

Jeg har nøkler til begge mine foreldres boliger (de er skilt), men jeg låser meg ikke inn uten avtale. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor nærme bor det voksne barnet? Vi har nøkkel til både mine foreldre og svigers, men vi kommer jo ikke uanmeldt.  

Anonymkode: ab53b...873

Det er jo en løsning da, at barna får nøkkel men med klar beskjed om å ikke låse seg inn uanmeldt. De bor i samme by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...