Gå til innhold

Kjæreste som nærmest har flyttet inn uten tillatelse

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Da syns jeg jo egentlig at du har vært både tøff og tydelig, men han liker ikke det du sier, så han bare fortsetter å komme. 

Han trenger nok dessverre enda tydeligere tale og tydeligere grenser. 

Anonymkode: 8e763...8f4

Eller at hun gjør det slutt fordi de vil forskjellige ting og er forskjellige.

Anonymkode: 7a17c...ede

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva er galt med voksne folk som ikke klarer å kommunisere? Dere må jo snakke sammen! Du kan ikke gå og irritere deg når du ikke tør å prate med han om dette her. Merkelig opplegg spør du meg! Voksne folk må jo klare å si «det blir litt mye for meg at du er her så mye. Jeg vil gjerne ha litt tid alene og sammen med barna mine. For meg fungerer det best om du kommer x-dager i uka. Jeg vil også at du tar med deg skittentøy hjem, da jeg har mer enn nok med mitt og barnas»

Anonymkode: 120c2...21e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rimelig passe aggressivt eller? 

Kommunikasjon er alltid nøkkelen. Jeg har vært kjæreste med ei dame en stund nå. Vi er mye sammen og det blir til at vi legger igjen ting hos hverandre og nesten snikflytter inn til hverandre. Sånn har det lett for å bli. Men jeg har aldri lagt igjen skittentøy. Det er ganske drøyt 🤣

Men det er viktig å snakke om ting, fremtidsplaner osv. Det å vite om man har til intensjon om å flytte sammen er en ganske vesentlig ting å snakkes om. 

Så har jeg hørt om både menn og kvinner som bevisst snikflytter inn til andre. Det er ikke greit. Da bør de sjekke om det er greit og bidra til husholdningen. 

Jo lenger du venter med å avklare jo mer tøfft blir det. 

Anonymkode: 5c276...f68

Kall det hva du vil. Det er en måte å si at han skal dra i dag uten å legge opp til det at diskutabelt. Noe sier meg at han vil diskutere på det om hun skal åpne for det.  

Anonymkode: 4e508...48b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hender at jeg legger trusene mine i skittentøyskurven til min kjæreste når jeg tar meg en dusj. Den står på badet. Jeg tenker at det er helt greit at han vasker en truse for meg i ny og ne. Syns også det er koselig å vaske klær for han, men han forventer det absolutt ikke.

Anonymkode: cac25...990

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GlitrendeSjokolade skrev (3 timer siden):

Dere har jo vært kjærester en god stund hvis dere har vært det i 1,5 år. Han høres forelsket ut og klar til å flytte sammen med deg. Det er jo naturlig det. Jeg tenker dere bør flytte sammen nå. 

Du høres ikke klar ut? Da bør du spørre deg selv.

Hvorfor er du ikke klar?

Vil du bo med han og er det ikke bedre å bo sammen?

Elsker du han? Er du forelsket i han?

Hvorfor må alle flytte sammen bare fordi de er kjærester?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hvaduikkeser skrev (9 minutter siden):

Må ikke. Men da må hun si at hun ikke ønsker det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Må ikke. Men da må hun si at hun ikke ønsker det.

Hun har jo gjort det. Hun sa hun ville vente. Det får være mer enn nok.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjekt for han å bo i et hus med liv og røre, hvor han har selskap og hushjelp da :) Han kan jo vaske klærne sine selv med å låne din maskin.

Anonymkode: e16d3...9ca

Slipper unna den dyre strømmen også 😆 Spiser maten til ts 😁 Han har det godt han her, hushjelpen vasker klæra hans og lager mat.

Anonymkode: 8d4d4...459

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg skittentøyet hans i en pose og lever til han når han drar hjem.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men ikke alle trives med å bare være pulevenner, vet du. Mannen TS har sex med, trives ikke. Han vil ha forhold, ikke booty calls to ganger i uka.

Men i et forhold så må man faktisk oppføre seg og ta en del av arbeidet. Han må jo ikke lempe fra seg skittentøyet sitt der feks. 

Anonymkode: 1fcae...1ce

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slipper unna den dyre strømmen også 😆 Spiser maten til ts 😁 Han har det godt han her, hushjelpen vasker klæra hans og lager mat.

Anonymkode: 8d4d4...459

Da min forrige kjæreste "flyttet" inn vasket jeg både klærne hennes og førte ikke millimeterregnskap på matbudsjett. Virker som det er forskjell på menn og en del kvinnfolk her ja. Ser at menn er MYE mer opptatt av å by på seg selv og gjøre ting for kvinner enn motsatt, i det minste hvis man skal tolke ut fra en del kvinner på KG.

Anonymkode: c5840...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor hun ikke vil er da ganske åpenbart, hun har barn (og han ikke).

Anonymkode: 909b4...cf2

Ja det leste jeg, men kjærester flytter da sammen selv om de har barn.  

hvaduikkeser skrev (1 time siden):

Ingen som må noen ting, men det er da vanlig å gjøre når folk er kjærester. Det er uansett noe de må finne ut av selv og snakke sammen om det. Hvis en vil flytte sammen og en vil ikke flytte sammen så bør de finne løsning som begge blir fornøyd med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så man må være sammen 100% av tiden, for å ha de rette følelsene? Hadde jeg måtte være sammen med en mann 100%, så hadde jeg mistet følelsene mine. 

Anonymkode: 4e084...1c2

Folk er sikkert veldig forskjellige på dette punktet. Vi er også særboere pga barn, og jeg savner kjæresten min veldig når han ikke er her og gleder meg til han skal komme. Om vi bodde sammen, så ville vi jo ikke vært sammen hele tiden uansett, fordi vi har jobb, barn, trening, venner, hobbyer etc. Men jeg savner å sovne sammen og våkne sammen, at han kommer hjem, spise sammen, bare prate naturlig sammen fordi han er her etc. Gleder meg til vi skal flytte sammen.

For meg er det helt naturlig med disse følelsene når jeg elsker noen. Og det er vanskelig for meg å forstå at noen kan elske noen, men ønske masse avstand til dem. For meg er det ikke noe annen grunn enn barn som kunne fått meg til å velge å være særboer, og jeg ville hatt litt problemer med å tro på at en mann elsket meg, hvis han blånektet å bo sammen med meg uten noen åpenbar grunn.

Anonymkode: 97802...601

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
hrk123 skrev (13 timer siden):

Jeg og min mor var i en lignende situasjon i sin tid. Hun møtte en mann som gradvis flyttet inn uten at noen hadde snakket med meg om det. Jeg opplevde det som vanskelig og invaderende, og løste situasjonen med å flytte til en kjæreste så fort jeg ble myndig. Hadde han ikke flyttet inn hadde jeg nok bodd hjemme litt lenger, noe som hadde spart meg en forhastet evakuering av redet og et par triste år i en by der jeg ikke kjente så mange. 

Det var først i voksen alder at vi snakket om det og at det viste seg at han aldri hadde spurt henne om å få flytte inn. Det hadde bare skjedd. 

Som tenåring viste jeg aldri misnøye over at mannen flyttet inn, men trakk meg heller tilbake. Var mesteparten av tiden på rommet mitt og lignende før jeg til slutt flyttet. 

Poenget mitt er at det høres ut som at han prøver å "snike" seg inn som en del av husstanden, og at dersom dette er tilfelle så synes jeg det er viktig at alle dere som allerede bor der synes det er hyggelig. Jeg vil tro at han er mye hos dere fordi han synes det er koselig og trives hos dere, men for meg blir det uansett ugreit dersom han ikke respekterer dine/deres grenser. 

Dette er grunnen til at jeg som alenemor ikke ordner meg kjæreste, fordi det vil opleves invaderende å plutselig ha en fremmed mann i hjemmet for barna.  Det er viktigere for meg at barna kan bo lenge hjemme, føle seg vel hjemme, og ikke hasteflytte ut før de virkelig må pga man kan bli så uheldig med økonomien og livsvalg om man må ut før man burde osv, enn å ha en mann slentrende inn og ut av huset. 

Anonymkode: 277d9...f4f

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Etter 1,5 år hadde jeg forventet samme som denne mannen, å bo sammen. Har dere hatt praten om dette? Du må jo bare være helt ærlig. Og grunnen bak. Hva er egentlig grunnen?

Anonymkode: 90fcd...74b

Hva i alle dager er det slags tankegang? Jeg er ikke ts men alle blir ikke klare for å flytte sammen så fort . Og når man har tenåringer i hus så er det mer enn seg selv å ta hensyn til.

Og så er det jo slik at å flytte sammen skal man bli enige om,ikke at den ene parten smugflytter inn. 

Anonymkode: f7292...e85

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1,5 år er alt for raskt å flytte sammen da man har barn. Og spesielt tenåringer.

Kanskje du kan ha en rolig prat med han, hvor du forklarer at du er ikke klar for å flytte sammen ennå. Og at du trenger noen dager for deg selv hver uke. 

Jeg er selv alene med 2 tenåringer, og hadde aldri orket å ha kjæresten min her daglig. Han er her ca 2 dager i uken. Og vi har vært sammen i 3 år. 

Anonymkode: 4e084...1c2

Ikke når han allerde er sluppet inn og det går fint iht barna. 

Da burde kanskje den grensesettingen vært satt tydligere tidligere. Og hatt fadtsatte dager man er alene. Om dette ikke var et tema innen 1,5 år hadde jeg antatt at jeg var der av praktiske årsaker og ikke en fremtid for noen. Spesielt om det ikke var ekstra hensyn å ta.

Anonymkode: dfe29...b81

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
GlitrendeSjokolade skrev (7 timer siden):

Dere har jo vært kjærester en god stund hvis dere har vært det i 1,5 år. Han høres forelsket ut og klar til å flytte sammen med deg. Det er jo naturlig det. Jeg tenker dere bør flytte sammen nå. 

Du høres ikke klar ut? Da bør du spørre deg selv.

Hvorfor er du ikke klar?

Vil du bo med han og er det ikke bedre å bo sammen?

Elsker du han? Er du forelsket i han?

Hun har jo barn, er ikke ansvarlig å tvinge barna til å flytte samen med en fyr bare fordi man er forelsket..... 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

To mennesker som treffes tidvis og har sex, er venner med fordeler. Det er nesten bare i Norge man puler i vildens sky i måneder og år før man blir offisielt sammen, for så å ha puletreff i flere år til. Gifte seg gjør man ikke lenger. Alt for å unngå forpliktelse.

Jeg er alene med et barn, og ønsker ikke å flytte sammen med en mann. Ikke for at jeg ikke vil ha forpliktelser men fordi jeg har et barn som bor hjemme ennå. Man kan ha et seriøst forhold uten å bo sammen fast. Kanskje om 5-6 år kunne det passet men ikke nå.

Anonymkode: 067ef...faa

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi er kjærester og særboere og har klær hos hverandre. Vi legger igjen det vi bruker hos hverandre om det ikke er noe vi trenger hjemme hos oss selv. Legger hans rene klær i egen skuff han har her og omvendt.

Har også nøkler til hverandres boliger. 

Men nå har vi planer om å flytte sammen da.

Anonymkode: a5908...eaf

Sånn har vi det også. Klær og toalettsaker og litt annet småtteri hos hverandre.

Men vi har ikke planer om å flytte sammen.

Anonymkode: a315b...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har dere sammen bestemt dere for å være særboere. Tydligvis har ikke ts tatt den samtalen enda.

Anonymkode: cbb68...013

Vi har ikke bestemt oss for å være særboer for resten av livet nei, men foreløpig ja. Poenget mitt var at folk er ulike og alle forhold er unike, det er ikke sånn at «dersom dere ikke bla bla, så er det sånn at bla bla..» Alle par må gjøre det som føles best for dem, så lenge man selvfølgelig snakker sammen og blir enige.

Anonymkode: 2f249...e9f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...