AnonymBruker Skrevet 25. januar #1 Del Skrevet 25. januar Jeg har alltid bodd med sentralfyring og skal nå flytte til en leilighet med panelovner. Jeg liker å ha det forholdsvis varmt og godt om vinteren, men lurer veldig på hva slags strømforbruk jeg kan forvente når leiligheten varmes opp med strøm. Noen erfaringer? Anonymkode: 970df...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #2 Del Skrevet 25. januar Hva slags isolasjon har du? Anonymkode: 59b10...b4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #3 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har alltid bodd med sentralfyring og skal nå flytte til en leilighet med panelovner. Jeg liker å ha det forholdsvis varmt og godt om vinteren, men lurer veldig på hva slags strømforbruk jeg kan forvente når leiligheten varmes opp med strøm. Noen erfaringer? Anonymkode: 970df...ed4 En ting er helt sikkert, ingen kan svare deg på spørsmålet ditt med så liten info i hi. Strømforbruk er helt avhengig av utetemperatur, og isolering i boligen. I tillegg trekker dusj og varmt vann mye strøm. Koker du mye mat trekker også dette rikelig med strøm. Anonymkode: ee5af...813 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #4 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En ting er helt sikkert, ingen kan svare deg på spørsmålet ditt med så liten info i hi. Strømforbruk er helt avhengig av utetemperatur, og isolering i boligen. I tillegg trekker dusj og varmt vann mye strøm. Koker du mye mat trekker også dette rikelig med strøm. Anonymkode: ee5af...813 Det er leilighet i en eldre bygård med doble vinduer? Boligen har energikarakter G. Jeg vet ikke mer om isolering av bolig utover det, er heller ikke ute etter nøyaktig forbruk, men å få en pekepinn. Utetemperaturen varierer mellom 0 og - 15 grader om vinteren. Jeg er klar over strømutgifter til andre ting, men tenker på ca bruk for selve oppvarmingen. Anonymkode: 970df...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #5 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er leilighet i en eldre bygård med doble vinduer? Boligen har energikarakter G. Jeg vet ikke mer om isolering av bolig utover det, er heller ikke ute etter nøyaktig forbruk, men å få en pekepinn. Utetemperaturen varierer mellom 0 og - 15 grader om vinteren. Jeg er klar over strømutgifter til andre ting, men tenker på ca bruk for selve oppvarmingen. Anonymkode: 970df...ed4 Minus 15 Anonymkode: 970df...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #6 Del Skrevet 26. januar kommer ann på isolasjon og hvilken etasje det er hvis det er blokk, har du leilighet over og under deg så får du litt varme fra dem også Anonymkode: a5f76...355 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #7 Del Skrevet 26. januar Har selv hatt en leilighet på samme størrelse med energiklasse G og da var det årlige forbruket på 14000 kwt. Og det var for å ha en temperatur på 19-20 grader om vinteren. Ute var det mellom 0 og-15 grader ja. Anonymkode: 5e601...801 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #8 Del Skrevet 26. januar Det vil si at en vintermåned kunne ha forbruk på rundt 2000 kwt. Anonymkode: 5e601...801 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #9 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er leilighet i en eldre bygård med doble vinduer? Boligen har energikarakter G. Jeg vet ikke mer om isolering av bolig utover det, er heller ikke ute etter nøyaktig forbruk, men å få en pekepinn. Utetemperaturen varierer mellom 0 og - 15 grader om vinteren. Jeg er klar over strømutgifter til andre ting, men tenker på ca bruk for selve oppvarmingen. Anonymkode: 970df...ed4 Har den andre leiligheter over, under eller ved siden av seg? Hvilken etasje? Finger i været, mellom 500-1000 kr mnd for selve oppvarmingen. Anonymkode: 7408e...149 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #10 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er leilighet i en eldre bygård med doble vinduer? Boligen har energikarakter G. Jeg vet ikke mer om isolering av bolig utover det, er heller ikke ute etter nøyaktig forbruk, men å få en pekepinn. Utetemperaturen varierer mellom 0 og - 15 grader om vinteren. Jeg er klar over strømutgifter til andre ting, men tenker på ca bruk for selve oppvarmingen. Anonymkode: 970df...ed4 Energimerking G er ei veldig kald leilighet, så det vil nok gå endel i strøm selv om leiligheten er liten. Du får vente til første regning, vanskelig å si Anonymkode: c9f37...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet 26. januar #11 Del Skrevet 26. januar (endret) . Endret 26. januar av Sicktrip 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #12 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har selv hatt en leilighet på samme størrelse med energiklasse G og da var det årlige forbruket på 14000 kwt. Og det var for å ha en temperatur på 19-20 grader om vinteren. Ute var det mellom 0 og-15 grader ja. Anonymkode: 5e601...801 Oi, dette brukte jeg i min tomannsbolig med over dobbel størrelse med energiklasse G i 2024, og det var inkludert elbillading. 😐 Anonymkode: e783c...6d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #13 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): kommer ann på isolasjon og hvilken etasje det er hvis det er blokk, har du leilighet over og under deg så får du litt varme fra dem også Anonymkode: a5f76...355 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har den andre leiligheter over, under eller ved siden av seg? Hvilken etasje? Finger i været, mellom 500-1000 kr mnd for selve oppvarmingen. Anonymkode: 7408e...149 Ja, det er leiligheter over, under og ved siden. Leiligheten ligger i tredje etasje i bygård. Takk for alle svar så langt! Anonymkode: 970df...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #14 Del Skrevet 26. januar Vi har leilighet på 95kvm, men trenger nærmest ingen oppvarming vinterstid. Tredoble vinduer, god isolasjon, leiligheter på alle kanter, og over og under, 240 under taket. Tar inn mer tepper vinterstid, for ekstra isolasjon. strømregning på rundt 600kr mnd vinter. Anonymkode: 991f0...b5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #15 Del Skrevet 26. januar Høyt under taket? Det koster også mer å fyre opp volumet i en romslig leilighet hvor det er høyt under taket. Anonymkode: c6b18...bf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #16 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Høyt under taket? Det koster også mer å fyre opp volumet i en romslig leilighet hvor det er høyt under taket. Anonymkode: c6b18...bf0 Godt poeng. Det er 260 cm til taket. Anonymkode: 970df...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #17 Del Skrevet 26. januar Har en leilighet på 50 kvm, bruker nesten ikke strøm. Typ 500 kwh max i de aller kaldeste mnd ( nordnorge). Første etg, energimerking B, borte mye av døgnet, stabil temp på 21 grader inne, 25 på bad. Vannbårn gulvvarme. Anonymkode: 08611...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #18 Del Skrevet 26. januar Jeg brukte 500 kwt i de kaldeste mnd. Hadde varmekabler på bad, og rn frittstående oljefondet dom kun var på når jeg var hjemme. Liker å ha det varmt. Anonymkode: 828aa...17f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #19 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har alltid bodd med sentralfyring og skal nå flytte til en leilighet med panelovner. Jeg liker å ha det forholdsvis varmt og godt om vinteren, men lurer veldig på hva slags strømforbruk jeg kan forvente når leiligheten varmes opp med strøm. Noen erfaringer? Anonymkode: 970df...ed4 Det spørs på mye som f. eks hvilken etasje. Vi bor i første etasje med kald kjeller under oss og jeg har betalt fra 1000-3000 på vinteren. Forbruket har holdt seg stabilt, men prisene har jo vært utrolig ustabile. Anonymkode: ef5c3...a17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #20 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det spørs på mye som f. eks hvilken etasje. Vi bor i første etasje med kald kjeller under oss og jeg har betalt fra 1000-3000 på vinteren. Forbruket har holdt seg stabilt, men prisene har jo vært utrolig ustabile. Anonymkode: ef5c3...a17 Hva ligger forbruket på i vintermånedene? I kwt? Anonymkode: 970df...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå