Gå til innhold

Jeg synes det er urettferdig at bror får penger av foreldrene våre til boligkjøp

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Krev skjevdeling når arven skal deles ut, hvis det går🤔

Anonymkode: b4a3a...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Krev skjevdeling når arven skal deles ut, hvis det går🤔

Anonymkode: b4a3a...bcd

Da må det være avtalt før pengene blir delt ut. Høres jo ikke ut som ts sine foreldre har planer om det. Da hadde de jo beroliget henne med det.

Anonymkode: 67237...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til dere som kritiserer meg for å bo hjemme i 5 år. Husk at jeg betalte 2000kr i husleie. Den billigste hybelen på SiO kostet 2100kr den gangen. Nå snakker jeg om 2010-2014, andre tider enn nå. Absolutt rimelig husleie, men ikke gratis.

Bror hadde tilbudet om å bo hjemme han også, husker at mamma gråt og var helt ifra seg den dagen han flyttet ut. Han studerte også i Oslo, akkurat som meg. Så han valgte å flytte, ikke slik at han ble kasta ut eller måtte fordi han studerte i en annen by.

Anonymkode: 2c2c2...f95

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 19.41):

Din bror er 5 år yngre enn deg. De 5 årene etter du kjøpte deg bolig så steg boligprisene MYE. I tillegg har du spart mye på å bo billig hjemme. 

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg, og jeg er glad for at mine foreldre hadde råd til å gi lillesøster en større forskudd på arv slik at hun og familien hennes også fikk råd til en ok bolig. Jeg gav dessuten mine foreldre beskjed om at pga forskjellig timing, så  var det heller ikke rettferdig om vi fikk samme beløp(selv om det ble regulert), så om de ønsket at noe av beløpet ble gitt som gave istedet for forskudd på arv  så var det helt ok for meg.

Anonymkode: a45c0...849

Og helt greit å gi lillesøsteren din dyre gaver mens du får noe billig dritt fra TEMU?

Anonymkode: 2fbe9...4ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Og helt greit å gi lillesøsteren din dyre gaver mens du får noe billig dritt fra TEMU?

Anonymkode: 2fbe9...4ea

Bare det å gi barn gaver fra TEMU som er proppfulle av helseskadelige stoffer sier litt om relasjonen. Tror faktisk jeg hadde kastet hele greia på pur F.

Man må ikke være bestevenner bare fordi man er i familie. Enig i den som sa at du kan behandle dem som den irriterende onkelen man bare møter i andres selskaper. Høflig hei holder i massevis.

Anonymkode: e6e81...40f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...