AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:45 #21 Del Skrevet lørdag kl 18:45 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kontakt banken. Men dette ligner veldig på en sak min venninne var i for pr år siden. Hun fikk ikke låne så mye, å hun ventet til hun fikk innvilget uføre . Men så ble de enda mere kjipere. Å ga hun lån på noe lavere . De tok barna mye med i regnestykke . Men spør flere banker og lykke til . Anonymkode: 9c4f8...54b De tar alltid barn med i regnestykket - selvsagt, barn koster mye penger. Anonymkode: 607cb...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:53 #22 Del Skrevet lørdag kl 18:53 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De tar alltid barn med i regnestykket - selvsagt, barn koster mye penger. Anonymkode: 607cb...71c Klar over det. Men kan være hjelp om du har familie medlemer som kan være med lånere . Slik unge gjør det med førstegangskjøp Anonymkode: 9c4f8...54b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:57 #23 Del Skrevet lørdag kl 18:57 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Spør fordi jeg også jobber i bank, har jobbet i ulike banker gjennom 20 år, og ingen av bankene jeg har jobbet i har innvilget lån til enslige uten fast inntekt. Derfor lurer jeg på hvor du jobber Anonymkode: 646dd...d48 Da er du isåfall ikke god nok på å skrive kredittsaker, er min første tanke 😅 Er man god innen faget og forstår situasjonene godt nok og kan å argumentere riktig så kan man få igjennom det meste til og med når det må opp til spesialavdeling for godkjenning. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): jeg er ikke AB du spør men min bank, sparebank 1 gir ut lån på aap.. det samme gjør Nordea og DNB her jeg bor i allefall og vet jeg med 100% sikkerhet. Anonymkode: 9e011...461 Jobber i og har jobbet i noen av de du nevner og det stemmer 😊 Anonymkode: 667bb...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 7 timer siden #24 Del Skrevet 7 timer siden Jeg hadde kjøpt et lite leilighet til lavest mulig pris slik at jeg ikke måtte låne mer enn 1 mln. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #25 Del Skrevet 2 timer siden Det er på ingen måte håpløst med mindre du tenker å kjøpe leilighet på Manhattan. Du kan sannsynligvis søke om startlån fra kommunen. Du må bare realitetsjustere forventninger og kurs best mulig i forhold til situasjonen du har i dag og hva målet ditt er om 5 og 10 år. Høyest mulig lån er sannsynligvis ikke ønskelig heller, derfor lønner det seg å være litt smart i forhold til hvor du bosetter deg i neste omgang. En ting er status i dag. Om 10 år kan du stå godt i det, med en plan og gjennomtenkte valg. Anonymkode: 87d4f...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #26 Del Skrevet 2 timer siden Om du vil bo i en by, neppe. I distriktet der bolig koster 2 mill, ja. Bankene er ikke bløte om hjertet når det kommer til uføre. Anonymkode: 877af...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #27 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om du vil bo i en by, neppe. I distriktet der bolig koster 2 mill, ja. Bankene er ikke bløte om hjertet når det kommer til uføre. Anonymkode: 877af...bac Du kommer ganske langt med 2 millioner i distriktene, litt avhengig av hvor. Jeg bosatte meg bevisst ut i distriktene og kjøpte en stor og kurant bolig til 1,2 mill. Men boligene her ute koster også ned mot 700k uten at det er noe direkte galt med dem, bare ukurant lokalitet siden "alle" vil bo i by. Er det skikkelig utidsmessig og nødvendig med litt fiks, får du bolig ned i 250-300k. Men er man ufør uansett så spiller jo det en litt mindre rolle. Min første bolig ble kjøpt med startlån på AAP på et lite tettsted. Pen boligprisutvikling. Nåværende bolig var altså billig og vi er gjeldsfrie, og det er veldig viktig for oss. Startlån fra kommunen kan hjelpe en langt på vei til å kjøpe bolig, men ikke nødvendigvis i byene. I tillegg er det ikke sikkert at man egentlig bør ønske seg å kjøpe en bolig for maks det man kan få skviset ut i startlån (som sjelden er spesielt mye). Ja, bolig kan være en investering men det er minst like mye et sort pengehull. Det er noe som heter å bli boligfattig. Lån til å kjøpe bolig og rentekostnadene det medfører er bare en del av helheten man må tenke på. Anonymkode: 87d4f...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå