AnonymBruker Skrevet 25. januar #21 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har jobbet med endel barn. Og bruker ca en uke på å stoppe sånt. Det handler også om tett oppfølging før og etter. Alle barn er forskjellige, og noen tar mye plass og noen trengee litt hjelp til å finne sin plass. Men med litt ekstea oppfølging finner de raskt ut av det. Men man må anerkjenne dem på sitt nivå. Og også se hva som skjer hos den som mobber også og ta det på alvor, og gi de litt andre oppgaver. Barn trenger å bli sett, ganske enkelt og greit. Det er gjort studie, der de har først jobbet med klasse miljø. Og da har klassen fungert bedre og karakterene økt. Man skal ikke tvinge noen sammen. Men litt felles kjøre regler er viktig. De voksne på skolen må også vite at det mest sårbare er rett etter en dialog samtale. Og da skal du være veldig på vakt. Og ta det ved roten med en gang Anonymkode: 58b6c...479 Du bruker en uke på å stoppe mobbing? Hva er trikset? Jeg ble mobbet, men da jeg meldte fra og lærerne tok det opp med de som sto bak, kom de bare med løgner om at det var jeg som hadde mobbet dem. Lærerne fikk ikke gjort så mye med ord mot ord. Anonymkode: 7b0a0...eee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #22 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har jobbet med endel barn. Og bruker ca en uke på å stoppe sånt. Det handler også om tett oppfølging før og etter. Alle barn er forskjellige, og noen tar mye plass og noen trengee litt hjelp til å finne sin plass. Men med litt ekstea oppfølging finner de raskt ut av det. Men man må anerkjenne dem på sitt nivå. Og også se hva som skjer hos den som mobber også og ta det på alvor, og gi de litt andre oppgaver. Barn trenger å bli sett, ganske enkelt og greit. Det er gjort studie, der de har først jobbet med klasse miljø. Og da har klassen fungert bedre og karakterene økt. Man skal ikke tvinge noen sammen. Men litt felles kjøre regler er viktig. De voksne på skolen må også vite at det mest sårbare er rett etter en dialog samtale. Og da skal du være veldig på vakt. Og ta det ved roten med en gang Anonymkode: 58b6c...479 Det finnes gode metoder, men det er ikke alltid det fungerer i praksis. Man skal ha det ganske stabilt på skolen for at det skal fungere. På skolen der jeg jobber, har flere klasser byttet kontaktlærer ca hvert år, noen midt i året, eller kontaktlærer er mye borte, sykemeldt osv. Da blir det ekstremt vanskelig å jobbe med klassemiljø, og ting setter seg. Jeg har jobbet i 7.klasser (jeg er faglærer), hvor mobbesaker er gitt opp. Fordi ting har gått for langt. Det løses heller med at mobbeofrene begynner på en annen ungdomsskole enn mobberne. Tar man tak helt fra start og jobber målrettet og systematisk gjennom mange år, vil man med stor sannsynlighet få gode klassemiljø. Men det er en utopi på enkelte skoler, og de kan derfor ikke få det fulle og hele ansvaret. Ikke når det er lærermangel eller lærere blir sykemeldt fordi de ikke får den støtten de trenger i krevende saker. Anonymkode: f6194...8d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #23 Del Skrevet 25. januar Får ikke skolen til å løse det innen rimelig tid, og da tenker jeg absolutt max en måned, så er det politi og barnevernssak. Foreldre må ansvarliggjøres i større grad enn i dag, bot og fengselsstraff om nødvendig. Anonymkode: 26976...900 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #24 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Får ikke skolen til å løse det innen rimelig tid, og da tenker jeg absolutt max en måned, så er det politi og barnevernssak. Foreldre må ansvarliggjøres i større grad enn i dag, bot og fengselsstraff om nødvendig. Anonymkode: 26976...900 Barnevernet? Hva skal de gjøre om det gjelder personer over 18 år, f.eks på videregående? Anonymkode: 6a3f7...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #25 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Barnevernet? Hva skal de gjøre om det gjelder personer over 18 år, f.eks på videregående? Anonymkode: 6a3f7...31d Nå skrev jo brukeren faktisk politi først. Du leser kommentarer som fanden leser bibelen 🙄 Anonymkode: a7731...819 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle Skrevet 25. januar #26 Del Skrevet 25. januar Hei Jeg tror den beste måten å stoppe dette på er å permanent bortvise barn fra skolen som mobber eller slår noen på skolen. Jeg forstår ikke hvorfor dette ikke blir gjort og hvorfor disse hooligansene har mobbet mange år. Mvh 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #27 Del Skrevet 25. januar Fjollefyr skrev (2 timer siden): Nei. Vi kan ikke forvente at de skal stoppe det. Men vi kan forvente at de gjør sitt beste for å gjøre noe med det. Som mobbeoffer selv er det lærernes manglende innsats som gjør meg mest forbanna. Leit å høre at du har blitt mobbet. Hva tenker du lærerne burde gjort, sånn helt konkret? Jeg mistenker at mange tror at lærere har mye mer makt og innflyelse enn de i realiteten har... Anonymkode: 1181b...9e1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 25. januar #28 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leit å høre at du har blitt mobbet. Hva tenker du lærerne burde gjort, sånn helt konkret? Jeg mistenker at mange tror at lærere har mye mer makt og innflyelse enn de i realiteten har... Anonymkode: 1181b...9e1 Latt være å overse det. Tatt tak i de som mobbet. Kontaktet mine, og mobberne sine foreldre. Sørget for at jeg ikke gikk alene på skoleplassen. Sagt stopp til mobberne når de kalte meg med mine mange tilnavn. Ihvertfall inni timene. Latt være å sende meg til rektor når jeg sloss. Tre mot en er feigt, men lærerene sendte meg til rektor. De valgte å tro på de tre som lovet på tro og ære at jeg startet det. Sagt til vaktmesteren på skolen at det ikke var greit å hente meg ut av timen, fordi "noen" hadde sagt at jeg var den som hadde kastet søppel på skoleplassen. Gikk kanossergang over skoleplassen med vaktmesteren bak. Resten av klassen satt i vinduet og lo. Rektor kunne latt være å dra meg på kontoret, fordi "noen' hadde sagt at jeg kastet snøball. Mitt ord betydde ingenting. På skolen er Barnas ve og vel skolens ansvar. Punktum. Vil du ha flere eksempler? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #29 Del Skrevet 25. januar Solstråle skrev (2 timer siden): Hei Jeg tror den beste måten å stoppe dette på er å permanent bortvise barn fra skolen som mobber eller slår noen på skolen. Jeg forstår ikke hvorfor dette ikke blir gjort og hvorfor disse hooligansene har mobbet mange år. Mvh Hvordan tenker du at utrygge barn skal lære å tilpasse seg grupper med mennesker uten å trykke ned andre uten faglig og sosial opplæring? Skal ting de gjør før de er samtykkekompetente påvirke rett til utdanning og senere arbeid? Anonymkode: eaf0c...62f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #30 Del Skrevet 25. januar Skolen skal så absolutt gjøre det den kan, spiller ingen rolle at elevene er eldre. En arbeidsgiver bør også gjøre hva den kan for å stoppe mobbing på arbeidsplassen. Anonymkode: 0d77f...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #31 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke frivillig å gå på skolen. En arbeidsgiver har ansvar for godt arbeidsmiljø, rektor har ansvar for godt skolemiljø. Rektor har sanksjonsmuligheter på linje med arbeidsgiver. Det ble slått hardt ned på en gruppe-snap som var både rasistisk og seksuelt krenkende på barnas skole. Hærverk får økonomiske konsekvenser for foreldre (og dermed barna - tror vi snakker salg av playstation og kjip sommerferie). Anonymkode: 946e2...84d Det er frivillig å gå på skolen (foreldrene har undervisningsplikt, ikke skoleplikt), men skolen plikter å tilby undervisning. Anonymkode: d9abb...86a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #32 Del Skrevet 25. januar Stor pike skrev (6 timer siden): Vår gutt ble mobbet på barne- og ungdomskolen. I mange år. Skolen og vi samarbeidet hele tiden. Men det er utrolig vanskelig å stoppe. Som noen sier her, de som vil mobbe finner alltid en måte å gjøre det på. Det var en utrolig vanskelig situasjon for oss foreldre. Og vi stakk faen meg ikke hodet i sanden. Jeg begynner nesten å grine bare jeg tenker på det. Og hvorfor tillater skolene at dette skjer igjen og igjen? De kaller inn til samtaler, men en kan prate til en blir blå. Hvorfor ikke ta mobberene ut av skolen? Hvor mange ganger har det skjedd? Anonymkode: 132f7...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 26. januar Forfatter #33 Del Skrevet 26. januar (endret) Fjollefyr skrev (6 timer siden): Latt være å overse det. Tatt tak i de som mobbet. Kontaktet mine, og mobberne sine foreldre. Sørget for at jeg ikke gikk alene på skoleplassen. Sagt stopp til mobberne når de kalte meg med mine mange tilnavn. Ihvertfall inni timene. Latt være å sende meg til rektor når jeg sloss. Tre mot en er feigt, men lærerene sendte meg til rektor. De valgte å tro på de tre som lovet på tro og ære at jeg startet det. Sagt til vaktmesteren på skolen at det ikke var greit å hente meg ut av timen, fordi "noen" hadde sagt at jeg var den som hadde kastet søppel på skoleplassen. Gikk kanossergang over skoleplassen med vaktmesteren bak. Resten av klassen satt i vinduet og lo. Rektor kunne latt være å dra meg på kontoret, fordi "noen' hadde sagt at jeg kastet snøball. Mitt ord betydde ingenting. På skolen er Barnas ve og vel skolens ansvar. Punktum. Vil du ha flere eksempler? Helt enig med deg i alt dette. Som spesifisert innledningsvis handler tråden om eldre elever, ungdommer, ikke barneskolen. Jeg lurte også i hovedsak på hva man kan gjøre med digital mobbing på fritiden. På barneskolen er det mye lærere og skolen kan gjøre, men de mister kontrollen så fort mobbingen går over på det digitale og kanskje primært på fritiden. Veldig leit at du ble mobbet, håper du har det bedre nå. Endret 26. januar av Unika La til mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 26. januar #34 Del Skrevet 26. januar Unika skrev (4 timer siden): Helt enig med deg i alt dette. Som spesifisert innledningsvis handler tråden om eldre elever, ungdommer, ikke barneskolen. Jeg lurte også i hovedsak på hva man kan gjøre med digital mobbing på fritiden. På barneskolen er det mye lærere og skolen kan gjøre, men de mister kontrollen så fort mobbingen går over på det digitale og kanskje primært på fritiden. Veldig leit at du ble mobbet, håper du har det bedre nå. Takk. Ja, jeg har det bedre nå. Men vil jo si at første svaret mitt gjelder for både eldre og yngre elever. Nei vi kan ikke forvente at skolen skal klare å stoppe det. Men vi kan forvente at de gjør det de kan. Mange som blir mobbet forteller det ikke til noen hjemme. Så skolen klarer ikke å fange opp det som skjer via nett, utenfor skoletiden. Men generell forebygging kan skolen gjøre. Det vil jeg si at de er pliktig til. Elevene blir kjent med hverandre på skolen. Om en mobbet elev er blitt presentert for mobberne sine på skolen, har skolen et ansvar. De fleste foreldre har ikke mulighet til å drive hjemmeskole. Så skolen er strengt tatt ikke frivillig for de fleste. Nettopp derfor har skolen et særskilt ansvar for å lage et trygt psykososialt miljø. For meg var ungdomsskolen like ille. Så lærerstanden har jeg lite til overs for. Derfor har jeg reagert på en ting. Nå skriver de master hele gjengen. Jeg kjenner ikke mange nyutdannede lærere, men jeg vet faktisk om 3 stykker som har skrevet om bruken av gaming i skolehverdagen. Ingen av de få jeg kjenner har skrevet om å forebygge mobbing/ lage gode psykososiale miljø eller hvordan man kan gjøre skolen trygg sosialt. Gaming i skolehverdagen er ikke irrelevant, men håper at det ikke er flertall av den typen masteroppgaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #35 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og hvorfor tillater skolene at dette skjer igjen og igjen? De kaller inn til samtaler, men en kan prate til en blir blå. Hvorfor ikke ta mobberene ut av skolen? Hvor mange ganger har det skjedd? Anonymkode: 132f7...544 Skolene har ikke lov til å ta dem ut av skolen. Du må rette sinnet ditt mot politikerne som lager lovene. Anonymkode: c0cd0...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #36 Del Skrevet 26. januar Nå har ikke jeg så store barn enda, men jeg har nevøer og nieser jeg har sett på tett hold hvordan og hvor fort slike ting utvikler seg. For vår familie er vi veldig nøye på å være åpne med hverandre, og snakke om hva som skjer rundt omkring. Samtidig er vi helt klar over at mye holdes skjult. Vi har hatt saker på skolen med begge barna, hvor yngste har vært verst utsatt. Barnet var 1 klassing da dette foregikk, og jeg kan skrive under på at de er forferdelig stygge med hverandre. Her fungerte tiltakene til skolen etter en stund, samme med eldste. Jeg gruer med til de blir tenåringer og kanskje ikke vil/tør å snakke med meg om alt, da er det vanskelig å nøste opp i ting. Samtidlig kan man jo se igjennom telefoner, ipader og pcer, men hvor lenge er dette greit? I alvorlige mobbe saker synes jeg politiet bør bistå skolen og ungdommen det gjelder. Samtidig er skole hjem samarbeid gull verdt for både store og små. Anonymkode: 34157...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 27. januar Forfatter #37 Del Skrevet 27. januar Fjollefyr skrev (På 26.1.2025 den 10.43): Takk. Ja, jeg har det bedre nå. Men vil jo si at første svaret mitt gjelder for både eldre og yngre elever. Nei vi kan ikke forvente at skolen skal klare å stoppe det. Men vi kan forvente at de gjør det de kan. Mange som blir mobbet forteller det ikke til noen hjemme. Så skolen klarer ikke å fange opp det som skjer via nett, utenfor skoletiden. Men generell forebygging kan skolen gjøre. Det vil jeg si at de er pliktig til. Elevene blir kjent med hverandre på skolen. Om en mobbet elev er blitt presentert for mobberne sine på skolen, har skolen et ansvar. De fleste foreldre har ikke mulighet til å drive hjemmeskole. Så skolen er strengt tatt ikke frivillig for de fleste. Nettopp derfor har skolen et særskilt ansvar for å lage et trygt psykososialt miljø. For meg var ungdomsskolen like ille. Så lærerstanden har jeg lite til overs for. Derfor har jeg reagert på en ting. Nå skriver de master hele gjengen. Jeg kjenner ikke mange nyutdannede lærere, men jeg vet faktisk om 3 stykker som har skrevet om bruken av gaming i skolehverdagen. Ingen av de få jeg kjenner har skrevet om å forebygge mobbing/ lage gode psykososiale miljø eller hvordan man kan gjøre skolen trygg sosialt. Gaming i skolehverdagen er ikke irrelevant, men håper at det ikke er flertall av den typen masteroppgaver. Godt du har de bedre! Enig i at skolen skal gjøre det de kan på skolen. Min erfaring er at lærere strekker seg langt i å hjelpe, men det er alltids noen få man ikke klarer å fange opp elle hjelpe på riktig måte.. Det er tøft. Synd du er negativ til lærerstanden generelt, mange av de vakreste folka jeg kjenner er lærere. Lærere som virkelig bryr seg om barn og unge, og som ofrer fritid og kvelder på at barn skal ha det bra, veldig ofte uten en eneste takk, fordi foreldre ser ikke hva de faktisk gjør for å forebygge. Når det kommer til masteroppgaver er det heldigvis veldig vanlig og populært å skrive om emner innenfor barns ve og vel. et lite knippe jeg fant etter 2 minutters googling. Men jeg skjønner at du får et skjevt inntrykk når du ikke har sett / hørt om det selv :) https://nla.brage.unit.no/nla-xmlui/handle/11250/3152178 https://nla.brage.unit.no/nla-xmlui/handle/11250/3084379 https://nla.brage.unit.no/nla-xmlui/handle/11250/3044168 https://nla.brage.unit.no/nla-xmlui/handle/11250/2835198 https://nla.brage.unit.no/nla-xmlui/handle/11250/2767165 https://nla.brage.unit.no/nla-xmlui/handle/11250/2637545 https://nla.brage.unit.no/nla-xmlui/handle/11250/2772722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #38 Del Skrevet 27. januar Sønnens lærer hadde minimal for mobbing og bråk og ringte hjem til foreldre mye mer enn noen andre jeg har hørt om, han slo ned på alt av små kommentarer. Det ble veldig godt arbeidsmiljø. Så skle det totalt ut på ungdomsskolen når lærere plutselig følte seg sjanseløse. Så ja, lærere kan gjøre en del, men ikke uten foreldres samarbeid. Men plutselig innføre strengere tiltak med samme lærer- nei, men med ny lærer og nytt «regime» kan det fungere. Sønnens ungdomsskole hadde 4 klasser. En klasse fungerte ekstremt dårlig, med 70 % gutter i klassen og to ganske nyutdannet lærere gikk det skeis. I sønnens klasse var det litt mer erfarne lærere og det fungerte bra. Det som ofte er påfallende på ungdomsskolen og som gjør ting utfordrende er at det kommer barn fra flere ulike barneskoler med ulikt hierarki som skal integreres. Det er vanskelig å treffe på klasseinndeling. Så er det en ting hva som blir gjort for å unngå mobbing, en annen ting hva om mobbing oppstår. Anonymkode: 720d0...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #39 Del Skrevet 28. januar Leste en artikkel på vg om han Peder Angel. Da hadde det kommet noen kommentarer fra noen av de som ble utpekt som mobbere, og det var litt interessant. Samme type holdninger ser jeg i jobben min på barneskole, selv om det er to helt totalt forskjellige aldersgrupper. De hadde filmet Peder mens han var sint og spredd det i sosiale medier. Noen av de som hadde vært med på det, sa sånt som at "hadde det vært noen andre som gjorde det, hadde de også blitt filmet". Altså at det ikke handlet om ham som person. I hvertfall den episoden. Men jeg syns det sier mye likevel. Hvem som helst hadde nok ikke reagert som Peder gjorde. Han hadde asperger, var det ikke det? Husker ikke helt eksakt. Han kunne bli fort sint og ble nok sett på som litt utenfor og rar. Og han var jo annerledes. Slike mennesker er sårbare. De er enkle å terge. Disse ungdommene har helt sikkert spredd videoer på sosiale medier før av folk som har dummet seg ut, sloss, nakenbilder og whatnot. Uten at alle som har blitt offer for det har tatt selvmord, og alle som har opplevd å havne ufrivillig på sosiale medier har ikke sett på det som mobbing. Vi er alle forskjellige. Men å legge ut på sosiale medier er et problem generelt i samfunnet, og ikke noe skolen får gjort så mye med. Her har tik tok og instagram også et stort ansvar. For Peder Angel var det nok begeret som rant over. For de andre ungdommene var dette helt normalt. Og det er kultur for negative kommentarer på internett. Ikke at jeg forsvarer det, men de ungdommene skjønner ikke hva de driver med. Så har du det andre at det er sånn slags tilskuermentalitet blant folk. Og den er ganske komplisert. Gå tilbake til kommentaren om at hvem som helst kunne blitt filmet. Det er en slags ansvarsfraskrivelse i det hele. Den som filmet sto jo bare der og filmet. De som så på og kommenterte var jo ikke de som filmet, så hvorfor skal de få noe skyld? De forstår heller ikke at Peder tålte mindre enn andre. Det er nok noen av de ungdommene som har plaget ham tidligere, han ble jo mobbet før denne hendelsen også. Men jeg vedder på at det er litt sånn mentalitet om at "hvis jeg/min kompis tåler det, så tåler han det og. Det var jo ikke SÅNN ment. Det var bare tull" osv. Jeg ser såååå mye av dette i skolen. Det er total ansvarsfraskrivelse og veldig sånn subtil oppførsel så man lett kan vri seg unna. Du kan si at skolen har et ansvar. Joda, og det er kanskje lettere i barneskolen der det er mer tilsyn og kontakt med foreldre. Men når de går på vgs er de mer overlatt til seg selv. Det starter kanskje tidligere og vi kan ta tak i mye allerede på barneskolen. Men det er ikke lett. Barn må øves opp i toleranse, å forstå at folk er forskjellige, og de må læres opp i hva mobbing er og ulike former av den. Man må jobbe med vennskap og klassemiljø osv. Men det er ikke alltid like lett. Du kan ha mye utskifting av lærere i en klasse. Det blir ikke stabilitet i ting. Færre ønsker å jobbe som rektor, og man kan ende opp med utskifting av ledelse eller dårlig ledelse på skoler. Jeg husker jeg jobbet som tilkallingsvikar i en 7.klasse en gang hvor det var dårlig klassemiljø, mobbing og kontaktlærer var sykemeldt. Jeg ble satt til å jobbe med klassemiljøet bl.a. En helt tilfeldig, uerfaren vikar som bare møtte opp på skolen en dag med cv i hånda. Det gikk ikke bedre med klassemiljøet for å si det sånn. Man må ha ordentlig kompetent personale inn i slike saker. Ikke bare når de har startet, men også for å forebygge. Og man kan starte der. Fint. Men så har man foreldre som ikke samarbeider, trender på sosiale medier, og barn og ungdom som har det vanskelig selv. Vi har f.eks en på jobben min som er lettere psyk.utvikl.hemmet. Foreldrene er det ikke noe bedre med. Den stakkars eleven får ikke hjelpa hen trenger og henger ikke med hverken faglig eller sosialt. Går mye på de yngre barna og rett og slett plager og mobber. Kontaktlærer har nok å stri med, og får det kanskje ikke helt til. Skolen får ikke ekstra ressurser og det brenner i flere klasser. Jeg tenker at politikere må sette inn støtet på flere områder her før man kan stole på at skolen kan håndtere all mobbing. Vi må ha flere yrkesgrupper inn i skolen, god bemanning og systemer, og det må gjøres noe med sosiale medier. Og foreldre kan også ansvarliggjøres i litt større grad enn det er nå. Det kan ikke være mulig å nekte for at ens eget barn plager andre, eller velge å ikke ta tak i det. Skolen må kunne sette krav. Og de foreldrene som ikke klarer det må få hjelp. Skolen får bare melde til bv om det er noe alvorlig, ikke når foreldre er uenige med skolen i en mobbesak eller ikke klarer å ta tak i det. Anonymkode: f6194...8d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #40 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 11.57): Skolene har ikke lov til å ta dem ut av skolen. Du må rette sinnet ditt mot politikerne som lager lovene. Anonymkode: c0cd0...424 Så må det da en lovendring til. Dette har jo fått lov til å gågå i alle år. Anonymkode: 132f7...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå