AnonymBruker Skrevet 25. januar #1 Del Skrevet 25. januar Hei. Jeg fikk tatt ut hormonspiralen min den 13.januar. Legen sa at jeg kunne oppleve blødninger i dagene etter, og i noen tilfeller kom også mensen. Den 13. var en mandag. Torsdagen samme uke, fikk jeg mensen igjen. Så da regnet jeg med at den nye syklusen min kom til å følge dette. Nå har jeg derimot begynt å se tegn til at mensen kommer igjen? Er vel rundt eggløsning snart hvis man skal følge den "nye syklusen" og det kan også være mellomblødninger. Jeg har gått på hormonell prevensjon i snart 16 år i strekk, altså etter at jeg ble mamma. Jeg husker ikke om jeg hadde mellomblødninger uten hormonell prevensjon (særlig da jeg ble gravid på pillen og allerede gikk på prevensjon da hun ble unnfanget). Er det noen som ikke går på hormonell prevensjon eller som har erfaring med å slutte på det, som kan si om det tar lang tid før hormonene er ute av systemet og syklusen bør være stabil igjen? Anonymkode: 75adf...240 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #2 Del Skrevet 28. januar Kroppen min brukte rundt ni mnd på å få en relativt stabil syklus (27-29 dager) etter å ha fjernet hormonspiral. Anonymkode: db562...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:59 #3 Del Skrevet onsdag kl 20:59 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kroppen min brukte rundt ni mnd på å få en relativt stabil syklus (27-29 dager) etter å ha fjernet hormonspiral. Anonymkode: db562...795 9 mnd? Hjelpes. Vel, har hatt mensen to ganger allerede siden jeg tok ut spiralen tidligere denne måneden. Er vel bare å stålsette seg. Ts Anonymkode: 75adf...240 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:03 #4 Del Skrevet onsdag kl 21:03 Etter noen mnd. Tror jeg brukte 3. Anonymkode: 6e46a...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:12 #5 Del Skrevet onsdag kl 21:12 Jeg tok ut spiralen i midten av desember og fikk en relativt kraftig blødning par dager etter som varte nesten en uke. Nå i midten av januar fikk jeg ny menstruasjon, noe mildere. Så her virker det nesten å være i rute allerede. Får se de neste månedene. Anonymkode: 59672...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:36 #6 Del Skrevet fredag kl 17:36 Tok ut spiral i september. Hatt syklus på 45, 29, 27 og 32 dager. Spent på denne mnd hva som viser seg 😅 Anonymkode: 839af...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:23 #7 Del Skrevet fredag kl 21:23 Tok ut spiral 18 des og fikk mensen/bortfallsblødning to dager etterpå som varte ei ukes tid. Fikk deretter eggløsning 16 dager etterpå og ny mens etter 28 dager. Nå har jeg fått eggløsning på dag 14 ifølge eggløsningstest så er veldig spent på dette. Virker som kroppen min gikk rett tilbake i normal syklus. Har hatt spiral i 10 år til sammen. Anonymkode: 70790...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:49 #8 Del Skrevet lørdag kl 13:49 Vel, jeg hadde vært litt forsiktig hvis du ikke ønsker graviditet. Jeg ble gravid 3 uker etter jeg tok ut hormonspiralen Anonymkode: f8aa9...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:54 #9 Del Skrevet lørdag kl 13:54 AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 21.59): 9 mnd? Hjelpes. Vel, har hatt mensen to ganger allerede siden jeg tok ut spiralen tidligere denne måneden. Er vel bare å stålsette seg. Ts Anonymkode: 75adf...240 Er ikke uvanlig det. Jeg fikk beskjed om opptil et år ikke var uvanlig. Jeg fikk mensen fem uker etter uttak men den var ustabil og ujevn i ni mnd før den ble relativt jevnlig. Ble gravid utenfor livmor etter tre i mnd, så fire mnd etter det igjen ble jeg gravid i livmor. Anonymkode: db562...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå