Gå til innhold

Hvor mye kan man "kreve" i ekteskapet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

ts her. Nå har vi fått snakket sammen i helgen. Man kan vel si at han er dominant, men stort sett på en positiv måte. Og jeg som kanskje ikke liker å være så bestemt og frempå. Sterilisering er ikke aktuelt for noen av oss. Derimot så gikk han med på ut i fra mine problemer at vi skulle gå over til å bruke kondomer. Skulle kjøpe et par pakker i butikken på mandag. Så nå ble jeg så glad ❤️

Anonymkode: 010f7...768

Såååå snill han er. Han lot deg få lov til å slutte på hormoner, som gjør at du ikke føler deg bra...

Anonymkode: 1e1be...be5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klippe, klippe, sa kjerringa

Anonymkode: 4f562...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

ts her. Nå har vi fått snakket sammen i helgen. Man kan vel si at han er dominant, men stort sett på en positiv måte. Og jeg som kanskje ikke liker å være så bestemt og frempå. Sterilisering er ikke aktuelt for noen av oss. Derimot så gikk han med på ut i fra mine problemer at vi skulle gå over til å bruke kondomer. Skulle kjøpe et par pakker i butikken på mandag. Så nå ble jeg så glad ❤️

Så fint ❤

Anonymkode: 5d99c...474

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hopper av i sving i usikre perioder. Bare å lære kroppen å kjenne. 

Anonymkode: 94dcf...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har som sagt over aldri krevd noe. 

Men jeg tror jeg ville mistet så mye respekt for en mann som ikke tok dette valget av egen fri vilje, at forholdet uansett ville vært slutt. Da det er en rask og ufarlig sak, som fører til et mye bedre samliv. 

Anonymkode: 66563...c70

Ca 15% får post vasktomi smertesyndrom. Det er noe av det siste man vil få. Da er sex gjerne utelukket uansett. I tillegg til smertepåvirkning som gjerne er vedvarende. Kondom er et billig og langt tryggere alternativ en operasjon.

Jeg er noen ganger lamslått over hvor lett mange tar på vasektomi. 

Det er ikke en «ufarlig» sak.

En kvinne som «krever» at mannen tar denne risikoen over kondom er ikke hvert bryet.

Anonymkode: d0567...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ca 15% får post vasktomi smertesyndrom. Det er noe av det siste man vil få. Da er sex gjerne utelukket uansett. I tillegg til smertepåvirkning som gjerne er vedvarende. Kondom er et billig og langt tryggere alternativ en operasjon.

En kvinne som «krever» at mannen tar denne risikoen over kondom er ikke hvert bryet.

1-2% kan oppleve vedvarende post vaskostomi smertesyndrom. For de fleste er plagene milde. Og det finnes behandling. 

Men du har forsåvidt rett. - jeg trenger ikke stille krav, for jeg ville ikke vært sammen med en såpass pysete hypokonder av en mannebaby i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vennligst vis til dokumentasjon for dette "fakta". 

Alternativt: ikke strø om deg med løse påstander for å skremme. Det er skikkelig ufint!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne vasektomidebatten er like hinsides som om en mann skulle bagatellisert det å gå på p-piller. Det er så ignorant og hjernedødt at det er kanskje like greit om mannen i de tilfellene får utført vasektomien så ikke han bidrar til at kona får formert seg og spredt så elendige gener videre.

Voks opp.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er sikker på at han med glede tar ansvar for prevensjon fra nå av hvis det betyr en blidere kjæreste med mer sexlyst

Anonymkode: 4aa3c...404

Takk. Du fikk helt rett. Og kanskje forbruket av kondomer blir stort fremover med ei lystig og glad kjerring, he he 😍 Betaler gjerne den prisen da👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

1-2% kan oppleve vedvarende post vaskostomi smertesyndrom. For de fleste er plagene milde. Og det finnes behandling. 

Men du har forsåvidt rett. - jeg trenger ikke stille krav, for jeg ville ikke vært sammen med en såpass pysete hypokonder av en mannebaby i utgangspunktet. 

Spiller ingen rolle. Det er et kirurgisk inngrep med risiko. Og nei, det er ikke automatikk i at man kan behandle post vasektomi smerter.

Hadde selvfølgelig ikke vært sammen med en som ønsket dette. Da har man ingen omtanke om partners sikkerhet.

Ditt krav kan skade den du «er glad» i resten av livet. Det er sånne egoistiske drittkjerringer man holder seg unna😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alternativt: ikke strø om deg med løse påstander for å skremme. Det er skikkelig ufint!

Vaskektomi er et inngrep med risiko. I noen tilfeller med varige skader og smertetilstander.

Det er ikke ufint å advare om. Det er tvingende nødvendig da det finnes mildt retarderte drittkjerringer som tror det er en fillesak.

Bruk kondom. Langt tryggere.IMG_9263.thumb.jpeg.56d2538eb18bc815a84c156f5d765cb7.jpegIMG_9262.thumb.jpeg.aa6976a5df718151147108a473371261.jpegIMG_9261.thumb.jpeg.2e2c7dd78ade6011bf97b5eb2b9a0540.jpegIMG_9260.thumb.jpeg.82587424bded3f14be2bfca5f330b6c7.jpegIMG_9259.thumb.jpeg.3e747cf63bf6a31eaf4dca05ef9ae5df.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

er dere feridg med barn kan en av dere sterilisere dere?

Anonymkode: c117b...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...