AnonymBruker Skrevet 25. januar #1 Del Skrevet 25. januar Hei! Barnefar har barna våre annenhver helg, 70/30. Tidligere har barna vært hos meg alle ferier utenom at de har vært hos han en lang helg i påsken, 4 uker i sommerferien og så har vi annenhver jul. Nå krever han å ha hele høst + vinterferien annenhvert år også. Kan man det med 30%? Hvordan gjør dere med "helgepappaer" det med fordeling av ferie? Barna er så små at de har ikke noe formening om dette enda, så vi har ikke spurt de enda. Anonymkode: bb2fd...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #2 Del Skrevet 25. januar Hva tenker du er best for barna da? Har du fri i disse feriene? Jeg tenker ut i fra at du skriver ingenting negativt om han som far så er det vel bra å trappe opp samvær slik? Anonymkode: efb13...542 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #3 Del Skrevet 25. januar Er ikke dette ganske vanlig fordeling da? Anonymkode: b7512...bc6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #4 Del Skrevet 25. januar Her far barn annenhver helg fordi han bor et stykke unna skolen, ikke fordi han ikke vil ha barnet sitt mer. Vi skalter og valter litt med ferie ettersom. Synes han fortjener å se barnet sitt mer, vet de savner hverandre..... så om han tar hver høst og vinter har ikke veldig stor betydning for meg. Deler ca 50/50 på sommer og påske og annenhver jul. Anonymkode: e14c9...3a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #5 Del Skrevet 25. januar Når barna begynner på skolen er det en kabal å få feriedagene til å strekke til. Ville vært glad for muligheten til å jobbe disse feriene. Vi deler 50/50, begge har egentlig behov for å jobbe noe i de ferieuke. Anonymkode: 59756...fb5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #6 Del Skrevet 25. januar Er det ikke bare bra at far ønsker å se barnet sitt mer da? Anonymkode: c32d7...f15 6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #7 Del Skrevet 25. januar Han kan ikke kreve noe. Dere må bli enige. Er det noen grunn til at du mener at ferie med far ikke vil være bra? Anonymkode: 1c52a...5c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #8 Del Skrevet 25. januar Selvsagt går du med på at han får annenhver ferie uten å mukke. Det er det som er vanlig. Her har du en far som er interessert i barna sine, legg nå for faen til rette! Anonymkode: 10a90...29f 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #9 Del Skrevet 25. januar Ts her. Er absolutt åpen for det, ble bare så overrasket over at han plutselig sendte at han krever å ha de annenhver høst og vinterferie også. Jeg er lærer så jeg har fri, så sånn sett har jeg alltid vært sammen med de i feriene. Jeg bare lurer litt på hva som er vanlig praksis, vil gjerne høre hva andre gjør Jeg har ikke noe vondt å si om barnefar, men han ønsker ikke mer enn 30% fordi det er slitsomt sier han å ha barna i hverdagen med kjøring og henting og aktiviteter. Derfor stusser jeg på at han vil ha enda mer ferie, men ikke noe mer hverdag TS Anonymkode: bb2fd...70e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #10 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt går du med på at han får annenhver ferie uten å mukke. Det er det som er vanlig. Her har du en far som er interessert i barna sine, legg nå for faen til rette! Anonymkode: 10a90...29f Nei, for han vil bare ha de i ferier med kos og ikke hverdag. Han vil heller ikke bidra med aktiviteter / fotball osv. Vi bor i samme skolekrets. TS. Anonymkode: bb2fd...70e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11 Del Skrevet 25. januar Hva er rart med det hvis han bor et stykke unna? Anonymkode: 10a90...29f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #12 Del Skrevet 25. januar Her virker du mest opptatt av deg selv og av å "ta" far i stedet for å tenke at det er superpositivt (for det er det) at han vil ha barna i ferier. Kanskje det fører til mer hverdagssamvær også? Det eneste som betyr noe her er hva som er best for barna og barna har det best om de er sammen med begge foreldre for de er faktisk akkurat like glade i ham som de er i deg. Anonymkode: 9c01f...5cd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #13 Del Skrevet 25. januar Jeg skjønner at du stusser på at noen kan skumme fløten og bare ta ferier og ikke hverdagslogistikk. Men her ville jeg vært på tilbudssiden, et godt forhold med pappaen er verdt en ferieuke i et par år. (For ordens skyld, i tilfelle andre deltidsforeldre leser dette, så er det utrolig egoistisk å melde seg ut av hverdagsstresset, hverdagslig oppdragelse, og bare ta kosen i ferien. Å ikke en gang ta ansvar for fotball/ melde seg til å følge opp 1 aktivitet? Egoist. Men verdt å lage dårlig stemning av? Desverre blir den andre forelderen dørmatte for å beholde god stemning). Anonymkode: 9c65e...f08 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #14 Del Skrevet 25. januar Takk for innspill. Skal være på tilbudssiden og tilby ferier og håpe at det fører til at han ønsker mer hverdag Anonymkode: bb2fd...70e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 25. januar #15 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei, for han vil bare ha de i ferier med kos og ikke hverdag. Han vil heller ikke bidra med aktiviteter / fotball osv. Vi bor i samme skolekrets. TS. Anonymkode: bb2fd...70e Høres ut som det var like greit å skille seg fra ham, sorry men for en dårlig innstilling.. har han overskudd til å aktivisere dem i feriene da, siden det er så «slitsomt» for han stakkars, i ukedagene? Hvis ungene er så små at de ikke kan svare for seg selv lurer jeg på hvor mange ferier han har hatt med dem. Ferie med flere små barn kan være nesten mer slitsomt enn hverdagen. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #16 Del Skrevet 25. januar Vi har hatt 50/50 alltid og måtte fortsatt legge kabal for ferier. Det må man jo som gift også. Hovedfokus har vært barna. At de skal ha ferier som er hyggelige, og at vi blir enige om hvem som tar hvilke uker. Anonymkode: 78d80...275 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #17 Del Skrevet 25. januar Barnefar har barna annenhver helg her, 3 uker på sommer og annenhver påske/jul og annenhver vinter/høstferie. Lar han gjerne ha barna i feriene, han har de ikke på hverdag fordi han ikke har anledning til å følge opp hverdagen. Synes det er fint han ønsker å ha de annenhver ferie. Så lenge barna trives der så skal ikke jeg stå i veien for pappa samvær. Jeg kunne jo tenkt meg å ha de selv til enhver tid, men de har faktisk en pappa også som er en meget viktig rolle for barna. Hadde det vært opp til meg og far hadde stilt opp på lik linje som meg så hadde vi hatt 50/50, for barna sin del. Vi har hatt det før og det fungerte dårlig. Anonymkode: db19d...9bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 25. januar #18 Del Skrevet 25. januar Alle jeg kjenner som har hatt annen hver helg. Har og hatt annen hver høstferie og vinterferie, 4 uker om sommeren, og annenhver jul/nyttår og annenhver påske 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #19 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Barnefar har barna våre annenhver helg, 70/30. Tidligere har barna vært hos meg alle ferier utenom at de har vært hos han en lang helg i påsken, 4 uker i sommerferien og så har vi annenhver jul. Nå krever han å ha hele høst + vinterferien annenhvert år også. Kan man det med 30%? Hvordan gjør dere med "helgepappaer" det med fordeling av ferie? Barna er så små at de har ikke noe formening om dette enda, så vi har ikke spurt de enda. Anonymkode: bb2fd...70e Jeg har 20% samvær, har annen hver påske, deler julen i to så man får annet hvert år på julaften og nyttårsaften. Har 5 uker sommerferie og hver eneste vinter og høstferie. Fordi jeg har så lite i hverdagen. Anonymkode: 1f840...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #20 Del Skrevet 25. januar Helt vanlig at helgeforelder deler alle ferier og bytter annethvert år ja Anonymkode: 1541f...f74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå