Gå til innhold

Katten min spiste bit av gavebånd. Jeg er redd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er veldig redd nå. Det har skjedd før en gang, og da kom det ut igjen i begge ender. Nå har det skjedd igjen fordi jeg hadde bursdagsfeiring her og glemte å kaste båndet med en gang. Jeg oppdaget det da han drev med det og tok det fra han.  Han har gnagd litt på to bånd så er gnagd av litt i endene, men er ikke så mye han har gnagd av. Er så redd det blir alvorlig. Neste gang skal jeg kaste det med en gang. Noen som kan berolige meg? Jeg var like redd forrige gang. 

Har katten din spist noe rart den ikke skulle spise? Og gikk det bra?

Anonymkode: d6a87...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette går nok bra! Det gjekk jo bra sist. Det høyrest ikkje ut som han har fått i seg så mykje. 🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fint, katten vår har sneket til seg verre ting enn dette og lever ennå. Han har til og med spist lærreimer fra en veske til en venninne som hang i gangen... disse kom ut igjen da han gikk på do, men vi hadde hjertet i halsen, og fulgte veldig godt med på om han virket dårlig natt og dag etterpå. Tilbydde oss å erstatte vesken også, men denne var gammel og slitt, så hun sa nei 😅 Kjøpte vin og blomster til henne i steden for. Mange katter spiser hårstrikk også, så det er "forbud" mot å ha liggende å slenge hos oss. Det kan virkelig gi de trøbbel i tarmen.

Vi har forsikring da, og nøler ikke med videosamtaler for at en veterinær skal vurdere om hun trenger time hos dyrlege dersom hun viser symptomer på noe. Bare følg godt med, TS :)

Anonymkode: b662d...e86

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hunder som har tømt en hel søppeldunk på badet. Alt kom ut igjen:)

Anonymkode: b1e7c...e9f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er farlig er hvis katten har spist en lang remse, da kan det snurre seg rundt tarmene liksom. Så det høres ut som dette skal gå bra, korte stumper kommer nok bare ut igjen

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her var det mange bagatelliserende utsagn. Jeg blir også sjokkert over at folk stiller spørsmål på anonyme nettforum i stedet for å kontakte veterinær. Pakkebånd kan være ekstremt farlig for katter og har man katt i hus så tar man ansvar og sørger for at man ikke har pakke bånd i hjemmet! Og ja jeg har katt selv og gir alltid beskjed om at det ikke blir brukt pakketråd når folk skal bringe gaver inn i mitt hjem.

https://www.nettavisen.no/meninger/aja/gaveband-kan-skade-pus/s/12-95-3423439049

https://www.nrk.no/nordland/gaveband_-sjokolade-og-rosiner-kan-vaere-dodelig-for-hunder-og-katter-1.16199431

https://www.anicura.no/for-dyreeiere/katt/fakta-og-rad/6-tips-for-a-gjore-juletreet-trygt-for-katter/

Anonymkode: e0f3b...496

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her var det mange bagatelliserende utsagn. Jeg blir også sjokkert over at folk stiller spørsmål på anonyme nettforum i stedet for å kontakte veterinær. Pakkebånd kan være ekstremt farlig for katter og har man katt i hus så tar man ansvar og sørger for at man ikke har pakke bånd i hjemmet! Og ja jeg har katt selv og gir alltid beskjed om at det ikke blir brukt pakketråd når folk skal bringe gaver inn i mitt hjem.

https://www.nettavisen.no/meninger/aja/gaveband-kan-skade-pus/s/12-95-3423439049

https://www.nrk.no/nordland/gaveband_-sjokolade-og-rosiner-kan-vaere-dodelig-for-hunder-og-katter-1.16199431

https://www.anicura.no/for-dyreeiere/katt/fakta-og-rad/6-tips-for-a-gjore-juletreet-trygt-for-katter/

Jeg glemte meg. Det kan skje den beste. Men neste gang skal jeg passe på. Det var bare noen småbiter. Ringer dyrlegevakta i kveld om han blir dårlig. Og han har vært på do i dag. Jeg spurte også om andres erfaring. Betyr ikke at jeg er uansvarlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg glemte meg. Det kan skje den beste. Men neste gang skal jeg passe på. Det var bare noen småbiter. Ringer dyrlegevakta i kveld om han blir dårlig. Og han har vært på do i dag. Jeg spurte også om andres erfaring. Betyr ikke at jeg er uansvarlig. 

Uansvarlig ja. Jeg har ikke hatt gavebånd i hus på 25 år pga katt

Anonymkode: e7618...0a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den blir nok oppspydd eller bæsjet ut før du rekker blunke 

Anonymkode: 9e5fc...3b8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uansvarlig ja. Jeg har ikke hatt gavebånd i hus på 25 år pga katt

Anonymkode: e7618...0a0

Og? Det er ikke alle som husker alt av regler man skal ha i hus til alle tider. Betyr ikke at man er uansvarlig av den grunn, det betyr at man er glemsk. At man glemte noe.

Vi har strengt forbud for ganske mye i hus på grunn av kattene, men her om dagen glemte jeg meg og lot en pose med hvitløkspulver stå på benken mens jeg ryddet fordi jeg skulle fylle krydder-flaska. Jeg tok den vekk i hui og hast, men katten rakk å snuse litt. Jeg ringe dyrlegen og fulgte med på han konstant i 2 dager etterpå.

Det er lov å gjøre feil, så lenge man retter opp I det etterpå.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Clancy skrev (7 timer siden):

Og? Det er ikke alle som husker alt av regler man skal ha i hus til alle tider. Betyr ikke at man er uansvarlig av den grunn, det betyr at man er glemsk. At man glemte noe.

Vi har strengt forbud for ganske mye i hus på grunn av kattene, men her om dagen glemte jeg meg og lot en pose med hvitløkspulver stå på benken mens jeg ryddet fordi jeg skulle fylle krydder-flaska. Jeg tok den vekk i hui og hast, men katten rakk å snuse litt. Jeg ringe dyrlegen og fulgte med på han konstant i 2 dager etterpå.

Det er lov å gjøre feil, så lenge man retter opp I det etterpå.

Du ringte veterinæren fordi katten snuste litt på hvitløkpulver, men du gikk på Kg og stilte spørsmål når katten din hadde spist pakkebånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er bare å gi beskjed at gaver som skal inn i ditt hus ikke skal inneholde pakkebånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du ringte veterinæren fordi katten snuste litt på hvitløkpulver, men du gikk på Kg og stilte spørsmål når katten din hadde spist pakkebånd?

Anonymkode: e0f3b...496de

Dette var ikke meg som skrev. Jeg er ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vi hadde før spiste glitter fra juletreet. Han kastet det opp igjen.

Jeg skulle spandere en is på en nabohund en gang, med eiers tillatelse. Den var litt mer glupsk enn jeg forventet, jeg holdt ikke godt nok fast i pinnen, for den slukte hele isen med pinnen i. Kom heldigvis ut igjen like hel. Men da ble jeg redd.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...