AnonymBruker Skrevet 26. januar #61 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skjønner at det kan kan henge sammen? På min arbeidsplass skulle vi i følge pedagognormen vært 12 pedagoger. Vi er 7. 3 av de er sykemeldt. Nettopp fordi barnehagelærerne får bedre betalt i andre jobber og vi får ikke søkere. Ingen redusering i krav. Så arbeidsbelastningen er enorm. I tillegg kunne jeg gått ned i stilling. Kanskje prioritert tjenester som kunne gjort hverdagen lettere? Prioritert tannlege (etter kreft i halsen).. Anonymkode: 08c57...dc5 Men hadde vi vert flere ansatte med fast jobb og relevant utdannelse så hadde flere giddet å jobbe i bhg. Vi var tre med utdannelse, en assistent og to vikarer. Problemet var ikke lønn men at vi skulle vert fem faste for da hadde ikke byrden vert så stor. Jo høyere lønn jo mindre sannsynlig at det blir flere faste ansatte. Anonymkode: a8144...b27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #62 Del Skrevet 26. januar Det er litt som med sykepleien, lønna i seg selv er ikke så ille. Det er den slitsomme hverdagen (for mange, det er jo selvsagt noen som ikke synes det er så ille) som sliter på en. For få ansatte med mye å gjøre, man kan ikke bare la ting vente når det er mennesker man jobber med, og man løper beina av seg. Jeg var sykepleier i noen år og lønna var ikke verdt det. Anonymkode: 16ee6...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #63 Del Skrevet 26. januar Så høy lønn dere har....Jeg har en bachelor innen helse- og sosial. Jobber 100 % i statlig stilling, har 33 000 utbetalt. Årsønn på 590 000 kr (ettersom hva som er utbetalt ikke alltid sier så mye om lønnen). Anonymkode: 1ec15...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 26. januar #64 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (På 25.1.2025 den 7.07): Men hallo dere, de aller fleste jobber er tøffe, både med og uten lang utdannelse. Er psykolog selv, og der starter man litt under eller omtrent på det TS skriver, og det er helt vanlig med utbrenthet og at man blir totalt oppspist av jobben innen to år. Ikke bare mistrivsel, men total krise, for det er svært krevende jobb og mange får ikke veiledning som man skal ha. Så har vi politi, de strever også i jobbene sine, med alt fra lønn til tøffe turnuser, lav lønn og mye ubehag. Sykepleiere likeså, der tjener nok mange også under det TS skriver. Jeg kjenner også folk som jobber innen finans, og i konsulentbransjen, felles der er at de jobber fra kl 8 til over midnatt det meste av tiden. De har riktignok millionlønn og fet leilighet i 26-årsalderen, men ser kjapt ut som 40-åringer hele gjengen pga livsstil. De er gjerne fra NHH og er superflinke folk. Så kan man liste opp da.. Absolutt alle jobber krever mye av kropp og sjel, det er derfor vi får betalt. Jeg ser på dem rundt meg som er lærere derimot, der er det mange som tjener meget godt, en del mer enn meg, og la oss bare fastslå det at de har MYE fri. De jeg kjenner som er lektorer i vgs spesielt, et par av dem har jo bare timer fire ganger i uka, noen få timer! På full stilling! Vil gjerne treffes på dagtid rett som det er, glemmer at vi andre har jobber. Når man er erfaren og ikke må forberede seg til hver time lenger skjønner man jo at det blir mye fri med god lønn, selv om det «haugevis» å rette hele tiden. Det kan man ta med hjem og kose seg med kakao og rettebunken foran seg. Jeg forstår ikke helt at man tar master i barnehagepedagogikk og tenker at jobb i barnehage skal gi like mye utbetalt som master i en del andre ting, samfunnet er jo ikke lagt opp slik. Barna trenger god omsorg og kunnskapsbaserte aktiviteter, og kanskje ikke at kjempemange lærer å forske og tenke akademisk omkring dette. Mulig brannfakkel, men jeg synes ærlig talt ikke du kan forvente mer.. Anonymkode: bbaaf...580 Godt skrevet. Men du beveger deg virkelig inn i et minefelt når du påstår at lærerne har høy lønn, jobber lite og har mye fri. Alle vet at det er sant men pedagogene blir rasende. 🙃 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #65 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 11.31): Men hadde vi vert flere ansatte med fast jobb og relevant utdannelse så hadde flere giddet å jobbe i bhg. Vi var tre med utdannelse, en assistent og to vikarer. Problemet var ikke lønn men at vi skulle vert fem faste for da hadde ikke byrden vert så stor. Jo høyere lønn jo mindre sannsynlig at det blir flere faste ansatte. Anonymkode: a8144...b27 Her i kommunen er ihvertfall lønn en stor utfordring når det det gjelder å rekruttere nye ansatte. Få søkere. De som får tilbud sier nei fordi de får bedre betalt i andre jobber.. Anonymkode: 08c57...dc5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #66 Del Skrevet 28. januar Merlin skrev (På 26.1.2025 den 12.32): Godt skrevet. Men du beveger deg virkelig inn i et minefelt når du påstår at lærerne har høy lønn, jobber lite og har mye fri. Alle vet at det er sant men pedagogene blir rasende. 🙃 Hahah nei! Hilsen en eks-lærer som nå har en prosjektlederjobb i privat sektor, med MYE bedre lønn. Har faktisk kollegaer i nåværende jobb som klager og noen ganger har de hintet til at lærere har det enklere. Nei, nei og atter nei! Ingenting kan noensinne få meg tilbake til lærerjobben, det er hindsider stressende. Har ingenting med lønn å gjøre. Anonymkode: 9a27c...514 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #67 Del Skrevet 28. januar Jeg er siviløkonom med 1,5 års erfaring og har ca. 45.000 kr utbetalt i måneden. Dere bør lønnsforhandle! Anonymkode: 38648...bec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #68 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 23.04): Oj trodde det var mer forskjell i lønn, jeg er barn og ungdomsarbeider og har 32000 ish utbetalt 🤣 Anonymkode: 9a1b8...f75 Ja, nei man får ikke alltid voldsom stor uttelling for å ta høyere utdanning. Men man har gjerne flere muligheter i arbeidslivet med høyere utdanning og man drar gjerne fra lønnsmessig etterhvert som årene går. Man bør dessuten referere til bruttolønn når man sammenligner lønn. Du kan f eks ha lav skatt og ts høy og dermed ser lønnsforskjellen mellom dere ganske liten ut ved første øyekast. Enslige forsørgere med gjeld har gjerne lav skatt i forhold til de som deler boutgifter. Anonymkode: 2cf72...e0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:06 #69 Del Skrevet onsdag kl 13:06 Jeg jobber ved et universitet og har master og ett års videreutdanning. 16 års ansiennitet. Får utbetalt 34000 i måneden... (ca 630 000 i året). Og jeg er en av de som tjener mest her hos oss..... Anonymkode: 18d82...398 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:53 #70 Del Skrevet onsdag kl 13:53 Det er ikke lønnen som er den største utfordringen i barnehager/skole/helse, men bemanningen. Mye bedre å bruke penger på å få flere «på gulvet» enn å øke lønningen til dem som jobber der. Da blir belastningen mindre på hver enkelt. Lønnen er helt grei, i alle de overnevnte yrkene. Anonymkode: 7b9fb...c04 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå