AnonymBruker Skrevet 25. januar #41 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er helt sikkert vanvittig mange andre som kjenner på det samme innenfor andre bransjer. Fikk lønn på konto i dag og det er under 39000 det er snakk om. Jeg har master innenfor barnehagekunnskap og jobber som pedleder. Tenker på alle år med studier og hvor tappet jeg er for krefter etter hver dag på jobb. Flere ganger per uke gråter jeg av utmattelse når jeg kommer hjem fra jobb og skal ha overskudd til egne barn. Jeg møter alltid på jobb uansett om jeg er utslitt og/eller småsyk. Kjenner at motivasjonen krymper litt… Anonymkode: 1fd18...4da Lektor med opprykk, mastergrad + 90 stp, 17 års ansienitet og får 41.000 kr på konto. Ser ut til at du tjener godt. Anonymkode: 306f0...445 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #42 Del Skrevet 25. januar Jeg er førsteamanuensis, PhD, lederutdanning ++, budsjettansvar, prosjektleder, 20 års ansiennitet, utbetalt 43k. Det er ikke noe galt med lønna di, TS. Men det er lov å si at du blir utmattet av jobben. Du blir ikke mindre utmattet av jobben av å tjene mer. Hvis jobben er problemet, er løsningen å bytte jobb. Anonymkode: 6ef6c...c5c 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #43 Del Skrevet 25. januar Helt ærlig så var min første reaksjon at jeg trodde lønnen til en barnehagearbeider med master var enda lavere. Så forstår ikke helt hva dere klager på når det gjelder akkurat lønn. Synes lønnen er passelig, ikke for høy og ikke for lav. Men støtter dere i at dere trenger bedre bemanning!! Anonymkode: 9a27c...514 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #44 Del Skrevet 25. januar Er jo ikke ille det. 35000 utbetalt her på uføre. Anonymkode: b4e0e...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #45 Del Skrevet 25. januar Jeg tenker å utdanne meg videre, altså master. I logopedi eller spes. Ped. Vi Vipps, er man borte fra den stressende hverdagen i en barnehage. Ja selfølgelig er det stress i en sånn type jobb også, men på en annen måte tenker eg. Kansje noe for du burde gjort ts? Anonymkode: dc8b0...f75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #46 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er jo ikke ille det. 35000 utbetalt her på uføre. Anonymkode: b4e0e...3e7 Ehh..?? Det er jo enda mindre ille? Får dere uføre SÅ mye? Anonymkode: 9a27c...514 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #47 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har 16 års ansennitet og har det samme som ts utbetalt. Årslønna er vel sånn ca 635000. Det er maks ansiennitet, så det eneste som øker den lønna er lønnsoppgjør. Skulle ønske det var et trinn til, men sånn er livet. Å ta master har ikke noe for seg, for du får ikke nødvendigvis noe uttelling for det når det gjelder lønn i barnehage. Anonymkode: af7b5...fcd Er dette i Oslo? Mye lavere her jeg bor Anonymkode: b50da...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #48 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ehh..?? Det er jo enda mindre ille? Får dere uføre SÅ mye? Anonymkode: 9a27c...514 Det kan jo lese det opp til, og ta valg som gjør at evt utbetalinger blir høyere enn grunnbeløpet. Jeg er i full jobb, men har uføreforsikring som gjør at jeg vil ha tilsvarende utbetalt (43 000) om jeg skulle være så uheldig å bli ufør. Anonymkode: d9376...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #49 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ehh..?? Det er jo enda mindre ille? Får dere uføre SÅ mye? Anonymkode: 9a27c...514 Absolutt ikke ille, nei. Tror de fleste på uføre får mye mindre, spesielt de som aldri har jobbet. Jeg får max av det nav gir +uføreforsikring. Anonymkode: b4e0e...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #50 Del Skrevet 25. januar For min del er det ikke lønnen som gjør at jeg mister motivasjonen i barnehagen, men rammene vi jobber under. Så langt i år har jeg ikke fått tatt ut planleggingstid mer enn én gang. Og aktivitene som er planlagt kunne ikke utføres pga. stort fravær. Sier seg selv at man ikke kan klippe og lime med 10 barn når man er alene på avdeling. Eller man har vikar og alt er kaos fordi det er den tredje vikaren man har den uka og ungene er utrygge. Anonymkode: 6c56d...c5e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #51 Del Skrevet 26. januar Du skal se at det blir bedre til slutt. Jeg jobber i bv, tar en master nå. Gjør det ikke for å tjene så himla mye mer, men for å kunne gå litt ned i stilling uten å gå så mye ned i lønn. Og for å bli flinkere i jobben min, selvsagt. Anonymkode: 85f10...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 26. januar #52 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ehh..?? Det er jo enda mindre ille? Får dere uføre SÅ mye? Anonymkode: 9a27c...514 Kun hvis du har hatt bra betalt jobb før uføre. Max beregning er jo 6 G, og man får jo 66% av det igjen.. Så vil tro max uføre gir utbetaling på rundt 40k. Men mer normalt er vel minstesats og der omkring, som gir ca 24000 brutto.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #53 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 23.24): Hadde yrket vært lettere å takle med høyere lønn, syns du? Er selv barnehagelærer, og totalt utslitt. Mer lønn hadde ikke hjulpet for meg, klarer ikke å stå arbeidslivet ut i den jobben uansett hvilken lønn jeg hadde fått. Anonymkode: 6a262...c7a Enig i dette. Lønna er ok. Bemanningen for lav. Provoserende at regjeringen prioriterte lavere pris for foreldre i stedet for økt bemanning. Det er det barna, foreldre og ansatte trenger. Anonymkode: a7ee2...374 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #54 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig i dette. Lønna er ok. Bemanningen for lav. Provoserende at regjeringen prioriterte lavere pris for foreldre i stedet for økt bemanning. Det er det barna, foreldre og ansatte trenger. Anonymkode: a7ee2...374 Helt enig! Lurer på hvor lenge de har tenkt til å la det bare dure og gå.. det er neste generasjon det er snakk om, og det får null prioritering. De burde virkelig gjort rammene bedre for de i bhg. Bedre lønn og sletting av studielån hadde vært en løsning. Men det er vel ett drømmescenario. Ingen som søker seg til den e utdanningen så det blir bare værre og værre! Anonymkode: dc8b0...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #55 Del Skrevet 26. januar Skjønner godt at du mister motivasjonen av det, TS... Har ikke en dag med utdanning, aldri hatt studielån, jobber på kontor med flexitid og hjemmekontor og har utbetalt ca det samme som deg. Du gjør en utrolig viktig jobb og burde sett det på lønnsslippen!!! Anonymkode: b68c4...3ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #56 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (På 25.1.2025 den 4.11): Med tanke på at barnehagelærer er det enkleste og minst tidkrevende studiet som finnes i Norge, så ville jeg ikke vært spesielt overrasket... Jeg har sett pensumbøkene deres på bokhandelen på Høyskolen, og jeg trodde nesten det var en spøk. Det var typ "Hvordan lage dyr av kongler" Anonymkode: 36e4c...dc8 Blir skikkelig flau på dine vegne 😫 TS- jeg skjønner deg godt! Er ped.leder selv og har det samme utbetalt. Jeg (og kollegaene mine) går i en evig runddans av sykemeldinger... Anonymkode: 08c57...dc5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #57 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blir skikkelig flau på dine vegne 😫 TS- jeg skjønner deg godt! Er ped.leder selv og har det samme utbetalt. Jeg (og kollegaene mine) går i en evig runddans av sykemeldinger... Anonymkode: 08c57...dc5 Blir dere mindre syke av høyere lønn? Anonymkode: a8144...b27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #58 Del Skrevet 26. januar Oi, det var lite. Jeg har 40 k som sykepleier i 67% stilling. (natt) Anonymkode: 0f2cf...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #59 Del Skrevet 26. januar Det som er problemet er jo at du har tatt utdanning som oftest gir jobb innenfor offentlig sektor. Det lønnes ikke godt, det er oftest et omsorgsyrke og utmattende spesielt psykisk. Man får ikke millionlønn som oftest om du ikke får en tittel direktør. Så når man ønsker slike yrker så må man ta lønnen som den, jobbe for høyere så klart. Likevel kan ikke sammenligne med privatsektor. Jeg har utbetalt noe av det samme, jobber også offentlig, går i turnus. Grunnlønnen min er lav og jeg "lever" på en måte av tilleggene mine. Håper at barnehage og skole vil få bedre bemanning, bedre miljø. Det vil tjene hele samfunnet. Anonymkode: 85d98...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #60 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Blir dere mindre syke av høyere lønn? Anonymkode: a8144...b27 Du skjønner at det kan kan henge sammen? På min arbeidsplass skulle vi i følge pedagognormen vært 12 pedagoger. Vi er 7. 3 av de er sykemeldt. Nettopp fordi barnehagelærerne får bedre betalt i andre jobber og vi får ikke søkere. Ingen redusering i krav. Så arbeidsbelastningen er enorm. I tillegg kunne jeg gått ned i stilling. Kanskje prioritert tjenester som kunne gjort hverdagen lettere? Prioritert tannlege (etter kreft i halsen).. Anonymkode: 08c57...dc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå