AnonymBruker Skrevet 24. januar #1 Del Skrevet 24. januar Er helt sikkert vanvittig mange andre som kjenner på det samme innenfor andre bransjer. Fikk lønn på konto i dag og det er under 39000 det er snakk om. Jeg har master innenfor barnehagekunnskap og jobber som pedleder. Tenker på alle år med studier og hvor tappet jeg er for krefter etter hver dag på jobb. Flere ganger per uke gråter jeg av utmattelse når jeg kommer hjem fra jobb og skal ha overskudd til egne barn. Jeg møter alltid på jobb uansett om jeg er utslitt og/eller småsyk. Kjenner at motivasjonen krymper litt… Anonymkode: 1fd18...4da 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #2 Del Skrevet 24. januar Jeg er jurist og har mindre utbetalt, men har nok en mindre stressende jobb ❤️ Men klart det er lite motiverende. Hos oss scorer vi høyest på trivsel, men lavest på motivasjon, og vi blør ansatte fordi de stikker til jobber med bedre lønn. Anonymkode: 16ee6...709 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #3 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er helt sikkert vanvittig mange andre som kjenner på det samme innenfor andre bransjer. Fikk lønn på konto i dag og det er under 39000 det er snakk om. Jeg har master innenfor barnehagekunnskap og jobber som pedleder. Tenker på alle år med studier og hvor tappet jeg er for krefter etter hver dag på jobb. Flere ganger per uke gråter jeg av utmattelse når jeg kommer hjem fra jobb og skal ha overskudd til egne barn. Jeg møter alltid på jobb uansett om jeg er utslitt og/eller småsyk. Kjenner at motivasjonen krymper litt… Anonymkode: 1fd18...4da Oj trodde det var mer forskjell i lønn, jeg er barn og ungdomsarbeider og har 32000 ish utbetalt 🤣 Anonymkode: 9a1b8...f75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #4 Del Skrevet 24. januar Det skjønner jeg godt. Samtidig, ansvaret ligger hos deg. Du bør ha mulighet til å få en annen type jobb, hvis ikke bør du vurdere å ta noe mer utdanning sånn at det er mulig. Anonymkode: baedd...72e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #5 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oj trodde det var mer forskjell i lønn, jeg er barn og ungdomsarbeider og har 32000 ish utbetalt 🤣 Anonymkode: 9a1b8...f75 Dette hjalp sikkert på motivasjonen. Anonymkode: baedd...72e 31 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #6 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er helt sikkert vanvittig mange andre som kjenner på det samme innenfor andre bransjer. Fikk lønn på konto i dag og det er under 39000 det er snakk om. Jeg har master innenfor barnehagekunnskap og jobber som pedleder. Tenker på alle år med studier og hvor tappet jeg er for krefter etter hver dag på jobb. Flere ganger per uke gråter jeg av utmattelse når jeg kommer hjem fra jobb og skal ha overskudd til egne barn. Jeg møter alltid på jobb uansett om jeg er utslitt og/eller småsyk. Kjenner at motivasjonen krymper litt… Anonymkode: 1fd18...4da Hva er årslønna? 39.000 utbetalt er vel ikke så lite for en jobb som krever bachelorgrad? Da har du vel rundt 600-650.000 før skatt? Hvor lang ansiennitet har du? Anonymkode: d7f38...4d7 16 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #7 Del Skrevet 24. januar Veldig enig i at det er en veldig utmattende jobb. Ikke mange som holder ut år etter år uten å gå på en smell. Anonymkode: d7f38...4d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 24. januar #8 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oj trodde det var mer forskjell i lønn, jeg er barn og ungdomsarbeider og har 32000 ish utbetalt 🤣 Anonymkode: 9a1b8...f75 Det er takka vere eit jamt mas frå fagforeningene om å løfte dei lavest lønte. Det lønner seg ikkje lenger å ta utdanning som fører til jobb i kommune. Eg har nok litt meir utbetalt enn fagarbeidarane på same arbeidsplass, men dei har ikkje brukt år på høgare utdanning og dermed fått studielån. Forstår godt frustrasjonen til TS, men det er mange i same båt! Vi er avhengig av å ha gode folk i omsorgsyrker, men lønna er så dårlig at det blir flukt til andre arbeidsplasser. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #9 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er årslønna? 39.000 utbetalt er vel ikke så lite for en jobb som krever bachelorgrad? Da har du vel rundt 600-650.000 før skatt? Hvor lang ansiennitet har du? Anonymkode: d7f38...4d7 Min bachelor (ikkje master) gir meg 600.000 i året no, på max ansiennitet. Anonymkode: 84901...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #10 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Er helt sikkert vanvittig mange andre som kjenner på det samme innenfor andre bransjer. Fikk lønn på konto i dag og det er under 39000 det er snakk om. Jeg har master innenfor barnehagekunnskap og jobber som pedleder. Tenker på alle år med studier og hvor tappet jeg er for krefter etter hver dag på jobb. Flere ganger per uke gråter jeg av utmattelse når jeg kommer hjem fra jobb og skal ha overskudd til egne barn. Jeg møter alltid på jobb uansett om jeg er utslitt og/eller småsyk. Kjenner at motivasjonen krymper litt… Anonymkode: 1fd18...4da Hadde yrket vært lettere å takle med høyere lønn, syns du? Er selv barnehagelærer, og totalt utslitt. Mer lønn hadde ikke hjulpet for meg, klarer ikke å stå arbeidslivet ut i den jobben uansett hvilken lønn jeg hadde fått. Anonymkode: 6a262...c7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #11 Del Skrevet 24. januar Jeg er utdannet økonom, og har lederstilling i en passelig liten bedrift. Riktig nok litt mindre hektisk jobb enn deg, men stort ansvar, mye ubetalt overtid, er alltid "delvis pålogget" - får aldri tatt helt fri. Selv jeg har ferie jobber jeg 1-2 timer daglig. Tjener ikke så veldig mye mer enn deg. Ligger på ca 41'' utbetalt. Jeg synes også at jeg får alt for lite betalt, men kanskje det er en liten trøst for deg at det ikke nødvendigvis er så mye mer lukrativt i alle kontorjobber?🥴 Anonymkode: 427cf...d15 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #12 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hadde yrket vært lettere å takle med høyere lønn, syns du? Er selv barnehagelærer, og totalt utslitt. Mer lønn hadde ikke hjulpet for meg, klarer ikke å stå arbeidslivet ut i den jobben uansett hvilken lønn jeg hadde fått. Anonymkode: 6a262...c7a Ikke? Jeg har tatt videreutdanning og pga. høyere lønn har jeg redusert stillingen min til 70%. Da går det mye lettere å stå i jobben. Så jeg mener nå lønn har alt (mye) å si. Anonymkode: d7f38...4d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #13 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke? Jeg har tatt videreutdanning og pga. høyere lønn har jeg redusert stillingen min til 70%. Da går det mye lettere å stå i jobben. Så jeg mener nå lønn har alt (mye) å si. Anonymkode: d7f38...4d7 I ditt tilfelle handler det jo om at høyere lønn gjør det mulig for deg å jobbe 70% - det er et viktig poeng. Anonymkode: baedd...72e 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #14 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er utdannet økonom, og har lederstilling i en passelig liten bedrift. Riktig nok litt mindre hektisk jobb enn deg, men stort ansvar, mye ubetalt overtid, er alltid "delvis pålogget" - får aldri tatt helt fri. Selv jeg har ferie jobber jeg 1-2 timer daglig. Tjener ikke så veldig mye mer enn deg. Ligger på ca 41'' utbetalt. Jeg synes også at jeg får alt for lite betalt, men kanskje det er en liten trøst for deg at det ikke nødvendigvis er så mye mer lukrativt i alle kontorjobber?🥴 Anonymkode: 427cf...d15 Hva man har utbetalt er selvsagt relevant for den enkelte, men ubrukelig når du skal sammenligne med andre. Hvor mye man får utbetalt påvirkes blant annet av hvor mye gjeld man har, og det varierer fra person til person. Derfor er det brutto inntekt (før skatt) som er det interessante her. Anonymkode: 295a7...eeb 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #15 Del Skrevet 24. januar Finnes det en "bro" over til skolevesenet eller en kontorjobb i f.eks. PPT eller BUP? Administrasjonen i kommunen eller fylkeskommunen? Det er bra at du innser at du ikke kan jobbe med det du gjør i dag, for evig. Lag en plan og sørg for at du begynner prosessen over til en annen jobb der dine erfaringer kommer til nytte. Det vil også gjøre jobben du har i dag (enn så lenge) mer meningsfull og lettere å bære. Anonymkode: 1c3b7...5dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet 24. januar #16 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er helt sikkert vanvittig mange andre som kjenner på det samme innenfor andre bransjer. Fikk lønn på konto i dag og det er under 39000 det er snakk om. Jeg har master innenfor barnehagekunnskap og jobber som pedleder. Tenker på alle år med studier og hvor tappet jeg er for krefter etter hver dag på jobb. Flere ganger per uke gråter jeg av utmattelse når jeg kommer hjem fra jobb og skal ha overskudd til egne barn. Jeg møter alltid på jobb uansett om jeg er utslitt og/eller småsyk. Kjenner at motivasjonen krymper litt… Anonymkode: 1fd18...4da Tuller du? Jeg fikk 37.000 og følte jeg vant i lotto. Dette må være en sjukt dårlig spøk.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #17 Del Skrevet 25. januar Med tanke på at barnehagelærer er det enkleste og minst tidkrevende studiet som finnes i Norge, så ville jeg ikke vært spesielt overrasket... Jeg har sett pensumbøkene deres på bokhandelen på Høyskolen, og jeg trodde nesten det var en spøk. Det var typ "Hvordan lage dyr av kongler" Anonymkode: 36e4c...dc8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnikkSnakkmf Skrevet 25. januar #18 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Med tanke på at barnehagelærer er det enkleste og minst tidkrevende studiet som finnes i Norge, så ville jeg ikke vært spesielt overrasket... Jeg har sett pensumbøkene deres på bokhandelen på Høyskolen, og jeg trodde nesten det var en spøk. Det var typ "Hvordan lage dyr av kongler" Anonymkode: 36e4c...dc8 Absolutt det dummeste, og minst informerte innlegget jeg noensinne har lest her! Har du barn? Hadde du levert dem ett sted hvor å lage kongledyr var høydepunktet for dagen?? Ærlig talt, shaming av utdannelse? Lavest av det lave! 22 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #19 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Med tanke på at barnehagelærer er det enkleste og minst tidkrevende studiet som finnes i Norge, så ville jeg ikke vært spesielt overrasket... Jeg har sett pensumbøkene deres på bokhandelen på Høyskolen, og jeg trodde nesten det var en spøk. Det var typ "Hvordan lage dyr av kongler" Anonymkode: 36e4c...dc8 Idiotisk innlegg. Tro man vet noe av å ha tittet i en bok. Det sier nok mer om deg tenker jeg vi sier. Anonymkode: c1b51...810 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 25. januar #20 Del Skrevet 25. januar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Idiotisk innlegg. Tro man vet noe av å ha tittet i en bok. Det sier nok mer om deg tenker jeg vi sier. Anonymkode: c1b51...810 Du har god innsikt i hva studier er, skjønner jeg? Titte litt i en bok? Jeg er lærer på videregående med master og tillegg, ti års ansiennitet. Får ca 40 000 i måneden jeg også, synes det er en god lønn. Endret 25. januar av Kålrota 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå