AnonymBruker Skrevet 25. januar #81 Del Skrevet 25. januar Vi var heldige å klarte å få et barn etter 3 år med ivf og spontanaborter . Hadde planlagt å prøve på et til gjennom IVF, men da ble partner kreftsyk, og alt blr stoppet. Tok partner 5 år og bli frisk, da var jeg allerede blikket 38 år og for gml til offentlig ivf. Penger til privat hadde vi ikke. Vårt barn savner søsken hver dag, og samvittigheten er stor fordi det kun ble 1 barn. Så vokt dine ord..... Anonymkode: a6923...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #82 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller ikke. De dysfunksjonelle sakene jeg møter i jobb og ser er gjengangere, er nesten utelukkende flerkullsfamilier. Å ha søsken er ofte ikke en fordel for barna. Det er i stor grad til foreldrenes gunst og ikke barna sin. Anonymkode: cc559...aa1 Er det riktig? Anonymkode: 85001...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #83 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi var heldige å klarte å få et barn etter 3 år med ivf og spontanaborter . Hadde planlagt å prøve på et til gjennom IVF, men da ble partner kreftsyk, og alt blr stoppet. Tok partner 5 år og bli frisk, da var jeg allerede blikket 38 år og for gml til offentlig ivf. Penger til privat hadde vi ikke. Vårt barn savner søsken hver dag, og samvittigheten er stor fordi det kun ble 1 barn. Så vokt dine ord..... Anonymkode: a6923...5fb Det høres grusomt ut. Men tenk på at barnet deres nok mest savner søsken fordi hen har plukket opp på savnet dere har ❤️ det er ikke skadelig å være enebarn, dere bør fokusere på det positive. Anonymkode: a2859...7c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 26. januar #84 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 23.12): Ja, for det er jo det samme som å ha søsken. 🙄 Anonymkode: da741...c8f Nei, men man kan ha relasjoner til andre barn også. Søsken er jo gjerne i litt ulik alder og har ulike interesser. Jeg har selv flere søsken, men egentlig aldri "lekt" med dem da jeg var barn, for det var for forskjellige til. Det er egentlig i voksen alder jeg i større grad har satt veldig pris på å ha søsken. Vi får få barn i Norge. Om folk kun vil ha ett er det mye bedre enn null. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #85 Del Skrevet 26. januar Example skrev (3 minutter siden): Nei, men man kan ha relasjoner til andre barn også. Søsken er jo gjerne i litt ulik alder og har ulike interesser. Jeg har selv flere søsken, men egentlig aldri "lekt" med dem da jeg var barn, for det var for forskjellige til. Det er egentlig i voksen alder jeg i større grad har satt veldig pris på å ha søsken. Vi får få barn i Norge. Om folk kun vil ha ett er det mye bedre enn null. Enig. Det er der det er mest merkbart. Samme gjelder etter ens forelde er døde. Anonymkode: e655e...e0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #86 Del Skrevet 26. januar Jeg kan ikke skjønne at dere som er enebarn sier at dere aldri har savnet søsken. Jeg har ofte ønsket meg en søster, selv om jeg har brødre. Ofte ønsker en seg noe en ikke har.. Anonymkode: 6f007...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #87 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg kan ikke skjønne at dere som er enebarn sier at dere aldri har savnet søsken. Jeg har ofte ønsket meg en søster, selv om jeg har brødre. Ofte ønsker en seg noe en ikke har.. Anonymkode: 6f007...239 Men ikke hvis man er fornøyd med livet. Skjønner ikke poenget ditt. Anonymkode: a2859...7c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #88 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men ikke hvis man er fornøyd med livet. Skjønner ikke poenget ditt. Anonymkode: a2859...7c4 Så noen som ønsker seg noe de ikke har (eller ønsker å oppleve noe en ikke har opplevd) er ikke fornøyde med livet sitt? Skjønner ikke ditt poeng. Anonymkode: 6f007...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #89 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så noen som ønsker seg noe de ikke har (eller ønsker å oppleve noe en ikke har opplevd) er ikke fornøyde med livet sitt? Skjønner ikke ditt poeng. Anonymkode: 6f007...239 Du insinuerte at alle enebarna som skriver at de aldri savnet søsken lyver og at de fleste er som deg og ønsker seg ting de ikke har. Jeg kjenner meg ikke igjen i påstanden og påpekte at folk som er fornøyd med livet ikke ønsker ting annerledes. Anonymkode: a2859...7c4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #90 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg kan ikke skjønne at dere som er enebarn sier at dere aldri har savnet søsken. Jeg har ofte ønsket meg en søster, selv om jeg har brødre. Ofte ønsker en seg noe en ikke har.. Anonymkode: 6f007...239 Hvorfor kan du ikke skjønne at andre tenker annerledes enn deg? Jeg har ingen søsken og er kjempe glad for det. Venner kan man velge, mens søsken er man "stuck" med uansett. Slipper også å tenke på forskjellsbehandling eller styr og sure miner rundt arv. Når jeg hører om og ser andres søskenforhold er det vel under 1% jeg tenker at jeg hadde ønsket selv. Anonymkode: 9ebf4...25b 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #91 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor kan du ikke skjønne at andre tenker annerledes enn deg? Jeg har ingen søsken og er kjempe glad for det. Venner kan man velge, mens søsken er man "stuck" med uansett. Slipper også å tenke på forskjellsbehandling eller styr og sure miner rundt arv. Når jeg hører om og ser andres søskenforhold er det vel under 1% jeg tenker at jeg hadde ønsket selv. Anonymkode: 9ebf4...25b Jeg tror helt på dere som sier dere ikke savner søsken, men å si at en ALDRI har savnet søsken (om så bare i enkelte situasjoner) synes jeg høres rart ut. Du er ærlig, noe ikke alle er her tror jeg. Akkurat som vi som har søsken har tenkt det hadde vært deilig og vært enebarn til tider. Uansett, så er det noe en ikke kan gjøre noenting med🤷♀️ Mor og far får de barna de vil/kan. Anonymkode: 6f007...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #92 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg kan ikke skjønne at dere som er enebarn sier at dere aldri har savnet søsken. Jeg har ofte ønsket meg en søster, selv om jeg har brødre. Ofte ønsker en seg noe en ikke har.. Anonymkode: 6f007...239 Så du sier at man må få minst to barn. Og hvis de er forskjellig kjønn, må få flere til slik at man får minst to søstre. Også en til slik at man har to brødre, slik at ingen savner et søsken. Anonymkode: 6378b...28b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #93 Del Skrevet 27. januar Det er ikke sunt for barn å kun ha foreldrenes konstante blikk på seg. Foreldre trenger å få flere barn for å se at et barn er et barn og ikke en kompis og samtalepartner. Vår sønn har et ENORMT utbytte av sin 4 år yngre storebror. De elsker hverandre så høyt, er så gode venner. Det er så sunt. Anonymkode: aa754...102 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #94 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 25.1.2025 den 19.24): Men tenk på at barnet deres nok mest savner søsken fordi hen har plukket opp på savnet dere har Det er slett ikke sikkert. Mange voksne kommuniserer fordommene sine mot enebarn veldig tydelig. F.eks. hvis en femåring uten søsken ikke oppfører seg eksemplarisk hele tiden, slenges det ut "hen er jo enebarn, vet du!" de voksne imellom. Mange tror enebarn er tunghørte i tillegg til alt det andre de angivelig mangler. Vår eldste var enebarn i mange år (fordi vi helt uventet fikk problemer med å avle søsken). Hen forsto tidlig at mange forventet at enebarn skulle være bortskjemte og ha lav sosial kompetanse, f.eks. ikke kunne dele eller vente på tur. Så savnet av søsken kan også være et ønske om å bli betraktet som "normal", uten forutinntatthet. Anonymkode: 1e95b...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #95 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 21.13): Har barnet det kjipt uten søsken? Tanker rundt det å bare ha et barn? Positivt? Negativt? Anonymkode: 9148a...c39 jeg har to søsken, en av hver. Vi var uvenner hele barndommen og har ingen kontakt som voksne. Min bror og jeg har et «vi hater trynet på hverandre» forhold. Har selv et barn. Jeg ble gravid mens jeg var skikkelig syk. Jeg tok abort. Hadde jeg fått siste så hadde begge blitt henta av barnevernet. Anonymkode: 722af...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #96 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg kan ikke skjønne at dere som er enebarn sier at dere aldri har savnet søsken. Jeg har ofte ønsket meg en søster, selv om jeg har brødre. Ofte ønsker en seg noe en ikke har.. Anonymkode: 6f007...239 Jeg har en av hver og vi er alle sammen uvenner. At du ønsker deg en søster betyr faktisk ikke at du får en som du orker å være rundt.. Anonymkode: 722af...0f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 27. januar #97 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 21.13): Har barnet det kjipt uten søsken? Tanker rundt det å bare ha et barn? Positivt? Negativt? Anonymkode: 9148a...c39 Dårlig gjort? Den synes jeg var drøy! Det kan være mange grunner til at noen bare har ett barn: kunne ikke få flere barn, forholdet tok slutt, personlige og helsemessige årsaker, økonomiske årsaker… At noen har bare ett barn gjør dem ikke til verken dårligere eller bedre foreldre enn foreldre med flere barn! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #98 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du sier at man må få minst to barn. Og hvis de er forskjellig kjønn, må få flere til slik at man får minst to søstre. Også en til slik at man har to brødre, slik at ingen savner et søsken. Anonymkode: 6378b...28b Hæ? Anonymkode: 6f007...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #99 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg kan ikke skjønne at dere som er enebarn sier at dere aldri har savnet søsken. Jeg har ofte ønsket meg en søster, selv om jeg har brødre. Ofte ønsker en seg noe en ikke har.. Anonymkode: 6f007...239 Eh så derfor må andre føle som deg Anonymkode: 665c6...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #100 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke sunt for barn å kun ha foreldrenes konstante blikk på seg. Foreldre trenger å få flere barn for å se at et barn er et barn og ikke en kompis og samtalepartner. Vår sønn har et ENORMT utbytte av sin 4 år yngre storebror. De elsker hverandre så høyt, er så gode venner. Det er så sunt. Anonymkode: aa754...102 For et idiotisk svar Anonymkode: 665c6...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå