AnonymBruker Skrevet 24. januar #1 Del Skrevet 24. januar Har barnet det kjipt uten søsken? Tanker rundt det å bare ha et barn? Positivt? Negativt? Anonymkode: 9148a...c39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #2 Del Skrevet 24. januar Nei det er ikke dårlig gjort. Det er verre å få flere barn en du har kapasitet og overskudd til. Jeg har ikke ett barn men er enebarn selv og har aldri i mine villeste fantasier tenkt at det er dårlig gjort. Anonymkode: 85001...120 35 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #3 Del Skrevet 24. januar Jeg mener helt oppriktig at enten får du null eller 2+ barn, ikke ett. Kan man ikke av fysiske årsaker få mer enn ett barn eller det har blitt brudd med barnefar, er det så sin sak. Men har du ikke ork og "kapasitet" til to barn, har du søren ikke det til ett heller. Har du først fått ett barn, gir du det søsken, SÅ slitsomt er det virkelig ikke med ett barn til. Klarer du ikke å sette barnet først, bør du faktisk ikke få barn i det hele tatt. Anonymkode: da741...c8f 6 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 24. januar #4 Del Skrevet 24. januar Nei. Barnet kan ha relasjoner med andre barn enn sine søsken. Vil man ha barn, men kun ett, få det ene barnet. 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #5 Del Skrevet 24. januar Har et barn, skal ikke ha fler! Ser bare positivt med å ha et, og hun har heller aldri hatt lyst på søsken. Anonymkode: a21cb...510 11 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #6 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg mener helt oppriktig at enten får du null eller 2+ barn, ikke ett. Kan man ikke av fysiske årsaker få mer enn ett barn eller det har blitt brudd med barnefar, er det så sin sak. Men har du ikke ork og "kapasitet" til to barn, har du søren ikke det til ett heller. Har du først fått ett barn, gir du det søsken, SÅ slitsomt er det virkelig ikke med ett barn til. Klarer du ikke å sette barnet først, bør du faktisk ikke få barn i det hele tatt. Anonymkode: da741...c8f Jeg er vokst opp med søsken og hadde helst sett at jeg forble enebarn. Søsken er virkelig ikke alltid et gode. Anonymkode: 83541...16f 27 5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #7 Del Skrevet 24. januar Jeg er enebarn selv og ønsket at mine barn skulle få vokse opp med søsken. Det gjorde de, forsåvidt, men så døde den ene i tenårene, så nå har jeg et slags enebarn. Jeg synes det er trist å tenke på at barnet mitt også blir like alene i verden som jeg er, men dårlig gjort synes jeg ikke det er. Anonymkode: 33e6c...a05 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #8 Del Skrevet 24. januar Har dere aldri sett søsken som ikke kan fordra hverandre? Anonymkode: 78dad...9cb 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #9 Del Skrevet 24. januar Jeg vil tro de aller fleste enebarn egentlig skulle ønske at de hadde en søster eller bror. Det er noe som "alle" har, og kan være veldig sårt å høre om. Vet mange er opptatt av å fremme hvor syykt fint det er å være enebarn, og at de aldri kunne tenkt seg søsken. ...Men virkelig?🥴 Anonymkode: 0c615...e4c 5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 24. januar #10 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg mener helt oppriktig at enten får du null eller 2+ barn, ikke ett. Kan man ikke av fysiske årsaker få mer enn ett barn Anonymkode: da741...c8f Så fint for oss som bare klarte å få ett da...ja, du sier det er greit hvis man ikke kan. Men det er utrolig sårt, så vær varsom med ordene dine. 12 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #11 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er vokst opp med søsken og hadde helst sett at jeg forble enebarn. Søsken er virkelig ikke alltid et gode. Anonymkode: 83541...16f Helt enig! Har det akkurat på samme måte selv! Anonymkode: a21cb...510 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #12 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg mener helt oppriktig at enten får du null eller 2+ barn, ikke ett. Kan man ikke av fysiske årsaker få mer enn ett barn eller det har blitt brudd med barnefar, er det så sin sak. Men har du ikke ork og "kapasitet" til to barn, har du søren ikke det til ett heller. Har du først fått ett barn, gir du det søsken, SÅ slitsomt er det virkelig ikke med ett barn til. Klarer du ikke å sette barnet først, bør du faktisk ikke få barn i det hele tatt. Anonymkode: da741...c8f For en trangsynt holdning. Det er helt tullete å få et barn man ikke ønsker, KUN for å gi det første barnet et søsken. Folk må få bestemme selv hvor mange barn de vil ha eller har kapasitet til, det er ikke gitt at man blir en like god forelder til 2+ som til én. Gi heller ett barn en god oppvekst, enn en halvgod/dårlig oppvekst til flere barn. Jeg skal i hvertfall oppdra mitt barn til å være empatisk og ha respekt for at andre er annerledes og tar andre valg. Akkurat på det punktet kunne dine foreldre gjort en bedre jobb. Anonymkode: 4cbcf...e54 17 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #13 Del Skrevet 24. januar Har en søster, kunne klart meg fint uten da vi nesten ikke har kontakt. Hun er en energityv som bare er opptatt av seg selv og klager over det samme hele tiden uten å gjøre noe med problemene sine. Anonymkode: a0185...981 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #14 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg mener helt oppriktig at enten får du null eller 2+ barn, ikke ett. Kan man ikke av fysiske årsaker få mer enn ett barn eller det har blitt brudd med barnefar, er det så sin sak. Men har du ikke ork og "kapasitet" til to barn, har du søren ikke det til ett heller. Har du først fått ett barn, gir du det søsken, SÅ slitsomt er det virkelig ikke med ett barn til. Klarer du ikke å sette barnet først, bør du faktisk ikke få barn i det hele tatt. Anonymkode: da741...c8f Jeg fikk ett barn, så ble det samlivsbrudd. Så ble jeg syk. Jeg har ikke kapasitet til flere. Du vet, uføre skal ikke sette barn til verden når man vet at man ikke har kapasitet! Ungen skal være glad det ikke er flere barn i huset, for da hadde den førsteførste fort gått for lut og kaldt vann! Anonymkode: 6378b...28b 2 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #15 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg mener helt oppriktig at enten får du null eller 2+ barn, ikke ett. Kan man ikke av fysiske årsaker få mer enn ett barn eller det har blitt brudd med barnefar, er det så sin sak. Men har du ikke ork og "kapasitet" til to barn, har du søren ikke det til ett heller. Har du først fått ett barn, gir du det søsken, SÅ slitsomt er det virkelig ikke med ett barn til. Klarer du ikke å sette barnet først, bør du faktisk ikke få barn i det hele tatt. Anonymkode: da741...c8f Men hvorfor? Anonymkode: 4d976...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #16 Del Skrevet 24. januar Jeg er enebarn og har aldri hatt noe problemer med det, aldri ønsket meg søsken. Hadde det fint uten. Men jeg kjenner flere andre enebarn som har følt mye på dette, tanker rundt å være helt alene i verden om de ikke får egen familie og ansvar for gamle foreldre. Jeg har selv valgt å få to barn, ville gjerne ha min egen lille flokk ❤️ Anonymkode: d3eae...437 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #17 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg mener helt oppriktig at enten får du null eller 2+ barn, ikke ett. Kan man ikke av fysiske årsaker få mer enn ett barn eller det har blitt brudd med barnefar, er det så sin sak. Men har du ikke ork og "kapasitet" til to barn, har du søren ikke det til ett heller. Har du først fått ett barn, gir du det søsken, SÅ slitsomt er det virkelig ikke med ett barn til. Klarer du ikke å sette barnet først, bør du faktisk ikke få barn i det hele tatt. Anonymkode: da741...c8f Du skriver ganske hardt, men gir ingen begrunnelse. Vi ønsker oss bare ett barn, den får det nok bra med oss 😊 Anonymkode: 93878...b52 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 24. januar #18 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er vokst opp med søsken og hadde helst sett at jeg forble enebarn. Søsken er virkelig ikke alltid et gode. Anonymkode: 83541...16f Enig. Skulle virkelig ønske jeg var enebarn. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #19 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men jeg kjenner flere andre enebarn som har følt mye på dette, tanker rundt å være helt alene i verden om de ikke får egen familie og ansvar for gamle foreldre. Jeg har selv valgt å få to barn, ville gjerne ha min egen lille flokk ❤️ Anonymkode: d3eae...437 Sånne som meg. Selvsagt er det ikke dårlig gjort at jeg er enebarn, mine foreldre hadde sikkert gode grunner for å velge som de gjorde. Men i voksen alder merker jeg jo at det nå er tre aldrende personer som har meg som eneste pårørende. De er heldigvis i noenlunde grei form foreløpig, men jeg gleder meg ikke til de neste ti årene. Søsken er ingen garanti, min bestevenninne har en bror som bidrar null og niks. Men som enebarn er jeg i alle fall fullstendig garantert å være alene om ansvaret. Har selv valgt å få fire. Ikke av denne årsaken selvfølgelig, men jeg spøker om at de kan la besøkene gå på rundgang når jeg sitter på gamlehjemmet. Anonymkode: e0229...d9e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #20 Del Skrevet 24. januar Jeg hadde eldre søsken som flyttet ut før jeg var 3-4 år. Har derfor følt jeg har vokst opp som enebarn. Savnet et søsken hele barndommen. Følte jeg alltid var med voksne folk i ferier og høytider, skulle gjerne hatt noen jevnaldrende. Vi har derfor valgt å få 2 barn. Men mener uansett man ikke er egoistisk hvis man kun får ett. Det er mange ting å ta høyde for. Anonymkode: be097...a3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå