Twister Skrevet 24. januar #1 Del Skrevet 24. januar Er forholdet til til partner godt eller dårlig, eventuelt til en eks og hvilken farge er dere? Jeg er interessert i å høre hvilke farger som passer sammen og hvilke som krasjer helt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #2 Del Skrevet 24. januar Her er jo masse egenskaper som andre burde si om en, jeg vet ikke om jeg er morsom, emptaisk, snill, det er opptil andre å si. Anonymkode: 1eaa4...e5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #3 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er jo masse egenskaper som andre burde si om en, jeg vet ikke om jeg er morsom, emptaisk, snill, det er opptil andre å si. Anonymkode: 1eaa4...e5a Da mangler du nok litt selvinnsikt🙂 Anonymkode: 521ab...f1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #4 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da mangler du nok litt selvinnsikt🙂 Anonymkode: 521ab...f1a Umm nei. Anonymkode: 1eaa4...e5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #5 Del Skrevet 24. januar Har tatt denne testen på jobb! Jeg er midt mellom blå og grønn, samboeren er midt mellom gul og rød. Vi har det helt fantastisk sammen 😊 Anonymkode: ccf0f...a48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 24. januar #6 Del Skrevet 24. januar Jeg er midt mellom grønn og blå, men med mest innslag av grønn. Jeg har også litt gult i meg, i den forstand at jeg sier i fra hvis noe er urettferdig - og jeg kan være sosial og utadvendt sammen med folk jeg er trygg på (f.eks i jobben, hvor jeg føler meg trygg). MEN, jeg er aller mest grønn - stille, rolig, introvert og innadvendt, jeg trenger mye trygghet og er generelt god til å lytte. Mannen min er veldig lik meg, men han er nok mer blå enn meg, dog med innslag av grønt. Han er lugn og rolig, veldig tålmodig, pirkete (det er vi begge to) og gjør ting nøyaktig (slik som meg). Vi passer veldig godt sammen. Jeg er har litt gult i meg, og det gjør oss begge litt mer "fyrrige", og jeg bringer nok fram i han flere sider som andre ikke har sett. Han tør å vise flere av sine engasjerte sider. Men, han er veldig sjenert, så han viser ikke det før han er trygg. Jeg er den som får han ut av komfortsonen, men det er fordi han er trygg på meg, og jeg er trygg på han. Han vet jeg aldri ville dratt han med på noe som ville gjort han veldig utrygg. Det ironiske er at sammen blir vi litt rød også, i den forstand at det skjer alt i raskt tempo og vi blir "utålmodige" sammen. Vi driver hverandre sammen. Det handler nok mest om at vi er så like og elsker å gjøre de samme tingene sammen, og da blir vi begge superivrige og det skaper drivkraft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #7 Del Skrevet 25. januar Grønn med innslag av blå og gul her. Mannen er blå med litt grønn. Vi har der veldig bra sammen, veldig rolig og stille, men vi har jo laget en liten kokong rundt oss. Der han er trygg og jeg slapper av. Vi driver hverandre og klarer alltid å sette hverandre i gang, eller sette hverandre ned. Veldig koselig og trygt. Merker veldig godt at han sliter mye mer med det sosiale enn meg, og da kan han bli irritabel og ugrei å ha med å gjøre. Jeg er mye mer utadvent og sosial enn han, selvom jeg også er introvert. Anonymkode: 747d6...af8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #8 Del Skrevet 25. januar Slike rangeringer er som horoskop. Alle har noe av alt. Det blir feil å klassifisere noe så kompleks som personlighet inn i fire kategorier. Anonymkode: 1103f...f02 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 25. januar #9 Del Skrevet 25. januar (endret) Jeg er totalt sett gul. Fungerer best med grønn, katastrofe med rød (erfaring fra forhold og dating). Jeg liker blå. Fascinert av og prøver å lære av deres strukturelle tilnærming. De fremstår kanskje i varierende grad som kalde, rigide og kjedelige, men de er som oftest åpne for å sjarmeres av sånne som meg. Endret 25. januar av Lava Anne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #10 Del Skrevet 25. januar Jeg kjenner meg mest igjen i gul. Og mannen min som jeg har vært sammen med i 8 år er mest grønn. Vi passer godt sammen og har det fint sammen. Jobber sammen og har barn. Et godt forhold. Blir raskt enige og samarbeider bra. Jeg som er gul har vært sammen med en rød før, det var et skikkelig dårlig forhold. Det ble to veldig dominerende personligheter som dro i forskjellige retninger. Han satt ikke pris på mitt sprudlende og følsomme vesen og jeg satt ikke pris på hans handlekraft og bestemte væremåte. Jeg har innsett at jeg IKKE tiltrekker meg andre gule. Aldri vært på flørteren engang med andre gule. Virker som om det kanskje blir for mye kamp om oppmerksomheten 😂 Sånn i hovedsak har jeg tiltrukket meg blå og grønne. Det er en veldig fin match og alle de forholdene har gått veldig bra, men har endt med at jeg trekker meg ut fordi det blir kjedelig. Ble litt voksnere, så møtte jeg mannen og bestemte meg for å slå meg til ro med han 😊 Anonymkode: 89787...4b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11 Del Skrevet 25. januar Jeg har vært gjennom den testen noen ganger i jobbsammenheng. Jeg er definitiv mest blå, men uten den forsiktige delen, får alltid en god del innslag av rødt - det vil si at jeg er analytisk, nøyaktig og planleggeren, men tar gjerne en lederrolle og har en direkte personlighet, og står greit i en konflikt. Mannen er nok ganske grønn. Og ser for meg at vi begge kan irritere oss over personlighetstyper som er veldig gule, eller overdrevent røde. Vi går veldig godt sammen, utfyller hverandre. Når jeg blir for konfronterende gjør hans midle tilnærming at situasjonen ikke eskalerer, og utad kan jeg ta de konfliktene han hater. Han er tålmodig inn i evigheten når det gjelder barn, en egenskap jeg setter stor pris på. Jeg liker min planlegging, og systemer, og han lar meg ha styringen på ting. Han er veldig hjelpsom, og tjenester og det å ha en som alltid gjør alt for at du skal ha det bra, er kjærlighet for meg. Anonymkode: 2d19f...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #12 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Slike rangeringer er som horoskop. Alle har noe av alt. Det blir feil å klassifisere noe så kompleks som personlighet inn i fire kategorier. Anonymkode: 1103f...f02 I disse testene, der profesjonelle bistår bedriften, er det ikke slik at du blir plassert i en kategori. Men du får en score per farge. Noen blir "hub", det er de som kan tilpasse seg flere personligheter. Jeg har lært meg veldig mye om meg selv, og relasjoner til andre. Jeg forstår hvor de kommer fra, hva som driver dem, i stedet for å tenke at vi er veldig forskjellige. Anonymkode: 2d19f...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #13 Del Skrevet 25. januar Kåret til årets villeder 2018 Den svenske forfatteren og ledercoachen Thomas Erikson er med boka «Omgitt av idioter» kåret til Årets villeder 2018 av Föreningen Vetenskap och Folkbildning. Han har «misvisende forespeilet at den personlighetsteorien han presenterer har vitenskapelig belegg og at han besitter den psykologiske kompetanse», skriver juryen. «450.000 lesere kan ikke ta feil - idioter finnes overalt!» står det på omslaget til Gyldendal forlags norske utgivelse. https://www.nrk.no/kultur/karet-til-arets-villeder-2018-1.14363473 Håper ingen «profesjonelle» bruker dette. Anonymkode: be5b9...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 25. januar #14 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Slike rangeringer er som horoskop. Alle har noe av alt. Det blir feil å klassifisere noe så kompleks som personlighet inn i fire kategorier. Anonymkode: 1103f...f02 Jeg er egentlig stort sett enig i dette og vil også si at det kan variere ut ifra miljø. Likevel er det sånn at de fleste har noen trekk som dominerer litt mer enn andre, og i følge forfatteren bak boka «omgitt av idioter» som også handler om disse fire farge typene, så er de aller fleste grønn, som er en miks av alle. De færreste (ingen?) er bare en av disse typene men har innslag av flere, (da altså spesielt grønn). Jeg har lest om disse typene før, det eneste jeg kan si med 100% sikkerhet om meg selv er at jeg ikke er blå. Jeg har lite blått i alle fall. Jeg begynte å lese boka da jeg havnet i konflikt med noen på jobb, og ut ifra det jeg opplevde da var han gul og jeg rød. Derfor havnet vi i konflikt. Han var for oppmerksomhets krevende og utførte for lite, for ustrukturert osv, som «trigget» mye av de røde kvalitetene i meg. Men: nå er jeg i ett helt annet miljø, og føler selv at jeg kanskje er litt mer gul enn rød. Min konklusjon er derfor at alt er relativt og at kanskje visse deler blir mer fremtredende i gitte miljø. For å forstå seg selv og andre litt bedre Synes jeg boka er interessant og disse forenklingene, så lenge man husker at det virkelig er grove forenklinger og generaliseringer.. TS: ektefelle er nok mye grønn og gul, jeg er gul og rød. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chailatte Skrevet 25. januar #15 Del Skrevet 25. januar (endret) Jeg ville sagt mannen er grønn, helt til jeg leste den utdypende delen - han takler helt fint å stå i konflikt dersom det skulle oppstå, baksnakker sjeldent og han har en høy lederstilling på jobb, noe han passer perfekt til. Så jeg ville plassert han mest på grønn, med litt gult og til og med litt rødt. Selv er jeg gul og blå - jeg er systematisk og strukturert, samtidig som jeg er kreativ. Vi er veldig kompatible og er i et kjærlig og godt forhold. Endret 25. januar av Chailatte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 25. januar #16 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Slike rangeringer er som horoskop. Alle har noe av alt. Det blir feil å klassifisere noe så kompleks som personlighet inn i fire kategorier. Anonymkode: 1103f...f02 Denne er jeg veldig enig i. Personligheten til et menneske er sammensatt. Så kan man oppleve å være så heldig, og finne de menneskene som får fram det beste i en på godt og vondt. Vi har som mennesker et grunnlag med potensielt mye potensiale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #17 Del Skrevet 25. januar Liker bedre denne: https://www.16personalities.com/no Der svarer du på en del spm som viser hva type personlighet du er. Jeg brukte det i nettdating 🤭 Men i følge den enkle 4 typer farger er jeg rød og kjæresten gul. Jeg er det som heter "Kommandør" i 16 personlighetstesten. Altså dominerende, ledertype. Men det er jo mye mer kompleks enn det avhengig av flere ting som bakgrunn, barndom, venner, familie, utdanning, jobb. Noen endrer personlighet fra ungdom til godt voksen. Så jeg og kjæresten er perfekt sammen. Vi er begge ledertyper, begge er kreative og tenker utenfor boksen. Vi er veldig ærlige og åpne i kommunikasjonen. Kjærlighetsspråket er helt likt og de grunnleggende verdiene, livssyn, syn på barneoppdragelse og økonomi samstemmer. Hans svakheter er mine styrker og omvendt så vi bruker det til noe positivt ved å utfylle hverandre. Han er ofte inni sitt eget hode og trenger full fokus på det han driver med. Han sliter litt med flere ting på en gang, men har sitt liste system som gjør at ting blir gjort...sånn etterhvert🤭 Jeg er multitasker og kan ha 40 ting gående på en gang og fremdeles huske en dato jeg noterte i kalenderen måneder tilbake i tid. Kjæresten sa en gang at det som normalt tar noen mnd å gjennomføre for vanlige mennesker gjør du på en uke. Og det stemmer ganske bra. Hadde f.eks særoppgave i norsk på VGS som vi hadde flere uke på. Leverte inn etter en uke og fikk 5'er. Vi har begge temperament og vi har begge sterke meninger, men vi lytter alltid til hverandre og vi liker å utfordre hverandres tankesett. Vi kjeder oss aldri sammen. Anonymkode: 47e57...1d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #18 Del Skrevet 25. januar Raven.Writingdesk skrev (6 minutter siden): Jeg begynte å lese boka da jeg havnet i konflikt med noen på jobb, og ut ifra det jeg opplevde da var han gul og jeg rød. Derfor havnet vi i konflikt. Han var for oppmerksomhets krevende og utførte for lite, for ustrukturert osv, som «trigget» mye av de røde kvalitetene i meg. Men: nå er jeg i ett helt annet miljø, og føler selv at jeg kanskje er litt mer gul enn rød. Min konklusjon er derfor at alt er relativt og at kanskje visse deler blir mer fremtredende i gitte miljø. For å forstå seg selv og andre litt bedre Synes jeg boka er interessant og disse forenklingene, så lenge man husker at det virkelig er grove forenklinger og generaliseringer.. TS: ektefelle er nok mye grønn og gul, jeg er gul og rød. Jeg er ganske blå. Det å forstå det har gitt meg veldig mye både profesjonelt, og personlig. For jeg synes de som ikke har en strukturert plan, lister, har gjort undersøkelser, klarer komme for sent, er "idioter". Fordi det ligger såpas i ryggmargen for meg. Som hos deg kan det trigge de røde egenskapene i meg, der jeg tar ledelsen, og raskt blir irritasjonselementet i teamet. Jeg har derfor lært meg å dempe egne trekk for å bedre fungere sammen med andre. Anonymkode: 2d19f...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 25. januar #19 Del Skrevet 25. januar Tror jeg er mest rød, med innslag av blå.. Mannen er vel helt blå... Vi har vært sammen i 10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #20 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Liker bedre denne: https://www.16personalities.com/no Der svarer du på en del spm som viser hva type personlighet du er. Jeg brukte det i nettdating 🤭 Men i følge den enkle 4 typer farger er jeg rød og kjæresten gul. Jeg er det som heter "Kommandør" i 16 personlighetstesten. Altså dominerende, ledertype. Men det er jo mye mer kompleks enn det avhengig av flere ting som bakgrunn, barndom, venner, familie, utdanning, jobb. Noen endrer personlighet fra ungdom til godt voksen. Så jeg og kjæresten er perfekt sammen. Vi er begge ledertyper, begge er kreative og tenker utenfor boksen. Vi er veldig ærlige og åpne i kommunikasjonen. Kjærlighetsspråket er helt likt og de grunnleggende verdiene, livssyn, syn på barneoppdragelse og økonomi samstemmer. Hans svakheter er mine styrker og omvendt så vi bruker det til noe positivt ved å utfylle hverandre. Han er ofte inni sitt eget hode og trenger full fokus på det han driver med. Han sliter litt med flere ting på en gang, men har sitt liste system som gjør at ting blir gjort...sånn etterhvert🤭 Jeg er multitasker og kan ha 40 ting gående på en gang og fremdeles huske en dato jeg noterte i kalenderen måneder tilbake i tid. Kjæresten sa en gang at det som normalt tar noen mnd å gjennomføre for vanlige mennesker gjør du på en uke. Og det stemmer ganske bra. Hadde f.eks særoppgave i norsk på VGS som vi hadde flere uke på. Leverte inn etter en uke og fikk 5'er. Vi har begge temperament og vi har begge sterke meninger, men vi lytter alltid til hverandre og vi liker å utfordre hverandres tankesett. Vi kjeder oss aldri sammen. Anonymkode: 47e57...1d0 Jeg ble "leder". Når jeg leser detaljene stemmer det veldig godt med de blå egenskapene, ispedd noen av de røde. Anonymkode: 2d19f...9f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå